חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעצר עד תום ההליכים המשפטיים-תקופות, זכות ייצוג, זכות עיון בחומר החקירה - מאת עו"ד אלון וניני

מאת: אלון וניניחוק ומנהל29/12/20117687 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

29.12.11

עו"ד אלון וניני - מעצר עד תום ההליכים המשפטיים-תקופות, זכות ייצוג, זכות עיון בחומר החקירה


לאחר סיום החקירה וכל פעולות החקירה שהיו צריכות להתבצע בתיק החקירה, האחרון מועבר לתביעה בכדי שיתנו החלטה האם להגיש כתב אישום. אם יש עניין לציבור ויש ראיות, שבוצעה עבירה, יוגש כתב אישום.


במידה ונאשם עדיין לא פנה לעורך דין לשם ייצוג ,זה השלב החשוב ביותר שינו צורך הכרחי בפניה לעורך דין לשם יעוץ.

אם הוחלט להעמיד לדין, והנאשם עצור, המדינה תגיש לבית המשפט בקשה למעצר עד תום ההליכים, במגביל להגשת כתב אישום. מעצר עד תום ההליכים נחשב לאחד האמצעים החמורים הננקטים כנגד נאשם, עוד לפני שהוכחה אשמתו. במסגרת זו הנאשם עלול להיעצר לתקופה שעלולה להמשך חודשים רבים .


במשך שנים קיים הויכוח בפסיקה סביב השאלה של מטרת המעצר.לאחר חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו הדעה כיום היא שמטרת המעצר היא מניעתית, והמעצר מוצדק כדי להגן מפני סכנה לשלום הציבור או לתקינות ההליך הפלילי.

בחוק המעצרים נדחית התפיסה ההרתעתית בפני התפיסה המניעתית,הכוונה שמעצר עד תום ההליכים אינו לשם ענישה וכוונת המחוקק הינה למנוע פגיעה בשלום הציבור ובהלכי המשפט, כגון שיבוש הליכי משפט, מסוכנות, הימלטות וכדומה.

הכלל הוא כי מעצר עד תום ההליכים עומד בתקפו עד למתן פסק דין, כלומר עד לגזירת דינו של הנאשם, אלא אם בית משפט מורה אחרת. החריגים לכלל אם חלפו 30 יום מיום תחילת המעצר והמשפט טרם החל, ישוחרר הנאשם מן המעצר.יש לזכור כי מועד תחילת המעצר הוא מועד הגשת כתב אישום, ואין סופרים במניין זה את "מעצר הימים".


אם חלפו 9 חודשים מיום תחילת המעצר בגין כתב האישום וטרם ניתנה הכרעת דין במשפטו של הנאשם, ישוחרר האחרון. ניתן לפנות בבקשה להארכה נוספת של המעצר לשופט בית משפט עליון, אשר מוסמך להאריך המעצר או לצוות על מעצר מחדש לתקופות שלא תעלינה על 90 יום או להורות על שחרור הנאשם.

אלון וניני.
הודעה על מועד הדיון בבקשה להארכת מעצר תימסר ע"י המדינה ללא דחוי לנאשם, לעורך דינו. הדיון יערך בנוכחות הנאשם ועורך דינו. בשלב הדיון בבקשה למעצרו של הנאשם קיימת חובת ייצוג ע"י עורך דין.

עם הגשת כתב האישום ניתנת הזכות לעיין בחומר החקירה שקיים בתיק. אם החומר רב והנאשם או עורך דינו, לא רוצים לקיים את הדיון לפני לימוד החומר לעומקו, זכותו לבקש לדחות את מועד הדיון עד ל 30- יום לצורך כך.


זכות העיון הינה רבת חשיבות, הסיבה לכך היא שבשלב זה יכול הנאשם לראות אילו ראיות יש כנגדו. ע"י בחינת הראיות ניתן לדעת האם ישנה עילה להגשת כתב אישום, מה טיבן והחשוב ביותר האם ישנה אפשרות לשחרור הנאשם ממעצר כבר בשלב זה.


אם נשללה מהנאשם זכותו כאמור, ראשי הוא לבקש מבית המשפט שאליו הוגש כתב האישום, להורות למדינה להתיר לו לעיין בחומר שהוא, לטענתו, חומר חקירה ולא הועבר לעיונו. בחוק נקבע כי המדינה אינה רשאית להגיש לבית משפט ראיה או להשמיע עד, אם לנאשם או לעורך דינו לא ניתנה הזדמנות לעיין בראיה.

אלון וניני , עו"ד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אלון וניני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון וניני

מאת: אלון וניניייעוץ משפטי27/03/121587 צפיות
עו"ד אלון וניני מסכם באופן נרחב את השימוש בעדי מדינה במשפט הישראלי הלכה למעשה

מאת: אלון וניניפלילי27/03/121267 צפיות
עו"ד אלון וניני מסקר באופן נרחב את סמכויות המעצר במדינה.

מאת: אלון וניניפלילי29/02/121228 צפיות
עו"ד אלון וניני מסקר את נושא הרישום הפלילי מבחינה משפטית ופרקטית.

מאת: אלון וניניפוליטיקה 28/02/121956 צפיות
הפרדת הדת מהמדינה היא רעיון במחשבה המודרנית, כאשר הגישה היא שראוי למבני המדינה או הממשלה הלאומית להיות נפרדים מן המוסדות הדתיים. רעיון זה לרוב מורכב משני חלקים עיקריים, חילוניות המשטר וחופש מדת ברמת המדינה, ומתן חופש דת לפרט ולקהילה מצד המשטר.

מאת: אלון וניניחוק ומשפט - כללי27/02/121365 צפיות
עו"ד אלון וניני נותן סקירה על מעמד עד מדינה במשפט הישראלי

מאת: אלון וניניחברה ומדינה - כללי25/01/121281 צפיות
עו"ד אלון וניני מנסה לסכם את הוכוח לגבי כינונה של חוקה במדינת ישראל ומתאר את השלבים בהתפתוחתה של חוקה במדינה.

מאת: אלון וניניחוק ומנהל18/01/128154 צפיות
אלון וניני מסכם את המלחמה בין זכות הפרט למצפון לבין זכות המדינה להגן על אזרחיה בהתאם לכך נבחנת חוקיות ההחלטה של שר הביטחון שלא להעניק לעותרים פטור מחובת שירות מילואים בשל טעמים שבסרבנות מצפון סלקטיבית.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומנהל

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222461 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל22/10/222200 צפיות
הסרת צו למבנה מסוכן קיבלתם בדואר צו הריסה למבנה מסוכן מהרשות המקומית? לקבלת הצעת מחיר מהירה להסרת צו למבנה מסוכן כנראה שהמבנה עבר ביקורת של מהנדס העירייה והוא נחשד כמסוכן לציבור או לדיירים בו. יש מה לעשות! בודקים ומתחילים בתהליך של הסרת צו למבנה מסוכן.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל31/08/222281 צפיות
חריגת בניה הינה מושג שגור המתייחס למה שמוגדר בחוק התכנון והבניה, בסעיף 203, כעבודה ו/או שימוש אסור: + עבודה אסורה מוגדרת בחוק כ ״בנייה או עבודה הטעונה היתר שנעשתה בלא היתר או בניגוד לתנאי היתר״. + שימוש אסור מוגדר כ ״1. שימוש במקרקעין הטעון היתר שנעשה בלא היתר, או בניגוד לתנאי היתר או שימוש במקרקעין בניגוד לתכנית; 2. שימוש בעבודה אסורה״.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל30/05/222644 צפיות
מילון מונחים גולש יקר, האתר של קלינגר רישוי עסקים והתרי בניה מעניק לך מידע כללי עדכני ודינמי , ומידע נקודתי בתחומים ההנדסיים השונים ובהם רשוי ופקוח על הבנייה ותכנון בשילוב מפות גאוגרפיות עדכניות ומדויקות. בחלון זה תוכל לקבל מידע על מונחי יסוד בתחום ההנדסי / גאוגרפי ומידע אודות יכולות המערכת בתחומים שונים. להלן תאור של מספר מונחי יסוד שיקלו עליך את הגלישה

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל30/03/222794 צפיות
עיריית תל אביב-יפו עושה מאמצים רבים לאתר עבירות בנייה, פיצול דירות או שימוש בלתי חוקי בנכסים ולטפל בהן. במקרה בו קיים חשד בנושאים אלו, אנא מלאו טופס תלונה ואנו נבדוק את החשדות ובמקרה הצורך ננקוט בדרכי אכיפה שונות. המחלקה יכולה להמליץ על תביעה משפטית המבוססת על הנתונים המצויים בידנו לצורך הוכחת ביצוע עבירה. לשם כך, חשוב שתתארו את כל פרטי המקרה ותציינו את פרטיכם המלאים (שם מלא, מספר טלפון, דואר אלקטרוני) על מנת שנוכל לעדכן אתכם בסטטוס הטיפול בפנייתכם. הטיפול בפניות למחלקת פיקוח על הבנייה נעשה בכפוף לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל03/08/211701 צפיות
אנו משרד בנימין קלינגר שמחים לבשר כי לאחר מחקרים ו מאמצים רבים רשמית: אושרה "חלופת שקד" לתמ"א 38; "מתווה אופטימלי שגובש לאחר תהליך חשיבה מעמיק" החלופה כוללת בין היתר גם התייחסות ל"קביעת כללים לעניין חבות בהיטל השבחה על תוכניות" – נושא שלא עמד במרכז מסיבת העיתונאים בחודש שעבר, שבה הכריזה השרה שקד על התוכנית פחות מחודש לאחר ההכרזה – אושר התיקון לחוק התכנון והבנייה של שרת הפנים, הוא "חלופת שקד" לתמ"א 38.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל21/06/211798 צפיות
שמים סוף לבירוקרטיה- אז אתם שואלים איך עושים את זה? כל בעל עסק, חברה או תאגיד אשר ניסה לפנות בעבר לרשויות עבור רישיונות, היתרים וכיו"ב, וודאי נתקל בבירוקרטיה העצומה שמשמעותה קשיים רבים בדרך, ובזבוז מיותר של זמן וכסף, ולעתים קרובות אף פנייה למגוון אנשי מקצוע ששירותיהם אינם מצליחים לזרז את התהליך מול הרשויות. כתוצאה מכך, בעלי עסקים שונים נוטים להתייאש ואף לא לפנות מלכתחילה לרשויות, וע"י כך מסתכנים בעבירה על החוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica