חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד אודליה אלטמן - פתיחת הסכם גירושין

עשינו הסכם גירושין, כי לא רצינו מלחמות ורצינו לשמור יחסים טובים. אחרי זמן מה, גילינו שעשינו טעות, או שרימו אותנו. האם ההסכם הוא בבחינת סוף פסוק?

הסכם גירושין הוא חוזה, וככזה, ניתן לתקוף אותו באותן עילות בטלות לפי חוק החוזים המאפשרות לתקוף חוזה: טעות, הטעייה, עושק, כפייה. למשל: אישה שלא ידעה שמגיע לה חצי מהפנסיה של בעלה, או בעל שגילה שאשתו הסתירה ממנו נכסים. אפשר להגיש תביעה גם אם הצד השני הפר את ההסכם, לא קיים אותו, לביטול ההסכם, וגם לפיצויים.

אבל הסכם גירושין מקבל תוקף פסק-דין בבימ"ש. בכל זאת אפשר לפתוח אותו מחדש?

הסכם גירושין אכן מאושר בבימ"ש, וביהמ"ש אמור לברר בדיון לאישור ההסכם שהצדדים חתמו מתוך הבנה ורצון חופשי. לכן קשה יותר להוכיח טענות מסוג שלא הבנו טוב את ההסכם או שכפו עלינו לחתום. אמרתי קשה, לא בלתי אפשרי. למשל, בעל אחד הוכיח שאשתו איימה עליו שאם לא יחתום על כל מה שהיא רוצה, היא תלשין להוריו שהוא ניסה להתאבד. לכן, ההסכם בוטל ע"י ביהמ"ש.

אם אחרי הגט מתברר לי שכל חברותיי עשו הסכמים טובים יותר משלי, נניח קיבלו יותר מזונות ממני – האם אוכל לבטל את ההסכם?

לא. טעות בכדאיות העסקה אינה עילה לביטול הסכם. צריך לברר לפני שחותמים אם זו עסקה טובה או לא. לפי הפסיקה, אין דבר כזה "הסכם גירושין סביר", כי אנשים מוכנים לעתים קרובות לתת את יד ימינם בשביל לקבל גט, ובטח שמוכנים לוותר על רכוש או מזונות.
מתי בכ"ז יבטלו הסכם? – למשל מקרה שרק צד אחד היה מיוצג ע"י עו"ד, ובעצם סידר את הצד השני. או שצד אחד היה חסר ניסיון, או סבל מחולשה שכלית או גופנית, גם אם חולשה זמנית, והצד השני ניצל זאת כדי להחתימו על ההסכם.

ואם לא רימו אותי ולא כלום, אבל הנסיבות השתנו – למשל: לא צפיתי את כל ההוצאות שתהיינה לי על הילדים? או שהגרוש שלי פתאום זכה בלוטו?

עו"ד אודליה אלטמן מבקשת להבהיר כי נושא המזונות תמיד פתוח לתביעות להגדלת או הקטנת הסכום, ובלבד שחל שינוי נסיבות עובדתי מהותי. נושא המשמורת והסדרי הביקורים גם הוא פתוח תמיד לשינוי, לפי עקרון העל של טובת הילד. נושא חלוקת הרכוש הוא סגור, אלא אם יש עילת בטלות כמו שהדגמתי קודם.

האם ניתן לבטל רק חלק מההסכם?

לרוב לא. ביהמ"ש רואה בהסכם גירושין מעין "עסקת חבילה", שאי אפשר לבטל רק חלק ממנה. בכל זאת, אם תנאי ההסכם אינם שלובים זה בזה, וניתן להפרידו לחלקים, יש תקדימים שביהמ"ש ביטל רק חלק מההסכם. למשל: הסכם שנתן לאישה זכות לרכוש מהבעל את הדירה המשותפת בעד 20,000 ₪, ישולמו לו על פני 11 שנה. היא לא שילמה, והבעל ביקש לבטל את האופציה הזו. ביהמ"ש נעתר לו, וביטל רק את החלק הזה בהסכם, כי לא הוגן לתת לה לשלם סכום כה פעוט עבור הדירה.

מה קורה כשעושים הסכם גירושין, ואח"כ חוזרים לחיות יחד?

אם חיים יחד אחרי שנחתם הסכם גירושין, בין אם הצדדים כבר התגרשו ובין אם לאו, ההסכם מתבטל בעצמו, מכללא, ע"י התנהגותם של הצדדים, אלא אם כתוב בו אחרת. בנוסף, מבחינה הלכתית, אם לנים יחד [סקס עם האקס] זה נקרא "מחזיר גרושתו" וצריך שוב להתגרש.

למידע נוסף אודות עו"ד אודליה אלטמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורכת דין אודליה אלטמן, בעלת משרד עצמאי, עוסקת בדיני משפחה, נישואין, גירושין וירושה כבר 25 שנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אודליה אלטמן

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה15/04/152139 צפיות
במקרים רבים פוסקים בתי המשפט בישראל סכומי פיצויים עבור נשים אשר נפלו קורבן לאלימות מצד בני זוגן. סכומים אלה יכולים להגיע אף למאות אלפי שקלים. אך מה קורה במקרה בו נדחית התלונה משום שהתברר שהיא תלונת שווא ואין בה שחר? עורכת הדין אודליה אלטמן מספרת על תקדימים בנוגע לתביעות פיצויים של הבעל מן האישה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה28/04/131777 צפיות
במאמר זה דנה עורכת דין אודליה אלטמן בנושא של "יורש אחר יורש" - יורש שני, המקבל את מה שנותר מהעיזבון, במידה ונותר, לאחר אריכות ימיו של היורש המקורי בצוואה ו"יורש במקום יורש" - יורד הזכאי לכסף בתנאי שהיורש המקורי נפטר לפני המצווה ואינו בחיים על מנת לרשת את העיזבון. לפעמים צוואות אינן ברורות מספיק לגבי סוג היורש המדובר ונוצר קונפליקט בין רצונו של המנוח לבין מה שמוגדר בחוק. זאת ועוד במאמר חדש זה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה13/02/1311389 צפיות
ידוע כי במצב בו אדם נקלע לחוב, לעתים יעביר את הרכוש בעל הערך שברשותו, דוגמת דירה, לבעלות אשתו או ילדיו כדי שלא יוכלו הנושים לשים עליו את ידיהם. אולם, קיימים מצבים בהם בית המשפט יפסול את העברת הבעלות הזו כלא כשרה. במאמר עמדתו של הדין הישראלי בנושא זה ומסםר תקדימים.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה24/10/122492 צפיות
מאמר זה עוסק בנושא שלום בית. מהו הסכם שלום בית? כיצד מבטיחים שהסכם זה יקויים? מה קורה אם בסופו של דבר כן מתגרשים ועוד שאלות. בנוסף, במאמר מספר דוגמאות על הסכמי שלום בית לא שגרתיים

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה23/09/123134 צפיות
מחר אתם מתחתנים – איזה סכום כדאי לכם לרשום בכתובה? עו"ד אודליה אלטמן עונה על כמה שאלות נפוצות הקשורות לכתובה מן הכתובה נובעות זכויות האישה היהודייה לקבל מזונות ומדור מאת הבעל, וכמו כן הכתובה מזכה את האישה בסכום הנקוב בכתובה לעת גירושין. את סכום הכתובה אמורה האישה לקבל לא רק במקרה שבעלה יגרש אותה, אלא גם אם ילך לעולמו.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה29/08/1210276 צפיות
מאמר זה עוסק בביקורים של אב אצל ילדיו לאחר הגירושין ועוסק בשאלות שונות כמן מה ניתן לעשות כאשר האב אינו מגע לראות את ילדיו ומה ניתן לעשות כאשר דווקא הילדים הם אלה שמסרבים לראות את אביהם.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה18/04/1211361 צפיות
ראיון עם עו"ד אלטמן על חמישה כללים לאישה שמתגרשת. אישה שלא מתנהלת נכון בגירושין עלולה להפסיד מאות אלפי ₪, במשפחה ממוצעת, ואפילו מיליוני ₪ במשפחה שחיה מעל הממוצע. היא עלולה להפסיד את המזונות, את הכתובה ואת חלקה ברכוש המשותף. ע"מ למנוע מצב כדאי לקרוא את הכללים של אודליה אלטמן

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201617 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181686 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171798 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica