חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה חשוב לבצע בדיקת ליקויי בניה בבית חדש?

קניתי בית חדש – האם כדאי לבצע בדיקת ליקויי בניה מקצועית?
בית חדש אינו מעיד על כך שאין בו ליקויי בנייה, שנוצרו מעבודת הקבלן או מכל סיבה אחרת, ולכן מומלץ לבצע בדיקת ליקויי בניה גם לבית חדש בכדי לחסוך כסף וזמן בעתיד.
עוד לפני קניית הבית יש לבצע בדיקת ליקויי בנייה, מכיוון שהקנייה עצמה היא הוצאה רצינית וגדולה בפני עצמה לקונה, ובמידה ומבצעים מראש בדיקת ליקויי בניה ניתן לחסוך עוד כסף בהמשך, ואפילו למנוע ירידת ערך לבית בעקבות הליקויים בו.
ביצוע בדיקת ליקויי בנייה דרך חברה מומחית מביאה לקבלת דו"ח מסודר ורשמי, אשר מהווה בסיס לדרישת התיקונים מהקבלן ממנו נקנתה הדירה, ובמידה ומגיעים למצב של תביעה, הדו"ח הופך לאישור רשמי בבית משפט, מכיוון שהתבצעה בדיקת ליקויי בניה רשמית שבודקת את הנכס ובוחנת אותו בהתאם לחוקי הבנייה והתקנים הרשמיים בארץ.

איך מתבצעת בדיקת ליקויי בנייה על ידי חברה מוסמכת?
חברה המתמחה בסוג כזה של בדיקת ליקויי בניה תבצע בדיקה מקיפה ויסודית של שלד המבנה ושל יסודות הבניין ותערוך את הבדיקות בסדר הבא:
•    השוואת טיב החומרים והכמויות של חומרי הבניין ביחס למפרט המקורי
•    בדיקת ליקויי בנייה בהתאם לתכניות הבנייה המקוריות
•    בדיקת ליקויי בניה בצנרת הביתית ומערכת הביוב
•    בדיקת ליקויי בנייה באיטום הבית (כדי לבדוק רטיבות, חדירת מים וכדומה)
•    בדיקת ליקויי בניה בטיח, צבע וחיפוי הקירות
•    בדיקת ליקויי בנייה בריצוף, קרמיקה וכדומה
•    בדיקת ליקויי בניה בעבודות בידוד (תרמי, אקוסטי ועוד)
בדיקת ליקויי בנייה נעשית בחברות מקצועיות בעזרת מכשור מתקדם אשר עומד בתקנים, ומבצע בדיקת ליקויי בניה לבית בהתאם לחוקים ולתקנים הקיימים.

ממה מורכב דו"ח בדיקת ליקויי בניה, שמופק על ידי חברות מקצועיות בתחום?
הבודקים של חברות בדיקת ליקויי בנייה הם מהנדסים ואנשי מקצוע מוסמכים אשר מפיקים דו"ח בדיקת ליקויי בניה מפורט ביותר של הליקויים שנמצאו, ואף מעריכים בשווי כספי את הליקויים ואת התיקונים הנדרשים להם (בחברות מקצועיות עושים את ההערכה בהתאם למחירון דקל אשר נפוץ בענף הבניה ומקובל בו לצרכים כאלו).
דו"ח הליקויים אמור להכיל את הפרטים הבאים:
•    פרטי המהנדס הבודק (השכלה, התמחות)
•    פירוט ליקויי הבניה שנמצאו בנכס המדובר
•    הוראות איך לתקן את הליקויים שהתגלו
•    לכל ליקוי מוצמד התקן שרלוונטי לגביו ושניתן להתבסס עליו במידת הצורך
•    מתן מחיר לכל ליקוי בניה והתיקון שלו (בהתאם למחירון דקל)
•    צילומים של הליקויים שהתגלו בנכס (אם צריך לתביעה למשל)

לכן חשוב לבצע בדיקת ליקויי בנייה שכזו בעזרתם של מומחים מהתחום, שמכירים את החוקים והתקנות ויודעים לאתר ליקויים, בעיקר לא נגלים לעין, ובכך להציל את הבית מנזקים ומהוצאות רבות לאחר קנייתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדס ביקורת מבנים - בדק בית מתמחה במתן חוות דעת בתחום ליקויי בניה ו- שמאות מקרקעין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדס ביקורת מבנים

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין21/12/091787 צפיות
כמה פעמים ביום אתם חושבים על בדיקת נזילות מים? פעם, פעמיים? ובחודש...? רוב האנשים כלל לא חושבים על האופציה של בדיקת נזילות מים כלל וכלל, ומשערים שהם יצטרכו בדיקה שכזו רק כשהברז יתחיל לדלוף, או כשהצינור בגינה יתפוצץ. למעשה ישנן סיבות רבות, אשר ידרשו מכם בדיקת רטיבות- מסדקים בקירות ועד להופעת כתמי עובש. יותר מזאת- לא תמיד יהיו סימנים נראים לעין, אשר יעידו על נזילה, ולכן כדאי לערוך בדיקת רטיבות גם באופן שרירותי כאשר אין שום סימן לכך.

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין21/12/091388 צפיות
למה חשוב לבצע בדיקת ליקויי בניה בדירה שכורה? השכרת דירה היא נושא מורכב, אשר דורש אמון בין הצדדים, כי בכל זאת מדובר על אנשים זרים אשר עוברים לגור בבית של מישהו אחר, ולמרות שהם משלמים במיטב כספם לבעל הדירה עדיין הדירה היא לא שלהם, וחשוב כי לאחר תקופת ההשכרה הדירה תישמר במצב תקין לשימוש.

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין23/11/091443 צפיות
לא מכבר עברת לדירה החדשה שרכשתם לאחר מאמצים רבים- הרבה וויכוחים עם הקבלן, בדיקות ליקויי בניה, העברה של הרהיטים... אבל תגידו, מה עם איתור נזילות מים?

מאת: הדס ביקורת מבניםנדל"ן ומקרקעין15/11/091031 צפיות
קונים פוטנציאלים רבים תוהים לעיתים מדוע הם זקוקים לבצע בדיקת בית, ומדוע ישנם גורמים מקצועיים רבים כ"כ, אשר עוסקים במלאכה זו (חברות בדק בית). האמת היא כי בדיקה של הבית יכולה לחסוך לכם המון כסף, ואף לגרום לכם להסתכל באופן שונה לחלוטין על הרכישה המתוכננת.

מאת: הדס ביקורת מבניםבתים משותפים08/10/091611 צפיות
אם אתם עומדים בפני קניית נכס חדש, ועדיין לא ערכתם בדיקת מבנים לפני קנייה – זה בדיוק הזמן. בדיקת מבנים לפני קנייה היא פעולה שכל אחד צריך לעשות. כדי לנסות להבין את היקף הבעיות שעלולות לצוץ במבנה חדש, נסו להיזכר לרגע במכשיר הסלולארי הקודם שלכם. בכמה בעיות נתקלתם בו? כמה ליקויים מצאתם עד שהוא שבק חיים לגמרי? בדיקת מבנה לפני קניה חשובה מאד, כי תארו לעצמכם בכמה בעיות אתם עלולים להיתקל בדירה הענקית החדשה....

מאת: הדס ביקורת מבניםבתים משותפים04/10/091776 צפיות
סוף סוף הגיע היום לו ציפיתם- מצאת את דירת חלומותיכם! יש בה את כל מה שחיפשתם: המרפסת, הסלון, והאריחים המעוצבים. אבל רגע! האם בדקתם שיש היתר בניה למרפסת? שאין רטיבות בסלון, ושהאריחים לא רופפים...?

מאת: הדס ביקורת מבניםבניין ואחזקה - כללי13/09/091165 צפיות
לאחרונה בדיקת בית או בדיקת דירה נכנסו למודעות הציבורית, וניתן לראות שמאים, עו"ד ומהנדסים המתמחים ספציפית בתחום בדיקת בתים. אך מהי בדיקת בית? האם כולם זקוקים לשירות בדיקת דירה או למומחי בדיקת בתים? ובכן, בדיקת בית היא שירות הנועד למצוא ליקויים- בעיקר באמצעות בדיקת דירה לפני רכישה או בדיקת דירה לפני שיפוץ. נפרט על סוגי בדיקת בתים הנדרשות בדירה לפני רכישה, ואת האספקטים אותם מהנדס בדיקת בתים בוחן.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211688 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201315 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201506 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201300 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201586 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20996 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20952 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica