חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך [לא] בוחרים מסלול לימודים

מאת: מתי וכסלראימון לקריירה19/01/20121146 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מועמד/ת להיות סטודנט/ית יקר/ה, נראה לי שהנך בתקופה לא קלה, לבחור מסלול לימודים מרגיש כמו הצומת הגדולה בחייך עד כה. עשרות מוסדות לימוד מתחרים על תשומת הלב שלך, רבים מהם מקדישים תקציבי פרסום גדולים ושוכרים אנשי מקצוע שמומחיותם היא להשפיע עליך.

מנגד גם אמא שלך לא טומנת את ידה בצלחת, וגם היא מנסה להביא אותך למקום ה"נכון". האם יש לך חופש לומר לאביך את הבחירה שלך, או שזה מלווה במתח?

בנוסף ללחצים החיצוניים יש גם לחצים פנימיים. קולות שונים עולים בך ומושכים אותך לכיוונים שונים בתכלית, האם להחליט עכשיו גם מה המקצוע שממנו אתפרנס? והמבחר הוא כל כך גדול שאפילו החיפוש עצמו נראה אין סופי, ואם לא בדקתי את כל האפשרויות איך אוכל להחליט?!

יש כלל שנבדק מדעית ומשמש בתחום השיווק שאומר כך: ככל שלאדם יש אפשרויות רבות יותר כך הוא נוטה להימנע מבחירה.

ובכן עודף האפשרויות הוא אחד הדברים המרכזיים שמתמודדים איתו מי שבוחר מסלול לימודים.

אני מציע לך לחזור כרגע בדמיון לפעם האחרונה שבה חווית את החוויה של הצפה מעודף אפשרויות, לחזור לרגע שבו זה היה בלתי נעים. האם זה היה בפעם האחרונה שבחרת יוגורט בסופר, או כל דבר אחר.

לכל אחד מאיתנו ישנה דרך אחרת להתמודד עם חוסר הנעימות הזו. מעטים מאד מוכנים להישאר במצב הזה לאורך זמן, זה פשוט מעיק.

ובכן, מה עשית?

הנה מספר אפשרויות נפוצות:

א.         לא עשיתי כלום.

ב.         בחרתי במשהו שאני כבר מכיר ממוצר או שרות אחר, אפילו שהמוצר הקודם לא היה משהו...

ג.          בחרתי במותג ידוע, מה שהרבה אנשים עושים כנראה זה טוב... ובמילים אחרות הלכתי לפי חוק העדר.

ד.         התייעצתי עם מישהו שלא מומחה בתחום אבל אותו אני מכיר כמו אמא/אח.

ה.         לקחתי את הכי זול, בכסף זמן או אנרגיה.

ו.          כל האפשרויות נכונות...

ז.          אני דווקא עשיתי משהו אחר _____________________________.

עכשיו אני אספר לכם מה עשיתי עם המיקרופון האלחוטי, אחרי הפעם הראשונה שבה נהגתי לפי סעיף א. התקשרתי לכמה חנויות שהיו נראות לי מקצועיות בכדי להתייעץ, אבל אחר כך חזרתי לחנות שבה קניתי את המכשיר הקודם שהתקלקל, והתייעצתי איתם [סעיף ב]. חגי מחנות שיא הזול בבני ברק הרגיש לי אמיתי וישר והייתי מוכן להאמין לעצה שלו, למרות שהוא המליץ לי על מוצר שהיה ברשותו וכמובן לא היה ממליץ על משהו אחר. שאלתי אותו אם זו חברה טובה [סעיף ג] וקניתי, הפעם ממש הייתי מרוצה, המיקרופון הזה באמת עושה את העבודה, הקודם שהתקלקל קניתי לפי סעיף ה.

אם אני צריך להתבונן מה גרם לי לקנות מחגי זה שהוא באמת התייחס אלי, אני ממש אוהב להקשיב ליועצים שמבינים יותר ממני. אבל פעמים רבות אני עושה את זה עם היועץ הראשון שנקרה בדרכי ולא עם היועץ הטוב ביותר.

עכשיו אחרי שראית את הדרך שלך להתמודד עם חוסר האונים שבריבוי אפשרויות, אפשר לראות גם שהפרסומות שמשפיעות עליך כאלו שמשתמשות באותו מנגנון. אם הדפוס שלך מוכר לך אז קל יותר לקבל החלטה רציונלית.

כדאי לדעת ששפע האפשרויות לא יגמר אחרי בחירת מוסד לימודים ומסלול, עודף המידע נמצא כעת בכל מקום, והמיומנות להתמודד איתו היא אחד הכלים החשובים ביותר להצלחה בקריירה.

הרווח שיש לנו מעודף השפע הזה הוא שאנחנו צריכים להתחיל להסתמך על עצמנו, למצוא את התשובות בתוכנו ולא בחוץ, ולשם כך עלינו להבין מה באמת חשוב לנו. בשביל לעבוד על זה אני מזמין אותך להוריד חינם חוברת אימון עצמי 100% אני! לזיהוי היחודיות שלך, באתר כוונה.

בהצלחה בלימודים

מתי וכסלר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתי וכסלר

בעלים ומייסד מכללת כוונה אימון יהודי לתוצאות

http://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=1244-58577472-1305

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתי וכסלר

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152831 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152666 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica