חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין ניסוי של נאס"א לבין היכולת הודאית שלך להשיג את מטרותיך?

מאת: יואב זילכהאימון עסקי28/11/2011974 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏יום שלישי 09 אוגוסט 2011
הצלחה מה הקשר בין ניסוי של נאס"א לבין היכולת הודאית שלך להשיג את מטרותיך? לפני שאספר לכם על הניסוי המרתק שערכה סוכנות החלל האמריקנית נאס"א לפני שנים רבות, עליי לוודא שאנחנו יוצאים מאותה נקודת מוצא. ולכן, ראשית אסביר לכם מדוע השתמשתי במילים "יכולת ודאית" בכותרת. על מנת להשיג מטרות גבוהות שמעולם לא השגנו או להגשים חלומות שנמצאים מעבר לאזור המוכר לנו, אנחנו חייבים לאמן את המוח שלנו כך שהוא יאמין שהמטרות והחלומות האלה הם אפשריים עבורנו. במילים אחרות, אנחנו חייבים לבצע תכנות מחדש של התפיסות, האמונות וההרגלים שלנו. ברגע שביצענו את אותו תכנות, אנחנו יכולים להבין באמת מדוע הצלחה היא מדע. ברגע שביצענו את התכנות הזה, היכולת שלנו להשיג את המטרות שלנו היא ודאית. היא ודאית בדיוק באותה מידה שבה אם נחזיק תפוח באוויר ונעזוב אותו, הוא ייפול על הרצפה. מטרתה של נאס"א באותו ניסוי הייתה לבדוק את ההשפעה הפיזיולוגית והפסיכולוגית שיש לאובדן ההתמצאות המרחבית (תופעה שמתרחשת אצל אסטרונאוטים כשהם נמצאים בחלל). הסוכנות נתנה לקבוצה של אסטרונאוטים שהשתתפו במחקר משקפיים מיוחדים, שסובבו ב-180 מעלות כל דבר שהיה בשדה הראייה שלהם. למעשה, הם ראו את העולם הפוך! הנחקרים הרכיבו את המשקפיים האלו במשך כל היממה (גם בזמן השינה) והמדענים צפו במה קרה. בהתחלה, המדענים הבחינו בבירור בסימנים של דחק וחרדה קיצוניים שהתבטאו בלחץ הדם של הנחקרים ובסימנים נוספים. לאט לאט הם הסתגלו לאותו דחק אבל הוא לא נעלם לחלוטין. אחרי הכול, כל העולם שלהם היה הפוך. לאחר 26 ימים קרה דבר מדהים לאחד האסטרונאוטים. זה הרגע שבו כדאי לכם להזדקף בכיסא ולהגביר את מידת הערנות שלכם, כי מה שאתה הולכים לגלות עכשיו ימחיש לכם עד כמה היכולת שלכם להשיג כל מה שאתם רוצים היא לא רק אפשרית אלא ודאית.

לאחר 26 ימים עולמו של אותו אסטרונאוט התהפך בחזרה. עדשות המשקפיים לא השתנו והוא עדיין הרכיב את המשקפיים ברציפות, אבל עכשיו הוא היה מסוגל לראות את העולם סביבו בצורה נורמאלית. לאחר מספר ימים, התופעה הזו התרחשה גם אצל כל יתר האסטרונאוטים. אז מה בעצם קרה שם?
אחרי תקופה של כ-30 יום, שבמהלכם הייתה זרימה קבועה של מידע חדשה, מוחותיהם של הנחקרים יצרו קשרים עצביים חדשים בכמות שהספיקה לחווט אותם מחדש, כך שהקליטה החזותית והמרחבית שלהם תפקדה הפוך מהדרך שבה מתפקד המוח באופן רגיל. קראו את המשפטים האחרונים שוב ושוב עד שתבינו את האמת המדהימה שמאחוריהם. בניסויים חוזרים שבוצעו לאחר מכן, התגלה עוד נתון מעניין. החוקרים גילו שאם המשקפיים הוסרו (אפילו לזמן קצר) במהלך התקופה הזו של עד 30 ימים, ההסתגלות העצבית שתוארה קודם לא התרחשה. כלומר, היו דרושים כ-30 ימים רצופים של קליטת מידע תפיסתי (מודע) חדש, כדי שהמוח הלא מודע יקבל את העובדה שעליו להתאים את עצמו למידע החדש הזה ולהתייחס אליו כאל דבר רגיל. ומהי המסקנה לגבינו?
בדיוק אותה המסקנה. כדי שמוחנו הלא מודע יקבל את התוכנית החדשה שלנו (התוכנית של אותה הצלחה שאנחנו רוצים) ועל מנת שייווצרו בו נתיבים עצביים חדשים שמשקפים את דפוסי האמונות החדשות ואת הרגלי החשיבה החדשים שלנו, יש צורך להטמיע בו מידע חדש במשך 30 יום באופן עקבי. לאחר מכן, הצלחה הופכת להיות ברירת המחדל הטבעית שלנו ואנחנו משיגים את המטרות והחלומות שלנו בקלות יותר ובמהירות יותר, בעזרת החוקים הודאיים של היקום. היכולת שלנו להשיג את המטרות שלנו הופכת יותר ויותר ודאית כאשר אנחנו מבינים את חוקי הטבע ופועלים בהרמוניה מלאה איתם. אשמח לקבל את התגובות שלכם כאן למטה.

לחיי ההצלחה שלכם!
יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131317 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131453 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131253 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131326 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132108 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131389 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131192 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193606 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173750 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173777 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174124 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162622 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163049 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162590 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica