חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד בונים מותג - יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי09/03/20121122 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד בונים מותג - יורי גנקין

בניית מותג היא מלאכה לא פשוטה וברור כי לא מדובר בדבר של מה בכך. ההפך הוא הנכון. בעולם של תחרות בלתי פוסקת הופך המיתוג לתהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו רעיונות יצירתיים שהופכים לדבר הגדול הבא. בניית המותג מבוססת על פי רוב על אחת מארבע אסטרטגיות מרכזיות הנבדלות זו מזו במהותן. כל אחת, שמה דגש על מימד אחר שהופך לבורג המרכזי של הקמפיין.  באופן טבעי, לא פעם בוחרים מנהלי הקמפיין לשלב בין מגוון האסטרטגיות כראות עיניהם. אז על מה אני בעצם מדבר?

מיתוג רציונאלי – מיתוג מסוג זה הוא בעיקר נחלתן של החברות הגדולות ביותר במשק. לכל חברה כזו (דוגמת קוקה קולה, IBM או ג'ילט) יש עשרות או מאות מותגים בפורטפוליו שלהם ועל כל מותג מופקד צוות שלם שמגבש את אסטרטגיית המיתוג על בסיס ניתוח קהל היעד, ניסוח היתרונות היחסיים והתועלות שיתקבלו מהמוצר. מובן כי גם האסטרטגיות האחרות עוסקות בניתוח קהל היעד והיתרונות היחסיים אך באסטרטגיית המיתוג הרציונלי עיקרו של הקמפיין נעוץ בניסיון לשכנע את הלקוח לעשות שימוש במוצר באמצעות יצירת משוואה פשוטה בין העלות לתועלת. במילים אחרות, מה ייצא לו מזה שתרכוש את המוצר – התועלת היא מעל הכל.

מיתוג ויזואלי – ישנם לא מעט קמפיינים שמדגישים דווקא מימד אחר – זה הויזואלי. התמונות יוצאות הדופן הן ששולטות בקמפיין. הן מגרות את החושים של הלקוח ומשכנעות אותו לרכוש את המוצר – כי גם הוא רוצה לנהוג במכונית ה-BMW או לענוד את שעון ה-Patek Philippe שכן כל אחד מהם הוא סמל סטטוס בפני עצמו.

מיתוג המדגיש ביטוי עצמי – המותג נבנה בשיתוף מלא עם הלקוח אשר משפיע על האופן בו מתפתח המותג. המותג משקף הלכה למעשה את ה-"אני הפנימי" של הלקוח ומאגד בתוכו את הזהות האישית שלו. כתוצאה מכך כל לקוח מייצר קשר אישי ארוך טווח עם המותג וברבות השנים הופך לשגריר מוצלח שלו. הדוגמה הבולטת ביותר לחברה שנקטה באסטרטגיה מסוג זה היא APPLE שכן כל מוצר אותו היא שיחררה לאוויר העולם, החל מהמקינטוש, דרך האייפון וכלה באייפד אפשר למשתמשים לבטא את עצמם.

מיתוג שבמרכזו חויית המשתמש – בדומה לאסטרטגיית הביטוי עצמי, לא מעט חברות ומוסדות עושים שימוש באסטרטגיה שבמרכזה חווית המשתמש. גם כאן, הלקוח הוא למעשה החוליה החשובה ביותר בשרשרת המיתוג וזאת משום שהוא מעביר משוב מתמיד על המוצר ומאפשר לשפרו בהתאם. מנהלי המותג שמים איפוא דגש על חווית השימוש ועל קלות השימוש (Usability) ועל עיצובו החיצוני והמושך של המותג. מותגים בולטים הנוקטים באסטרטגיית פעולה דומה הם סטארבאקס, חברת התעופה דלתא, איקאה וכיו"ב.

כפי שניתן לראות, חשוב מאוד לעשות שימוש באסטרטגיית המיתוג אשר תביא לידי ביטוי מקסימלי את היתרונות היחסיים של המוצר. מטרת העל היא לגרום לקהל היעד להפוך לחלק מהמותג ולרצות אותו תוך יצירתה של אסוציאציה ערכית-רגשית כלשהי בין הלקוח למותג. זו יכולה להיות תועלת פשוטה, חווית שימוש או "סתם" תמונה יפה. אם הלקוח לא ירגיש דבר – המיתוג ייכשל.

כותב הפוסט הוא יורי גנקין יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -  מייסד ומנהל The Brand

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ תקשורתי ובתחום המיתוג העסקי והאישי, בכתיבת תכנים ובניהול ממשקי מדיה חברתית.בוגר תואר שני בדיפלומטיה ותואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מרצה ומתרגל באוניברסיטת תל-אביב.


מנהל את הבלוג הפוליטי ריאל פוליטיק
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןעסקים - כללי05/02/121346 צפיות
זה מכבר הגישה חברת קודאק בקשת Chapter 11 המהווה למעשה צעד מקדים לפשיטת רגל רשמית. ענקית הצילום שהוקמה אי שם ב-1880 הפכה בנקל למותג המוביל והבולט ביותר בעולם הצילום והייתה למעצמה עסקית של ממש.

מאת: יורי גנקיןשיווק ואסטרטגיה27/01/121192 צפיות
בעולם שבו אנו חיים הופכת התדמית המקוונת (והלא מקוונת) של העסק לחלק בלתי נפרד מהמהות שלו ועולם הרשתות החברתיות יכול להפוך את הקערה על פיה – לכאן או לכאן – בכל רגע נתון. ניהול משברים במדיה החברתית – איך עושים זאת נכון?

מאת: יורי גנקיןמיתוג27/01/121075 צפיות
בעידן של כותרות זוהרות וחוסר היכולת והרצון להתמקד בפרטים הקטנים, הופך שם המותג שלכם למרכיב חשוב מאין כמוהו בחייו של המותג ובתעודת הזהות שלו. השם שאותו תבחרו חייב להיות קצר וברור או במילים אחרות - כזה שלקהל היעד לא תהיה בעיה לזכור.

מאת: יורי גנקיןמיתוג21/01/121349 צפיות
בעוד יומיים ימלאו עשר שנים לאסון התאומים ששינה את פני העולם, לפיגוע הטרור הגדול ביותר בכל הזמנים. בין אלפי ההרוגים ועשרות אלפי הפצועים באותו יום קשה מנשוא, היה זה ראש עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני, אשר הפך בין לילה מראש עיר מוצלח למיתוס בלתי נשכח.

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי21/01/12948 צפיות
הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק עוד רשת חברתית – מדובר בעולם ומלואו המאפשר לכל אחד מאיתנו לשתף את חברינו ומכרינו בהתרחשות האחרונה מאתמול בערב, למצוא את האהבה החדשה וכמובן לייצר שיתופי פעולה מקצועיים ולמצוא עבודה

מאת: יורי גנקיןפרסום באינטרנט15/01/121033 צפיות
כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שעסק בשאלה מדוע עורכי דין בכלל זקוקים למיתוג? , הנוכחות האינטרנטית של כל משרד עורכי דין, גדול כקטן, ברשת האינטרנט הינה בבחינת הכרח – בין אם בתור אתר מתעדכן ומלא בתכנים ובין אם בתור כרטיס ביקור בלבד. אז איך צריך להיראות אתר האינטרנט שלכם?

מאת: יורי גנקיןפוליטיקה 06/01/121038 צפיות
אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אחד הגלים העכורים ביותר בדברי ימיה של מדינת ישראל. מה שמתחיל בהתפרצות שלוחת רסן לבסיס החטיבה המרחבית מתרדר בנקל להדרת נשים מהמרחב הציבורי וממשיך ביריקות לעבר ילדה בת 8 מבית שמש אשר מפחדת לצעוד בחזרה לביתה מבלי ליווי צמוד

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222235 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21951 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201513 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica