חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ציוד מכני הנדסי - שם כולל לכלי עבודה לעבודות הנדסיות

מאת: ברטה חנירכב08/07/20131630 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ציוד מכני הנדסי, או בקיצור המקובל צמ"ה או צ.מ.ה הוא מושג כולל לכלי עבודה המשמשים לעבודה הנדסית, כמו סלילת כבישים, בניית בניינים ומשמשים גם את התעשייה החקלאית. ישנם מגוון רחב של כלי עבודה הנכללים תחת הגדרה זו כמו מלגזות, מנופים, טרקטורים, כדורי הריסה ועוד. כלים אלו הם כבדי משקל ומוגדרים על ידי משרד התחבורה תחת השם "מכונה ניידת". כלים אלו לעתים אינם מורשים לנסוע בכביש ביחד עם שאר כלי הרכב, זאת בעקבות העובדה כי נסיעתם אטית ומעכבת את התנועה. כמו כן, כלים אלו מזוהים בלוחית זיהוי שחורה אשר מבדילה אותם משאר כלי הרכב.

הפעלת ציוד מכני הנדסי דורשת מיומנות, למידה ומעבר קורס על פי הגדרות משרד התחבורה. רישיון נהיגה של כלי רכב פרטי אינו מספיק כדי להפעיל כלי עבודה אלו וזאת בעקבות הסיכונים הרבים הקיימים באתרי עבודה ובשדות חקלאיים. לכן, הפעלת צמ"ה דורש מעבר קורס מיוחד המכיל הן לימודים עיוניים והן לימודים מעשיים. ההכשרה נמשכת מספר חודשים ומאפשרת קבלת ידע רחב אודות סוגי כלי העבודה הנכללים תחת קטגוריה צמ"ה, אופן תפעולם, יתרונות וחסרונות של כל כלי, השימוש בו, תחזוקתו ועוד.

ישנן תקנות ברורות בתחום הפעלת ציוד מכני הנדסי. תקנות אלו נכתבו מלפני ארבע שנים ומציגים את המגבלות שבהפעלת ציוד כבד זה:

- לא ניתן להפעיל בכבישי הארץ מכונה המוגדרת תחת קטגוריה ציוד מכני הנדסי ומהירותה המקסימלית הנה 30 קילומטר לשעה. מקרים בהם לא תקפה תקנה זו היא במצב בו נעשית חציית כביש בעת העבודה.

- יש לפעול בכל סוג של מכונה על פי הוראות היצרן ועל כן אין לשאת משא הכבד או גדול מהמותר.

- לא ניתן להשתמש במכונה ניידת לגרירה אלא אם היא מיועדת לביצוע העבודה באתר.

- מהירות הנהיגה המקסימלית במכונה ניידת הנה 40 קילומטר לשעה.

- יש ברשותו של קצין ביטחון מוסמך לאפשר נסיעה בחריגה (משקל או גודל). אישור זה ייעשה בכתב.

- כל נהיגה במכונה ניידת דורשת מעבר בהצלחה של קורס "הפעלת ציוד מכני הנדסי".

תקנות אלו מאפשרות לבצע את העבודה באתר באופן בטוח. יש לבדוק כי למפעיל ציוד מכני הנדסי אכן ישנו סעיף בהערות שברישיון הנהיגה אשר מורה כי עבר קורס מתאים. הפעלת ציוד זה לפי תקנות אלו יחסוך פגיעות בתשתיות מים אשר קיימות מתחת לרצפה, תשתיות חשמל הקיימות באוויר וכמובן הימנעות מפגיעה ברכוש ונפש.

 



תגיות המאמר: ציוד מכני הנדסי, צמה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברטה חני

מאת: ברטה חנישייט11/12/142633 צפיות
תשכחו מכל מה שהכרתם על חגיגות וארועים עד היום, בריזה מציעה לכם את שירותיה של השכרת יאכטות וכך לציין את הארוע שלכם או להפתיע את הקרובים לכם ביותר באווירה מיוחדת, מקורית ואינטימית שאף אחד לא ישכח. מתאים לאירועים פרטיים או עסקיים, תוך בחירתם של יעדים שונים,אורך השייט והזמן ביום לפי האווירה הרצוייה ולפי המטרה.

מאת: ברטה חניעסקים - כללי07/11/141215 צפיות
כל עבודה לגובה דורשת מאיתנו עזרה של ציוד על מנת לאפשר הגעה ונגישות. כאן תמצאו טיפים לבחירת הסולם המושלם עבורך, הערכת היקף העבודה, התאמה לסביבת העבודה וכמובן התאמת הסולם לכך. סולמות אלומיניום הם המומלצים ביותר ומספקים את היציבות המקסימלית ומאפשרים עבודה נוחה ולא מסורבלת.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14912 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה12/10/14914 צפיות
היתרונות של משאבות חום כחימום תת רצפתי הם רבים, כאן תמצאו המלצות לגבי התקנתן ולמי מתאים סוג חימום זה, מהם החסרונות שלהם כאשר מותקנות לא כראוי וכיצד נכון לבצע את הטמעתן בתוך מבנים.

מאת: ברטה חניתעשייה11/08/141218 צפיות
בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בשימוש במוצרים אשר נחשבים 'ירוקים', כלומר, הם ניזונים מהאנרגיה הקיימת באוויר וממחזרים אותה לשימוש נוסף אשר מפחית את השימוש בהפקת אנרגיות חדשות. משאבות חום וקולטי שמש הם רק חלק מהמוצרים הקיימים היום בשוק הפועלים מתוך עיקרון דומה של החיסכון בחשמל מתוך הבנה כי התברכנו בארץ חמה ושמשית וניתן להפיק אנרגיה חינמית לחלוטין ממנה. נוכחנו לדעת כי ההשפעה של ההתנהגות יכולה להזין או להיטב עם איכות הסביבה וקידום הנושא יכול לשמור על העולם לנו ולדורות הבאים.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143396 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: ברטה חניאורטופדיה ופיזותרפיה30/05/131052 צפיות
כסאות גלגלים משמשים את רובנו בשלב מתקדם של החיים ולצערנו בשלבים מוקדמים יותר. ישנם מס' סוגים של כסאות גלגלים למשל ממונעים. חשוב לקבל מידע מפרוט על הכסא וחשוב שיתאימו לנו את הכסא הנכון עבורנו הן מבחינת הפעילות והן בחנינת הגיל.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213825 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213956 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214137 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204605 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195570 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196264 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193506 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica