חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמן כושר אישי – מי אמר אני ולא קיבל?

השינויים הגדולים והאבולוציה המתפתחת  בכל הקשור לחדרי כושר ותוכניות אימון עברו שינוי דרסטי ותודעתי בחמישים השנים האחרונות. מדע הספורט ממשיך להתפתח בקצב מדהים, ומדי יום מתגלות תובנות יותר ויותר על גוף האדם, ונלמדות דרכים יעילות כדי להגיע להישגים גבוהים יותר ולהגיע למטרות מהר יותר.

בדיוק כאן מאמן כושר אישי טוב נשאר עם יד על הדופק, מתעדכן תדיר בטכנולוגיית' הכושר וטכניקות חדשות ביחס למטרות שלך. עם זאת, מאמן אישי טוב גם לוקח בחשבון ויודע לשלב זאת עם אלמנטים נפשיים ובונה גם מוטיבציה של המתאמן.הסוד הסוד הגדול באמנות הכושר האישי הוא לדעת איך להוביל מתאמנים לדחוף את עצמם הרבה מעבר לאזור הנוחות שלהם לשינוי בחיים. אם מאמן כושר אישי יכול לדחוף מתאמנים לשלב הבא ...אז הוא ביצע את המוטל עליו. מאמן צריך להיות בעל ניסיון בתחום הכושר אך לא זו בלבד אלא שיש גם משקל לאמון מתפתח בין המאמן לבין המתאמן במסעיהם המשותף לכל סוג של מתאמן.

כאמור מעבר לפעילות במסגרת זאת ומעבר לפעילות הכושר הטריוויאלית, יש למאמן כושר אישי מענה גם למגוון אוכלוסיה וקובוצות עם צרכים מיוחדים ו/או אישיים, כגון:

פעילות גופנית לנכים ומוגבלים – "מאותגרי כושר גופני".

ראשית יצוין כי לרוב מאותגרי כושר ופעילות גופנית, האחרונים מרגשים דימוי עצמי נמוך מוטיבציה ירודה ואולי ייאוש לגבי כל מה שקשור לניצול יכולתם הפיזית. טבעי כי הדימוי העצמי בכל מה שקשור לגופם מונע מהם לפתח את ביצועם. מאחר ונוכח מצבם זה הם מרגישים כי אין זה תחום הקשור לעולמם כביכול – ולא היא.

כאן מאמן כושר אישי, מעבר למיצוי הפוטנציאל המירבי, יתן מענה גם ברמת החיזוק הנפשית ויוציא מאותו מאותגר את המיטב. מאמן כושר אישי קורא את גופו ומגבלותיו של אותו מאותגר ובמהלך האימונים ישים דגשים על נקודות חלשות

מאמן כושר אישי נותן את הזכות לאותו מאותגר לחוות תחושה של כוח והצלחה ברמה האישית. ע"י כך שבמהלך האימונים יתפתח הכושר הגופני עצימות האימון והתגברות על מכשולים שונים שנראו בראשונה כבלתי אפשריים.

אימון כושר ופעילות גופנית לנשים בהריון.

לפעילות בתקופת ההריון ערך מוסף רב, למרות החשש הטבעי של נשים מפעילות גופנית בזמן הריון. כמובן שההריון תקין ולא נמצא בסיכון כלשהו, הרי שאימונים בזמן ההיריון  ופעילות גופנית מכינים את האשה להריון ותורמים רבות למצבה הפיזי והנפשי בתקופה זאת. על פי מחקרים שונים לגבי נשים שעסקו בפעילות גופנית נמצא כי זו מונעת לידה מוקדמת, ובקרב נשים מתעמלות הייתה הפחתה של 25% בצורך בניתוחים קיסריים וכן מיעוט של שימוש בזריקות אפידורל ב-35%. כמו כן נרשמה כ-15% פחות מצוקה עוברית, וכן העובר שנולד היה פעיל יותר.

אימון כושר אישי פעילות גופנית לגיל השלישי.

כאשר מגיעים לגיל השלישי עולה חשיבות בפעילות גופנית עשרת מונים. עדיף מאוחר מאשר אף פעם, וכמו בשיר של שלמה ארצי פתאום קם אדם, גם מי שהגיע לגיל השלישי קם בבוקר ומתחיל ללכת. כמובן שטוב לעשות זאת בפיקוח וביקורת של מאמן כושר אישי שיקנה מיומנות המתאימה למי שלא התאמן כל חייו או שהחליט להעלות ברמת הכושר. שכן בגיל זה לרוב חלה ירידה במסת השרירים וצפיפות העצם. יחד עם זאת פעילות בגיל הזה מתחייבת בכדי לשמור על המצב הקיים ולמנוע התדרדרות ו/או מחלות ניוון שונות, וכמובן לסגור פערים קיימים ביכולות הפיזיות.

אימון כושר אישי ופעילות גופנית לשיפור זוגיות ומשפחה.

בתקופה המודרנית אורך החיים התובעני ועלייה בתנאי איכות החיים הביאו להשקעה בקריירה בתנאי לחץ על פני שעות רבות של השקעה במקום העבודה ,דבר שגורם להזנחת המשפחה והזוגיות ולא פעם יוצר בקיעים בתקשורת עם המשפחה כמו גם תשומת הלב והחום שהאחרונים זקוקים להם ואורח החיים זה שכמעט שפשט כמעט בכל בית לא מאפשר לנו לבלות מספיק זמן עם המשפחה שלא לדבר כבר על השקעה בכושר ותחזוקת הגוף. בבוקר הולכים לעבודה שמתחילה החל מהשעה 9-00 בבוקר עד 19-00 ובקיצור בית – עבודה – בית, וחוזר חלילה, כך שנים על פני שנים.

הפתרון המוצע לשמור על קשר משפחתי חוויות בצוותא ושמירה ושיפור הכושר הגופני היא קודם כל לקבוע עובדה. קשה פשט להתחיל ולשבור שגרה ובד"כ שינוי הרגלים של שנים ולשנות מציאות בזבנג וגמרנו ממבלי שהורגלנו כך, הינה לפעמים בלתי אפשרית. אך כאשר תקבעו עם מאמן כושר אישי הוא ידריך וילמד אתכם לסגל הרגלי כושר נכונים כמו גם משמעת עצמית באווירה כיפיית להתאמן יחד תוך כדי שיתוף פעולה.

אימון כושר אישי לקבוצה.

כאשר מנסים להרזות או סתם להיכנס לכושר, אין כמו לעשות את העבודה הקשה הזו בצוות עם עוד אנשים באותה הסירה כי טובים השניים (או יותר) מן האחד. לרבים ישנם שאיפות  לרדת במשקל, להתחיל ללכת באופן קבוע, לרוץ וכיוצ"ב, אך אחת הבעיות בה נתקלים כולם היא בעיית ההתמדה וההטמעה להפוך את הכושר לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו. אימונים בקבוצה נותנים תמריץ מוטיבציה להתמיד בפעילות לאורך זמן.  כאשר הקבוצה קובעת לוח זמנים לאימונים אזי נוצרת תחושת מחויבות לקבוצה, בבחינת האחד בשביל כולם וכולם בשביל האחד. מפגש עם אנשים נוספים אשר להם מטרה דומה לשלכם יוצרת תחושה של חלק ממשהו יותר גדול ומגבירה את המוטיבציה להתמיד ולהצליח עד להשגת המטרה כאשר את כולם מאחד מאמן כושר אישי שהינו מורה דרך של הקבוצה.

אימון כושר אישי לילדים

כיום בעידן הטכנולוגיה המתקדמת יותר ילדים מזניחים פעילות גופנית ומבלים את רוב זמנם מול המחשב והטלוויזיה. הילד צורך ג'אנק פוד ומזון המזיק לבריאותו כגון חטיפים, סוכריות, עוגיות והרשימה עוד ארוכה. בעקבות חסך בפעילות גופנית בנוסף על התזונה הלקויה, מביא את הילד בטווח הרחוק אם לא הקרוב להימצא בסיכון גבוה לסבול מבעיות השמנה, רגישות למחלות וליקויי יציבה שיובילו גם לפגיעה ברמה הנשפית כגון חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה.

ידוע שמי שטורח בערב שבת אוכל בשבת, ומי שמקבל עול בנעוריו ועושה כושר מחזק ומחסן את גופו ומונע מעצמו מחלות בגיל מבוגר יותר. שכן, פעילות גופנית מחזקת את המפרקים, עצמות השלד, מפתחת בצורה יעילה את רקמות השרירים ותורמת להתפתחות תקינה בגוף והאסתטיקה וכן מעלה את הביטחון העצמי.

לסיכום: מאמן כושר אישי מתייחס ומתאים אימון כושר אישי ביחס לפרמטרים המשתנים בין אדם לאדם ובונה תכנית כך שתפיק את המיטב בהתאם ליעדים המוגדרים, תוך שמירה על פיקוח בקרה והימנעות מפציעות באווירה טובה וכייפית.

מאמן כושר אישי, בבואו להתאים תכנית כושר טובה, ייקח בחשבון מדדים רבים וביניהם:

מטרות אימון הכושר אשר משתנים בין רצון אדם אחד מצבו ויכולותיו למול אדם אחר. ישנם מתאמנים אשר שאיפתם העיקרית לעשות כושר גופני נובעת מהרצון להוריד במשקל. אחרים מנסים להתמודד עם מצבים בריאותיים שונים כסכרת, יתר לחץ דם או אוסטאופורוזיס. יעד נוסף אפשרי הוא חיטוב הגוף או איזורים מסוימים בו. מטרות נוספת היא לחזק את הכוח המנטלי של עמידה בקשיים ותנאי לחץ. בניית תוכנית אימונים ע"י מאמן כושר אישי לוקחת בחשבון את מטרות אלה ויודעת לשלב תרגילים המתאימים במיוחד להשגת היעדים המתבקשים.

גיל המתאמן שעם ההתבגרות שלו בגיל חלים בו שינויים גופניים ונפשיים שונים כגון: עלייה ברמת השומן התת עורי, ירידה בצפיפות העצם, וכו'. כאשר מתאימים תוכנית כושר חשוב לקחת בחשבון את המגבלות השונות פיזיות כנפשיות.         

גורמי סיכון למחלות שונות שלכל אחד מגורמי הסיכון מותאם סוג אימון. לדוגמא מחלות סכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב או אוסטאופורוזיס דורשים שמירה על אורח חיים מסוים, הכולל תזונה מתאימה ופעילות גופנית שתתאים למצב הפיזי על מנת שיהא אפקטיבי וחלילה לו יגרום נזק.

פציעות ומצבים גופניים קודמים בבניית תוכנית אימונים אישית חשוב לקחת בחשבון פציעות מגבלות או מחלות, על מנת לבנות תוכנית אימונים אשר תהיה אפקטיבית ובטוחה. אימון לא נכון יכול להחזיר ולהחמיר פציעות שכבר החלימו.

מצב גופני התחלתי לאחר קבלת החלטה להתחלה חדשה בחיים באמצעות כושר, אזי על מתאמנים חדשים לקחת בחשבון, על אף ההתלהבות, להיכנס לכושר בהדרגה ובזהירות, לא להגיע לקצה או לחרוג  מעבר לגבולות היכולת הפיזית. מתאמן חדש ייעזר מאד במאמן כושר אישי, אשר לא רק יכיר לו את עולם האימונים אלא גם ילמד ויכיר את יכולותיו לצד מגבלותיו, ידע לדרבן כשצריך ומתי לעצור ולהאט כשצריך.

לסיום, מאמן כושר אישי בונה עבורך תוכנית מתאימה על מנת להכניס אותך לשגרת אימונים טובה ויעילה יותר בכדי להגיע לתוצאות מהירות. פעילות גופנית היא מדע הדורש ידע ומיומנות נרחבים, זהו תהליך שאורך שנים רבות לפתח, ובדיוק כאן מאמן כושר אישי מקנה לך מהידע שלו ע"י בניית תכנית כושר מתאימה ומותאמת לך אישית, באופן שתפתח את היכולות הפיזיות שלך להגיע לרמה גבוהה יותר ולהגשמת מטרותיך. ..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדרכה פרטית ואישית, עם מאמן כושר אישי מקצועי, בבית, בסטודיו פרטי, או באימוני שטח. בשעה הנוחה ללקוח, בניית תוכנית אימונים אישית, מעקב ופיקוח צמוד ומדידות אחוזי שומן.ירידה במשקל, חיטוב ועיצוב הגוף, שריפת שומנים וכל זאת לפי ציפיות הלקוח. מאמן כושר אישי מגיע לביתך בזמן המתאים לך עם כל הציוד הנדרש לביצוע האימון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת in-motion

מאת: in-motionספורט וכושר גופני - כללי03/03/12889 צפיות
ישנן לא מעט סיבות להיכנס למסגרת אימון כושר אישי, להלן נציין כמה מהן על קצה המזלג: כמה סיבות מדוע לקחת אימון כושר אישי 1. אם אתה חדש בתחום או רוצה להשתפר במה שאתה כבר יודע, אז אימון כושר אישי יכול להוביל ולנתב אותך לדרך הנכונה. 2. בעידן של היום התרבות הצרכנית האגרסיבית והמדיה הבלתי פוסקת בנושאי דיאטה באמצעות כושר, השוק יכול לבלבל אותך לגמרי, זאת בפרט אם אין התמצאות בתחום. באימון כושר אישי יש מאמן שמפקח מקרוב ובונה תכנית אימונים ותזונה נכונה.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204870 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205427 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172861 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173424 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173883 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173686 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163115 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica