חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג כמסייע לאני האמיתי

מאת: דורי לויפסיכולוגיה02/02/20121393 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסיכולוג שמטפל באנשים מתמודד עם מגוון בעיות נפשיות. אנשים רבים חשים בשלב זה או אחר של חייהם שמשהו לא ממש מתפקד כמו שהיו רוצים. בדרך כלל חוסר תפקוד או תחושות של דיכאון, חוסר חשק מיני, עצבות כעס ותסכול. תחושות אלו יכולות לסמל עבור פסיכולוג שמטפל באדם את העובדה שהמטופל אינו מחובר ליכולות הפנימיות העמוקות שלו. כשמטופלים בפרט ואנשים בכלל אינם קשובים לעולם הפנימי שלהם הם עלולים להתקדם בחיים ולעשות מעשים שיעמדו בסתירה לעולם הפנימי שלהם. לדוגמא: אנשים שקשובים אך ורק לרצון שלהם לעשות כסף עלולים לחוש דיכאון והסיבה היא שהם מזניחים עולמות רגשיים אחרים שלהם. ילדים שגדלו והלכו ללמוד מקצוע שהוריהם חשבו שיהיה הכי טוב בעבורם ופתאום מרגישים שהם סובלים ולא ממשי יודעים מדוע. אנשים שהתחתנו עם בני ובנות זוג שלא ממש התאימו להם רק כי כולם עשו כך. דוגמאות אלו ואחרות מצביעות על כך שאנשים אלו הקשיבו למה שאחרים אמרו להם, למקובל החברתי ולא ממש היו קשובים לעצמם.

כיצד מתפתח האני האמיתי

האני האמיתי הוא אותו חלק שמתפתח במהלך החיים ובפרט בשנים הראשונות לחיינו. בשנים אלו הורינו או המבוגרים שאחראים עלינו משפיעים עלינו. אנחנו רואים בהורים כמקור לחיקוי ורוצים להידמות ולהזדהות עימם. כמובן שאנו מאוד שמחים עם האני המתפתח ש/לנו. בשלב מסוים אנו מתחילים להבין שיש לנו אני עצמאי ואנו מתחילים ליהנות מהכוח העצמאי שלנו. אנחנו מרביצים משחקים אוכלים רק מה שאנו רוצים וכד. אלו הם ניצני התפתחותו של האני האמיתי. אמיתי במובן שהוא קשור לרצונות ולתהליכים הפנימיים העמוקים שלנו. אמיתי במובן שאף אחד לא ממש השתיל לנו את האני הזה. האני הזה מתפתח על סמך ניסיון חיינו. אנחנו מתנסים בחיים מאמצים מה שטוב עבורנו ומתרחקים ממה שעושה לנו רע. זהו התהליך הטבעי. ילדים שמעודדים אותם לחוות להתנסות להיכשל ולחשוב מפתחים אני אמיתי שמחובר למי שהם למהות הפסיכולוגית שלהם. ילדים אלו יבחרו בן או בת זוג ומקצוע בחיים ללא בעיות גדולות. הם יחושו מחוברים והחיים יהיו מובנים להם. הם לא ממש יחושו דילמות ויתלבטו שנים ארוכות לגבי בני זוג ולגבי מה ללמוד . הם זורמים עם החיים. החיים המוקדמים שלהם לימדו אותם לסמוך על תחושותיהם ועל ניסיונם. הם מלאי ביטחון עצמי בצורה נכונה ולא מוגזמת. הם חיים על סמך חיבור פנימי שמרגיש להם נכון וטבעי כמובן מפני שחינכו אותם כך. לא הפריעו לתהליך רכישת האני שלהם בעולם.

כיצד מתפתח האני המזייף

טיפול אצל פסיכולוג מאפשר להבחין ולטפל בחלקים המזויפים של האני. במונח זיוף אנו מתכוונים לאותם חלקים באישיות של האדם שאינם פועלים טוב בעבורו. אותם חלקים שאינם גורמים לו אושר אותם חלקים שאינם מחוברים לחלק המאוד עמוק שלו. כיצד מתפתח האני המזייף? בעקבות התכונה המאוד הישרדותי של ילדים להזדהות עם הוריהם והרצון להשתייך ולהיות נאהבים נוטים ילדים להתנהג בצורה שפועלת לרעתם. לדוגמא: נ. ויתרה על חברותיה רק משום שאמא שלה לא אהבה אותם. נ. למדה לנגן וכל פעם שרצתה להפסיק לנגן אמא שלה נכנסה לדיכאון ובכתה על כל המאמץ שהשקיעה בה ושעכשיו הכל ירד לטמיון. נ. למדה לוותר על הרצונות שלה רק כדי לא לאכזב את האימא שלה. מאוחר יותר היא גם הלכה ללמוד מקצוע שלא ממש הייתה מחוברת אליו כדי לא לאכזב את הוריה. נ. מצאה את עצמה בגיל 35 מדוכאת ללא בן זוג מתאים והמון שאלות לגבי מהות החיים. דוגמא זו ממחישה כיצד מתפתח החלק המזייף באישיות הבוגרת. כיצד ילדים שהוריהם מפעילים עליהם סחטנות רגשית מעין זו עלולים לוותר על החיפוש העצמי הכל כך חשוב של שנות הילדות ולרצות את הוריהם. כמובן שההורים לא תמיד ערים לעובדה שילדיהם יטו ליישר קו עם רצונותיהם במיוחד בגילאים צעירים. יישור הקו של הילדים עם רצונות ההורים בא הרבה פעמים על חשבון החיפוש האמיתי של הילד אחר דרכו, כיוונו והדברים המעניינים אותו. ילדים שלא מאפשרים להם את החיפוש הנ"ל עלולים פשוט להישאר עם המקצוע והדרך שהוריהם הכתיבו להם, ללא יכולת לפתח כיוון אותנטי ונכון יותר עבורם. אנשים ללא כיוון אמיתי עלולים לחוש תחושות של ייאוש דיכאון שעמום וחוסר משמעות בצורה חזקה יותר. טיפול אצל פסיכולוג בעקבות תחושות חוסר משמעות עוזר לגלות את החלקים האמיתיים של האני. טיפול פסיכולוגי עוזר לחלקים אלו לצאת ולהתפתח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177314 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131401 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12991 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לויבגידות13/07/121276 צפיות
טיפול זוגי קצר מודע עוזר להגיע לתוצאות מהירות בני זוג חווים בעיות בזוגיות שמפריעות לאיכות הקשר ולזוגיות. טיפול זוגי מסיע לשני בני הזוג לפתור את הבעיות בצורה מהירה

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי13/07/121285 צפיות
ליווי רוחני מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבני זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבני הזוג או הילדים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/121686 צפיות
ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר עם האדם שנפטר בצורה שתחזק ותעצים

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121459 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196333 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196332 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196186 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196313 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196412 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196598 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196267 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica