חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכומטרי ללקויי למידה- חושפים את האמת

מאת: barelmediaליקויי למידה06/09/2009845 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


מהם מועדי הבחינה ?

יש להבדיל בין מועדי בחינת המפע'"מ המיועדת ללקויי למידה לבין מועדי הבחינה הרגילה. בחינת המפע'מ נערכת בחודשים דצמבר, יולי ואפריל. ומועדי הבחינה הרגילה הם: פברואר, אפריל, יולי, אוקטובר, דצמבר. את הבחינה ניתן לבצע שוב ושוב ללא הגבלה על מספר הפעמים אך יש לשמור על הפרש של לפחות 4 חודשים בין בחינה לבחינה, כלומר ניתן לגשת מועד כן מועד לא. למודאגים שביניכם הציון הגבוה ביותר מבין הבחינות הוא התקף.

מה עם התאמות מבית הספר ?

רבים שואלים אותי האם ההתאמות שקיבלו בבית הספר על היותם לקויי למידה תקפות גם לבחינה הפסיכומטרית ? ותשובה לכך אינה ברורה כ"כ כפי שרבים חושבים. קיום התאמות בבית הספר אינו תנאי מספיק לקבלת התאמות בבחינה הפסיכומטרית ויש להגיש בקשה אליה מצורפים אישורים על היותך לקוי למידה למרכז הארצי אשר עורך וועדה ודן בכל מקרה לגופו. רק החלטת הוועדה מקנה אישור להתאמה בבחינה הפסיכומטרית.

האם ניתן לערער על החלטת המרכז הארצי בקשר להיותי בעל לקות למידה ?

ניתן לערער על החלטת הוועדה אך הערר חייב להגיע אל הוועדה לפני תום מועד הרישום לבחינה על מנת לקבל את ההתאמה למועד אליו נרשמת.

במאמר זה סיפקתי מידע על מבנה הבחינה הפסיכומטרית ללקויי למידה ושאלות נפוצות שמתעוררות בנושא, במאמרים הבאים אפרט וארחיב לגבי השאלות והתשובות שהוצגו בכדי לסייע בידיכם ככל האפשר להפוך את החוויה הפסיכומטרית לקלה ונעימה יותר.

מוגש על ידי אמיר בראל מנהל מחלקת הפסיכומטרי בבית הספר ללקויי למידה הבית של תמר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: