חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פער בין תפיסת אדריכלות לעיסוק בה

מאת: גלי פיאדריכלות09/04/20121109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

אדריכלות היא אחד מהתחומים הכי נחשקים והכי נחשבים מבחינת מיתוג קריירה. עם זאת, על מנת להיות אדריכל יש צורך בלימודים ארוכים של חמש שנים, שאליהם מאוד קשה להתקבל, ולרוב יש צורך בהכנת תיק עבודות או שנת השלמה לקראת הלימודים. אם עברתם את הלימודים בהצלחה, מחכה לכם הצע מצומצם של אפשרויות תעסוקתיות, ופוטנציאל השתכרות נמוך בשלב הראשוני. הכסף והיצירתיות האמיתיים נמצאים רק לאלו שמצליחים להתבלט בין כל שאר ה אדריכלים . אם כן, איך נוכל להסביר את הפער בין המיתוג של המקצוע לבין העיסוק בו בפועל, והאם הפער הוא ייחודי רק לתחום ה אדריכלות ?

התשובה לפער איננה ייחודית רק לתחום האדריכלות. למעשה, יש כיום יותר ויותר מקצועות שהתפיסה אודותיהם מאוד שונה מהביטוי של התעסוקה בהם בפועל. קחו לדוגמא את המקצוע של פסיכולוגים. פסיכולוג לומד תואר ראשון שלוש שנים, חייב לעמוד ברף של ציונים (מעל 90!), להצליח להבלט במבחן המתא"ם ובראיונות אישיים על מנת להתקבל לתואר שני שנמשך עוד שנתיים. לאחר מכן, עליהם להתמחות במוסד ציבורי בתחום ההתמחות שלהם עוד כ-4 שנים. בסוף כל המסלול הזה הם אמורים לעבור בחינת מומחיות, ורק אז יכולים לפתוח קליניקה פרטית. אצל רופאים הדבר הוא די דומה, ואצל שניהם השכר בשלב ההתחלתי הוא מאוד מועט ולא משתווה להשקעה הרבה הנדרשת בו.

המשותף לאדריכלות, פסיכולוגיה ורפואה הוא שאלו תחומים מאוד חשובים, כל אחד בדרכו שלו, והם נחשבים כמעידים על יכולות רבות של הפרט. אלו הם מקצועות עם משמעות המאפשרים ביטוי של אינטלגנציה, יצירתיות ויכולות מורכבות. בעבר, תחומים אלו היו מאוד מתגמלים כלכלית בהשוואה ליתר המקצועות, אך כיום, לאור ההתפתחות של מקצועות הייטק, הנדסה וגם הפריחה של האינטרנט שמאפשרת לאנשים כמעט ללא השכלה למצוא הזדמנויות כלכליות מגוונות, המקצועות הללו אינם כבר משתלמים לאור ההשקעה הרבה שהם דורשים.

עם זאת, מי שהחלום שלו הוא להיות אדריכל, והוא מאמין בעצמו, כדאי שישקול את האופציות האחרות, אך ידע ללכת גם אחרי החלום שלו.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלי פי

מאת: גלי פיאטרקציות06/03/13876 צפיות
ימי הולדת זאת שמחה גדולה, ואין כמו אטרקציות לשידרוג החגיגה

מאת: גלי פיעיצוב פנים06/03/13928 צפיות
הטכנולוגיה של עיצוב הבית מתפתחת בקצב מהיר ואתם יכולים לעצב את הבית או המשרד בצורה ייחודית ויוצר דופן

מאת: גלי פיעיצוב פנים06/03/13968 צפיות
להרבה אנשים נמאס ממטבח שנראה כמו של כולם והם פונים לעיצוב מטבח אישי ומיוחד

מאת: גלי פיבית חכם06/03/131090 צפיות
מדפסת בבית זה דבר נורא נוח, אפשר להדפס תמונות אחרי טיולים ולדאוג לשמור על הזכרונות האלו

מאת: גלי פיעיצוב גרפי18/12/121181 צפיות
מאמר זה עוסק בחשיבות הלוגו לעסק או מותג. לוגו נוצר לרוב כחלק מתהליך מיתוג והוא זה שיוצר אצל הלקוחות את הניצוץ הראשון של העניין או הזיהוי במותג.

מאת: גלי פידייטינג29/05/121396 צפיות
נישואין הם לרוב התחלה נפלאה וכיפית של חיים משותפים, הכוללים בתוכם הרבה חלומות וציפיות. אף על פי כן, לצערנו החיים המשותפים אינם נמשכים יחד בדיוק כפי שחלמנו או ציפינו. יש כמובן אחוזי גירושין לא מועט, ואף שיעור מסויים של אלמנות, שכמובן עולה ככל שגיל בני הזוג עולה.

מאת: גלי פידיאטה ותזונה16/04/121157 צפיות
המזג אוויר מתחמם והשכבות שלבשנו בחורף הולכות ומתקלפות. אחרי חצי שנה של התעטפות בבגדים גדולים וכבדים והתכרבלות בפוך אנו נוטשים את מדף הסוודרים ועוברים לחולצות הקצרות. עם התקצרות הבגדים והמחשבות על חוף הים או הברכה מתחילות חרדות המשקל.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222221 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222730 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222703 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222828 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213599 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213846 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212183 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica