חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שם המותג - חצי הדרך להצלחה: כך תבחרו שם נכון - יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןמיתוג27/01/20121075 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שם המותג - חצי הדרך להצלחה: כך תבחרו שם נכון - יורי גנקין

שם המותג חייב להיות קל לביטוי ולאיות על אחת כמה וכמה כאשר את פעילות המותג מלווה פעילות מקוונת ברשת האינטרנט. בנוסף, ברגע שהחלטתם על שם למותג שלכם – אתם חייבים לבדוק כי הדומיין תחת אותו השם בדיוק – פנוי וניתן לרכישה. אין ספק כי רצוי ששם המותג יתקשר במישרין ליתרונות היחסיים של המותג אך לפעמים רצוי לשים דגש על חשיבה מחוץ לקופסה כפי שנראה מייד:

ישנם כמה סוגים עיקריים של שמות:

1. שמות "לא קשורים" – שמות שהקשר בינן לבין מהות המותג מקרית בהחלט ולמעשה כלל לא קיימת. חברת הענק "אפל" היא דוגמה נהדרת בהקשר זה שהרי בין טכנולוגיית המחשוב לבין התפוח אין כל קשר.

2. שמות מבוססי צליל אסוציאטיבי – כשאתם חושבים על "שוופס" אתם חושבים על משקה מוגז ותוסס – זה בדיוק הרעיון.

3. שמות המבוססים על אסוציאציה מילולית – אלקטרה היא אחת מחברות האלקטרוניקה המובילות בישראל. השם אותו בחרו לעצמם סייע במיצובם ככאלה. שמות מהסוג הזה מייצגים מעין משחק מילים משעשע אך לא מסובך מדי.

4. ראשי תיבות – לא מומלץ עבור מותגים מתחילים. רק מותגים שעברו כברת דרך של ממש יכולים לעשות שימוש בראשי תיבות. לחילופין, אם מדובר בארגון או במוסד בינלאומי – אין כל מניעה לעשות כן כבר מהשלב הראשון – N.B.A – National Basketball Association

5. ישר ולעניין – שמות שרומזים כבר מהרגע הראשון על היתרונות היחסיים של המותג ועל התועלת שתצמח לקהל היעד כתוצאה מהשימוש בו – חשבו על סדרת הדאודורנטים No Sweat – התועלת ברורה – שימוש בדיאודורנט הזה תמנע הזעה.

6. שמות בעלי משמעות - זוכרים איך קוראים לסוכרזית שאפשר לראות בכל בית קפה? מאוד פשוט – Sweet n' Low – השם מעביר את המשמעות באופן מיידי – הסוכרזית הוא ממתיק מלאכותי ששומר על הטעם המתוק אך רחוק מלהיות עתיר בקלוריות.

זכרו כי השם שלכם חייב להתבדל עד כמה שניתן מזה של המתחרים שלכם, הישירים והלא ישירים כאחד. השם שתבחרו חייב לסייע למיצוב שלכם כמותג של ממש ולא לפגום בו. השם חייב לשרוד את רוח התקופה ולא להתייחס לתופעה מסויימת שכן מדובר על בחירה שעלולה להתברר כהרסנית ברגע שהנסיבות שהביאו לבחירה בשם זה – הופכים לנחלת העבר.

ברמת העיקרון, תקציב רחב היקף למטרות שיווק, מיתוג ופרסום הוא מותרות שתאפשר לחברה (גם כזו הנמצאת בתחילת דרכה) לבחור בשם "סתמי" יותר שאינו מבטא כל קשר בינו לבין המותג – חשבו על Yahoo כדוגמה. החברה הזו תצטרך לעבוד קשה יותר על המיתוג והמיצוב שלה אך לרשותה כאמור גם יעמדו מלכתחילה אמצעים גדולים יותר.

חברות קטנות יותר מחוייבות להתמקד ולהשקיע זמן רב יותר בבחירה תוך ניסיון לייצר זיקה ברורה (בעלת מימד כזה או אחר – כפי שניתן לראות מהדוגמאות שפורטו למעלה) – בין השם המותג למותג עצמו. כפי שראינו, בחלק גדול מהמקרים שם טוב הוא שם אשר יבטא את מהות המותג – בכל הנוגע ליתרון היחסי המרכזי שבו או בכל הנוגע לתועלות הטמונות בו.

לסיכום, איך שלא נסתכל על זה תהליך בחירת השם אינו דבר של מה בכך ודורש שיקול דעת ובחינה מדוקדקת שכן מדובר פעמים רבות על החלטה שאין ממנה דרך חזרה. אחד הדברים החשובים ביותר בהקשר זה יהיה לשתף (במידת האפשר) כמה שיותר בעלי עניין בסיעור המוחין שיוביל להחלטה משום שכל רעיון שתשמעו עשוי להוביל אתכם לתוצאה המיוחלת.

כותב המאמר הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -  מייסד ומנהל The Brand

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ תקשורתי ובתחום המיתוג העסקי והאישי, בכתיבת תכנים ובניהול ממשקי מדיה חברתית.בוגר תואר שני בדיפלומטיה ותואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מרצה ומתרגל באוניברסיטת תל-אביב.


מנהל את הבלוג הפוליטי ריאל פוליטיק
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי09/03/121123 צפיות
בניית מותג היא מלאכה לא פשוטה וברור כי לא מדובר בדבר של מה בכך. ההפך הוא הנכון. בעולם של תחרות בלתי פוסקת הופך המיתוג לתהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו רעיונות יצירתיים שהופכים לדבר הגדול הבא

מאת: יורי גנקיןעסקים - כללי05/02/121346 צפיות
זה מכבר הגישה חברת קודאק בקשת Chapter 11 המהווה למעשה צעד מקדים לפשיטת רגל רשמית. ענקית הצילום שהוקמה אי שם ב-1880 הפכה בנקל למותג המוביל והבולט ביותר בעולם הצילום והייתה למעצמה עסקית של ממש.

מאת: יורי גנקיןשיווק ואסטרטגיה27/01/121192 צפיות
בעולם שבו אנו חיים הופכת התדמית המקוונת (והלא מקוונת) של העסק לחלק בלתי נפרד מהמהות שלו ועולם הרשתות החברתיות יכול להפוך את הקערה על פיה – לכאן או לכאן – בכל רגע נתון. ניהול משברים במדיה החברתית – איך עושים זאת נכון?

מאת: יורי גנקיןמיתוג21/01/121350 צפיות
בעוד יומיים ימלאו עשר שנים לאסון התאומים ששינה את פני העולם, לפיגוע הטרור הגדול ביותר בכל הזמנים. בין אלפי ההרוגים ועשרות אלפי הפצועים באותו יום קשה מנשוא, היה זה ראש עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני, אשר הפך בין לילה מראש עיר מוצלח למיתוס בלתי נשכח.

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי21/01/12948 צפיות
הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק עוד רשת חברתית – מדובר בעולם ומלואו המאפשר לכל אחד מאיתנו לשתף את חברינו ומכרינו בהתרחשות האחרונה מאתמול בערב, למצוא את האהבה החדשה וכמובן לייצר שיתופי פעולה מקצועיים ולמצוא עבודה

מאת: יורי גנקיןפרסום באינטרנט15/01/121033 צפיות
כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שעסק בשאלה מדוע עורכי דין בכלל זקוקים למיתוג? , הנוכחות האינטרנטית של כל משרד עורכי דין, גדול כקטן, ברשת האינטרנט הינה בבחינת הכרח – בין אם בתור אתר מתעדכן ומלא בתכנים ובין אם בתור כרטיס ביקור בלבד. אז איך צריך להיראות אתר האינטרנט שלכם?

מאת: יורי גנקיןפוליטיקה 06/01/121038 צפיות
אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אחד הגלים העכורים ביותר בדברי ימיה של מדינת ישראל. מה שמתחיל בהתפרצות שלוחת רסן לבסיס החטיבה המרחבית מתרדר בנקל להדרת נשים מהמרחב הציבורי וממשיך ביריקות לעבר ילדה בת 8 מבית שמש אשר מפחדת לצעוד בחזרה לביתה מבלי ליווי צמוד

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192736 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162190 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica