חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רודי ג'וליאני - מיתוג בצל אסון - יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןמיתוג21/01/20121349 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רודי ג'וליאני - מיתוג בצל אסון - יורי גנקין

בעוד יומיים ימלאו עשר שנים לאסון התאומים ששינה את פני העולם, לפיגוע הטרור הגדול ביותר בכל הזמנים. בין אלפי ההרוגים ועשרות אלפי הפצועים באותו יום קשה מנשוא, היה זה ראש עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני, אשר הפך בין לילה מראש עיר מוצלח למיתוס בלתי נשכח. ג'וליאני נקלע לסיוט שהפך למציאות אך לא נסוג בפני האתגר הגדול – להשיב את התקווה לתושבי ארצות הברית בכלל ולתושבי עירו בפרט. הכירו את המותג רודי ג'וליאני.

רודי ג'וליאני נולד בשנת 1944 בניו-יורק וסיים תואר במשפטים בהצטיינות יתרה בשנת 1968. עם השנים התקדם במעלה סולם הדרגות עד אשר הגיע ב-1983 למשרתו הציבורית החשובה ביותר עד לאותו הרגע – התובע הכללי של מחוז דרום ניו-יורק. בתפקידו זה נודע ג'וליאני בזכות מלחמתו הבלתי מתפשרת בפשע המאורגן ובסוחרי הסמים מחד ובהונאות בתחום ניירות הערך מאידך. ב-1989 התמודד ג'וליאני על ראשות עיריית ניו-יורק אך הפסיד – בפער הקטן ביותר מאז ומעולם. ב-1993 הוא כבר כבש את המקום הראשון והפך לראש העיר הרפובליקאי הראשון מאז 1965.

במהלך שנות כהונתו המשיך רודי ג'וליאני במלחמתו בפשע המאורגן והפך את ניו-יורק לעיר הבטוחהביותר בארצות הברית. הישג חסר תקדים למטרופולין בסדר גודל של התפוח הגדול. מדיניות ה"אפס סובלנות" אותה פיתח יושמה מאז באינספור ערים ברחבי העולם. וב-1997 הוא נבחר שוב לתפקיד אך רק ב-2001 וכשברקע אסון חסר תקדים - הגיעה שעתו היפה ביותר.

ההתקפות על מרכז הסחר העולמי (בניגוד למה שרבים מדי טוענים גם בימינו אנו) לא היו מתוזמנות על ידי הממשל האמריקאי. הן תפסו את ארצות הברית כולה בהפתעה גמורה והיוו קריאת השכמה טראגית עבור כל אלה שסברו כי לא ניתן לפגוע במעצמה הגדולה בעולם. כל מי שזוכר את ה-11.09.2001 יודע בדיוק איפה הוא היה כשהמטוסים פגעו או כשהמגדלים התמוטטו. בניו-יורק שרר באופן טבעי כאוס מוחלט ורק אדם אחד הפגין קור רוח יוצא דופן ומנהיגות שאין שנייה לה – היה זה רודי ג'וליאני.

בשעות שאחרי האירוע מיהר ראש העיר לאזור האסון על מנת לסייע לפינוי ההרוגים והפצועים ואף לנחם את ההמונים. תושבי ניו-יורק לא ציפו מראש העיר שלהם להתרוצץ ברחובות כאחרון המסייעים – אך זה בדיוק מה שהוא עשה. באותו היום הפך ג'וליאני מראש עיריית ניו-יורק לראש עיריית ארצות הברית. כזכור, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן אמר מספר מילים באותו הבוקר אך נעלם באופן מובן לחלוטין ממסך הטלויזיה עד שעות הערב. ג'וליאני מילא את מקומו והפך בצורה מעוררת השראה למרגיע הלאומי. הוא הבטיח כי למרות האסון ניו-יורק תמשיך לתפקד "ותהיה פה גם מחר" משום "שניו-יורק תשמש דוגמה לארצות הברית ולעולם – כי טרור לא יוכל לעצור אותנו". המילים האלה הפכו את ג'וליאני ליקיר האומה ולאיש השנה של טיים בשנת 2001.

רודי ג'וליאני הוכיח באותם ימים קשים מנשוא כי גם נבחר ציבור, רם מעלה ככל שיהיה הוא אחרי הכל בן-אדם שהפך לשותף מלא לאסון שפקד את עירו. יש ציניקנים שיגידו כי הוא עשה את זה משיקולים פוליטיים – אך תהיה זו טעות, שכן נכון לאותה עת היה ג'וליאני מנוע מלהתמודד לכהונה שלישית בתפקידו. הוא עשה את זה כי היה לו ברור שהוא בראש ובראשונה אזרח אמריקאי – אחד מכל מאות הכבאים והשוטרים אשר קיפחו את חייהם בניסיון להציל את הלכודים. גם הוא היה שם.

כבר עשר שנים מדברים על ג'וליאני בתור מועמד ראוי לנשיאות ארצות הברית. מחלת הסרטן, בעיות בחיים האישיים, גילו המתקדם ומספר החלטות אסטרטגיות לא נכונות מנעו ממנו להגיע לתפקיד. רודי ג'וליאני לא ייבחר לנשיאות ארצות הברית ב-2012 אך הוא ייזכר לעד כאחד מנבחרי הציבור המשפיעים ביותר בארצות הברית – בזכות קור הרוח והמנהיגות יוצאת הדופן שהפגין. גם משבר חסר תקדים יכול לייצר מותג – וכזה הוא רודי ג'וליאני.

כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי - מייסד ומנהל The Brand


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ תקשורתי ובתחום המיתוג העסקי והאישי, בכתיבת תכנים ובניהול ממשקי מדיה חברתית.בוגר תואר שני בדיפלומטיה ותואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מרצה ומתרגל באוניברסיטת תל-אביב.


מנהל את הבלוג הפוליטי ריאל פוליטיק
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי09/03/121123 צפיות
בניית מותג היא מלאכה לא פשוטה וברור כי לא מדובר בדבר של מה בכך. ההפך הוא הנכון. בעולם של תחרות בלתי פוסקת הופך המיתוג לתהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו רעיונות יצירתיים שהופכים לדבר הגדול הבא

מאת: יורי גנקיןעסקים - כללי05/02/121346 צפיות
זה מכבר הגישה חברת קודאק בקשת Chapter 11 המהווה למעשה צעד מקדים לפשיטת רגל רשמית. ענקית הצילום שהוקמה אי שם ב-1880 הפכה בנקל למותג המוביל והבולט ביותר בעולם הצילום והייתה למעצמה עסקית של ממש.

מאת: יורי גנקיןשיווק ואסטרטגיה27/01/121192 צפיות
בעולם שבו אנו חיים הופכת התדמית המקוונת (והלא מקוונת) של העסק לחלק בלתי נפרד מהמהות שלו ועולם הרשתות החברתיות יכול להפוך את הקערה על פיה – לכאן או לכאן – בכל רגע נתון. ניהול משברים במדיה החברתית – איך עושים זאת נכון?

מאת: יורי גנקיןמיתוג27/01/121075 צפיות
בעידן של כותרות זוהרות וחוסר היכולת והרצון להתמקד בפרטים הקטנים, הופך שם המותג שלכם למרכיב חשוב מאין כמוהו בחייו של המותג ובתעודת הזהות שלו. השם שאותו תבחרו חייב להיות קצר וברור או במילים אחרות - כזה שלקהל היעד לא תהיה בעיה לזכור.

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי21/01/12948 צפיות
הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק עוד רשת חברתית – מדובר בעולם ומלואו המאפשר לכל אחד מאיתנו לשתף את חברינו ומכרינו בהתרחשות האחרונה מאתמול בערב, למצוא את האהבה החדשה וכמובן לייצר שיתופי פעולה מקצועיים ולמצוא עבודה

מאת: יורי גנקיןפרסום באינטרנט15/01/121033 צפיות
כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שעסק בשאלה מדוע עורכי דין בכלל זקוקים למיתוג? , הנוכחות האינטרנטית של כל משרד עורכי דין, גדול כקטן, ברשת האינטרנט הינה בבחינת הכרח – בין אם בתור אתר מתעדכן ומלא בתכנים ובין אם בתור כרטיס ביקור בלבד. אז איך צריך להיראות אתר האינטרנט שלכם?

מאת: יורי גנקיןפוליטיקה 06/01/121038 צפיות
אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אחד הגלים העכורים ביותר בדברי ימיה של מדינת ישראל. מה שמתחיל בהתפרצות שלוחת רסן לבסיס החטיבה המרחבית מתרדר בנקל להדרת נשים מהמרחב הציבורי וממשיך ביריקות לעבר ילדה בת 8 מבית שמש אשר מפחדת לצעוד בחזרה לביתה מבלי ליווי צמוד

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192736 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162190 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica