חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עופרת יצוקה

מאת: איטה חזןשירה02/02/20091911 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוֹפֶרֶת יְצוּקָה

 

עוֹד מִתְגַּלְגֵּל הַפַּחַד בְּמִדְרוֹן הַשֶּׁקֵט הַמְאַיֵם

מֵאִיץ פְּעִימוֹת  דָּם

רוּחַ יָשָׁן נוֹשֵׁב בַּדְּמָעוֹת שֶׁטֶּרֶם יַבְשׁוּ

וְגַג הַבֵּטוֹן נִגְלָּה שׁוּב בְּכָל מוֹרָאוֹ

וּשְׁרִיקַת הָאֵימָה עוֹלָה וְיוֹרֶדֶת

וְהַפַּחַד מִתְפּוֹצֵץ בְּקִירוֹת

בַּלְּבָבוֹת

וְשׁוּב אֲנִי שׁוֹמַעַת  אֵיךְ חוֹרֵק הַמֶּרְחָב

אֶת הָאָבָק מַתְוֶוה דַּרְכּוֹ  בְּפַּנִים דְרוּכוּת

וּמַשַׁק כַּנְפֵי פְּלָדָה.

 

וְאֵין גְּדוֹלָה כְּמוֹ אַהֲבָה מְיֻסֶּרֶת

כְּמוֹ חִבּוּק אִלֵּם

לְפַחַד הַגּוֹאֶה

לַתְפִלָּה הֲלֹא גְּמוּרָה

שֶׁיָּשׁוּבוּ כֻּלָּם בַּחֲזָרָה

וְהַשְּׂכּוֹל מֵגִיחַ מְכָל פִּנָּה

וְהָאֹמֶץ מְסוֹבֵב כִּמְאַבְטֵחַ

וְצִידְקַת הַדֶּרֶךְ עַמּוּד עָשָׁן

וְהַלֵּב מַצְדִּיעַ בְּשֶׁקֶט כוֹאֵב

וְהָאֵשׁ גְּדוֹלָה גְּדוֹלָה

וְהַתִּקְוָה פִּי מֵאָה..

 

 

 



תגיות המאמר: מלחמה, שירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוגן למחשבה ולרוח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איטה חזן

מאת: איטה חזןשירה10/10/091224 צפיות
גלעד שליט

מאת: איטה חזןשירה18/07/091190 צפיות
אסופת שירים על אוכלוסייה הלוקה בפיגור קשה/עמוק. רגעים קטנים ומרגשים.

מאת: איטה חזןשירה18/07/09941 צפיות
להיות אמא

מאת: איטה חזןשירה07/02/091108 צפיות
וקין לעולם מתקיים..

מאת: איטה חזןשירה04/02/091812 צפיות
מוקדש באהבה לחברתי ו. שעברה לפני ימים מספר ניתוח להסרת-שד.

מאת: איטה חזןשירה04/02/091091 צפיות
מהמתחולל בנפש בשעה של שקטאֲרֻכָּה הַדֶּרֶךְ וְהַשֶּׁקֶט כְּמוֹ פַּרְפָּר חוֹנֶה בְּכַף הַיָּד הוֹמֶה כְּמוֹ כּוֹכָב רָחוֹק הַמְּצַפֵּה לִנְשֹׁר

מאת: איטה חזןשירה04/02/091821 צפיות
שיר לערב היורד ובאטִפּוֹת חֹשֶׁךְ זוֹלְגוֹת אֶל תּוֹךְ הָאוֹר מִתְגַּבְּבוֹת בִּפְאוֹתָיו עֵדֶר מִצְטוֹפֵף לָשׁוּב עַל עִקְּבוֹתָיו

מאמרים נוספים בנושא שירה

מאת: עידן אברהמישירה06/06/183754 צפיות
עדי אברהמי ?! משהו שמע מכיר ?! רב האנשים לא שמעו אבל ממש עכשיו מתחת לאף של כולם מתבשלת לנו בתוך סיר בבשול איטי יצירת אומנות אחת גדולה תרתי משמע!? מרבית הזמרים כיום הם זמרים שיש להם קול יפה ואוהבים לשיר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט מתים על הפידבק החיובי של הסיסבה שסובבת אותם, כלומר הם פשוט כל כך מסופקים מכך שהסובבים אותם מפרגנים להם באיזה קול יפה ומיוחד שזה בדיוק אחד הדברים שגורמים להם להמשיך לדרוש את המיקרופון ליד

מאת: מוטי ריקליןשירה31/10/172501 צפיות
לא לקנות את הספר. ספר אנמי, לא מעניין, לא מרגש, לא יפה. הספר כן יקלט אצל הקורא, כמתנשא ונפוח. חובבי שירה מובהקים ביותר, אולי ירצו להוסיף את הספר לספריה. לכאורה ספר לכולם, בעצם ספר למביני עניין.

מאת: הילה קומםשירה15/07/177949 צפיות
המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים. את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה (פרטים בהמשך). במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים. בין המורים שיישתתפו השנה ב IMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הישראלי יונתן שפנדורף. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני. כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.

מאת: מוטי ריקליןשירה14/05/163152 צפיות
עונש חכם. אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? ב 2016 יצא ספר השירים. הספר מכיל בתוכו הרבה דברים טובים. באמת הישג. חוץ מבחינה אחת. לא לקנות. הספר לא דקיק, כבד מאוד, רציני, ולפעמים חמור סבר. נדרש מאמץ גדול של ריכוז כדי לצלוח אותו. ברובו המוחלט הספר משעמם ומתיש. במאמר אפרט ואדגים טענות אלו.

מאת: מוטי ריקליןשירה11/02/163674 צפיות
פואטרי סלאם, זו תחרות שירה בה משוררים מקריאים יצירה בסגנון הנקרא ספוקן וורד. ספוקן וורד. הוא סוג של הקראת שירה המבוצעת בד"כ בדגש על קצב, חריזה, משחקי מילים, וכדומה. אדגים מספר רב של שירים, גם מישראל, וגם מהעולם. אנתח אותם, בצורה שמראה, שפואטרי סלאם באנגלית ( ארה"ב...). שירה אדירה. פואטרי סלאם ישראל, לא שירה.

מאת: מוטי ריקליןשירה01/12/152827 צפיות
מירון ח. איזקסון, הוא משורר וסופר ישראלי בולט בעשרות השנים האחרונות. הספר "מעבר". יצא בדפוס, ב 2015. הספר בלתי קריא לחלוטין. עם טקסטים בלתי אפשריים לפענוח, אפילו בקריאה די משקיענית. במאמר, נבחן את הספר, ונציג את מגרעותיו. הספר ינותח בהקשר למצב הכללי של השירה בארץ.

מאת: מוטי ריקליןשירה22/10/152620 צפיות
אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? נסקור גם את הקשר למשורר מאיר ויזלטיר, בו נדון גם באופן כללי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica