חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כדורגל שולחן - משחק חברתי לארועים

מאת: מיכאל רומנסקיתחביבים29/11/20111011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כדורגל שולחן הוא מאין מגרש כדורגל קטן על שולחן, מספר המשתתפים במשחק יהיה שניים עד ארבעה שחקנים ומדומה לדגם של משחק כדורגל. המשחק קיים משנת 1922 על ידי הארולד סיריס טורטון ואף נרשם כפטנט בלעדי באנגליה.

טורטון אהב, חי ונשם כדורגל המציא משחק כדורגל ביתי שישמש את כל המעוניין גם מעבר למשחקים על המגרש. כדורגל שולחן הפך למפורסם ואהוד גם בארצות הברית.

מבנה המגרש

מידותיו שולחן כדורגל הבנוי באופן מקצועי יהיו: אורך 152 ס"מ, רוחב 46 ס"מ וגובה 80 ס"מ. קיימים שולחנות כדורגל קטנים יותר המשמשים ילדים. לרוחבו של השולחן עוברים מוטות ועליהם שחקני המשחק ובקצוות השולחן שני שערים, כל שחקן אחראי על ארבעה מוטות של שחקנים הכוללים אחד עשר שחקנים המחוברים למוט באופן שמאפשר להפעיל אותן.

שולחנות משחק

קיים מגוון רחב של שולחנות כדורגל שולחן המוצעים למכירה, באיכות שונה ובגדלים שונים. שולחן איכותי יכלול בתוכו את המפרט הבא:

  • שולחן עשוי עץ.
  • משטח שולחן.
  • משטח פי וי סי ירוק מסומן.
  • מוטות השולחן יהיו עשויים מפלדה עם ידיות פלסטיק.
  • השחקנים עשויים מפלסטיק קשיח במיוחד.
  • רגלי השולחן עשויות עץ ומחוברות לפלדה מסיבית.
  • לתחתיות רגלי השולחן יוצמד גומי למניעת חיכוך או החלקה.
  • תוצאות אישיות.
  • פתחים ליציאת הכדור.
  • טווח המחירים של שולחנות כדורגל נע בין 300 ₪ לשולחן הפשוט ביותר ועד לסכום של 7500 ₪ לשולחן מפואר.

    משחק וירטואלי

    בעידן המחשבים הנוכחי, לכל משחק אמיתי קיים תואם וירטואלי. אתרי אינטרנט רבים מציעים לקהל הרחב משחק כדורגל שולחן וירטואלי ואף מציעים מגוון תחרויות יוקרתיות כגון: מונדיאל ואליפויות למיניהן. עיצוב  המשחק מוירטואלי צבעוני ואיכותי וכלל את כל פרטים הקטנים לרבות צלילים תואמים, דבר שסוחף קהל יעד גדול שמתעניין בנושא. חלק מהאתרים יציעו שירות ללא תשלום וחלקם יציעו שרות בתשלום. בנוסף לכך מוצעות אפליקציות רבות לאייפון בתחום כדורגל שולחן ומאפשר למכורים לקחת את המשחק לכל מקום.

    אירועים והפקות

    תחום שולחנות המשחק בכלל ושולחנות כדורגל בפרט תפסו תאוצה גם בעולם האירועים הפרטיים. חברות הפקה ואטרקציות שונות מציעים מתקנים שונים באירועים לרבות שולחנות כדורגל. זהו תחום שסוחף ילדים בכל סוגי האירועים כגון: ימי הולדת, ימי כיף, בר מצווה ואירועי חברה. היתרון שבשולחן כדורגל שאינו מוגבל משינויי מזג האוויר וניתן למקמו בתוך מבנה ומחוצה לו. בנוסף, הצלחתו של משחק זה באה לידי ביטוי בהצבתו במשחקיות רבות בו הדרישה למשחק גבוהה ואנשים רבים מגיעים להנות ממשחק כדורגל שולחן.

    תחרויות

    אולם כדורגל שולחן מוצע בדרך כלל בפאבים, בארים ומשחקיות אך הוא ספורט לכל דבר ואף התקיימו תחרויות רשמיות בתחום שאורגנו על ידי ארגונים לאומיים שונים עם חוקים ותקנות מורחבים. התחרויות החלו בשנות ה-40 וה-50 באירופה. אירועים נכספים ותחרויות יוקרתיות החלו לאחר שלי פפרד מסיאטל וושינגטון ייסד שולחן כדורגל מקצועי ובשנת 1976 ארצות הברית הציעה מיליון דולר לרבעון. ג'ון פורטלנד מאורגון המשיך לזכות באליפות ארצות הברית. ארגון ITSF מסדיר אירועים בינלאומיים, הכוללים אליפויות עולם וגביע עולם שנתיות ואלו חופפים למונדיאל. החל משנת 2009 מתקיימות התחרויות מידי שנה.

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    ...

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

    מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144849 צפיות
    אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

    מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144837 צפיות
    קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

    מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147841 צפיות
    לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

    מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144886 צפיות
    בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

    מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144887 צפיות
    יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

    מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144977 צפיות
    חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

    מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148393 צפיות
    מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

    מאמרים נוספים בנושא תחביבים

    מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161854 צפיות
    מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

    מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162884 צפיות
    הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

    מאת: sharondan80תחביבים14/06/162465 צפיות
    שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

    מאת: sharondan80תחביבים27/04/162276 צפיות
    חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

    מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162283 צפיות
    אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

    מאת: יוניתחביבים15/12/152453 צפיות
    ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

    מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152469 צפיות
    אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica