חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור - פתרון סכסוכים

מאת: קידום עסקיגישור ובוררות05/02/20091675 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גישור הינה שיטה ליישוב סכסוכים הכוללת התערבות של  צד שלישי, ניטראלי, המסייע לצדדים להגיע להסדר פשרה או הסכם מרצון. מטרת ההליך היא למצוא פתרון המקובל על שני הצדדים במטרה לסיים את המחלוקת בצורה חיובית לאור האינטרסים והמטרות של שני הצדדים.

בעוד שבפתרון הסכסוך בבית המשפט משמעות ניצחון צד אחד הוא הפסדו של הצד השני, תכליתו של הליך הגישור הינה יצירת יכולת הידברות של שני הצדדים המאפשרת את ההבנה וההכרה של העמדות והאינטרסים של הצדדים.

תנאי ראשון להתחלת הליך גישור הוא הסכמת שני הצדדים להשתתף בהליך, ניהול משא ומתן והידברות בניהם באמצעות צד שלישי המקובל על שני הצדדים ולהגיע להסכם הדדי המקובל על שניהם. במסגרת ההליך שני הצדדים פועלים יחדיו למצוא פתרון שישרת את האינטרסים של שניהם.

הליך גישור

הליך גישור כולל מספר מפגשים. במפגש הראשון המגשר מסביר על הליך הגישור, החוקים ועקרונות הגישור. על הצדדים להתחייב להגיע לפתרון הסכסוך ומסכימים לתהליך ולתוצאותיו. לאחר שהצדדים מסכימים על השתתפות בהליך, השלב השני הוא איסוף המידע. המגשר ישב עם כל אחד מהצדדים ביחד ובנפרד וישמע את עמדתם בסכסוך. הדברים הנאמרים במהלך ההליך נשמרים בחיסיון מוחלט. היתרון של פגישה עם כל אחד מהצדדים בנפרד היא לאפשר למגשר הכרת התמונה בשלמותה, האפשרות לכל צד בוויכוח לומר דברים בפני המגשר הכולל מידע חסוי ועמדות מוסתרות מפני החשש שהצד השני ישתמש בו כנגדו.

בשלב הבא המגשר יציג בפני הצדדים מספר דרכים לפתרון שעונים על מקסימום הצרכים של שני הצדדים. בשלב זה הצדדים מתחילים במשא ומתן בניהם. חלק מתהליך זה הוא הבנת הצד השני על מנת להגיע לעמק השווה. הצדדים בסכסוך הם אלו המחליטים על הפתרון ולא המגשר.

לאחר ההסכמה על פתרון הצדדים מתחייבים להסכם באופן משפטי. הסכם זה מחייב את שני הצדדים והינו לטווח ארוך.

גישור - יתרונות

הליך הגישור מתחיל רק כאשר ישנה הסכמה של שני הצדדים להתחלת התהליך ויוכלו להפסיקו בכל רגע שירצו. בניגוד לבית המשפט שהפתרון הוא הכרעת השופט שאינה ידועה ולעיתים ניצחון אחד הוא הפסדו של האחר, בגישור הצדדים מחליטים על הפתרון עבורם.

במהלך הגישור לצדדים יש יכולת שליטה על ההליך עצמו, החל בבחירת המגשר, בניווט ההליך ובתוצאה שתענה על מטרותיהם והאינטרסים שלהם. הפונים לגישור מתחייבים לפתרון הסכסוך בניהם, במידה  והצדדים לא הגיעו להסכמה עדין פתוחה בפניהם האפשרות לפנות לבית המשפט לפתרון הסכסוך.

הליך הגישור הינו הליך סודי הנהנה מחיסיון מלא. במידה והתנהלו שיחות בין המגשר לצדדים בנפרד המידע יישאר חסוי. בניגוד למשפטים הגישור נשאר חסוי בכך שמונע פרסום שלילי של הצדדים.

הליך הגישור מעבר לפתרון הסכסוך מהווה מנוף לשיקום היחסים מתוך הבנה של האינטרסים המשותפים של הצדדים, הגעה להסכם המקובל על שני הצדדים ובראייה של המשך שיתוף פעולה בין הצדדים.

הליך הגישור חוסך בכסף מאחר שמדובר בהליך קצר בהשוואה לדרכים אחרות לפתרון הסכסוך.

הסדר הנקבע בתום הגישור מקבל מתן צורה רשמית להסכם ששני הצדדים חותמים עליו. ההסכם מחייב את שני הצדדים בדומה לתוקף של פסק דין

למי גישור מתאים?

הליך גישור מתאים לתחומים רבים בהם מתגלעים סכסוכים.

גישור בעסקים -  תקשורת ומשא ומתן בין צדדים בתחום העסקי חולש על תחומים רבים, במקרים רבים נוצרים מחלוקות בין עובדים, בין החברה לאחד מספקיה, בין שותפים עסקיים ובין עובד למעביד. גישור עסקי מאפשר להגיע לפתרון תוך שמירת האינטרס של שני הצדדים להמשיך ולפעול יחד בעתיד.

גישור משפחתי -  סכסוכים משפחתיים בין בני זוג, בין אחים ובין הורים לילדים, נפתרים באמצעות חיפוש פתרון שישרת את האינטרסים של המשפחה ויבטיח לשמור על אחדות המשפחה.

גישור גירושין -  הליך הגישור מציע פתרון על דרך השלום מתוך הבנה והסכמה במטרה לשמור על יחסים טובים בעתיד וראיית טובת הילדים על מנת להביא לפתרון יציב בעל תוצאות ארוכות טווח.

גישור מסחרי ואזרחי - גישור בתחומים הקשורים במסחר או בנושאים אזרחיים - לקוח מול עסק, פרשנות חוזים, השקעות, סכסוכי שכנים וכדומה. פישור או גישור מהווה אלטרנטיבה לפניה לבית משפט. גישור מביא את הצדדים לידי פשרה המקובלת על שניהם, החוסך את ההליך הארוך והיקר של בית המשפט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום עסקי בשיתוף - כתיבת מאמרים, ינשוף מאמרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום עסקי

מאת: קידום עסקיניהול תוכן18/02/091459 צפיות
כל בעל אתר אינטרנט יודע כי עליו לעדכן את התוכן באתר בצורה שוטפת - אך איך עושים זאת? כתיבת מאמרים ותוכן לאתרי אינטרנט היא עבודה מקצועית וניתן להזמין שירותי כתיבת תכנים מחברות המתמחות בכך.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181593 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181537 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171701 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161858 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152111 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152529 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica