חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זיקוקי דינור - המצאת המאה!

מאת: ברטה חניהפקת אירועים28/03/20121180 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זיקוקי דינור הומצאו בדרום מזרח אסיה במאה ה-12 לצורך אירועי פולחן דתיים. השימוש בזיקוקי דינור הפך לנפוץ ברחבי העולם לאחר הגעת נציגים ממערב אירופה למזרח הרחוק. מופעים של זיקוקי דינור היו נפוצים בעיקר באירועים חגיגיים המונים כמה עשרות עד כמה מאות משתתפים בגנים ציבוריים, והמשתתפים באירועים אלו היו בעיקר מהמעמד הבינוני ומעלה. זיקוקי דינור, בעבר, יצרו תמונות, בעיקר של דמויות חשובות במדינות השונות ושל קרבות מפורסמים. במהלך השנים, עם התפתחות תחום האווירונאוטיקה והשימוש בטילים כנשק, רווחה ההשערה כי זיקוקי דינור היוו את הבסיס למבנה הטילים הקיימים כיום.

במופעי זיקוקים הקיימים כיום, זיקוקי דינור לא יוצרים תמונות. המטרה המרכזית במופע זיקוקי דינור היא העצמת חווית הצופה, כלומר – ריגוש הצופים במופע זיקוקי דינור על ידי גירוי חושי השמיעה והראייה, ויצירת זכרונות בלתי נשכחים. כמעט כל אדם זוכר את ימי העצמאות כילד, בהם חיכינו בציפייה למופע זיקוקי דינור בכל שנה מחדש. הצבעים אותם יוצרים זיקוקי דינור, הגובה הרב אליו מגיעים זיקוקי דינור ורעשי השיגור וההתפוצצות שמשמיעים זיקוקי דינור במופעי הזיקוקים יוצרים חוויה בלתי נשכחת עבור כולנו.

כיום ישנו מגוון גדול מאד של תרכובות עבור זיקוקי דינור, כאשר שתי הדרכים העיקריות להרכבת זיקוקי דינור הן בתור פגז כדורי או בתור פגז גלילי,כל סוג פגז מתאים למראה אחר של התפוצצות זיקוקי דינור. פגז כדורי יוצר התפוצצות במראה עגול וסימטרי, פגז גלילי מאפשר לנו רצף פיצוצים אולם הוא אינו סימטרי. נוסף על סוגי הטילים של זיקוקי דינור, התרכובות עצמן יכולות לכלול מתכות וחומרי נפץ שונים, שיוצרים את הצבעים והרעשים בעת שיגור זיקוקי דינור או בעת התפוצצותם. המתכות הן אלה שמשפיעות על הצבע שנוצר בעת פיצוץ זיקוקי דינור, וחומרי הנפץ הם אלה שקובעים לאיזה גובה יגיעו זיקוקי דינור המשוגרים במהלך מופע זיקוקים וכן את רעשי הפיצוץ אותם אנו שומעים בעת התפוצצות זיקוקי דינור.

מופעי זיקוקי דינור הם מופעים השייכים לתחום הפירוטכניקה. הפירוטכניקה היא אומנות השליטה באש, והיא מוגדרת ככזו עוד מימי יוון העתיקה. ואכן, תכנון והפעלת מופעי זיקוקי דינור, נחשבה, בעיקר בעבר, כאומנות. כאשר לא היה מכשור טכנולוגי מתקדם להפעלת מופעי פירוטכניקה וזיקוקי דינור על מתכנני הזיקוקים לשים לב לכל שנייה שחולפת לקראת שיגור זיקוקי דינור בכל מופע, כדי לא לפספס את המומנטום שנוצר בעת שיגור זיקוקי דינור וכמובן כדי ליצור את מופע זיקוקי הדינור המרהיב ביותר.

כיום זיקוקי דינור משוגרים בעיקר באמצעות מחשבים מרוחקים, אולם למרות הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת לנו לשלוט ולתכנן במדויק כל מופע זיקוקי דינור, עלינו לנקוט במשנה זהירות. מופע זיקוקי דינור משלב בתוכו, מן הסתם, שימוש באש ובחומרי נפץ שונים, שהשילוב ביניהם יכול להיות קטלני במידה ולא עושים זאת בצורה מקצועית. לכן, לפני כל מופע זיקוקי דינור שאנו מעוניינים לשלב באירוע, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע מתאימים בעלי ניסיון רלוונטי בתחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברטה חני

מאת: ברטה חנישייט11/12/142635 צפיות
תשכחו מכל מה שהכרתם על חגיגות וארועים עד היום, בריזה מציעה לכם את שירותיה של השכרת יאכטות וכך לציין את הארוע שלכם או להפתיע את הקרובים לכם ביותר באווירה מיוחדת, מקורית ואינטימית שאף אחד לא ישכח. מתאים לאירועים פרטיים או עסקיים, תוך בחירתם של יעדים שונים,אורך השייט והזמן ביום לפי האווירה הרצוייה ולפי המטרה.

מאת: ברטה חניעסקים - כללי07/11/141217 צפיות
כל עבודה לגובה דורשת מאיתנו עזרה של ציוד על מנת לאפשר הגעה ונגישות. כאן תמצאו טיפים לבחירת הסולם המושלם עבורך, הערכת היקף העבודה, התאמה לסביבת העבודה וכמובן התאמת הסולם לכך. סולמות אלומיניום הם המומלצים ביותר ומספקים את היציבות המקסימלית ומאפשרים עבודה נוחה ולא מסורבלת.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14915 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14916 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה11/08/141221 צפיות
בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בשימוש במוצרים אשר נחשבים 'ירוקים', כלומר, הם ניזונים מהאנרגיה הקיימת באוויר וממחזרים אותה לשימוש נוסף אשר מפחית את השימוש בהפקת אנרגיות חדשות. משאבות חום וקולטי שמש הם רק חלק מהמוצרים הקיימים היום בשוק הפועלים מתוך עיקרון דומה של החיסכון בחשמל מתוך הבנה כי התברכנו בארץ חמה ושמשית וניתן להפיק אנרגיה חינמית לחלוטין ממנה. נוכחנו לדעת כי ההשפעה של ההתנהגות יכולה להזין או להיטב עם איכות הסביבה וקידום הנושא יכול לשמור על העולם לנו ולדורות הבאים.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143398 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: ברטה חנירכב08/07/131633 צפיות
ציוד מכני הנדסי הנו שם כולל לכלי עבודה כבדים אשר משמשים לעבודות הנדסיות שונות בתחום הבניה, התעשייה והחקלאות. ציוד זה נקרא גם בשמו המקוצר צמ"ה/צ.מ.ה ומכונה ע"י משרד התחבורה בשם מכונה ניידת.

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211615 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202356 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195911 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191787 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191570 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191684 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181684 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica