חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו פטנט וכיצד לרשום פטנטים?

מאת: טלפטנטים07/04/20121882 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פטנט הוא מונפול (זכות שימוש בלעדית) הניתנת על ידי מדינה לבעל המצאה לשימוש מסחרי בהמצאתו. ההמצאה יכולה להיות מוצר או תהליך ייצור בכל תחום טכנולוגי שהוא, אשר יהיו חדשים ומועילים וישימים לשימוש תעשייתי. הפטנט מוענק לזמן קצוב. בישראל פרק הזמן הקצוב הוא 20 שנה. הפטנט מאפשר לבעל ההמצאה למנוע מכל אחד אחר לייצר ולמכור את המוצר נשוא הפטנט.

פטנט הוא תמיד מקומי ומוגבל לגבולות המדינה שהעניקה אותו. רוב מדינות העולם חתומות על "אמנת פריז" - אמנה בינלאומית להגנה על קניין רוחני אשר נחתמה לראשונה ב-1883. האמנה קובעת כי בעל המצאה שהגיש בקשת פטנט באחת המדינות החתומות עליה, זכאי להגיש בקשת פטנט על אותה המצאה בכל אחת מהמדינות האחרות בתוך 12 חודשים וליהנות מקדימה, במסגרתה ייראו הבקשות כאילו הוגשו בתאריך בו הוגשה הבקשה המקורית במדינה הראשונה.

הגוף האחראי בישראל על מתן פטנטים, לבעלי המצאה מקומיים וזרים, ועל ניהול פנקס פטנטים, היא רשות הפטנטים שבמשרד המשפטים. את בקשת הפטנט שמגיש בעל ההמצאה בוחן מהנדס או מומחה אחר עובד הרשות. בנוסף לנתונים והסברים טכניים, צריכה הבקשה לכלול גם "תביעות", כלומר היקף ההגנה הנדרשת ביחס לחידושים שכוללת ההמצאה.

לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי מעורך דין המתמחה בפטנטים ובהגנה על קניין רוחני חשיבות עליונה. מורכבות התהליך, חשיבות ההמצאה לבעליה, ההשקעה הכספית שהושקעה בפיתוחה, החשש מגניבה או מתחרות עם ממציאים אחרים, מחייבות סיוע של בעל מקצוע מנוסה השולט בכל התקנות והפרוצדורות. להשלמת הליווי ניתן להיעזר גם בשירותיו של עורך פטנטים.

חשוב לבחור עורך דין המתמחה בנושא פטנטים ובעל ניסיון בתחום. ניתן למצוא רשימת עורכי דין המומחים בנושא רישום וניהול פטנטים בדף הבא: משרדי עורכי דין - פטנטים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל

מאת: טלנדל"ן04/09/183245 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: טלנדל"ן10/06/182251 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

מאת: טלדיני משפחה03/06/182004 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: טלבית חכם22/04/181550 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלשיפוצים04/03/181178 צפיות
למה זקוק בית על מנת להציע את איכות החיים הגבוהה ביותר לדייריו? בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מבינים שהתשובה לכך היא: מערכת בית חכם.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171484 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171670 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161832 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152386 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151731 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151840 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142188 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica