חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

JDA מציעה חמש אסטרטגיות מובילות של S&OP על מנת למקסם תוצאות

מאת: hila gilonתוכנה15/02/20121092 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

JDA מציעה חמש אסטרטגיות מובילות של S&OP על מנת למקסם תוצאות

קמעונאים, מפיצים ויצרנים במגוון של תעשיות נפגעים קשה מהמצב הכלכלי שמשפיע על רמת הצריכה של הלקוחות. המצב מחייב חברות לבחון מחדש ובאופן תדיר את השינויים בתבניות הביקוש ולהתאים את האסטרטגיות העסקיות שלהן בתחומי קיבולות הייצור, המשאבים, תוכניות השיווק והתקציב על מנת לוודא שההשקעה, המאמץ וערוצי ההפצה מתמקדים במוצרים שמניבים את הרווחים הגבוהים ביותר.

חברות מובילות שוק מזהות את התפקיד החדש שתהליכי S&OP יכולים לתרום לביצועי הארגון. במקום להסתכל בראייה טקטית של איזון הביקוש עם האספקה החברות נעזרות בתהליכים אלו על מנת לקבל החלטות על השקת מוצרים חדשים, בניית תוכניות שיווק ומכירות ובניית תוכניות ייצור והקצאת משאבים התומכות ביעדים האסטרטגיים של הארגון.

"אנו מזהים ארגונים מובילים המיישמים תהליכי S&OP ברמת כלל הארגון ע"י שילוב סינרגטי של אנשים, תהליכים וטכנולוגיה" מציין דויד גונסטון, סמנכ"ל בכיר למגזר תעשיות בחברת JDA העולמית, "הם מבינים כי הפתרון לאופטימיזציה של התאמת האספקה לביקוש נעוץ ביישום מתודולוגיה מובנית ומקיפה של S&OP המשלבת שיתוף פעולה חוצה ארגון, אינטגרציה של תהליכים עסקיים וטכנולוגיה מתקדמת"

חברת JDA ממליצה לנקוט בחמש אסטרטגיות מובילות מהתעשייה ((best practice אשר יכולות לעזור לחברות לפתח, ליישם ולמקסם את התועלת מגישה מתקדמת של S&OP .

  1. מעבר מ S&OP טקטי ל  S&OP אסטרטגי – ראייה של תהליכי S&OP כאמצעי לאזן את הביקוש עם ההיצע בטווח הקצר הינה ראייה מגבילה. החברות המובילות בתעשייה נעזרות בתהליכי S&OP לניהול תהליכי תכנון אסטרטגיים של הארגון. בתהליכים אלו מתאימים את תוכניות האספקה ליעדים הפיננסיים, מבטלים את "איי המידע" הפנימיים בארגון ומובילים את החברה לרמה גבוהה של תכנון (planning).
    פתרון המספק מידע ותהליכי workflow התומכים בתהליכים המוכחים של S&OP יאפשרו לארגון לסנכרן את האספקה, הביקוש, תוכנית השיווק, תוכנית המכירות והיעדים הפיננסיים.
    חברות שנעזרו בתהליכי S&OP לצורכי ניתוח טווחי זמן בינוניים וארוכים בהם לקבלת ההחלטות היתה השפעה אסטרטגית, השיגו שיפורים משמעותיים בביצועים.
  2. אינטגרציית חוצת ארגון של אנשים ותהליכים הינה מפתח להצלחה – בסקר של תהליכים מובילים (best practices ) שבוצע באפריל 2008, 89% מהמשיבים ציינו כי הם נעזרים בתהליכי S&OP על מנת לאזן אספקה עם ביקוש. ל 38% מהמשיבים ציינו כי גוף שרשרת האספקה בארגון מוביל את תהליכי ההטמעה של S&OP. פתרונות ותהליכי S&OP של הדור הבא מצמצמים את הפער בין הביקוש והאספקה של היצרנים בהיבטי תפעול, לוגיסטיקה, רכש וקבלני משנה אך גם מאפשרים לשלב ניתוחי רווחיות ומערבים גורמי הנהלה בכירים בקבלת החלטות אסטרטגיות.
    סינכרון של תוכניות לאורך ולרוחב הארגון מאפשר תהליך מיטבי של קבלת החלטות הקשורות להיבטי הביקוש מחד: מכירות, שיווק, ויעדים פיננסים ולהיבטי האספקה מאידך: תוכניות תפעול והפצה ולהחזר מהיר יותר של ההון.
  3. מינוף הכוח של פתרון S&OP אינטגרטיבי – באופן מסורתי חברות נעזרו במגוון רחב של כלים לתמוך בתהליכי S&OP והשקיעו זמן רב בניהול כמות גדולה של מידע, שליפתו, עיבודו, טעינתו ושילובו עם נתונים ממערכות נוספות ושימוש בריבוי גליונות אקסל מבודדים. החסרונות במצב זה הינם ידועים: חשש מאובדן מידע, סכנה מידע לא מעודכן ו/או שגוי, הנחות חישוב לא עקביות, קושי בניהול מספר גבוה של גרסאות, קושי בעדכון שוטף של נתונים דינאמיים המשתנים מידי יום, תלות באדם בודד שיודע להפעיל את מערך האקסלים ולבסוף אובדן אמון של משתמשי הקצה באמיתות הנתונים.
    פתרון אינטגרטיבי מובנה המבוסס על תהליכי best practice מאפשר להפחית משמעותית את הזמן והמשאבים הדרושים לאסוף, לעבד , לנתח ולהציג את הנתונים ויאפשר למתכננים בארגון לעסוק בפעילות אמיתית של ניתוח מצב קיים ובחינת חלופות. הדור הבא של פתרונות S&OP מספק כלים אפקטיביים לקבלת תמונת מצב עתידית, לזהות השפעות עסקיות ולקבל החלטות מבוססות מידע באופן מהיר.
  4. שילוב של מדדי בקרה מובילים (KPI) ותהליכי חיזוי ותכנון לטווח ארוך – תהליכי S&OP משפיעים על מדדי בקרה מובילים בארגון כולל שיפור ברמת השירות, צמצום רמות המלאי וצמצום הוצאות התפעול, הרכש, הייצור וההובלה. תהליכי S&OP מאפשרים לנהל תהליכי שיפור מתמיד מסבבי המלאי, המכירות, מדדי העלות ויעילות הייצור עם קישור מובהק לאנשים שאחראים לנהל את תהליך ה S&OP. פתרונות S&OP מתקדמים מאפשרים לבצע ניתוח ביקושים ואספקות במשאבים מוגבלים ולא מוגבלים על מנת לאפשר קבלת החלטות פרו-אקטיבית לטווח ארוך ובכך לתת מענה אופטמלי מיידי לטווח הקצר כמו גם עיצוב הביקושים העתידיים על מנת לעמוד ביעדים העסקיים.
  5. עיצוב מבנה ארגוני תומך עם סמכות ואחריות מובנים למיקסום התועלות מ S&OP – בסקר של JDA, 75% מהמשיבים ציינו את גורם ה"תרבות הארגונית" כמחסופ העיקרי ליישום אפקטיבי של S&OP. במיוחד צוין מחסור בתמיכה של הנהלה בכירה כאשר רק 16% מהמנכ"לים מעורבים באופן שוטף בתהליכי S&OP. מרבית הארגונים ראו בתחזית הביקוש ובתוכנית הייצור כפלט העיקרי של התהליך ופעמים רבות לא הוגדרו סמכות ואחריות ברורים. תהליכי S&OP מאפשרים לסנכרן תוכניות של פונקציות שונות בארגון כך שיתמכו באסטרטגיה של החברה. אינטגרציה בין הפונקציות השונות בארגון מגדילה משמעותית את השקיפות ומשפרת את התקשורת בתוך הארגון תוך הדגשת קשר ישיר בין החלטות ההנהלה והשפעתם על המחלקות ועל התוצאות. התהליך צריך להיות מובל ע"י ההנהלה הבכירה ברמה חודשית, וקבלת ההחלטות צריכה להיות מבוססת על צפי הביצועים על פני ציר הזמן.

חברות שצופות קדימה מיישמות תהליכי S&OP וטכנולוגיה תומכת על מנת לסנכרן את האספקה, הביקוש והביצועים על מנת להגיע לתוצאות הפיננסיות הרצויות. אינטגרצייה של תהליכי S&OP ישימה לכל החברות ללא קשר לגודלן או לתעשייה בה הן פועלות ומהלך היישום יכול להיות בשלבים ע"פ אילוצי הזמן והמשאבים. האסטרטגיות הנכונות יכולות להוביל להחזר מהיר ודרמטי של ההשקעה ע"י צמצום רמות המלאי, הקטנת אירועי חוסר, הקטנת ההוצאות והגדלת המכירות. חברות שמצליחות לתכנן מעבר לזמן הקרוב ימצאו עצמן מוכנות להתמודד ולהתחרות בשוק וכוחות כלכליים תנודתיים.

ירון נחמנה,  יועץ שרשרת אספקה בכיר,  - ISCS    yaronn@iscs.co.il

 



תגיות המאמר: S and OP


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת hila gilon

מאת: hila gilonתוכנה15/02/12992 צפיות
מה קורה כאשר מוצר אינו זמין על המדף או כאשר הלקוחות לא מוצאים את המוצר שחיפשו על המדף ? מחקרים מראים ש 9% מהלקוחות לא מבצעים רכישה כלל, אפילו לא של מוצר חליפי. באירופה מתורגמים תשעת האחוזים הללו ל 4 מיליארד יורו, כאשר גם נתון זה הינו למעשה רק קצה הקרחון: לקוחות שנתקלים באירועים חוזרים של חוסרים נוטים להחליף את הסניף שבו הם מבצעים את רכישותיהם.

מאת: hila gilonתוכנה15/02/121462 צפיות
המדף הופך בימים אלו לזירת מסחר מרכזית יותר מאי פעם, לאור חשיבותו הגדולה הן עבור הקמעונאים והן עבור הספקים. קרב השליטה על המדף ועל סידורו מלווה את היחסים בין הרשתות והספקים ומעיד על מידת החשיבות שיש לניהול המדף – כמחולל ערך עבור הקונה וכמרכז רווח המשפיע באופן ישיר על ביצועי ורווחיות הארגון.

מאת: hila gilonתוכנה15/02/129308 צפיות
מנכ"ל יכול להשפיע על ערך המניות שלו לטווח הארוך ע"י הבנה וניהול מושכל של הקשר בין המכירות, המלאי והרווח הגולמי. ניהול של רמות המלאי המתבסס על פילוח המוצרים לפי הרווחיות והיקף המכירות יוביל למיקסום הערך של החברה לטווח הארוך.

מאת: hila gilonתוכנה15/02/121008 צפיות
האם יש יכולת לתכנן את הביקוש האופטימאלי? מהו מושג ה- planning? פתרונות מסורתיים בתחום שרשרת האספקה אינם מסוגלים להתמודד עם האופי הדינמי של הביקוש, ונותנים מענה אוטומטי – במקום להשיג תוצאה אופטימלית. תכנון שאינו דינמי יוצר באופן בלתי נמנע ערך מלאי לא יעיל, החזר הון נמוך ופגיעה ברמת השירות ללקוח. השגת אופטימיזציה כוללת מצריכה תכנון דינמי המתבסס על תהליך חוצה ארגון של הבנת הביקוש וקבלת החלטות על בסיס סיכון המוגדר בארגון .הגדרת הסיכון במונחים כספיים והיכולת לעקוב ולהגיב אחר התנהגות הביקוש, מאפשרת להגדיר את הביקוש האופטימאלי כסה"כ המכירות בפועל.

מאת: hila gilonמיחשוב ארגוני15/02/12971 צפיות
שנת 2009 מזמנת לארגונים עסקיים לא מעט אתגרים, ומבטיחה את מקומה בפנתאון השמור לשנים שהחתירה למצויינות תפעולית היא לחם חוק עבורן. הצרכנים מצמצמים הוצאותיהם, התקציב הארגוני, ההלוואות וההשקעות מתהדקות וליצרנים אין ברירה אלא להפחית עלויות, לבחון כל העת את הצעת הערך שלהם ולראות שהיא עונה לצרכי הלקוח כמו גם לתור אחר אפשרויות צמיחה חדשות. גורמים נוספים שהופכים את התמונה למורכבת אף יותר, הם התנודתיות בדפוסי הביקוש ובסחורות, והצורך הגובר לשמור על אבטחה ובקרת איכות בשרשרת האספקה. כדי לעמוד באתגרים אלו בעולם תפעולי שבו הביקושים וצרכי הלקוח הם חזות הכל, ארגונים מובילים מחפשים אחר פתרונות לשרשרת הערך המציעים גישה מתקדמת לקונספט המסורתי של תכנון (Planning).

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162640 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152270 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151856 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151780 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151795 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151794 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151660 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica