חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהן הטכניקות הטיפוליות (ללא ניתוח או תרופות) לטיפול בכאבי גב ולשיקום פיזי

טכניקות טיפוליות במרכז לשיקום ורפואה פיזיקלית

התהליך הטיפולי במרכז לשיקום ורפואה פיזיקלית בפיזה הוא רב תחומי וכולל תמהיל

המורכב ממס' רב של טכניקות טיפוליות . להלן הסבר על הטכניקות העיקריות :

אלקטרוסטימולציה  אנלגטית  ( גירוי חשמלי )

מהי הטכניקה?         

שימוש בזרמים חשמליים למעטפת העצבים הסנסוריים המעבירים מסר של  כאב . ע"י הגירוי משנים את התשדורת של הכאב , מאפשרים שחרור של אנדורפינים המורידים את רמת הכאב .

הטכניקה מקובלת בשימוש מסחרי בשם - tens . מכשירי tens  פועלים בטכניקה הזו.המכשור הנמצא במרכז הינו מתקדם ומשוכלל ומאפשר להתאים את אופי הטיפול לצרכי כל מטופל באופן אישי.  

למה זה משמש?

הפחתה של כאבים אצל המטופל כחלק מתהליך הטיפול או כטיפול תומך.

אלקטרוסטימולציה נבנית

מהי הטכניקה?

שימוש בזרמים חשמליים שונים שמטרתם להכנס בעקיפה לחיבור של העצב המוטורי    

ולהפעיל את השריר ממקור חיצוני למוח .

למה זה משמש ?      

הפעלה יזומה של שריר בודד או קבוצת שרירים באמצעות גירוי חיצוני כחלק מבנייה מחודשת של מרכז הכובד הביומכני בגוף . יודגש כי במהלך החיים והתפקוד האנושי הרגיל לא ניתן להפעיל באופן יזום ומתוכנן שריר אחד בגוף .

אינפרא אדום

מהי הטכניקה?

גל אינפרא אדום הוא מקור אור שאורך הגל שלו  ang   9800 .מגע של אור אינפרא אדום הבא במגע  עם איבר בגוף מייצר חימום  נקודתי .

למה זה משמש ?

חימום והרחבה של כלי דם והזרמת דם טרי בכלי הדם כאמצעי לאספקת חומרים חיוניים לחילוף החומרים. ע"י כך ניתן לגרום לפירוק חומצות החלב ולריפוי טוב יותר של השריר  . כמו כן  מאפשר החימום באמצעות האינפרא אדום להפחית את רמת הכאב בשריר ע"י חימומו ושחרור שלו.

לייזר נמוך עוצמה

מהי  הטכניקה ?

טיפול בלייזר נמוך עוצמה עושה שימוש בקרן לייזר המופעלת  ע"י גזים אצילים של הליון נאון על בסיס אינפרא אדום . הלייזר הינה קרן ביואנרגטית חזקה מאד בעל אלומה ממוקדת .

למה זה משמש?

הפחתת כאבים ובעיקר טיפול בדלקות מקומיות באיברים השונים בגוף באמצעות אידוי שלהם .

מגנטותרפיה

מהי הטכניקה?

יצירת שדה מגנטי מלאכותי ע"י  העברת זרם  חשמלי בעוצמה גבוהה הנבנה באמצעות אלקטרודות בסמוך לאיבר הכואב או לגוף כולו.

למה זה משמש ?

החשה של תהליך הריפוי לכל סוגי הרקמות בגוף כולל רקמת העצם .מאפשר לטפל בבעיות כמו אוסטיאופורוזיס , רקמות שלא מתרפאות עקב סכרת וכיו"ב.

אולטרה סאונד טיפולי

מהי הטכניקה ?

שלא כמו באולטרה-סאונד האבחנתי , באמצעות מכשיר זה נוצרים גלי קול בתדירות של

16000-17000 הרץ 

למה זה משמש?

פעילות אנטי דלקתית והורדת בצקות ונפיחויות הנגרמות בסוגים רבים של מחלות . באמצעות  הטיפול נספגות הנפיחויות הללו למע' הדם והמע' הלימפטית  .

גלי הלם

מהי הטכניקה ?

הפקת גלים מכניים רבי עוצמה ומהירים מאד  המייצרים אפקט של ריסוק

למה זה משמש?

ריסוק הסתיידויות ואבנים בכיס המרה וכליות , במרכז לשיקום מיכשור נוסף המיועד לריסוק הסתיידויות במפרקים  מאובנים ונוקשים .

דיקור סיני (אקופונקטורה (

מהי הטכניקה ?

דיקור סיני או אקופונקטורה (מלטינית: acus = מחט, pungere = לדקור) היא שיטה התבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף כדי לשפר את בריאותו. האקופונקטורה היא חלק מהרפואה הסינית ונעשה בה שימוש כבר כ- 2,000 שנה.

למה היא משמשת ?

הדיקור הסיני מהווה את אחת הטכניקות הטיפוליות במרכז לשיקום ומשמש בעיקר כטיפול תומך , לחיזוק המע' החיסונית ו\או שימוש במרידיאנים לחיזוק האפקט הטיפולי.

מסאג' הידראולי

מהי הטכניקה ?

מכונה שבתוכה שוכב המטופל . במהלך הטיפול מוזרמים מים בלחץ גבוה מאד בנקודות רבות על פני הגוף

למה היא משמשת ?

אצל חלק מהמטופלים משמשת הטכניקה על מנת לעורר את זרימת הדם כתהליך  תומך בטיפול השיקומי-רפואי.

מניפולציות ידניות  ע"י רופא מומחה

מהי הטכניקה ?

הפעלת מניפולציה ידנית היא טכניקה מקובלת בטיפולי פיזיוטרפיה . חלק מהותי משיטת הטיפול שפותחה ע"י פרופ' קופרט כולל הפעלה של לחץ נקודתי בעוצמה גבוהה ולזמן קצר על מקומות מאובנים או תקועים . הפעולה ניתנת לביצוע רק ע"י רופא מומחה בעל מיומנות מתאימה לכך .

למה היא משמשת ?

שחרור של מפרקים ושרירים תפוסים או מאובנים שבאמצעות טכניקות מתונות יותר לא ניתן לשחרר אותם .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פרופסור יורם קופרט הינו רופא מומחה ברפואה שיקומית, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום השיקום ומנהל המרכז לרפואה פיזיקלית ושיקומית בפיזה איטליה. במרכז מטפלים במגוון רחב של בעיות ובכללן כאבי גב , פריצות דיסק , חבלות גופניות דלקות פרקים, בעיות במפרקים, ירידה בתפקודי הגוף, אוסטיאופורוזיס .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פרופסור יורם קופרט

המאמר יציג את הגישה הטיפולית של פרופ' יורם קופרט, המבוססת על בנייה מחדש של רקמות השריר שאבדו כתוצאה מאי שימוש שנוצר עקב הכאבים והמגבלה בתנועה מאפשרת לפתור את הבעייה באופן דרמטי , ולאפשר שיפור משמעותי וארוך טווח .

כאבי גב הם כבר מזמן לא רק מחלה אלא תופעה הפוגעת כמעט בכל מבוגר מעל גיל 40 . מחקרים מראים כי מעל 80% מהאוכלוסיה בגיל 40 ומעלה בעולם המערבי סובלת מכאבי גב עליון או תחתון, כאשר אחוזים ניכרים מהם סובלים מפריצת דיסק אחת או יותר . הדיסק הינו טבעת החוצצת בין חוליה לחוליה של עמוד השדרה ומשמשת בולם זעזועים. פריצת דיסק הינה תהליך ניווני, שבו המעטפת של הדיסק מאבדת מהאלסטיות שלה ומחוזקה, מתעוותת ויוצרת לחץ על שורשי העצבים שבחוט השדרה .

מאת: פרופסור יורם קופרטבריאות גיל הזהב17/12/111036 צפיות
הרפואה השיקומית הולכת ומתפתחת בעולם כולו ובעולם המערבי בפרט . במדינות כמו מדינת ישראל אשר עברה מלחמות רבות ונושא הנכות בה מקושר גם לנושאים של צבא ובטחון מושקעים תקציבי עתק בפיתוח טכניקות רפואיות וניתוחיות ,טיפולים תרופתים ושיטות שיקום שונות שיאפשרו שיקום משמעותי ככל האפשר. מהתפתחות רפואית חשובה זזו אמורה להנות בסופו של דבר האוכלוסייה כולה. מן העבר השני , קיים קונצנזוס כי במקרים רבים , לעתים לאחר שהמטופל נותח מס' פעמים, אין יעילות לניתוחים נוספים , נהפוך הוא , חזרה לתפקוד יכולה להיות רק באמצעות טיפולים משקמים כמו פיזיוטרפיה לסוגיה , ריפוי בעיסוק וכיו"ב , גם הטיפולים התרופתיים בהקשר זה אינם מהווים מענה שיקומי אלא בעיקר טיפול בהפחתת כאבים , תהליך אשר במקרים רבים אינו תורם למהלך השיקומי אלא סותר אותו.

האיזון הביומכני של הגוף הוא נדבך מרכזי בשמירה על מהלך חיים תקין וכלי מרכזי במניעת כאבי שריר שלד הנפוצים כל כך לאחר גיל 40 ולאנשים שחוו טראומות ומחלות שונות . גוף האדם נחלק, מבחינת התפקוד המכני שלו לסגמנטים(תרגום) ולתת חלקים. כל אלו קשורים זה בזה ביחסי גומלין ביו-מכניים ומנהלים משחקי כוח אחד עם השני. במצב נורמלי,כאשר נעביר קו דמיוני החוצה את גוף האדם לשני חצאים שווים לאורך, נרצה לראות כי חלוקת העומסים והמשקלים היא סימטרית לגמרי. כאשר אנו סופגים חבלה באיבר מסויים בגוף או כאשר תהליך ביולוגי (כגון תהליך ניווני) פוגם בסימטריה הזו, מתחיל תהליך של הפרת האיזון הביומכני.תהליך שבסופו של דבר , אם לא יטופל עלול לגרום לכאבים קשים ולפגיעה הולכת ומחמירה בתפקוד.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212861 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201434 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181334 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181365 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171465 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172610 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171755 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica