חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת בית – זה בדוק

בדיקת בית – זה בדוק

לאחרונה בדיקת בית או בדיקת דירה נכנסו למודעות הציבורית, וניתן לראות שמאים, עו"ד ומהנדסים המתמחים ספציפית בתחום בדיקת בתים. אך מהי בדיקת בית? האם כולם זקוקים לשירות בדיקת דירה או למומחי בדיקת בתים? ובכן, בדיקת בית היא שירות הנועד למצוא ליקויים- בעיקר באמצעות בדיקת דירה לפני רכישה או בדיקת דירה לפני שיפוץ. נפרט על סוגי בדיקת בתים הנדרשות בדירה לפני רכישה, ואת האספקטים אותם מהנדס בדיקת בתים בוחן.

בדיקת בתים, בדיקת דירה: בדיקת בית מחוץ לבית

כאשר מהנדס מומחה בדיקת בתים מגיע לערוך בדיקת דירה, הוא צריך לפקוח עיניים ואוזניים ולערוך בדיקת בתים ייחודיות ע"פ פרמטרים שונים. למשל, בדיקת דירה שבודקת האם הדירה ממוקמת בשכונה טובה, בדיקת דירה המחפשת גנים ציבוריים ונופים בקרבת מקום, בדיקת דירה הבוחנת את שפע ומיקום החניה, בדיקת דירה החוקרת את נגישות התחבורה ציבורית ביחס לדירה, ואפילו בדיקת דירה המבררת את קרבתה למוסד חינוכי. למעשה, בדיקת בתים (הכוללות בדיקת דירה וגם בדיקת בית) היא אינדיקציה מקצועית להתאמה שבין המבנה ללקוח.

ישנו מגוון רחב של בדיקת בתים, נוכל לראות למשל בדיקת בית או בדיקת דירה הבוחנות ליקויים או עמידה בתקנים, אך נוכל להבחין במגוון של סוגי בדיקת בית או בדיקת דירה המתייחסים לגורמים והשפעות סביבתיות. בדיקת בית מסוג זה נעשית בצורה יחסית פשוטה– פשוט שואלים ורואים. בעת בדיקת בית שואלים את הרשויות הרלוונטיות, את הדיירים והשכנים, ומתצפתים על האזור.

ישנה בדיקת בתים מחוץ לבית, וכן בדיקת בתים שבה רוצים לבדוק גורמי רעש ואת עוצמתם. לכן בעריכת בדיקת בית מסוג זה נעזרים במד רעש, במודדי קרינה- כשרוצים לעשות בדיקת בית לקרינה אלקטרומגנטית (מרשתות חשמל), ובעזרת הרשויות עושים בדיקת בית ומאתרים אנטנות סלולאריות הנמצאות בסביבה.

מבין בדיקות בתים הקיימות, ישנה בדיקת בית המתייחסת לטווח הארוך - בדיקת בית לתכנון הסביבה. בעת בדיקת בתים וכן במהלך בדיקת דירה לתכנון הסביבה, בודקים מול גורמי העירייה את תוכניות הבניה באזור. מבצעים בדיקת בית שמטרתה לגלות האם יצוץ כביש ראשי חדש בעוד כמה שנים, בדיקת בית שמנסה לבדוק האם מתוכנן גורד שחקים חדש, או שמא מגלים בעזרת בדיקת דירה או בדיקת בית, שהולך לקום מוסד ציבורי ומרעיש, כמו שבט צופים. בכל מקרה כדאי להיעזר במהלכים כמו בדיקת דירה ובכלל בדיקת בתים על מנת להיערך בהתאם...

בדיקת בית : בדיקת בית וגם בדיקת דירה - והפעם באמת בבית

בדיקת בית בתוך הבית דורשת ממהנדס מומחה בתחום בדיקת בתים כישורים נרחבים, שכן רוב הליקויים שמגלים, כאשר עורכים בדיקת בית ובמהלך בדיקת דירה הינם סמויים מהעין. בנוסף לעין טובה, מהנדס בדיקת בתים נעזר במכשירים מתקדמים, כאשר לכל תחום בדיקת בית מכשיר משלו. סוגי בדיקת בית אותם עורכים הם:

•         בדיקת בתים לצנרת - תקינות ברזים ודליפות בעת בדיקת בתים ובזמן בדיקת דירה.

•         בדיקת בתים לדודים - תקינות, עמידות במהלך בדיקת בתים.

•בדיקת בתים לתקינות חדר מדרגות.

•בדיקת בתים לשקעים והתנפחויות ברצפה ובנוסף בדיקת בתים בשטח הבניין הכולל, לדוגמה בלובי.

•   בדיקת בתים למראה חיצוני – צבע אחיד, ללא קילופים וסדקים במועד שבו נערכות בדיקת בתים או בדיקת דירה .

•      בדיקת בתים הנוגעות לאקוסטיקה.

בדיקות בתים כמו אלו שפורטו, חלקן מחמירות יותר וחלקן פחות. אלו בדיקות בית של מצבים הניתנים לתיקון. מנגד, ישנן בדיקות בית שעורכים, ואינן ניתנות לתיקון, אלא באות להצביע על שווי הנכס. למשל, בדיקת דירה שעומדים לרכוש והערכתה. במהלך בדיקת בתים מסוג זה מתגלות טעויות תכנוניות כמו בדיקת דירה שבה רוחב המסדרון לקוי, או בדיקת דירה שבזכותה התגלה חוסר התאמה לתוכניות הבניה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדס ביקורת מבנים - בדק בית מתמחה במתן חוות דעת בתחום ליקויי בניה ו- שמאות מקרקעין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדס ביקורת מבנים

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין21/12/091790 צפיות
כמה פעמים ביום אתם חושבים על בדיקת נזילות מים? פעם, פעמיים? ובחודש...? רוב האנשים כלל לא חושבים על האופציה של בדיקת נזילות מים כלל וכלל, ומשערים שהם יצטרכו בדיקה שכזו רק כשהברז יתחיל לדלוף, או כשהצינור בגינה יתפוצץ. למעשה ישנן סיבות רבות, אשר ידרשו מכם בדיקת רטיבות- מסדקים בקירות ועד להופעת כתמי עובש. יותר מזאת- לא תמיד יהיו סימנים נראים לעין, אשר יעידו על נזילה, ולכן כדאי לערוך בדיקת רטיבות גם באופן שרירותי כאשר אין שום סימן לכך.

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין21/12/091391 צפיות
למה חשוב לבצע בדיקת ליקויי בניה בדירה שכורה? השכרת דירה היא נושא מורכב, אשר דורש אמון בין הצדדים, כי בכל זאת מדובר על אנשים זרים אשר עוברים לגור בבית של מישהו אחר, ולמרות שהם משלמים במיטב כספם לבעל הדירה עדיין הדירה היא לא שלהם, וחשוב כי לאחר תקופת ההשכרה הדירה תישמר במצב תקין לשימוש.

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין23/11/091448 צפיות
לא מכבר עברת לדירה החדשה שרכשתם לאחר מאמצים רבים- הרבה וויכוחים עם הקבלן, בדיקות ליקויי בניה, העברה של הרהיטים... אבל תגידו, מה עם איתור נזילות מים?

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין15/11/091034 צפיות
קונים פוטנציאלים רבים תוהים לעיתים מדוע הם זקוקים לבצע בדיקת בית, ומדוע ישנם גורמים מקצועיים רבים כ"כ, אשר עוסקים במלאכה זו (חברות בדק בית). האמת היא כי בדיקה של הבית יכולה לחסוך לכם המון כסף, ואף לגרום לכם להסתכל באופן שונה לחלוטין על הרכישה המתוכננת.

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין08/11/091190 צפיות
קניתי בית חדש – האם כדאי לבצע בדיקת ליקויי בניה מקצועית? בית חדש אינו מעיד על כך שאין בו ליקויי בנייה, שנוצרו מעבודת הקבלן או מכל סיבה אחרת, ולכן מומלץ לבצע בדיקת ליקויי בניה גם לבית חדש בכדי לחסוך כסף וזמן בעתיד. עוד לפני קניית הבית יש לבצע בדיקת ליקויי בנייה, מכיוון שהקנייה עצמה היא הוצאה רצינית וגדולה בפני עצמה לקונה, ובמידה ומבצעים מראש בדיקת ליקויי בניה ניתן לחסוך עוד כסף בהמשך, ואפילו למנוע ירידת ערך לבית בעקבות הליקויים בו...

מאת: הדס ביקורת מבניםבתים משותפים08/10/091616 צפיות
אם אתם עומדים בפני קניית נכס חדש, ועדיין לא ערכתם בדיקת מבנים לפני קנייה – זה בדיוק הזמן. בדיקת מבנים לפני קנייה היא פעולה שכל אחד צריך לעשות. כדי לנסות להבין את היקף הבעיות שעלולות לצוץ במבנה חדש, נסו להיזכר לרגע במכשיר הסלולארי הקודם שלכם. בכמה בעיות נתקלתם בו? כמה ליקויים מצאתם עד שהוא שבק חיים לגמרי? בדיקת מבנה לפני קניה חשובה מאד, כי תארו לעצמכם בכמה בעיות אתם עלולים להיתקל בדירה הענקית החדשה....

מאת: הדס ביקורת מבניםבתים משותפים04/10/091780 צפיות
סוף סוף הגיע היום לו ציפיתם- מצאת את דירת חלומותיכם! יש בה את כל מה שחיפשתם: המרפסת, הסלון, והאריחים המעוצבים. אבל רגע! האם בדקתם שיש היתר בניה למרפסת? שאין רטיבות בסלון, ושהאריחים לא רופפים...?

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222816 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223129 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211569 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211759 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica