חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים IMVAJ 25.07-04.08.17

מאת: הילה קומםשירה15/07/20177999 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה
אמנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים IMVAJ
25.07-04.08.17

בהנחיית מורים בכירים מגרמניה, סרביה וישראל
בניהולה האמנותי של רונה ישראל-קולת
מבית עמותת "עם שמח"


להלן לוח הקונצרטים והאופרות:

גאלת אופרה חגיגית
אריות ודואטים
בליווי התזמורת הסמפונית אשדוד בניצוח ברק טל
משתתפים: זמרי המאסטרקלאס מהונג קונג, סרביה, גרמניה, איטליה, ארה"ב וישראל.
מתוך: נישואי פיגארו, ריגולטו, כרמן , מאדאם בטרפליי ועוד
30.07.17 יום ראשון בשעה 20:30
המרכז למצויינות בחינוך, חיים קוליץ 1 ירושלים. חנייה חינם

לידר ואריות אהובים
בביצוע תלמידי המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים
מהונג קונג, סרביה, גרמניה, איטליה, ארה"ב וישראל.
בהדרכת קלאודיה אדר
פסנתר: עדי בר, חיים טוקצינסקי, טוהר גיל אלישע קרביץ,  סופה יזראלובה
01.08.17 יום שלישי בשעה 20:30
הקונצרט יתקיים בקונסבטוריון שטריקר תל-אביב


בכורה ישראלית לאופרה הקומית של גאטנו דוניצטי.
"ויוה לה מאמא!" 1827  או בשמה היותר מוכר
Le convenienze e le inconvenienze teatrali
האופרה "התגלתה" בשנים האחרונות ובוצעה בלה סקאלה, באופרה של ליון וברצלונה
זו אופרה בתוך אופרה על יחסי הכוחות וקוד ההתנהגות מאחורי ולפני קלעים עם אמא דוחפת מהגיהנום. עם זמרים צעירים עטורי פרסים מהונג קונג, גרמניה, סרביה וישראל
במאי אלכסנדר ניקוליץ' מהרויאל אופרה האוס קובנט גארדן
מנצח: יונתן שפנדורף
02.08.17 יום רביעי בשעה 20:30
המרכז למצויינות בחינוך, חיים קוליץ 1 ירושלים. חנייה חינם

"אלברט"בכורה עולמית
סיפורו של רווק פנסיוני מוכה תשוקה המתבקש ע״י רופאו להתמודד עם יצריו המזיקים לבריאותו
עיבוד ולחן חדשים מאת משה זורמן עפ״י המחזה זוכה פרס ברנשטיין 2012 מאת עודד ליפשיץ.

במאית: סיון הנדלסמן. ניצוח דור מגן
04.08.17 יום שישי בשעה 12:00
המרכז למצויינות בחינוך, חיים קוליץ 1 ירושלים. חנייה חינם
צוותא ת"א אולם חזן ב 6.8 ב 20:30


מחיר כרטיס90 ₪. לסטודנטים וגמלאים 50 ₪. לניצולי שואה וחיילם כניסה חינם
כרטיס לקונצרט מעניק כניסה חינם לכל כיתות האמן.
לכרטיסים : 0722-720770


המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים.
את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה (פרטים בהמשך). במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים.
בין המורים שיישתתפו השנה בIMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הישראלי יונתן שפנדורף. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני.

כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.

מהלך הסדנא
השנה יתקיים הקורס בין התאריכים ה25 ביולי עד הארבעה באוגוסט בקמפוס המרכז הישראלי להצטיינות בחינוך ובו אולם קונצרטים בן 600 מושבים, בעל אקוסטיקה קונצרטנטית. 
משתתפי הסדנא נבחרים באודיציה מקדימה. מקומות נשמרים לזמרים מהפריפריה שאינם נחשפים לאיכות ההוראה הניתנת בסדנא על בסיס קבוע. בסדנאות ישתתפו השנה זמרים עטורי פרסים מהונג קונג, סרביה, גרמניה, איטליה, ארה"ב וישראל.
המתקבלים זכאים להשתתפות פעילה בכיתות האמן ובהרצאות וכן להופעות במסגרת הקונצרטים וההפקות שייערכו בסדנא. ההרצאות וכיתות האמן עוסקים לצד הנושאים המוסיקאליים במשמעות העמוקה של תפקיד האמן בחברה ומחויבותו לאוכלוסיות הצמאות לסגולות המוסיקה.

לצד כיתות האמן יופקו אופרה ישראלית שתועלה בבכורה עולמית מאת משה זורמן "אלברט" לליברית (טקסט האופרה) מאת עודד ליפשיץ זוכה פרס ברנשטיין. היוצרים מגדירים אותה כשילוב בין קורט וייל ווריזמו ישראלי.
בכורה ישראלית נוספת תהיה לאופרה המצחיקה מאת דוניצטי "ויוה לה מאמא" – עם טקסט באיטלקית אנגלית ועברית.

פרופ קלאודיה אדר מגרמניה תתן כיתות אמן ותכיןקונצרט עם שירי לידר מאת מאהלר. שיא נוסף של הסדנא הוא קונצרט הגאלה עם התזמורת הסמפונית אשדוד בניצוחו של ברק טל. לקונצרט יוזמנו הנציגים הדיפלומטיים של המדינות המשתתפות והתורמים.

נותן החסות הראשי של IMVAJ, מר יוזף זמבוקי הוא מוזיקאי ואיש עסקים ישראלי-סרבי, השריד האחרון ממחנה הריכוז סַיְימישטֶה (Sajmi?te) בבלגראד. כילד עול ימים ניגן יוסף ניגן במפוחית לחיילים גרמנים בבלגרד וכך ניצלו חייו. מי שהציל אותו ממחנה ההשמדה הוא חסיד אומות העולם הסרבי מר פאול זמבוקי. יוסף אימץ את שמו כאות הוקרה למיטיבו והוא פועל ללא ליאות להנצחת שם מצילו בישראל. פעילותו מתקיימת במישורים שונים ורואה חשיבות עליונה בשיתוף שורדי שואה בפעילויות המשמחות של דור העתיד המוסיקאלי הישראלי ועמיתיהם מחו"ל. זו כבר מסורת שביום השואה הבינלאומי מתכבדת התכבדה מנהלת המאסטרקלאס גב' רונה ישראל –קולת להניח זר באתר מחנה הריכוז הסרבי לצד נשיא המדינה. הקשר בין העמים נחגג בקונצרט גאלה בהשתתפות המורים והתלמידים המצטינים של IMVAJ באולם התרבות הלאומי של בלגראד.

המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי, ירושלים (IMVAJ), הוא פרוייקט של עמותת "עם שמח" הדואגת לרווחתם המנטליות של שורדי שואה ובני דורם. ניצולי שואה וחיילים מוזמנים להשתתף בכל אירועי שבוע המאסטרקלאס חינם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תערוכה חדשה

ג'ון בייל - שיח בין ניגודים
אוצרת: אירית לוין
מכון המים, הגלריה העירונית גבעתיים, רח' השומר 7
פתיחה: יום שישי 9/9  בשעה 12:00
התערוכה תהיה פתוחה עד ה 24/10
שעות פתיחה ג' ד' ו' 11:00-1400 ובתיאום עם האוצרת 03-7325113


לצפייה בהזמנה לתערוכה של ג'ון בייל בפורמט גדול יותר הקש/י כאן 

התערוכה הנוכחית של הצייר פרופ' ג'ון בייל– שנתיים לאחר שהציג מיני רטרוספקטיבה בשם "בין קונספט לדימוי"
בבית-האמנים בתל-אביב ובה עבודות שנעשו בין השנים 1973-2009, רובן גדולות נושאות אופי מונומנטאלי - מתמקדת בעבודות בפורמט קטן, בטכניקות שונות.

התערוכה שתיפתח בגלריה העירונית גבעתיים ב 9/9 פורשׂת לעינינו מהלך יצירתי  שתחילתו בשנות ה-50 של המאה שעברה – שׂיח בין המופשט האקספרסיבי של האמנות האמריקאית לבין המופשט הלירי והקו הילדי-פרימיטיבי של אמני ה"קוברה". העבודה פושטת ולובשת צורה, מופנמת-מוחצנת, משלבת אינטואיציה עם ויטאליות, לצד טקסיות רליגיוזית.

"פורמט קטן חייב אותי לחשיבה ולצורת עבודה שונה מהעבודה על פורמט גדול... ישנם רעיונות הדורשים קנה-מידה קטן, אינטימי, ועבודה בהתאם... ההצטמצמות גורמת ליתר אינטנסיביות.. נראה לי שעבודתי תמשיך להשתנות ולהתפתח דרך קנה-מידה קטן." (1*)

ג'ון בייל עלה לישראל בשנת 1951 משיקאגו אילינוי אחרי שסיים את לימודיו באוֹליוֶט קולג'
( Olivet  College) ובמכון לאמנות בשיקאגו. הוא הושפע על ידי הציור האמריקאי של זמנו, ועבודותיו עוררו כאן סקרנות ועניין רב. בשנות ה-60 עסק בהוראה במכון לאמנות בבת-ים ובחוג לארכיטקטורה בטכניון, ואף תכנן כמה מהאנדרטאות הידועות בארץ, בשיתוף עם הפסל יצחק דנציגר ועם האדריכלים אבא אלחנני, דניאל חבקין ומשה זרחי.

בין השנים 1977-1967 הקים וניהל את המחלקה לאמנות בבצלאל ירושלים וחולל מהפך בתפיסת הוראת האמנות בארץ. ב-1976 מונה לפרופסור מן המניין והוסיף ללמד שם עד אשר פרש, ב-1993.

בייל הציג תערוכות רבות, היה חבר בוועדות פדגוגיות וציבוריות, ונמנה עם מקימי קבוצת רדיוס שפעלה בשנות ה-80 והיתה חלוצה בתצוגות אמנות בחלל אלטרנטיבי. הוא חתן פרס דיזנגוף (1965), פרס ע"ש אריה אלחנני לשילוב אמנות בארכיטקטורה (1990), ופרסים נוספים. 

ב"גזית" כרך כ"א חוברת א-ד (1963) נכתב על תערוכתו הראשונה של ג'ון בייל  בגלריה צ'מרינסקי בתל-אביב: "הכישרון הקולוריסטי של בייל בולט בבדים הקטנים, שם משיג הצייר ריכוז צורני וצבעוני." ואכן, ציורי השמן על דיקט מאותן שנים מאופיינים אצלו בגולמיות צבעונית כהה, מכונסת בתמצות.

מודגש כתב-ידו האישי של אמן החוקר ובוחן ללא הרף ערכים ציוריים מופשטים –יחסי-הגומלין בין צורה כתם וקו,קומפוזיציה ודינאמיקה הפנימית. בכל עבודה ניכר החיפוש האינטנסיבי אחר שלמות, המוּנע מסקרנות אינטלקטואלית וממחקר מעמיק בדיסציפלינות שונות."

העבודות המאוחרות יותר של בייל, משנות ה-70 וה-80, נעות בין הפשטה לפיגורציה מרומזת, בין אקספרסיה לאלגיה, מאזכרות חלל מכיל או כולא; פה ושם ניתן לנחש בעבודות נוכחות של דמות או חיה, אך אלה נמוגות בתוך המכלול; מעין תיעוד של מסע פנימי אל מעמקי ההוויה.

"כשאני מצייר אני נזכר לפעמים בדימוי או במקום מסוים, ואז אני מרגיש כאילו נגעתי דרכו בזיכרון אחר, רחוק ועלום, הנשלף כאילו ממאגר הדימויים הקולקטיבי של יונג."(*2)  ... "אני עובד באופן אינטואיטיבי, בניסיון לתת ביטוי לתת-ההכרה, ובשבילי המצב דומה לחלום שהקשר בין מרכיביו אינו מציאותי."(*3)

המימד הדואלי עובר בעבודות כחוט השני - דיאלקטיקה של התרחשויות חזותיות המגלמות שׂיח בין ניגודים: צבעוניות חריפה, מתעמתת, צבעים קרים מול צבעים חמים, כאוס לעומת סדר, שקט מול סערה. היצירה עשירה באינטראקציה מרתקת בין צורות וצבעים, רוחשת חיים של יחסים אקטיביים בין צורה כתם וקו הנפגשים ונפרדים בריתמוס דינאמי. "בציוריו נשאר בייל נאמן לאותה ראייה אידיאליסטית המקבלת ביטוי בחיפוש בלתי נלאה אחר השלמות." (*4)

1. ג'ון בייל, "ציורים בפורמט קטן", גלריה שרה ארמן סגל, 1995, מתוך טקסט התערוכה.

2. ג'ון בייל, גלריה רדיוס, 1983, מתוך טקסט התערוכה.

3. ג'ון בייל, "ציורים קטנים", גלריה שרה ארמן סגל, 1995, מתוך טקסט התערוכה.  

4. יואב דגון, מתוך קטלוג לתערוכה של ג'ון בייל, ציורים, 1988-1990, מוזיאון הרצליה. רפי לביא, העיר 8.3.1985

מפרסמת- הילה קומם

כתבה אירית לוין- אוצרת   http://www.artispo.com/curator.aspx?code=89

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הילה קומם

מאת: הילה קומםצילום05/10/151735 צפיות
ענבל, בוגרת קמרה אובסקורה מוכרת כמפתחת טכניקת צילום ייחודית המשתמשת בנייר כסף שקוף ומשתקף. לקראת סדרה זו בחנה את החשיבה הגברית, ומתוך התרשמותה הסובייקטיבית בנתה מסכות מנייר עיסה לבן. בצילום ריאליסטי ובעזרת משחקי ופוקוס תאורה בלבד יצרה צילומים מופשטים המציגים טקסטורות סלעיות ומחוספסות.

מאת: הילה קומםתרבות ובידור16/06/152896 צפיות
בחודש יולי יגיע לראשונה לישראל הפרויקט הבינלאומי מצליח "הטנורים של המאה ה- 21 ". הפרויקט מפגיש את הסולנים המובילים של בתי האופרה הגדולים של מוסקבה- הבולשוי, בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ- דנצ'נקו והאופרה החדשה.

מאת: הילה קומםתרבות ובידור16/10/143899 צפיות
הטובה חוזרת אחרי החגים הטוביסטית אביטל הנדלר בקונצרטים בכפר סבא ובאור עקיבא על הפסנתר רביב לייבזירר

מאת: הילה קומםציור02/09/111572 צפיות
תערוכה חדשה ג'ון בייל - שיח בין ניגודים אוצרת: אירית לוין מכון המים, הגלריה העירונית גבעתיים, רח' השומר 7 פתיחה: יום שישי 9/9 בשעה 12:00 התערוכה תהיה פתוחה עד ה 24/10 שעות פתיחה ג' ד' ו' 11:00-1400 ובתיאום עם האוצרת 03-7325113

מאמרים נוספים בנושא שירה

מאת: עידן אברהמישירה06/06/183760 צפיות
עדי אברהמי ?! משהו שמע מכיר ?! רב האנשים לא שמעו אבל ממש עכשיו מתחת לאף של כולם מתבשלת לנו בתוך סיר בבשול איטי יצירת אומנות אחת גדולה תרתי משמע!? מרבית הזמרים כיום הם זמרים שיש להם קול יפה ואוהבים לשיר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט מתים על הפידבק החיובי של הסיסבה שסובבת אותם, כלומר הם פשוט כל כך מסופקים מכך שהסובבים אותם מפרגנים להם באיזה קול יפה ומיוחד שזה בדיוק אחד הדברים שגורמים להם להמשיך לדרוש את המיקרופון ליד

מאת: מוטי ריקליןשירה31/10/172505 צפיות
לא לקנות את הספר. ספר אנמי, לא מעניין, לא מרגש, לא יפה. הספר כן יקלט אצל הקורא, כמתנשא ונפוח. חובבי שירה מובהקים ביותר, אולי ירצו להוסיף את הספר לספריה. לכאורה ספר לכולם, בעצם ספר למביני עניין.

מאת: מוטי ריקליןשירה14/05/163157 צפיות
עונש חכם. אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? ב 2016 יצא ספר השירים. הספר מכיל בתוכו הרבה דברים טובים. באמת הישג. חוץ מבחינה אחת. לא לקנות. הספר לא דקיק, כבד מאוד, רציני, ולפעמים חמור סבר. נדרש מאמץ גדול של ריכוז כדי לצלוח אותו. ברובו המוחלט הספר משעמם ומתיש. במאמר אפרט ואדגים טענות אלו.

מאת: מוטי ריקליןשירה11/02/163680 צפיות
פואטרי סלאם, זו תחרות שירה בה משוררים מקריאים יצירה בסגנון הנקרא ספוקן וורד. ספוקן וורד. הוא סוג של הקראת שירה המבוצעת בד"כ בדגש על קצב, חריזה, משחקי מילים, וכדומה. אדגים מספר רב של שירים, גם מישראל, וגם מהעולם. אנתח אותם, בצורה שמראה, שפואטרי סלאם באנגלית ( ארה"ב...). שירה אדירה. פואטרי סלאם ישראל, לא שירה.

מאת: מוטי ריקליןשירה01/12/152830 צפיות
מירון ח. איזקסון, הוא משורר וסופר ישראלי בולט בעשרות השנים האחרונות. הספר "מעבר". יצא בדפוס, ב 2015. הספר בלתי קריא לחלוטין. עם טקסטים בלתי אפשריים לפענוח, אפילו בקריאה די משקיענית. במאמר, נבחן את הספר, ונציג את מגרעותיו. הספר ינותח בהקשר למצב הכללי של השירה בארץ.

מאת: מוטי ריקליןשירה22/10/152624 צפיות
אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? נסקור גם את הקשר למשורר מאיר ויזלטיר, בו נדון גם באופן כללי.

מאת: רוני הכהןשירה08/09/152291 צפיות
הרבה חברות מוצאות לנכון ללכד את כל החברים בארגון לערב מיוחד של שירה שמגבשת את כל העובדים שמתקבצים יחד אל ערב יוצא דופן בו יוצאים מן השגרה עם הרבה שירים שכולם מכירים ואוהבים לשיר, רק שהפעם מדובר בשירה בקבוצה, דבר שיכול לעורר אדרנלין ושמחה רבה בערב נטול עבודה ומלא בשירה משותפת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica