חפש מאמרים:
שלום אורח
03.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להשיג יותר בפחות שירות חדשני לצמצום ה- TCO ביישומי SAP

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/2012745 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ארגונים רבים שמיישמים מערכות SAP מתמודדים עם אתגר צמצום עלות הבעלות הכוללת TCO. מסתבר שגם לקוחות מנוסים וותיקים אינם מצליחים להגיע ליעילות תפעולית אופטימלית. בדיוק לשם כך פיתחהSAPכלים ומתודולוגיות שמאפשרים לארגונים לצמצם את עלויות ה-IT לשפר את ה- TCO באופן משמעותי, להתאים את מערכות המידע לצרכים המשתנים, ולהעניק ללקוחותיהם שירות טוב יותר.

ההתפלגות השכיחה של עלויות מערכות מידע  מתבטאת בשלושת שלבי מחזור החיים של המערכות: 16% מההוצאות מושקע בשלב היישום הראשוני, 66% בתפעול השוטף ו- 18% מההוצאות נובע משדרוגים ופעולות תקופתיות. במאמר נתייחס לשלב התפעול השוטף שהוא היקר והמשמעותי ביותר מבין השלושה.

הכלים של SAP לשיפור ה- TCO

המתודולוגיות שפיתחה SAP מתייחסות לארבעה נושאים מרכזיים, אשר לכל אחד מהם מוגדרים מדדים, כלים ושירותים תומכים:

פישוט ארכיטקטורת המערכת בהיבטים טכנולוגיים, אפליקטיביים, מערכות הפעלה, ממשקים, בסיסי נתונים ואיחוד מערכות, כולל צמצום מספר סביבות נתונים, איחוד בסיסי נתונים, הקטנת כמות אפליקציות וניהול אחיד של Master Data.

תפעול שוטף ויעיל תוך שיפור תהליכי עבודה ב-IT ותהליכי עבודה בין ה- IT למשתמשים, צמצום "פחתים", אופטימיזציה של Archiving , שטחי אחסון, ביצועים והדפסות, צמצום זמני השבתה, אוטומציה של תהליכים, אימוץ Best Practices, הדרכה ושימור ידע, התאמת רמת השירות לדרישות העסקיות, סטנדרטיזציה ואוטומציה של בדיקות איכות.

אופטימיזציית ניהול המשאבים ושימוש בכל מרחב האופציות לאספקת שירותים, כגון: שימוש במשאבים מקומיים לעומת משאבים מרוחקים, שירותים מקומיים, אזוריים או גלובאליים,  חיוב מבוסס תפוקות שירות לעומת חיוב מבוסס תשומות Cost Plus, כמו גם מיקור חוץ כולל לעומת הוצאת ביצוע משימות מוגדרות אל מחוץ לארגון, ומיקור חוץ של תהליכים עסקיים, ושימוש במודלים של  מרכזי שירותי IT משותפים (Captive or Partnering Outsourcing).

התאמה בין המטרות העסקיות לבין משאבי ה-IT המבוססת על שיתוף פעולה בין ה-IT ובין ה"גורמים העסקיים", תכנון וחשיבה קדימה לניהול אקטיבי של הביקוש למשאבי IT ו"ביצוע הדברים הנכונים ובזמן הנכון",  מניעת הוצאות מיותרות טרם מימושן, צמצום הוצאות במקומות שניתן, וביצוע התאמה ואופטימיזציה של רמת השרות לצרכים העסקיים.

להשיג יותר בפחות

השירות החדשני שמציעה חברת BDA Projects מאפשר לארגונים לשפר את ה-TCO בתהליך מהיר ויעיל. המומחים של BDA Projects, מציעים ידע מקיף וניסיון רב ביישום המערכות, הכלים והמתודולוגיות של SAP.

התהליך שמתבצע בשיתוף עם חברת SAP והלקוח ובכפוף למתודולוגיות SAP, מורכב משלושה שלבים:

שלב א' - איסוף נתונים באתר הלקוח וניתוח המידע תוך התייחסות לסדרי עדיפויות עסקיים, שיקולי תחרות עסקית, בשלות מערך ה-IT , ופעולות שהארגון כבר ביצע לצמצום ה- TCO

שלב ב' - Discovery - גיבוש המלצות ודרכי פעולה ממוקדות לשיפור עלות הבעלות הכוללת

שלב ג' - Action Plan - יישום תכנית העבודה

על מנת להגיע לתובנות הנכונות ביחס ל- TCO ולעלויות ה-IT הארגוני, אנחנו משווים נתוני Benchmark בארגונים דומים מבחינת הגודל והתחום העסקי, תוך מינוף הידע והניסיון שנצבר בארגונים שהשתמשו בשיטות והכלים להתייעלות.

בתהליך העבודה אנחנו מתייחסים לניהול ה- IT הארגוני כעסק לכל דבר שיש לנהל לפי יעדים, ולהגדיר עבורו מדדים ותהליכי בקרה.

המומחים של ב- BDA Project מאפשרים לארגון להשיג יותר עם הרבה פחות באמצעות יצירת מבט משותף על יעדי הארגון והערכים העסקיים הדרושים לו עם עולם ה-IT, ושימוש במדדים המשלבים ערך עסקי עם יעילות תפעולית של מערכת         ה-SAP.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה מרקמן, מנכ"ל חברת BDA - Projects המתמחה בלווי, ייעוץ וביצוע פרוייקטים הכוללים סינרגיה בין עולם המחשוב, תהליכים עסקיים והטמעתם על ידי המשתמשים. החברה מתבססת על מספר מתודולוגיות עבודה (ביניהם Lean IT, Agile, Scrum) על מנת לאפשר לארגונים להיערך בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם ניצבים.

לעדה ניסיון רב שנים בעולמות תוכן מגוונים כגון - ביטוח, תעשייה, שירותים ומסחר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה מרקמן

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/12826 צפיות
בעולם העסקי של היום שינוי הוא הדבר ה"קבוע" היחיד וכדי לשרוד ואף לצמוח בשוק תחרותי ודינאמי - חיוני להסתגל לשינויים. מרבית הארגונים חווים שינויים כל הזמן : שינוי בדרישות הלקוחות, שינויים במוצרים של המתחרים, רגולציה שמשתנה, טכנולוגיות חדשות שיש לאמץ, שווקים שהתנאים בהם משתנים, אנשים שמתחלפים ועוד. כדי להתמודד בהצלחה עם שינויים יש לנהל אותם נכון, להכיר בכך ששינויים מהירים הם המציאות שאיתה יש להתמודד ולהיות ערוכים להתמודד איתם בגמישות וביעילות. ארגונים נדרשים לטפח זריזות וגמישות שיאפשרו להם להתקדם במהירות .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/12834 צפיות
במאמר זה נסקור את המצב בארגונים רבים, בהם למרות העבודה המשותפת עם ה-Business , ה-IT נתפס כאיטי, לא אפקטיבי ואינו משרת את ה-Business במידה מספקת. נראה כיצד שיטות ניהול פרויקטים ופיתוח תוכנה קלאסיות גרמו לכך וכיצד ניתן לשנות את המצב בצורה יסודית לאור עקרונות Lean .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/12815 צפיות
לפני יותר מ-20 שנה, מחברי הספר "המכונה ששינתה את העולם", גרמו ל"רעידת אדמה" כשהסבירו איך מערכות Lean ישנו את פני תעשיית הרכב. ג'יימס וומאק, דניאל ג'ונס ודניאל רוס ריכזו כוחות על מנת לתעד את בצורה מדוייקת את היתרונות של שיטת Lean שהיתה נהוגה בטויוטה על פני המודל של ייצור המוני שפותח בג'נרל מוטורס והיה נהוג בקרב יצרני הרכב האמריקאים.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני08/03/12663 צפיות
ארגונים רבים כבר עשו צעדים לאימוץ שיטות עבודה מוכחות לניהול פרויקטים במידה כזו או אחרת ואף רכשו כלי תוכנה ייעודיים. חלק מהארגונים משקיעים בקורסים לניהול פרויקטים וחלק מטמיעים שיטות עבודה אך עדיין קיימים מנהלים ששואלים את עצמם כמה כדאי להשקיע בתחום זה אם בכלל. לעיתים עדיין נשאלת השאלה האם קיים ROI לניהול פרויקטים בצורה מתודית וסטנדרטית. רובנו אוהבים להאדיר את ערכי הספונטניות והמקוריות ומפקפקים בערכה של עבודה "לפי הספר".

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12583 צפיות
חשיפת הצרכן הישראלי לסטנדרטים הגבוהים של שירות ברחבי העולם הפכה את תודעת השירות שלו למפותחת מאוד. ארגונים רבים בארץ, פרטיים כציבוריים, אינם יכולים יותר להישאר מאחור ונדרשים להתאים את רמת השירות לזו שתובע הצרכן. בין אם מתוך השאיפה לשדר חדשנות או לשמר לקוחות כדי לא להפסידם לטובת המתחרים – היום ארגונים משקיעים בטכנולוגיות חדשות, מגייסים ומכשירים עובדים, כדי לשפר את השירות.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12592 צפיות
השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום המחשוב אינם מאפשרים עוד עבודה ורטיקאלית ועצמאית. אם בעבר, מתכנתים עבדו מול מערכות מחשוב מרכזיות (MF) וגוף ארגוני אחד הוביל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו באופן כמעט עצמאי, או לפחות כמוביל דומיננטי עם תלות מינורית בגופים נוספים, היום המצב שונה

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/01/12624 צפיות
מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר", אמרה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA, שהייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית ● במסגרת הכנס הוענקו פרסים לארגונים שהטמיעו ITIL בהצלחה - אנשי ה-IT באמדוקס, משרד המשפטים וממר"ם.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/172655 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/162722 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151110 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/15983 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/151135 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141234 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/147348 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica