חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה יש בו באוכל האיטלקי שהוא כל כך טעים?

מאת: avi kanuzenעסקי מזון25/03/20121262 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטעמים של איטליה מוכרים בעולם כולו ואהובים על ידי כולם. בין אם זאת פיצה איטלקית קלאסית ובין אם מדובר בספגטי בולונז, אלפרדו, אל פונגי, קלצונה, רביולי או מאכלים אחרים – כולם פופולאריים וכולם מוכרים. מעט על המטבח האיטלקי וההצלחה שלו.

עם הצלחה קשה להתווכח

ישנם הרבה דברים שניתן לומר על מאכלים שונים ובהחלט נראה כי על טעם וריח אין על מה (ואיך) להתווכח. כל אחד רואה בדברים אחרים טעימים יותר או פחות, וספק אם אי פעם נצליח למצוא נוסחה ודאית, שתדע לאמת לנו עד כמה מאכל מסוים יהיה טעים או לא. סביר להניח כי גם לו הייתה נוסחה כזאת אפשרית בכלל, תמיד היו מי שהיה צריך להחריג מהנוסחה הזאת. ובכל זאת, במה שנוגע אל האוכל האיטלקי נראה כי האיטלקים עלו על משהו, וכי האוכל האיטלקי הוא כזה האהוב על ידי כולם. קשה לפגוש אדם שאיננו אוהב פאסטה ועוד פחות מכך קשה לפגוש אדם שאיננו אוהב פיצה. עם ההצלחה של המטבח האיטלקי בעולם כולו, קשה להתווכח.

לא רק זה שהמטבח הוא פופולארי, אלא שאם נסתכל על האוכל האיטלקי, נראה שלכל איזור באיטליה יש את המאכלים האופייניים לו ואשר מוכרים בעולם כולו. בין אם אלה הגבינות האיטלקיות הקשות, כמו הפרמזן המפורסמת בעולם כולו, רוטב בסגנון בולוניה (בולונז) המוכר אף הוא, יינות קיאנטי מחבל קיאנטי ועוד.

השילוב של מאכלים ממקומות שונים בעולם

אחד המאפיינים של המטבח האיטלקי הוא בגמישות של המטבח האיטלקי. מרקו פולו שנסע בעולם ייבא מסין, כך על פי הסברה הרווחת, את האטריות הראשונות. לאחר מכן שיכללו את יצירת האטריות באיטליה והמציאו את הפאסטה האיטלקית המוכרת כל כך. הפיתה העיראקית, הובאה לאיטליה אי שם במהלך הדורות ושם שוכללה לכדי פיצה רמת גן שיש בה לא מעט עיראקים לא המציאה מאכלים מיוחדים עם פיתות עיראקיות או בכלל, לשם השוואה.

השילוב של מטבחים שונים – המטבח הים-תיכוני מחד, המושפע מאוד מהמטבח היווני מחד, היבוא של מאכלים ממקומות שונים בעולם מאידך, המטבח המושפע מהמטבח האירופאי שבצפון איטליה יחד עם אהבת החיים הטובים של האיטלקים – ייתכן כי כל אלה חברו יחד כדי ליצור את המאכלים הטעימים כל כך שאנחנו אוהבים לאכול.

אולי לא ניתן לפצח את הנוסחה, אבל זה לא צריך להפריע ליהנות מהאוכל

לעתים נראה כי לא ניתן יהיה לפצח את הנוסחה ליצירת המאכלים הטעימים. לא רק האיטלקים המציאו מאכלים טעימים המוכרים בעולם כולו (כאמור בפתיחה), אולם מי אמר שצריך בכלל לפצח את השיטה? כמו עוד הרבה דברים בחיים, השאלה היא לא איך, אלא מה. העניין איננו התשובה לשאלה מה הופך את האוכל האיטלקי לטעים כל כך, אלא הדרך בניסיון למצוא תשובה, העוצר בתחנות רבות וטעימות של מאכלים איטלקיים ואחרים. במובן הזה האוכל הוא מטאפורה לחיים. החיים אינם יעד או מטרה בפני עצמם, אלא דרך שכולנו עוברים. המשמעות שהחיים מקבלים איננה קשורה בתוצאה כזאת או אחרת, אלא בחוויות שאנחנו צוברים בדרך לכל מקום שלא נגיע אליו.

 



תגיות המאמר: פיצה, פיצות, אוכל איטלקי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב מאמרים וחיית אינטרנט בנושאי ביטוח נדל"ן וצרכנות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת avi kanuzen

מאת: avi kanuzenביטוח בריאות03/06/121134 צפיות
בשנים האחרונות, ניתן להבחין במגמה הולכת וגדלה של רכישת ביטוחי בריאות. ביטוחים אלו נרכשים כביטוחים משלימים לשירותים הרפואיים המוצעים על ידי קופות החולים במדינה וכביטוחים פרטיים הנרכשים ישירות מחברת הביטוח.

מאת: avi kanuzenביטוח בריאות03/06/121117 צפיות
בשנים האחרונות, ניתן להבחין במגמה הולכת וגדלה של רכישת ביטוחי בריאות. ביטוחים אלו נרכשים כביטוחים משלימים לשירותים הרפואיים המוצעים על ידי קופות החולים במדינה וכביטוחים פרטיים הנרכשים ישירות מחברת הביטוח.

מאת: avi kanuzenביטוח רכב03/06/121122 צפיות
כל אדם אשר בבעלותו אופנוע מודע לעובדה כי ביטוח לאופנוע הוא אחד הדברים החשובים ביותר אך גם היקרים יותר בכל הקשור אל תחזוקת האופנוע.

מאת: avi kanuzenנדל"ן25/03/12940 צפיות
תל אביב – העיר הראשית והמרכזית בארץ מציעה מגוון ענק של דירות מכל הגדלים והסוגים להשכרה. דירות להשכרה בתל אביב יש כל השנה ומכל הגדלים.

מאת: avi kanuzenנדל"ן04/03/121539 צפיות
דירות להשכרה בירושלים היו מאז ומעולם. ירושלים היא אחת הערים המרכזיות בארץ והיא עדיין מושכת אליה אנשים רבים מכל שדרות האוכלוסייה. לירושלים היצע רחב של דירות להשכרה גם למגזר החילוני – סטודנטים וזוגות צעירים, וגם למגזר הדתי והחרדי. מכיוון שכך, לירושלים מאפיינים מיוחדים בכל הקשור לשוק השכרת הדירות. אם חשבתם לשכור דירה בירושלים לכל תקופה שהיא, כדאי שתישארו אתנו.

מאת: avi kanuzenמתכונים ואוכל - כללי22/12/111204 צפיות
פיצה מצטיירת כמאכל האוניברסאלי המושלם- אין כמעט אדם אשר יכול להעיד על עצמו שאינו חובב את המאכל האיטלקי המפורסם, בייחוד כאשר הפיצה מגיעה חמה וטרייה עם תוספות בהתאם להעדפתו האישית.

מאת: avi kanuzenעסקי מזון22/11/111383 צפיות
לא משנה אם אתם יושבים בכרמל הצרפתי, מהלכים על החוף או מטיילים בגנים הבהאיים - תמיד יש מאיפה להזמין פיצות בחיפה . אכן, אין אחד שיכול לעמוד בפני המאכל האיטלקי המשובח, בייחוד כאשר הפיצה מגיעה חמה וטרייה. כתבה זו מיועדת לאוהבי פיצות בחיפה , המעוניינים ללמוד קצת יותר על המשלוח של המאכל האהוב עליהם.

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213660 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214063 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205526 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810515 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183354 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173149 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173514 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica