חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי המשמעות של מים אפורים

מאת: מים אפוריםאיכות הסביבה 21/03/20121194 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוגי מים

רובנו מכירים את המונחים "מי שתייה", "מי רחצה", "מים להשקיה", "מי תהום" ואפילו "מי ביוב".

ניתן למיין את סוגי המים גם מכיוון אחר. לצורך זה נוצרו שלושה מושגים:

  • מים לבנים - שצבעם צלול, והם מיועדים לשתייה.
  • מים שחורים - שהם מים מזוהמים המכילים בתוכם שאריות מזון או רעלים אחרים, שנמצאים בשימוש בבית, כגון חומרי ניקוי למיניהם.
  • מים אפורים - כשמם כן הם: הם אסורים לשתייה, אך עדיין ניתן למחזר אותם ולעשות בהם שימוש חוזר לצרכים שונים, כגון השקיית גינות ומילוי אסלות.

חשוב להדגיש!

פעולת מיחזור המים האפורים נעשית באמצעות מערכות שונות המיועדות לכך. העיקרון על פיו פועלות מערכות אלה הוא טיהור המים האפורים במידה שתאפשר שימוש חוזר בהם.

השימוש במים אפורים מיועד לצורך חיסכון במים לבנים, שמחירם יקר, ובישראל הם הופכים למצרך נדיר יותר ויותר יחד עם שנות הבצורת הרבות שעברו בשנים האחרונות.

יש להביא בחשבון, ששימוש לא נכון במים אפורים, עלול לגרום לבעיות בריאות קשות.

זו הסיבה העיקרית שמשרד הבריאות מתנגד להפעלת מערכות לטיפול במים אפורים על ידי הצרכן הפרטי.

יתרונות השימוש במים אפורים

  • חיסכון ניכר בצריכת המים הביתית, ועקב כך ירידה משמעותית בעלויות השימוש במים. חישובים שונים מראים, ששימוש במים אפורים לצריכה ביתית מאפשר חיסכון של כ-50 אחוזים בצריכה.
  • השקיית שטחי גינה, שטיפת רצפות ומילוי אסלות - כל אלה אפשריים באמצעות שימוש במים אפורים. כדאי לציין בעניין זה, שעל פי התקנות החדשות של שימוש במים, שהותקנו על ידי הממשלה לא מזמן, וקבעו כי השקיית גינות אסורה על פי חוק בחודשי הקיץ, למשתמשים במים אפורים אין כל הגבלה על שימוש בהם לצורכי השקיה.
  • תמיכה במשק המים הישראלי, שמצבו, כידוע, הולך ומתדרדר עם השנים. הממשלה מנסה להתמודד עם בעית המים באמצעות העלאת מחירי השימוש במים, ותקנות האוסרות על השקיית גינות בצורה בלתי מבוקרת, שטיפת רכבים באמצעות צינור וכד'.

חסרונות השימוש במים אפורים

  • סכנה בריאותית היא החיסרון המשמעותי ביותר של שימוש בלתי מקצועי במים אפורים. מערכות מיחזור מים אלה והפיכתם לראויים לשימוש מוגבל צריכות להיבנות על ידי אנשי מקצוע בלבד, והשימוש בהם צריך להיות קפדני ונכון.
  • בעיות התקנת מערכות מיחזור מים אפורים בבתים קיימים: מערכת מיחזור כזו דורשת הפרדה בין צנרת הביוב של הבית, ולא תמיד דבר זה אפשרי ועלול לעיתים להיות כרוך בעלויות גבוהות. כדאי לזכור, שגם אחרי שהותקנה המערכת, היא דורשת טיפול ותחזוקה קבועים.
  • חוסר מידע ארוך-טווח בנוגע להשפעות המים האפורים על הקרקע. מים אפורים משמשים היום באופן נרחב להשקיית גינות ושטחים ירוקים על ידי מוסדות ומפעלים המעוניינים לחסוך בעלויות צריכת המים שלהם. אף כי לא נראה עד עתה, שנגרם לקרקע או לצמחים נזק כלשהו בעקבות שימוש במים אפורים, יש הסוברים, שלא עבר די זמן, כדי לבדוק את ההשפעות האלה.

למרות החסרונות, שנימנו לעיל, מדינות רבות בעולם אימצו את השימוש במים אפורים לצרכים המתאימים, כגון: ארצות הברית, אוסטרליה, מדינות באירופה ואפילו ירדן. בכל אחת מהמדינות הותקנו תקנות ברורות בעניין המיחזור של מים אפורים הן לקהל צרכנים במגזר העסקי והממשלתי, והן לקהל הצרכנים הפרטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חוליות אגש"ח מתמחים במתן פתרון למערכות מיחזור מים אפורים. כמו כן,  החברה מייצרת מוצרי פלסטיק ומובילה בתחום זה בארץ ובעולם. בין מוצרינו תמצאו מערכות מיחזור מים אפורים, צינור PVC, אביזרי ריתוך פלסטי ועוד מוצרים רבים. פנו אלינו לקבלת מידע נוסף!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מים אפורים

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191292 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171559 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161761 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143046 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142644 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142624 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138669 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica