חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדגשת מקומה של המתבגרת במשפחה בעזרת הבת מצווה: חגיגה משפחתית ומלכדת

מאת: דורית כהןבר ובת מצווה09/04/2012789 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התינוקת המתוקה עם הריסים הארוכים והשפתיים האדומות שדידתה אחריכם לכל מקום בבית וראתה בכם מופת ודוגמא, הפכה לנערה רוטנת, זועפת ומרוחקת, וכל דבר שאתם עושים מעצבן אותה? זה אמנם לא מנחם כשזה בבית שלכם, אבל הרבה הורים עוברים את המהפך הזה.

גיל ההתבגרות מתחיל מוקדם יותר ויותר. אחוז מסויים של ילדות מתחילות את התבגרותן המינית אף לפני גיל 9. את בת המצווה יחגגו רוב הילדות כשהתבגרותן המינית כבר החלה. ההתבגרות המינית היא רק חלק מהתקופה המכונה "גיל ההתבגרות" והמדובר בתקופה לא פשוטה, מלווה בשינויים גופניים שלא תמיד מתקבלים בברכה ובשינויים במצבי הרוח. סוגיות רבות מעסיקות את הבנות בתקופה זו, ולעתים הן עסוקות בסוגיות אלה בצורה שאינה מפנה להן זמן לשום דבר אחר. בדרך כלל ערך עצמי, בטחון עצמי, דימוי עצמי. היחס לבנים, מעמדי בחברה, מעמדי במשפחה, מערכת היחסים עם ההורים, אלו הן הדילמות שאיתן מתמודדים נערים ונערות בגיל ההתבגרות.

בהרבה מקרים של התבגרות תקינה, תעדיף המתבגרת את חברתם של בני ובנות גילה. איתם היא תחלוק את השמחות ואת הטרגדיות, התקפי הצחוק והבכי, את הסערות, ההתאהבויות והרכילויות. הורים למתבגרים מרגישים שהם נשארו אחרונים בתור, האחרונים שמשתפים אותם, הם מרגישים שתפקידם ההורי הצטמצם והתמעט, הם מרגישים לא מוערכים ומרוחקים. ההיפך הוא הנכון! דווקא בגיל הזה, הילדים שלנו (והם עדיין ילדים), צריכים את הוריהם. נכון שהתפקיד ההורי משנה צורה, אך כך זה קורה במהלך כל חיינו. הילדים צריכים פחות עזרה פיזית ויותר תמיכה נפשית, אפילו אם קשה לראות אותה. עצם העובדה שבבית הם יכולים להיות הם עצמם, שבבית מקבלים אותם כמו שהם – מתחת לכל המסיכות והדרמות שהעולם מבחוץ מזמן להם, רק העובדה הזאת מספקת יציבות ובטחון, שהמתבגרים כמהים אליה, גם אם הם אינם יודעים זאת.

כדאי מאוד, ודווקא בתקופה הזאת, למרות האבסורד, לחזק את התא המשפחתי. ואת זה כדאי לעשות בכיף. לארגן אירועים שהילדים שלכם אוהבים, במסגרת משפחתית. לא צריך הרבה בשביל זה, והנה כמה רעיונות: החל בארוחת ערב עם הדברים שכל אחד אוהב לאכול, צפיה בתכנית טלויזיה שכולם אוהבים ביחד או הליכה לשופינג משותף. אל תתעקשו לעשות את הדברים שאתם אוהבים אלא זרמו עם הילדים. בעיצומו של גיל ההתבגרות קרב אירוע הבת מצווה, וגם לאירוע הזה מומלץ להתייחס כאירוע משפחתי, מלכד ומחזק. ברוח זו, שאלו את בתכם איך היא תרצה לחגוג, והפכו את האירועים הנלווים לבילויים משפחתיים. הזמינו את הילדה לעשות בוק בת מצווה כחוויה של אם-בת. עצבו את החדר של הילדה, או חדר אחר בבית כחוויה של אב-בת. הפיקו סרט על כל נושא שמעניין אותה, בהפקה משפחתית.

כך תהפכו גם את התקופה הלא קלה הזאת, גיל ההתבגרות שרק מתחיל, לזכרון שנשאר באלבום המשפחתי ולחוויות בלתי נשכחות בזכרון המשפחתי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורית כהן - עורכת תוכן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורית כהן


מאת: דורית כהןהריון ולידה03/11/11903 צפיות
את מתחילה לפקפק שתינוק כל כך גדול יכול לצאת ממך... זה בדיוק בדיוק הזמן ללכת לקורס הכנה ללידה. קורס שיפיג את הפחדים, יצייד אותך במידע חיוני ובעיקר יכול לעזור להפוך את תהליך הלידה לחוויתי, מכונן, משמעותי ומעצים במקום מפחיד ומאיים.

מאת: דורית כהןמשפחה וזוגיות - כללי25/10/111530 צפיות
לא בטוח שיש קשר בין גיל הנישואים לסיכוי להתגרש. גיל צעיר יכול להוות קטליזטור לגירושין ויכול לתרום לאפשרות שהזוג ישאר ביחד. כאשר בני זוג מתחתנים בגיל צעיר הם יכולים להתפתח ביחד, לתמוך אחד בשני בכיוונים שאליו כל אחד מגיע, בידיעה שאם יוותרו עכשיו – גם תור בן הזוג השני יגיע, ובהמשך הנישואים גם אתם תוכלו לפתח את הקריירה או התחביבים. אם נכנסתם לזוגיות בגיל צעיר, אתם לא מכירים לאורך זמן את חיי הרווקות ואין לכם הרבה למה להשוות ולמה להתגעגע.

מאמרים נוספים בנושא בר ובת מצווה

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195849 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאת: דניאל מלמדבר ובת מצווה20/06/181628 צפיות
כאנשים מבוגרים שאולי הפיקו בחייהם אירוע או שניים, ולבטח קנו אינספור מוצרים בחייהם, כולנו יודעים שלמחיר שאנו משלמים על מוצר או שירות כלשהו, ישנו תפקיד חשוב באופן בו אנו תופסים את אותו מוצר או שירות

מאת: yoni romבר ובת מצווה04/06/181331 צפיות
הזמנות לבר מצווה הן חלק חשוב מאוד בהכנות לקראת האירוע. אם אתם רוצים ליידע את האורחים בדבר האירוע ולהיות בטוחים שהם יזכרו להגיע, השקיעו בהכנה של הזמנה מרשימה ומיוחדת אשר תכין אותם לקראתו באופן הטוב ביותר.

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182068 צפיות
הורים יקרים, הבת מצווה בפתח, ואתם מעונינים באטרקציה שגם תבדר את האורחים וגם תשים את ילדתכם במרכז, הנה בלי יותר מידי "חפירות" -יתרונות מול חסרנות של קליפ בת מצווה מול נאום בת מצווה. מוזמנים להיכנס ולקרוא....

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182705 צפיות
הורים יקרים, אתם רוצים גם לכתוב דרשה שתספר על חייו של ילדכם וגם תבדר את האורחים ותחזיק אותם ערניים לאורך כל הדרשה ? במאמר טיפים וכלים חזקים מאוד ! מתוך ניסיון של שנים , איך לכתוב לאירוע בר מצווה דרשה מוצלחת ומשעשעת ! מוזמנים להיכנס, לקרוא וליישם ! ב ה צ ל ח ה !!

מאת: Daniel.Bבר ובת מצווה20/06/172313 צפיות
וידאו קליפים הם סרטונים קצרים, שמתאימים כמתנה לאירוע וכדרך נפלאה לחוות מחדש את החתונה, בר המצווה או מסיבת הרווקות בכמה רגעים קצרים. מכיוון שקליפ אורך כמה דקות בלבד, חשוב שיהיה מעניין ושלא יהיה בו רגע משעמם. מידת היצירתיות שבהפקת וידאו קליפים כרוכה בטעם האישי ובבחירה מתוך סגנונות שונים.

מאת: moraleבר ובת מצווה09/02/172667 צפיות
עומדים לחגוג בת מצווה לבת שלכם? כמו שאתם יודעים, לא מדובר בעוד מסיבת יום הולדת, מדובר בהפקה של ממש, אירוע כמו בת מצווה שונה מכל יום הולדת אחר, הרי בעוד שבמסיבות רגילות, בדרך כלל האירוע נערך בבית המשפחה עם חברות וחברים לכיתה, לעומת זאת אירוע כמו בת מצווה, הוא הרבה יותר גדול, הוא כולל כמות עצומה של אורחים, משפחה וחברים, האירוע נערך בדרך כלל באולם או במקום מיוחד אחר וכולל אטרקציות שונות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica