חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיות בעיניים

מאת: lironבריאות העין16/04/2012851 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשיש בעיות בעיניים – מה עושים?

הראייה היא אחד החושים שעליהם אנחנו מסתמכים בעיקר. ספק אם מי מאיתנו יכול לדמיין לעצמו יום שלם בלי להיעזר בחוש הראייה. גם שאר החושים חשובים, כמובן, אבל ספק אם יש חוש אשר גם פגיעה יחסית קלה בו יכולה להיות בעלת השפעה כל כך עמוקה על כל דבר שאנחנו עושים. לעתים ישנן בעיות בעיניים ויש לא מעט טיפולי עיניים שכיחים בקרב מבוגרים הנובעים מאותן בעיות. אספנו מידע על בעיות בעיניים ועל טיפולי עיניים שכיחים בקרב מבוגרים – לידיעתכם.

מה הן בעיות בעיניים ומדוע הו נגרמות

ישנו מגוון רחב של בעיות בעיניים אשר יכולות להיגרם כתוצאה ממגוון רחב ל גורמים. כך למשל בעיות בעיניים יכולות להיגרם כתוצאה מדלקות וישנן בעיות בעיניים שיכולות להיגרם כתוצאה מפגיעה או וכל זאת מלבד בעיות בעיניים שיכולות לנבוע מגורמים תורשתיים וכו'. להלן נסקור טיפולי עיניים שכיחים בקרב מבוגרים וכן בעיות בעיניים שכיחות.

ישנן בעיות בעיניים אשר נפוצות בכל הגילאים, כגון קוצר ראייה (מיופיה) או רוחק ראייה (היפראופיה). בעיות בעיניים מסוג קוצר ראייה מתבטאות שהראייה למרחק מטושטשת ואילו במקרה השני הראייה לטווח הקרוב היא המטושטשת. הבעיה הנפוצה ביותר מבין שתיהן היא קוצר ראייה, ורוב האנשים המרכיבים משקפיים (כ-85% מהם) סובלים מבעיה זאת. הטיפול בבעיה הזאת נעשה בדרך כלל על ידי משקפיים או עדשות מגע.

בנוסף ישנה תופעה המכונה צילינדר. הצילינדר הוא עיוות הקיים בקרנית העין ואשר בגללו יכולה להיגרם פגיעה ביכולת העין למקד את האור. כל הבעיות דלעיל מטופלות לרוב על ידי משקפיים, אשר פותרים את הבעיה.

בעיות בעיניים הנפוצות בקרב מבוגרים

עם הגיל, מה לעשות, נגרמת פגיעה פעמים רבות בשרירי העיניים ובראייה עצמה כתוצאה מכך. אצל מבוגרים החל בגיל 40, ניתן למצוא לא פעם בעיות בעיניים כגון זוקן ראייה – תופעה הקשורה בהיחלשות שרירי העדשה או לאובדן הגמישות בעדשת העין (לפעמים שניהם גם יחד). אובדן הגמישות גורם לקושי למקד את הראייה ולכן פעמים רבות טיפולי עיניים שכיחים בקרב מבוגרים כוללים משקפי ראייה לצורך טיפול בבעיה זאת. טיפולי עיניים שכיחים בקרב מבוגרים בנוסף הם גם טיפולי לייזר להסרת משקפי ראייה. טיפולים כאלה יכולים להחזיר למבוגרים את הראיה שלהם כמעט לרמה שהיתה להם מלכתחילה.

נוסף על אלה ישנן בעיות בעיניים אחרות הנפוצות בקרב מבוגרים כגון התפתחות של עין עצלה. עין עצלה הוא כינוי למצב בוא אחת העיניים (או שתיהן) איננה מתפקדת כצפוי מעין בריאה המתפקדת תפקוד מלא. מצבים אלה יכולים להיגרם בשל חסימות בכלי הראייה ושלל תופעות. לכל אחת אחד מהמקרים יש טיפול ייחודי משלו. חשוב מאוד לטפל בתופעות אלה כדי למנוע פזילה והמשך התדרדרות הראייה באותה עין. כל אלה ניתן להשיג באמצעות בדיקה וטיפול במרפאות עיניים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקטיביטק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת liron

מאת: lironמוסיקה30/04/121445 צפיות
רבים מהאנשים חיים ונושמים מוסיקה. דרך המוסיקה הם מצליחים להביע את רגשותיהם, להגיע לפורקן אישי, ולחוות שלווה נפשית מחולטת.לרבים מבני הנוער הצעירים שאיפות גדולות בעולם המוסיקה, ברצונם להפוך לזמרים מצליחים, למלחינים, לכותבים וליוצרים. גם מבוגרים חווים את אותן תחושות בקשר למוסיקה, וגם להם שאיפות רבות בתחום.

מאת: lironצילום30/04/121167 צפיות
אם אתם מתחברים לעולם הצילום, ודאי אתם אוהבים גם את ז'אנר הצילום שחור לבן. צילום שחור לבן מציג טכניקת צילום שונה ומשווה לצילום עצמו אווירה מיוחדת במינה. תחום הצילום שחור לבן הינו תחום רחב במיוחד ולוקחים בו לא מעט צלמים מקצועיים העוסקים בתחום הצילום ומתמקדים בצילום שחור לבן.

מאת: lironצילום30/04/121270 צפיות
אם אתם הורים לילדים מתבגרים המגלים עניין רב בתחום הצילום ומעוניינים להצטרף למסגרת שתחשוף אותם אליו ותקנה להם את הידע הנדרש כדי להתפתח בתחום, תוכלו למצוא מגוון של מסגרות שונות, המציעות קורס צילום לנוער.

מאת: lironצילום30/04/121136 צפיות
אם חלמתם להיות צלמים ומאז ומתמיד התחברתם לעולם הצילום, קורס צילום למתחילים הוא הזדמנות נפלאה עבורכם להגשים את החלום. בין אם אתם מצלמים מדי פעם בזמנכם הפנוי ובין אם מעולם לא החזקתם מצלמה ביד, קורס צילום למתחילים הוא המסגרת הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם ואפשרות לרכוש את כל הכלים הנדרשים לכם על מנת לעסוק בכך באופן עצמאי, בין אם באופן מקצועי או חובבני.

מאת: lironצילום30/04/121163 צפיות
אם אתם חובבי סרטי אנימציה, ודאי תהיתם לא מעט כיצד מפיקים אותם, כיצד יוצרים את אשליית התנועה, שנראית כל כך אמיתית ומהי הטכנולוגיה בה משתמשים על מנת להעביר את המורכבות המיוחדת הזו.

מאת: lironצילום23/04/121633 צפיות
קומפוזיצה בצילום היא בעצם בניית התמונה, הצלם מחליט מה עליו להכניס לתוך מסגרת התמונה ומה עליו להשאיר בחוץ, כלומר אילו חפצים חיוניים להצלחת התמונה, ואילו חפצים גורעים מיופיה. קומפוזיציה היא בעצם המפתח להצלחתה של התמונה.

מאת: lironאומנות - כללי23/04/121300 צפיות
עיבוד תמונה בפוטו שופ הוא טכניקה אותה כולנו מכירים משמיעה, אך רק מעטים מאיתנו יודעים כיצד לבצע אותה בפועל. עיבוד תמונה בפוטו שופ הוא למעשה הדרך המודרנית של אמנים לחדד מסר, להעביר תחושה, וליצור אווירה ולכן יש בכל עיבוד תמונה בפוטו שופ הרבה יותר מהנראה לעין. למרות שישנה אסכולה המתייחסת אל עיבוד תמונה בפוטו שופ באופן שלילי, עדיין אי אפשר להתעלם מההשפעה שיש לכל עיבוד תמונה בפוטו שופ על חיינו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181425 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161679 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162538 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151710 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151665 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/152587 צפיות
מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151821 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica