חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכתב גלוי לאסד

מאת: שאול בלספוליטיקה 06/02/20121518 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אסד שלום                                                            2007\אוגוסט

היום שמעתי אותך שוב מתבטא ואומר שאינך מתכוון לוותר אפילו על סנטימטר אחד מהגולן, והאמת כולי התפעלות וקינאה !  כאן בישראל לא מעריכים אותך נכון, מזלזלים בך על האופן שבו מתנהלים הדברים אצלך , אבל אני אומר לך שכאן המצב לא פחות חמור והרבה יותר מגוחך.

לך (לכם) יש לפחות גאווה ואמונה בדרך ובנראטיב המפוברק שלכם, וכל התבטאות שלך משתלשלת מהנחת יסוד זאת.

אתה בטח מתגלגל מצחוק יחד עם חבריך להנהגות העוינות אותנו ,על עצם קבלת עמדתכם בכלל ועמדתך בפרט , בקשר לרמת הגולן כלגיטימית על ידינו היהודים.

אתה הרי מבין ויודע , אם לא בהיגיון פשוט אז בחוש הכבוד המפותח שלך, שהפסדתם את הגולן ביושר ותגידו תודה שקיבלתם חזרה חלק גדול מהשטח כולל את קונטרה, שאותה השארתם על חורבותיה כאנדרטה ל"תוקפנות הציונית" , כמובן בלי שום קשר לעובדות , הרי האמת אף פעם לא הטרידה אתכם במיוחד.

אבל אצלנו בישראל לעומת זאת יש לנו ממשלה ודיפלומטים שהם אנדרטה למנהיגות בכלל ומנהיגות יהודית בפרט (אפילו ברמת ההצהרות) , מהם לא תשמע את מה שאני כותב לך עכשיו , למרות שדבר מדברי אינו חדש לך ואני מקווה שגם להם אבל בכל זאת.

תשע עשרה שנים בלבד הייתה רמת הגולן בידכם הסורים לאחר שקיבלתם אותו "במתנה"  מהתורכים, ואין לכם כל זיקה ממשית לחבל ארץ זה אין לכם שם מקומות קדושים או סימנים להתיישבות קדומה, אבל למי שמתעקש גם אם יש זה אינו מתקרב ל 0.5 %  לבתי הכנסת הפזורים בכל השטח בתשע עשרה השנים הנהדרות שבהן החזקתם בשטח השתמשתם בו בעיקר לפגע בנו כי ה"נקבע" היא כמובן לא נחלתם של ערביי ישראל בלבד.

כאן בישראל מתביישים משום מה להודות ולומר ואף מכחישים את העובדה ,שהמלחמה האין סופית שמתנהלת מאז ומעולם עם בני דודנו , יותר מאשר היא מלחמה בין צבאות ומדינות עם מלחמה בין עמים והמניע המשמעותי שמניע אותה לא קשור בשטח!

זה לא המקום לפרט , ויש לי הערכה שמוחו של הפוליטיקאי הממוצע  לא יעמוד לו לאורך כל המהלך הרעיוני , אבל רק אומר שהמניעים הקריטיים והמשמעותיים לסכסוך המתמשך הם מניעים תת הכרתיים של התודעה הקולקטיבית.

לאחר שהגולן שוחרר, תודה לאל וגם לצ"הל, ובמחיר כבד מאוד ואחרי אלפיים שנות בעלות מתחלפת הוא אצלנו כבר מעל 40 שנים (יותר מכפול הזמן שהיה בכלל ברשותכם) של התיישבות משגשגת ושוחרת שלום , המקיימת בפועל אינטגרציה מוצלחת עם הדרוזים הסורים שבחרו להישאר שם.

אין צורך גם להזכיר לך שהשטח הוא לנו נחלת אבות וירושתנו ההיסטורית משחר ההיסטוריה האנושית וצוותה לנו על ידי האל שגם אתה מאמין בו, הרי הטקסט המכונן של התרבות האנושית על מגוון הדתות המונותיאיסטיות המתקיימות בה כולל, מה לעשות שלך, אותו טקסט נכתב בשפתנו בלשוננו, בשפה שהעם היהודי בישראל ובתפוצות משתמש בה עד ימינו אותו טקסט ניתן לנו לפני אלפי שנים ושמרנו עליו ועל קדושתו בקנאות ובגבורה אלפי שנים בתנאים לא קלים ואף קשים מאוד.

הטקסט הזה, כנגד כל הסיכויים , נמצא בשימוש יום יומי כזה או אחר בחלק משמעותי של העם היהודי מאז ומתמיד וכמובן גם היום.  על דבר אחד, אני בטוח , יש הסכמה של מאה אחוז גם בישראל של היום: שללא הכוונתו ושמירת קדושתו לא היינו שורדים כעם או בכלל מגיעים לארץ הלא הגיונית הזאת , כאשר אויבנו ההיסטוריים תקועים לנו מסביבנו בהמוניהם ובמצב רוח לא משהו ותגובתם האלרגית כלפינו חזקה מתמיד.

באותו טקסט נכתב בין היתר, בצורה ברורה ומפורשת אלפי שנים לפני הופעת  האיסלם ,שהשטח הזה מצווה לנחלה לאחד משבטי ישראל.

דרך אגב נכתב שם שגם  לערבים חלק בארץ ישראל, אבל לפני שהשמאלני הנאור הממוצע והמצוי (שאני מאוד מקווה שגם הוא קורא את המכתב הזה, שלמען האמת נכתב אליו ועליו) קופץ על העגלה המלאה לחטוף לו עוד פרט מידע נטול הקשר לטיעוניו בשיחות הסלון שהוא מנהל בכל מקום, כדאי שיבדוק איפה ולמה...

כן, לרובינו יש בעיה עם הטקסט הזה ככל שהוא קדום לנו כך הוא סתום לנו, אבל דבר אחד ברור ופשוט שהשטח הוא ללא ספק שלנו היהודים , אם נרצה או לא, ויש לנו חזקה מוסרית עליו וחובה לשמור אותו ברשותנו.

אבל גם מי שלא מסכים עם הטעונים התיאולוגים האלה או מתכחש להם לא יכול להתווכח עם שאר הטעונים והסיבות האובייקטיביות הרבות והמוסכמות על ידי העוסקים בעניין, ואפילו לא מדובר רק בסיבות ביטחוניות משמעותיות ביותר, אלא מבחינות אחרות לגמרי העוסקות בין היתר ביחס שבין המשאבים והאוכלוסייה, ולא מדובר בחצר יותר קטנה ומשפחה, אלא בהשלכות מרחיקות לכת עוד בימינו ונוגעות לקיום הבסיסי שלנו.

ממצאים מהותיים נערמים כמעט מדי יום ומעלים אבק, מחקרים שנערכו על ידי אקדמיות ומכוני מחקר ללא הקשר וזיכה פוליטית, ולא מן הנמנע שהמניעים העתידים למלחמות יהיו יותר ויותר סיבות אקולוגיות ואחרות.

אם נשים גם את זה בצד, אתה אסד הרי בודאי יודע שנהוג ומקובל לאורך ההיסטוריה של היחסים הבין לאומיים והדיפלומטיים לספח שטח שנכבש במלחמה, שלא לומר מלחמת שמד והתשה, ולהחזיקו. (גם בלי זיכה היסטורית אליו) לא שחוקי הדיפלומטיה והיחסים הבין לאומיים הלא כתובים אמורים להוריד או להעלות משהו, אחרי הכל הם גילו גמישות מדהימה בחלק מהאירועים שהתרחשו רק במאה הקודמת.

אז איך בכל זאת עם כל הטיעונים החזקים והחד משמעותיים האלה אני ועוד רבים אחרים (אך לא מספיק!) חיים בפחד ובחשש מתמיד, שלצערנו יש לו על מה להסתמך , כן אתה בטח כמוני לא מבין מה הסיפור שלנו היהודים - הייתכן שאנחנו כאלו טיפשים?

כן מדובר בטיפשות , מעיין ימי הביניים של מדינת ישראל ,תוצאה די מתבקשת וצפויה של משבר הזהות המשמעותי שעובר עלינו ומתבטא בזרם תרבותי חדש שאני מכנה "תנועת ההשכלה 2" , ומיכון שמדינת ישראל היא דמוקרטית פנאטית בסגנון של נעשה ונשמע, אותו זרם מתבטא בסופו של דבר בכוח אלקטוראלי משמעותי.

"תנועת ההשכלה 2 היא אחותה הדבילית של תנועת ההשכלה הקודמת שפקדה אותנו, אבל בשונה מקודמתה שהיוותה אתגר אמיתי מבחינה אינטלקטואלית ובעיקר אמונית  שבסופו של דבר העשירה אותנו והעסיקה אותנו עד שכיום כמעט ולא נותרו נקודות חיכוך מדעיות או שאלות אמוניות לא פתורות שהתעוררו בעקבותיה תנועת ההשכלה 2 ,לעומתה היא יותר תנועת השכלה תרבותית , מוטציה משונה וחסרת הקשר, מנושלת ומבולבלת מתייוונת במהותה וככל שהיא נוטה לאתאיזים כך היא מקדשת את הדמוקרטיה ומתייחסת אל נגזרותיה כקודש הקודשים ,ולא ככלי חברתי טוב אך לא מושלם שנתון לדיון ושיכלול בהתאם למצב המקומי המורכב- מצב שהביא בין היתר לעולם בשעה טובה זן נדיר של מחבלים פרלמנטרים כדוגמת עזמי בשארה ואחרים שמעדיפים בינתיים לפעול מבפנים.

(הייתי מזכיר שמות בשמחה אבל אחד מתופעות הלוואי של תנועת ההשכלה 2 היא צפיפות בלתי מוסברת של עורכי דין למ"ר בכלל וכאלה עם עקרונות שלום לוחמניים , שבטח ישמחו לנסח את תביעת הדיבה נגדי , ולא בא לי להיכנס לכל המשחק הזה שכבודו וחברי המלומד במערכת משפט מכובדת אך כנראה לא מספיק).

בכל מקרה, נראה שההתבוללות המחשבתית נותנת בנו סימנים והם לא טובים, תנועת ההשכלה התרבותית הזאת איננה מעשירה אותנו כקודמתה היא מסכלת את דעתנו במידע טריוויאלי במקרה הטוב מנשלת אותנו מכל מה שאנחנו, אבל חמור יותר מבינה טבעית ופשוטה , ומשמשת כמאיץ בתהליך התמעטות שממילא מכביד עלינו.

בחסות טכנולוגית מרשימה ומאלחשת ישנם רבים מבנינו שהציבו אותה כאלטרנטיבה פילוסופית מוסרית ואינטלקטואלית מול מחשבת ותורת ישראל, ובכך הפרו את היחס והאיזון שבין שני המושגים 'חוכמת החול''וחוכמת הקודש'ׁ(הכותב אינו דתי).

כמובן שרק הדיוט יערער ויחלוק על ממצאים ותובנות של המדעים המדויקים שהם פאר יצירת 'חוכמת החול' , אבל רק טיפש גמור יגדיר את תפיסת עולמו בפעולותיו על פיהם בלבד.

ישנו יחס היררכי ברור בין המושגים האלה 'וחוכמת החול' על אף נגישותה ויתרונותיה המוחשים, לגבינו כיהודים היא בסך הכל כלי נוסף חדיש ומשוכלל לשמש אותנו ב'חוכמת הקודש' אבל למשכילים שבינינו ובמיוחד לחכמים מביניהם שהצד התיאולוגי לא מדבר אליהם אז לפחות 'חוכמת החול' אמורה להוות כלי יקר לצניעות אינטלקטואלית לגבי תפיסתנו המוגבלת .

נקודת משבר זו שהביאה אותנו למצב שבו אנו נמצאים היום יותר מכל דבר אחר, הרוח הגבית החזקה מהבחינה התרבותית העולמית סוחפת עוד ועוד ויצירה מתאפיינים בשטחיות מחשבתית ובורות לצד התנשאות אינטלקטואלית ומוסרית , בטוחה בעצמה ומלאה צדקנות בגרוש ומגובה בכוכבני תרבות ותקשורת משולהבים כהמון על ידי סופרים ואנשי "רוח" במשקל נוצה, אבל נחשבים בעיני עדר האינדיבידואליסטים הצועד לו יחדיו מכיכר מלכי ישראל לכיכר רבין במעגלים אין סופיים.

ובתרבות המוניים כבתרבות המוניים ,  פני ההנהגה כפני העם ושידע העם היושב ומתלונן בציון שהנהגתו היא בסך הכל ההשתקפות הפרלמנטרית של הוויתו ,אמונתו ,והגיונו וכנראה שזה מה שמגיע לנו בסופו של דבר כקולקטיב .

ואחרי שזיהמנו את השיח הציבורי שלנו בשפתנו שלנו ולאחר מכן כלפי חוץ וכלפי העולם בסמנטיקה שגויה כשלמשל קראנו לשחרור כיבוש, קצרה הדרך מלזהם את שאר עמך ישראל באותו תסביך לא ברור והרסני.

וזה מזמן כבר לא בעיה של שמאל קיצוני תימהוני , וכך נראים הדברים באמת במדינת ישראל, כמו נסיעה במכונית עם שני גלגלים שמאליים מפונצ`רים מבלי לדעת לאן ולמה.

הרי ניתן לראות נוכחות מסיבית שלהם ברחוב ,מהאיש ברחוב והשכן ממול ועד למקצוענים חסרי חוט שדרה מחשבתית כמו למשל אבי דיכטר , שמספר לכל מי שמסכים לשמוע על מה הוא מוכן לוותר בעניין רמת הגולן על מה -  לא איך , מתי ,וכיצד.

מילא הטיפשות הבסיסית בניהול משא ומתן( וסליחה על הבוטות והיומרה לבקר אחד כמו אבי דיכטר, אבל הצהרות חסרות אחריות בנוגע לויתורים בנוגע לשלום מתבררות כמסוכנות לא פחות ממלחמות) הבן אדם אולי יודע לעשות מלחמה ,אבל כנראה שלא הרבה מזה, אבל מאיפה העזות היומרה והחוצפה לחשוב בכלל שמדובר ממשהו שנתון לשיקול דעתו או דעתנו ( כמובן שאחרי שיקול דעת זה נראה הרבה יותר טיפשי איך שלא מסתכלים על זה) או בהחלטת ממשלה זו או אחרת, ודרך אגב לדמוקרטים הפנאטים שבייננו  : כבר התקבלה החלטה ממשלתית ודמוקרטית על ידי ממשלת בגין לסיפוח רמת הגולן.

אני ממש שומע את המח שלהם חורק בנאורות "מה זה ג'ונגל פה , מי שנצח את המלחמה ייקח ?"

רק תגיד בסביבתם שלום - והם קופצים, תגיד כיבוש - הם אוטומטית מתביישים ומתנצלים.

כולנו פה שוחרי שלום , גם אחרון המתנחלים , אבל יש כאלה שיותר מאשר מחפשים שלום רוצים להתקבל לאיזה מועדון וירטואלי שלא באמת קיים   גם לא במציאות שלהם, ובדרך עיבדו יכולת מחשבה עצמאית מינימלית או יכולת התבוננות ופירוש בסיסי של ההיסטוריה הקרובה ושלא לדבר על הרחוקה ,ואחרי שעשו ועדיין עושים עם הפלסטינים את כל הטעויות האפשריות במקום להסתתר במבוכה איזה מאה חמישים שנה הם ערניים מתמיד, ויש להם רעיונות יצירתיים לשלום עולמי והזרם אינו נחלש , וכבר התייאשתי מלהמתין ולראות אותם מקיצים ומבינים לחרדתם שהם סוג של מלכת יופי נאיבית במיוחד. כי ברור היום לכל בר דעת שישנם דברים שהם מעל לדעת , ואחד מהם זה הקישור בין עם ישראל לארץ ישראל ולאלוהי ישראל, ומי שלא מקבל את זה נידון להתרוצצות היסטרית בין התזה שלו לאנטי תזה של עצמו. לא כולם חייבים לקבל ולהסכים עם השקפת עולם התיאולוגית והמסורתית הזאת כסיבה מספיק חזקה לאחוז בשטח בכל מחיר, עם זה אפשר לחיות , אבל חוסר ההכרה וההסכמה לגבי שאר הסיבות הברורות הביטחוניות, החברתיות והמוסריות - זה כבר אסון סידרתי.

תנו לנו עוד קצת להתבשל במרק התרבותי החם והנעים הזה ולך אסד יש סיכוי חס ושלום לקבל לא רק את רמת הגולן אלא גם את נתניה, כי היום בפועל הדיפלומטים שלנו אינם מבינים דבר מעבר לדבר האחד שהם מתמחים בו (בדרך כלל כלכלה או משפטים) , ופרופסור אומן לא מנהל בשמם את המשא ומתן עם הפלסטינים כפי שכולנו רואים.

ואז במקרה של "שלום אמת" ניתן לכם את השטח - נקבל שלום וחומוס בדמשק , זמן מה אחר כך הכל יתמוטט כאילו ממש מדובר בחוק פיזיקאלי , ואז נילחם ,נכבוש, נהרוג ונהרג - ונשוב להתחלה, ראה ערך התנתקות – התכנסות שסך הכל מי שלא שם לב מדובר בטרנספר מחוסר רצון,ועם סממנים מובהקים של גירוש. ואיזה מזל שלפלסטינים אין סבלנות או ריסון עצמי מינימאלי אפרופו התכנסות ,אבל לך אסד יש סבלנות ,אורך רוח ,שכנוע עצמי וראיה לטווח ארוך, יש לך גם צבא גדול ועיתונות קטנה אבל הכי חשוב יש לך פרטנר פוטנציאלי לשלום להוט ,דביק ומתרפס, חסר תודעה והקשר שישתמש יותר מדי זמן לרעה במילה 'שלום' , וגרוע מכל קוסמופוליטי אבל בצורה חולנית עד כדי כך שהנקבה שלכם מתחילה לחלחל לנרטיב שלו עצמו , בעוד הוא מאבד ממשקלו הסגולי הלאומי, שרואה את אויביו המרים כפרא האציל במין התנסות מהולה בהערצה פחדנית, שסופר אינתיפאדות בסדר כרונולוגי (יש רק אחת!) , נותן להם שמות ומתאים להם סיבות ונסיבות, ואינו מצליח להבחין במהות הסכסוך באמת, ואינו נותן למציאות לקלקל לו את החלום, ובמקום זה מדקלם קלישאות שלום טיפשיות בעודו מרפרף בפילוסופיות לגיל הרך מהזן הניו איג'י (מה חדש פה?) ,ומרגיש עצמו כפורץ דרך והומניסט גדול ,כאשר בפועל יש לו באופן עקיף הרבה דם על הידיים על אף יומרותיו וכוונותיו הטובות.

התחושה היא שאותו זרם חברתי לא ממש קולט גם את משמעויות השואה השונות, או אפילו את אותה שואה כפשוטה. החשד התעורר עוד כאשר היו קופצים במוחם דימויים והקבלות מאותה השואה בהקשר לאינתיפאדה, שזה סוג של הכחשת שואה וחילול זכר הקורבנות וסימן לראיה שטוחה ולא עניינית שאיננה מתייחסת גם לניואנסים עבים במיוחד ומתקשה בהבנה בסיסית של העובדות היבשות.

בעולם המערבי ובעיקר בארה"ב מבינים היום שהעליונות המדעית – טכנולוגית שלהם אל מול הערבים והאיסלם העוין עומדת מול חריפות שכל, ממולחות ונחישות המונעת ממניעים תיאולוגים חזקים. כלומר, יש מי שפרק את האטום והרכיב את הפצצה ויש מי שילחץ על ההדק , ולא תמיד זה אותו האחד.

בזמנים בהם כמה אנשים חמושים בסכיני פלסטיק מפוצצים בדייקנות מושלמת שני בניינים מרכזיים בלב ארה"ב צריך להיות טיפש גמור לא להבין זאת, בעידן שבו חומרי הגלם ל'פצצות  מלוכלכות' מפוזרים לאורך ולרוחב הכפר הגלובלי שלנו, מה שנותר לכם לעשות זה לצמצם אותנו למינימום שטח עסקה קטנה עם הרוסים או מישהו אחר (אתם הרי בטח יודעים ועובדים על זה) ויאללה איטבח איל יהוד אחת ולתמיד.

אבל כנראה כשיהודי טיפש אז הוא ממש טיפש וכן מדובר בטיפשות הכי מסוכנת שיש ,שאינה מודעת לעצמה מתודלקת ביומרה וצדקנות ומתנשאת לה בחסות התרבות הגלובלית והאופנתית, כן ממש כמו בימי הביניים.

בזמנים מרתקים אלו על אף ההתקדמות הגדולה המדעית והטכנולוגית, כאשר אפילו פיזיקאים מתחבטים בסוגיות כמביטים במראות ובבואות, שעיקרון אי הוודאות הוא חוק בסיסי במכאניקה הקוונטים או בניתוח מידע, הרמז היחיד לתבונה אמיתית הוא צניעות או לפחות גמישות אינטלקטואלית.  אבל השמאלני הרדיקלי והמשכיל לכאורה אינו מתחבט בשום סוגיה - הוא יודע והוא גם יודע מי לא יודע, הזמן והתקופה עשו את שלהם

ההתמעטות הכבידה , ובחסות תרבות ההמונים הוא סחף איתו גם את אלו מהמרכז הפוליטי על קו התפר הגס שבין ימין ושמאל ,כאלה שלא יודעים ולא רוצים לדעת, הם רוצים בעיקר שקט ולראות כוכב נולד, ולא שאני בכלל טוען שאני יודע - אבל בדבר אחד אני בטוח :כמו שאין בסמכותי גם אם מאוד ארצה "לסלוח על השואה" כך אין בסמכותי  לוותר- לנטוש שטחי מולדת וציווי האל לנחלת אבות.

מטבע הדברים וסממני התקופה הזו שאנו חיים בה , יש רבים מדי שדבר זה רחוק ואינו ברור להם, וזה המקום שבו אמורה הייתה  מנהיגות יהודית אמיתית  ואחראית להיכנס לתמונה , אבל אנו כמובן  חיים בתרבות המונים ומקיימים את הדמוקרטיה כאורתודוכסים, ולא מעיזים לתהות לגבי התיקונים הנדרשים כדי להתאים אותה למדינת היהודים , ומבלי לפגוע ממש במהותה אנחנו לצערי עוד בשלב שהמושג מדינת היהודים הוא על גבול הגזענות.

כאשר נשאל רוה"מ יצחק שמיר את השאלה הלא אחראית והמיותרת מדוע הוא איננו מוכן לוותר על כלום מרמת הגולן, הוא ענה בחוכמתו את התשובה התמציתית והמתבקשת :"ככה" , אבל הוא היה אחרון ראשי הממשלה שלא קרס תחת התקינות הפוליטית והדמוקרטית, ולך אסד ולשאר העולם שמפנה אלינו את מבטו בצורה זו או אחרת, יש עסק עם אנשים אחרים לגמרי ,אבל זה כבר בעיה שלנו.

בכבוד רב ,

שאול בלס

צפון רמת הגולן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שאול בלס

מאת: שאול בלספיזיקה15/09/143173 צפיות
מה הקשר בין נדל״ן על הירח לאנרגיה גרעינית

מאת: שאול בלסאילוף בעלי חיים15/05/121715 צפיות
אימון סוסים, חשיבות בנית תוכנית מדורגת ואמצעי הגנה בסיסיים לפציעות אופייניות. לפני הכל, רצוי שאימון הסוס ייעשה בהנחיית איש מקצוע, אימון סוסים למיניהו זהו מקצוע עם דיסיפלינות  ברורות בנוסף בניית תכנית אימונים מצריכה בהכרח תכנון בהתאמה של דייטאת הסוס. כפי שציינתי במאמר הקודם מדובר בחיה עדינה במיוחד עם פוטנציאל פגיעות גבוה בכל מקרה כל הנאמר מטה תקף גם לגבי סוסים שאינם בתהליכי אימון (סוסי רכיבה, סוסי בוקרים וכדומה). מטרת המאמר היא לתת מידע בסיסי בנוגע לפגיעות הרגליים השכיחות, זיהויים, מניעתם ודרכי הטיפול בהם.

מאת: שאול בלסאילוף בעלי חיים18/04/122736 צפיות
דברים שחייבים לדעת לפני שקונים סוס

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231477 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181520 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162823 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152674 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138025 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131893 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132207 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica