חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורס הכנה ללידה

מאת: דורית כהןהריון ולידה03/11/2011902 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגעת לחודשים האחרונים של ההיריון, עברת בהצלחה את כל הבדיקות, את כל החרדות, את כל חודשי ההיריון הראשונים הקשים. עברת את הבחילות, עברת את השליש השני, שנחשב קל יותר, עקבת אחרי התפתחות התינוק. אפילו עשית צילום הריון, ומסאז' פנים, כדי לפנק את עצמך. את גם מורחת את כל הקרמים האפשריים ומשקיעה כל כולך בחווית ההריון. את גדלה מעבר למה שדמיינת ועכשיו את תוהה איך כל זה ייגמר. את מתחילה לפקפק שתינוק כל כך גדול יכול לצאת ממך... זה בדיוק בדיוק הזמן ללכת לקורס הכנה ללידה. קורס שיפיג את הפחדים, יצייד אותך במידע חיוני ובעיקר יכול לעזור להפוך את תהליך הלידה לחוויתי, מכונן, משמעותי ומעצים במקום מפחיד ומאיים.

הגיע הזמן לבחור בקורס הכנה ללידה שמתאים רק לך.

ידע הוא כוח, בכל זמן ובכל מקום. כדאי לחוות דברים חדשים ממקום של ידע ושליטה. כמו בכל דבר – אם לא תדעי, תרגישי חסרת אונים ומפוחדת. לעומת זאת, אם את לומדת ורוכשת ידע (ואף אחת לא נולדה עם הידע הזה ולא הגיעה איתו מהבית), את תגיעי לבית החולים ותהיי מוכנה.

נשים רבות בוחרות לוותר על הטירחה של קורס הכנה ללידה כי זה לא נראה להן מאוד חשוב. הנימוק הוא שבעבר נשים ילדו בלי קורס ובלי אפידורל. מאז, השתנינו. הציפיות שלנו גדלו והשתנו, הנכונות שלנו לסבול כאב ירדה. אשה שיולדת בימינו, לא יכולה להשוות את עצמה לאישה שילדה במאה ה-19 או אפילו בתחילת המאה ה-20.

קורס הכנה ללידה נמשך על פני כמה שבועות. במסגרת הקורס הולכים לראות את חדר הלידה בבית החולים, כדי לחוות אותו קרוב עד כמה שאפשר. לאחר מכן עוברים בקורס על מהלכי לידה שונים, כדי שהנשים יידעו מה תקין ומה לא תקין, מה הן יכולות לבקש ומה לא. בשלב מאוחר יותר לומדים טכניקות להתמודדות עם הכאב בעזרתו ובתמיכתו של בן הזוג ושל עזרים שונים וטכניקות ותנוחות המתאימות ללידה. כמו כן, בקורסים רבים מלמדים על ההנקה וכל הקשור בה.

לפעמים הלידה פשוט קורית לנו, או שהיא קלה מאוד, או שהיא מסתבכת ונדרשת התערבות רפואית, כך שהיא יוצאת משליטתנו (למשל לידת עכוז). בלידות אלה תהיה חשיבות פחותה להשתתפותנו בקורס הכנה ללידה. גם במצבים כאלה, יש הבדל בתחושה של אישה שמגיעה ללידה עם ידע, מבינה למה היא צריכה לצפות (בין אם הוא קורה ובין אם לא) ומוכנה רגשית לחווית הלידה. בלידות אחרות, המידע מפחית את הפחדים ולפעמים אף חוסך מאמצים וכאבים מיותרים. לדוגמא – אם אישה אינה יודעת שאין טעם ללחוץ אם הצירים הם לא צירי לחץ ( הצירים האחרונים במהלך הלידה), או שכדאי ללחוץ עם הצירים ולא ביניהם, היא תתאמץ לחינם והלידה שלה תעבור כחוויה מתסכלת שבה אין לה שום שליטה וכל האנשים הסובבים אותה מכתיבים לה מה לעשות ואיך. ברגע שהיא יודעת ומוכנה, התהליך נראה פשוט יותר. שוב, לא בכל המקרים. יש נשים שסף הכאב שלהן נמוך, ולא משנה כמה שיגיעו מוכנות, הן פשוט לא יעמדו בכאבים.

גם מידע לגבי הנקה הוא חשוב מאוד להמשך הטיפול בתינוק. נשים רבות חונכו לחשוב שהנקה הוא תהליך טבעי ויפה, ש"מתרחש" בין האם הטריה לבין תינוקה. לפעמים ההנקה היא בדיוק זה והכל הולך חלק וטוב. מצד שני, לעתים קרובות יש מכשולים בדרך להנקה המצופה ואם האם הטריה אינה מודעת להם, היא יכולה לוותר בקלות על כל המאמץ וכך יפסידו גם האם וגם תינוקה חוויה מופלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורית כהן - עורכת תוכן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורית כהן

מאת: דורית כהןבר ובת מצווה09/04/12788 צפיות
התינוקת המתוקה עם הריסים הארוכים והשפתיים האדומות שדידתה אחריכם לכל מקום בבית וראתה בכם מופת ודוגמא, הפכה לנערה רוטנת, זועפת ומרוחקת, וכל דבר שאתם עושים מעצבן אותה? זה אמנם לא מנחם כשזה בבית שלכם, אבל הרבה הורים עוברים את המהפך הזה.


מאת: דורית כהןמשפחה וזוגיות - כללי25/10/111530 צפיות
לא בטוח שיש קשר בין גיל הנישואים לסיכוי להתגרש. גיל צעיר יכול להוות קטליזטור לגירושין ויכול לתרום לאפשרות שהזוג ישאר ביחד. כאשר בני זוג מתחתנים בגיל צעיר הם יכולים להתפתח ביחד, לתמוך אחד בשני בכיוונים שאליו כל אחד מגיע, בידיעה שאם יוותרו עכשיו – גם תור בן הזוג השני יגיע, ובהמשך הנישואים גם אתם תוכלו לפתח את הקריירה או התחביבים. אם נכנסתם לזוגיות בגיל צעיר, אתם לא מכירים לאורך זמן את חיי הרווקות ואין לכם הרבה למה להשוות ולמה להתגעגע.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214405 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201466 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192028 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182405 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181620 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181574 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172292 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica