חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכת דין אודליה אלטמן על הדמיון והשוני בין ידועים בציבור לזוגות נשואים

תזכירי לנו בקצרה מה הם ידועים בציבור?

אלה אנשים שמנהלים משק בית משותף ומקיימים חיי אישות, ורואים עצמם כבני זוג, אך אינם נשואים זה לזה. אני קוראת לזה מבחן המיטה והמקרר: אם הם אוכלים מאותו מקרר וישנים באותה מיטה, הם ידועים בציבור.

מה בעצם ההבדל בין ידועים בציבור לבין זוגות נשואים?

ההבדל העיקרי הוא שידועים בציבור הם לא נשואים. הם יכולים לקום וללכת בלי להתגרש. אחד מהם לא יכול להחזיק את השני כבן ערובה ולסרב לתת לו גט, או לסחוט משהו בתמורה לגט. הידועים בציבור אינם נתונים לרוב לשיפוטו של ביה"ד הרבני, שכן סמכותו של זה משתרעת על ענייני נישואין וגירושין, והידועים בציבור אינם מתחתנים ואינם מתגרשים. שמת לב שאמרתי "לרוב", ולא "אף פעם" – זאת משום שלעתים ביה"ד הרבני מכיר בידועים בציבור כנשואים, אם יש להם ילדים משותפים, מכוח ההלכה המכירה בביאה כיוצרת קידושין, לפי החזקה "אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות".

מה משותף לידועים בציבור ולזוגות נשואים?

בפני החוק האזרחי הדומה רב על השונה. שלושת המאפיינים העיקריים של בני זוג נשואים הם הזכות למזונות, השיתוף שנוצר ברכוש וזכות הירושה. גם לידועים בציבור יש זכות למזונות אחרי הפירוד, למרות שמכנים אותה בשמות כמו "דמי שיקום", "דמי מעבר" או "תשלומי הסתגלות". גם הידועים בציבור יורשים זה את זה, ממש כמו בני זוג נשואים, ואפילו מקבלים גמלאות, פנסיות שארים ודמי ביטוח לאומי כמו אלמנים. גם הרכוש של ידועים בציבור הופך למשותף, הן רכוש פרטי והן רכוש עסקי, אך לגבי רכוש עסקי, קרי רכוש שאיננו משמש את משק הבית המשותף, להבדיל למשל מדירת המגורים, הריהוט שבה והמכונית, דרושה מידה גבוהה יותר של הוכחה כדי לקבל שיתוף, יותר מאשר זו הנדרשת מבני זוג נשואים לגבי רכושם העסקי.

כיום יותר ויותר אנשים מעדיפים לחיות יחד ללא נישואין, כידועים בציבור. מה את ממליצה, להתחתן או לחיות כידועים בציבור?

מבחינה משפטית טהורה, יש יתרונות לנישואין, כיון שקיים מרשם מסודר של הזוגות הנשואים, ודי בעצם החתונה כדי לקבל מזונות, שיתוף ברכוש וירושה. לעומת זאת, לא קיים "פנקס הידועים בציבור". ידועים בציבור צריכים קודם כל לתבוע בביהמ"ש ולהוכיח שהם בכלל ידועים בציבור, לפני שיוכלו לקבל זכויות כלשהן, כאשר יתכן שאחרי הפירוד, אחד מהם יכחיש שהם היו ידועים בציבור, ולתבוע זה דבר יקר, ולא תמיד זוכים. מי שלא ישכנע את ביהמ"ש שהוא ידוע בציבור, לא יקבל כלום.

למידע נוסף אודות עו"ד אודליה אלטמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורכת דין אודליה אלטמן, בעלת משרד עצמאי, עוסקת בדיני משפחה, נישואין, גירושין וירושה כבר 25 שנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אודליה אלטמן

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה15/04/152139 צפיות
במקרים רבים פוסקים בתי המשפט בישראל סכומי פיצויים עבור נשים אשר נפלו קורבן לאלימות מצד בני זוגן. סכומים אלה יכולים להגיע אף למאות אלפי שקלים. אך מה קורה במקרה בו נדחית התלונה משום שהתברר שהיא תלונת שווא ואין בה שחר? עורכת הדין אודליה אלטמן מספרת על תקדימים בנוגע לתביעות פיצויים של הבעל מן האישה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה28/04/131777 צפיות
במאמר זה דנה עורכת דין אודליה אלטמן בנושא של "יורש אחר יורש" - יורש שני, המקבל את מה שנותר מהעיזבון, במידה ונותר, לאחר אריכות ימיו של היורש המקורי בצוואה ו"יורש במקום יורש" - יורד הזכאי לכסף בתנאי שהיורש המקורי נפטר לפני המצווה ואינו בחיים על מנת לרשת את העיזבון. לפעמים צוואות אינן ברורות מספיק לגבי סוג היורש המדובר ונוצר קונפליקט בין רצונו של המנוח לבין מה שמוגדר בחוק. זאת ועוד במאמר חדש זה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה13/02/1311386 צפיות
ידוע כי במצב בו אדם נקלע לחוב, לעתים יעביר את הרכוש בעל הערך שברשותו, דוגמת דירה, לבעלות אשתו או ילדיו כדי שלא יוכלו הנושים לשים עליו את ידיהם. אולם, קיימים מצבים בהם בית המשפט יפסול את העברת הבעלות הזו כלא כשרה. במאמר עמדתו של הדין הישראלי בנושא זה ומסםר תקדימים.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה24/10/122492 צפיות
מאמר זה עוסק בנושא שלום בית. מהו הסכם שלום בית? כיצד מבטיחים שהסכם זה יקויים? מה קורה אם בסופו של דבר כן מתגרשים ועוד שאלות. בנוסף, במאמר מספר דוגמאות על הסכמי שלום בית לא שגרתיים

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה23/09/123134 צפיות
מחר אתם מתחתנים – איזה סכום כדאי לכם לרשום בכתובה? עו"ד אודליה אלטמן עונה על כמה שאלות נפוצות הקשורות לכתובה מן הכתובה נובעות זכויות האישה היהודייה לקבל מזונות ומדור מאת הבעל, וכמו כן הכתובה מזכה את האישה בסכום הנקוב בכתובה לעת גירושין. את סכום הכתובה אמורה האישה לקבל לא רק במקרה שבעלה יגרש אותה, אלא גם אם ילך לעולמו.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה29/08/1210273 צפיות
מאמר זה עוסק בביקורים של אב אצל ילדיו לאחר הגירושין ועוסק בשאלות שונות כמן מה ניתן לעשות כאשר האב אינו מגע לראות את ילדיו ומה ניתן לעשות כאשר דווקא הילדים הם אלה שמסרבים לראות את אביהם.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה18/04/1211358 צפיות
ראיון עם עו"ד אלטמן על חמישה כללים לאישה שמתגרשת. אישה שלא מתנהלת נכון בגירושין עלולה להפסיד מאות אלפי ₪, במשפחה ממוצעת, ואפילו מיליוני ₪ במשפחה שחיה מעל הממוצע. היא עלולה להפסיד את המזונות, את הכתובה ואת חלקה ברכוש המשותף. ע"מ למנוע מצב כדאי לקרוא את הכללים של אודליה אלטמן

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201617 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181579 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181684 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171797 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica