חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפיסת Lean לשיפור רווחיות בעולם השירותים הפיננסיים והביטוח

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/20121110 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


לפני יותר מ-20 שנה, מחברי הספר "המכונה ששינתה את העולם", גרמו ל"רעידת אדמה" כשהסבירו איך מערכות Lean ישנו את פני תעשיית הרכב. ג'יימס וומאק, דניאל ג'ונס ודניאל רוס ריכזו כוחות על מנת לתעד את בצורה מדוייקת את היתרונות של שיטת Leanשהיתה נהוגה בטויוטה על פני המודל של ייצור המוני שפותח בג'נרל מוטורס והיה נהוג בקרב יצרני הרכב האמריקאים.

ב-1990 כשפורסם המחקר הזה טויוטה היתה בגודל של כמחצית מגודלה של ג'נרל מוטורס. כיום טויוטה היא יצרן הרכב הגדול בעולם ונחשבת אחד הארגונים הגלובליים המצליחים בחמישים השנה האחרונות.

מערכות Leanשפותחו בטויוטה, קשורות בעבודת צוות, תקשורת בין עובדים, הגדלת הערך ללקוח, מניעת בזבוז ושיפור מתמיד. ולכן מחברי המחקר טענו שאלה הם עקרונות מנצחים בכל פעילות המכוונת ליצירת ערך: החל מתחום הבריאות, דרך קמעונאות , עבור בהפצה ושירותים מקצועיים וכלה בפיתוח מוצרים, שיווק ושירותים פיננסיים.

והם אכן צדקו. כיום חשיבת ה- Lean מסייעת לשפר את ריוחיותן של חברות בכל התחומים. השיפור מושג באמצעות שינוי בתפיסת הניהול, התפעול, תהליכי העבודה והטכנולוגיה.

גם בתחום הביטוח, בו המרווחים מצטמצמים, והדרישה לשירות מדוייק ובזמן נעשית יותר ויותר אקוטית, שיטת Lean מביאה לפריצת דרך עסקית, תפעולית וארגונית ומאפשרת קפיצת מדרגה מהותית בזמן קצר.

מה שלבי העבודה בתהליך Lean אופייני ?

1. למידה וגיבוש תמונת מצב רצוי

מנהלים ועובדים  עוברים סדנא העוסקת בעקרונות Lean, ובעזרת הדרכה והנחיה מגבשים תמונה רצויה של המצב העתידי.

יכולות טכנולוגיות מאפשרות כיום לצאת ממגבלות מעטפת הביצועים הקיימת ולעצב פתרונות חדשניים ולכן חשוב בשלב זה לחשוב בגדול.

2. הדרכה ויישום

צוותי עבודה עוברים הדרכה הכוללת כלים מעשיים לפתרון בעיות, למדידה, לשיפור תהליכים ולצמצום בזבוז בהקשר של תהליכי העבודה, שיטות עבודה וסביבת העבודה.

שיטות העבודה פשוטות ומאפשרות לצוותים לזהות בעצמם בעיות יומיומיות ולפתור אותן במהירות, לפשט תהליכים ולעבור מתיאוריה למעשה באופן עצמאי.

בנקודה זו בזמן נתחיל לראות מוטיבציה גבוהה של העובדים, כשותפים ומובילים תהליכי שיפור בעצמם.

כלים מעשיים שניתן להשתמש בהם – למשלLean Office;5S; Kaizen; Value Stream Mapping

3. תפעול והמשך שיפור

נהלי עבודה חדשים וזרימה חדשה של תהליכים נכנסים לעבודה כתוצאה מעבודתם של צוותי השיפור , כאשר כולם משתמשים בשיטות אחידות ומדברים בשפה אחידה .

בחלק מהמקרים שיפור תהליך יצריך גם שילוב תמיכה מיחשובית מתאימה.

למשל – עובדים מן השורה לומדים לזהות באיזו מהפעילויות שלהם מתווסף ערך ממשי ללקוח ובאיזו אין כל ערך ולכן זו פעולה המזוהה כבזבוז ומועמדת לביטול או צמצום.

בשלב זה גם נתכנן כיצד למדוד את ביצועי הארגון בעזרת KPI’s(Key Performance Indicators) המוגדרים בשיתוף עם העובדים עצמם, ומדידה זו תשמש בסיס להמשך שיפור לאורך זמן.

הצלחות במימוש שיפורים בתהליכי העבודה, בסביבת העבודה ובתרבות הארגון ישמשו בסיס להצפת נושאים נוספים לשיפור, להגדלת הביטחון של העובדים ביכולתם להשפיע ולהקטנת התנגדויות לשינויים בהמשך.

4. תוצאות ממשיות שניתן לצפות להן ברמת ודאות גבוהה

· חסכון בזמן עבודה למכירה , לחידושים, לתהליכי גבייה ותביעות

· קיצור משך הזמן הנדרש לעבודה משרדית

· חסכון בשטח משרד

· שביעות רצון גבוהה של העובדים שתתבטא בין היתר בצמצום היעדרויות ותחלופה

· הקטנה של עבודה חוזרת - Rework

· צמצום שגויים

· חסכון בחומרים מתכלים

5. למי זה מתאים ?

תפיסת העבודה והעקרונות של Leanמתאימים ומוכחים בחברות ביטוח, בסוכנויות, בחברות להשקעות ובארגונים המשווקים, מוכרים, מתפעלים ומשרתים לקוחות בסביבה תחרותית המשתנה במהירות, ורוצים להכנס למסלול של צמיחה והתייעלות כדרך חיים.

לסיכום:

השיפורים הדרמטיים של יישום Leanבארגונים מושגים באמצעות שילוב של תפיסת ניהול, כלי Lean שינוי תהליכי עבודה וטכנולוגיה תומכת.  המשאבים שיחסכו יופנו להגדלת מכירות ולשיפור השירות, וכל יתרמו לצמיחה ולרווחיות של החברה.

דוגמא:

לחברת ביטוח גדולה היתה בעיה קשה בתפעול ביטוח חיים באחד מסניפיה. בעוד המכירות של הסניף החדש עלו בצורה משמעותית, הסתבר שבשל בעיות תפעול הרווחיות אינה צומחת ביחס ישר למכירות.

תלונות של סוכנים וכן נתונים שאספה ההנהלה בשטח הראו שתהליכים עסקיים מסויימים צריכים להיות מהירים יותר, יעילים יותר, גמישים ועם יכולת להתאים במהירות לציפיות משתנות של סוכנים.

נעשו נסיונות לשפר את התהליך אולם אלה היו נסיונות לא אפקטיביים, מיושנים, וללא חיבור של תהליכי החיתום לתהליך ההצעה.

כתוצאה מהנסיון הזה שלא צלח, מהמבנה הורטיקלי של החברה, מהתחלופה המשמעותית בקרב מפקחי רכישה ומהלחץ מצד הביזנס, עובדים הרגישו פחות מחוייבים לחברה ולתהליכי העבודה ונוצרו יותר ויותר חריגים בזמני התגובה וברמת השירות ללקוח ולסוכנים.

החברה בחרה בגישה של Leanלשיפור תהליך המכירה של ביטוחי חיים.

הוקם צוות בינתחומי של חתמים, מנהלים, אנשי IT, אנשי מכירות ופקידי שירות במטרה לבצע הערכה של מערך התפעול הנוכחי. בתוך שבועיים הצוות קבע מדדים ויעדי ביצועים, קיבל והפנים משוב מלקוחות ותיעד את התהליך מקצה לקצה : מבקשה ראשונה למידע, דרך הפקת הפוליסה ועד לקבלתה.

השלב הראשון היה ללמד את הצוות עקרונות Lean , כלים ושיטות שישמשו אותו בתהליכי שיפור בהמשך.

הצוות קיים שלושה אירועי קייזן לאורך כחודשיים במטרה להקטין "בזבוז" בתהליכים העיקריים. הצוות החליט לבטל העברות מיותרות בין בעלי תפקידים שונים, הקטין את מספר ה"נגיעות" של חתמים בהצעה או בפוליסה מ-50  ל-5!

אחרי הפחתה משמעותית של בזבוז הצוות התכנס שוב, והפעם במטרה לשפר את זרימת העבודה. מספר תפקידים הוגדרו מחדש בצורה עדכנית ונקבעו מדדים למעקב אחר ביצועי התהליך החדש. התהליך החדש נוסה במהלך חודש אחד בהיקף של 35% מהפוליסות החדשות.

הניסוי הראה תוצאות מרשימות כגון 40% שיפור בזמן הסבב של התהליך כולו, אותו חווה הסוכן או הלקוח.

בהתבסס על תוצאות הפיילוט הצוות בנה תכנית הטמעה בשלבים. השיפור נשמר ואפשר קליטה וחיתום יעיל של כמות גדולה יותר של פוליסות תוך הקטנת העלות לפוליסה - בשליש.

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדה מרקמן, מנכ"ל חברת BDA - Projects המתמחה בלווי, ייעוץ וביצוע פרוייקטים הכוללים סינרגיה בין עולם המחשוב, תהליכים עסקיים והטמעתם על ידי המשתמשים. החברה מתבססת על מספר מתודולוגיות עבודה (ביניהם Lean IT, Agile, Scrum) על מנת לאפשר לארגונים להיערך בצורה מיטבית לאתגרים מולם הם ניצבים.

לעדה ניסיון רב שנים בעולמות תוכן מגוונים כגון - ביטוח, תעשייה, שירותים ומסחר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדה מרקמן

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121122 צפיות
בעולם העסקי של היום שינוי הוא הדבר ה"קבוע" היחיד וכדי לשרוד ואף לצמוח בשוק תחרותי ודינאמי - חיוני להסתגל לשינויים. מרבית הארגונים חווים שינויים כל הזמן : שינוי בדרישות הלקוחות, שינויים במוצרים של המתחרים, רגולציה שמשתנה, טכנולוגיות חדשות שיש לאמץ, שווקים שהתנאים בהם משתנים, אנשים שמתחלפים ועוד. כדי להתמודד בהצלחה עם שינויים יש לנהל אותם נכון, להכיר בכך ששינויים מהירים הם המציאות שאיתה יש להתמודד ולהיות ערוכים להתמודד איתם בגמישות וביעילות. ארגונים נדרשים לטפח זריזות וגמישות שיאפשרו להם להתקדם במהירות .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121145 צפיות
במאמר זה נסקור את המצב בארגונים רבים, בהם למרות העבודה המשותפת עם ה-Business , ה-IT נתפס כאיטי, לא אפקטיבי ואינו משרת את ה-Business במידה מספקת. נראה כיצד שיטות ניהול פרויקטים ופיתוח תוכנה קלאסיות גרמו לכך וכיצד ניתן לשנות את המצב בצורה יסודית לאור עקרונות Lean .

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני08/03/12927 צפיות
ארגונים רבים כבר עשו צעדים לאימוץ שיטות עבודה מוכחות לניהול פרויקטים במידה כזו או אחרת ואף רכשו כלי תוכנה ייעודיים. חלק מהארגונים משקיעים בקורסים לניהול פרויקטים וחלק מטמיעים שיטות עבודה אך עדיין קיימים מנהלים ששואלים את עצמם כמה כדאי להשקיע בתחום זה אם בכלל. לעיתים עדיין נשאלת השאלה האם קיים ROI לניהול פרויקטים בצורה מתודית וסטנדרטית. רובנו אוהבים להאדיר את ערכי הספונטניות והמקוריות ומפקפקים בערכה של עבודה "לפי הספר".

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12884 צפיות
חשיפת הצרכן הישראלי לסטנדרטים הגבוהים של שירות ברחבי העולם הפכה את תודעת השירות שלו למפותחת מאוד. ארגונים רבים בארץ, פרטיים כציבוריים, אינם יכולים יותר להישאר מאחור ונדרשים להתאים את רמת השירות לזו שתובע הצרכן. בין אם מתוך השאיפה לשדר חדשנות או לשמר לקוחות כדי לא להפסידם לטובת המתחרים – היום ארגונים משקיעים בטכנולוגיות חדשות, מגייסים ומכשירים עובדים, כדי לשפר את השירות.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/12913 צפיות
השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום המחשוב אינם מאפשרים עוד עבודה ורטיקאלית ועצמאית. אם בעבר, מתכנתים עבדו מול מערכות מחשוב מרכזיות (MF) וגוף ארגוני אחד הוביל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו באופן כמעט עצמאי, או לפחות כמוביל דומיננטי עם תלות מינורית בגופים נוספים, היום המצב שונה

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני19/02/121290 צפיות
ארגונים רבים שמיישמים מערכות SAP מתמודדים עם אתגר צמצום עלות הבעלות הכוללת ((TCO. מסתבר שגם לקוחות מנוסים וותיקים אינם מצליחים להגיע ליעילות תפעולית אופטימלית. בדיוק לשם כך פיתחה SAP כלים ומתודולוגיות שמאפשרים לארגונים לצמצם את עלויות ה-IT לשפר את ה- TCO באופן משמעותי, להתאים את מערכות המידע לצרכים המשתנים, ולהעניק ללקוחותיהם שירות טוב יותר.

מאת: עדה מרקמןמיחשוב ארגוני11/01/12886 צפיות
מימוש ITIL בארגונים מניב מגוון תועלות בהיבטים התהליכים, התפעוליים והתרבות הארגונית. בסופו של דבר, הכל מתורגם לחיסכון תקציבי ניכר", אמרה מרקמן, מנכ"ל משותף ב-BDA, שהייתה מהדוברים בכנס השנתי של itSMF ישראל, הנערך זו הפעם החמישית ● במסגרת הכנס הוענקו פרסים לארגונים שהטמיעו ITIL בהצלחה - אנשי ה-IT באמדוקס, משרד המשפטים וממר"ם.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173387 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163491 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151811 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151748 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152264 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/141974 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148104 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica