חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוטיבציה בעבודה: 3 הצעדים המהותיים לגיוס עובדים מלאי מוטיבציה לחברה

מאת: יונית ורבראימון עסקי27/04/20122011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מספרים אודות מנכ"ל חברת מכוניות אמריקאית מצליחה, שבתחילת דרכו נסע ליפן על מנת לראות במה שונה פס ייצור המכוניות היפניות מפס הייצור האמריקאי שהופך את היפניות למכוניות כ"כ מוצלחות.

במהלך סיור שערך בפס הייצור, ראה שכמעט ואין שוני בין הדרך שבה מתנהלים הדברים בפס הייצור היפני לבין פס הייצור במפעל בארה"ב, למעט בשלב ההרכבה הסופית של הדלת לשלדת המכונית. שאל אותו מנכ"ל אמריקאי את המנכ"ל היפני היכן נמצא האדם שתפקידו בשלב ההרכבה הסופית הוא להרכיב את הגומי המיוחד שמסביב לדלת שמתאים במדויק את דלת המכונית לשלדה. אותו דבק שדואג לכך שהדלת תבצע את תפקידה כראוי ובהתאם לצרכי המכונית, שיחזיק את הדלת מחוברת לאורך זמן ובתנאים מיוחדים כדוגמאת תאונות דרכים.

המנכ"ל היפני הביט נפעם נוכח השאלה המוזרה הזו וענה שאין תפקיד כזה אצלם.

"אם כך, כיצד אתם מוודאים בשלב החיבור שהדלת מותאמת ב100% לשלדת המכונית?, שהיא נסגרת במדויק ושאינה נפתחת נוכח נסיעה מהירה או התרסקות הרכב?"

"מה זאת אומרת"? ענה המנכ"ל היפני, "אנחנו מייצרים אותן מראש עפ"י עיצוב ראשוני שמלכתחילה מוודא התאמה מדויקת בין הדלת לשלדה". בדרך זו, אין כל צורך להתאימה בהמשך התהליך. אנחנו כבר יודעים בוודאות שהדלת מתיישבת במקומה במדויק.

פעמים רבות אני נקראת לארגונים וחברות לטפל במצבים  של מוטיבציה בעבודה או מוטיבציה בארגון נמוכה. אני שומעת שעקב ירידת מוטיבציה של העובדים, התפוקה ירדה, האווירה לא נעימה, יכולת ההתמדה נמוכה והעובדים מתקשים להתמודד עם אתגרים מיוחדים ושינויים שהארגון נדרש לעבור.

אני מתבקשת לחבר את אותו "גומי מיוחד" שיביא לכך שהעובדים יבצעו את תפקידם כראוי ובהתאמה לצרכי הארגון, וכמובן עלייה של רמת שביעות רצון העובדים וההנעה בעבודה.

ישנן פעולות רבות, תרגילים וסדנאות שאפשר להעביר על מנת לייצר רמת מוטיבציה גבוהה, שביעות רצון גבוה של העובדים והנעת עובדים להתמדה בארגון (ללא צורך בתגמולים חיצוניים כדוגמאת בונוסים ומתנות), ואת כל אלה אני עושה בשמחה ובאהבה.

עם זאת, כל פעם מחדש אני תוהה מדוע לא להתחיל את תהליך הנעת העובדים עוד בשלב ה"עיצוב הראשוני". בשלב שבו אני מגייסת אותם לארגון. בשלב שמקדים את שלב ראיונות העבודה, שבו אם אעצור לרגע ואגדיר בצורה נכונה (שנלמד עוד מעט) את הדרישות המדויקות של הארגון ואת העובדים הנכונים עבורי, הבחירה בעובדים הנכונים תהיה קלה יותר ובעיקר מדויקת יותר ותיצור מצב של ארגון עם עובדים מלאי מוטיבציה; אלה שרוצים להיות בארגון כי הם מאמינים במה שהארגון מאמין. אלה שפועלים מתוך מנוע פנימי, שבאים לעבודה מרוצים ומתלהבים לעשות את עבודתם מתוך מקום של תשוקה פנימית ולא כי "צריך" או כי יש משכורת בסוף החודש.

כן, יש דבר כזה!  J

עובדים כאלה לא יגרמו לכם לשאול כיצד מעלים את המוטיבציה בעבודה בארגון שלנו.

אז איך מגיעים לזה? ב 3 צעדים מרכזיים:

ראשית מגדירים את "שילדת" הארגון.

לא את הפונקציונאליות שלה, ולא את דרישות התפקיד המבוקש, אלא את הדבר החשוב ביותר- ה"מנוע" שלה. ה"מנוע"  הוא הדבר שבגללו הארגון הוקם, ובגללו העובדים קמים בבוקר לעבודה. ואין הכוונה למנוע הכלכלי אלא למנוע הערכי. לחזון החברה, לערכים המובילים את קיומה. אותו "מנוע" שבגללו נפתחה דלת הארגון ביומו הראשון ובגללה היא נפתחת בכל בוקר מחדש.

שנית, מגדירים מיהם העובדים הנכונים עבורי.

רוב ראיונות העבודה סובבים סביב השאלות הנוגעות למיומנויות העובד ולניסיון שלו בתחום.

ברוב המקרים, ראיונות עבודה כמעט ואינם עוסקים בגילוי ה"מנוע" של אותו עובד;  מה מביא אותו בכל בוקר לעבודה. מה גורם לו לסיפוק, להנאה, לתשוקה, מה יעזור לו להתמיד לאורך זמן ולהתמודד עם כל אתגר שיגיע מתוך רצון עמוק ועז לעשות את הדברים ולייצר את התוצאות הנכונות עבורו ועבור הארגון. מה הניע אותו במקומות עבודה קודמים ומה גרם לכך ש"המנוע הפסיק לעבוד" ואותו עובד החליט להחליף את מקום העבודה.

שלישית, מבצעים התאמה

כשאדע מהו מנוע הארגון ומה הם מנועי המועמדים, אוכל לבחור את העובדים המתאימים ביותר והנכונים עבורי. חשוב לזכור שמיומנות היא דבר נרכש ושניתן למצוא אנשים רבים עם אותן מיומנויות, וכן להחליף ביניהם בקלות יחסית. אבל למצוא עובד שמאמין במה שהחברה מאמינה, שיבוא וייתן את נשמתו, לא עבור החברה, אלא מכיוון שהוא מאמין במה שהוא עושה, שיעבוד לא עבור המשכורת שהוא מקבל בסוף החודש אלא מאחר והוא מתמלא סיפוק מעבודתו - את זה קצת יותר קשה להחליף.

בסבב הגיוסים הבא של החברה זכור לשאול את עצמך: כיצד אני יכול "לייצר" את העובד הנכון והמתאים, עפ"י "עיצוב ראשוני" שמלכתחילה לוקח בחשבון התאמה מדויקת בין העובד לחברה, זאת על מנת שבעתיד לא תצטרך לשכור אדם שיתבקש לבוא ולשים את הדבק המיוחד שישמור לך על העובדים לאורך זמן ובתנאים מיוחדים.

להגדרת "שילדת החברה" "מנוע המועמדים", ולביצוע ההתאמה, צרו קשר ואשמח לעזור - http://www.op2grow.com

לקבלת מתנה - מנת מוטיבציה יומית במתנה - היכנסו לקישור: http://www.op2grow.com/freemotivation

יונית ורבר - הזדמנויות לצמיחה

מאמנת להצלחה אישית ועסקית

מומחית ליצירת מוטיבציה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יונית ורבר - הזדמנויות לצמיחה 
מאמנת להצלחה אישית ועיסקית
מומחית ליצירת מוטיבציה 
www.op2grow.com

 

לקבלת מנת מוטיבציה יומית במתנה היכנסי ל - www.motivation4all.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יונית ורבר

מאת: יונית ורבראימון אישי28/07/121021 צפיות
מהן הטעויות הנפוצות שאנשים עושים שמורידות להם את המוטיבציה לשווק ומהי הדרך הנכונה להניע לקוחות לרכוש ממני - חלק שני

מאת: יונית ורבראימון אישי16/07/12948 צפיות
מהן הטעויות שאנשים עושים שמורידות להם את המוטיבציה לשווק, ומהי הדרך הנכונה להניע לקוחות לרכוש ממני?

מאת: יונית ורבראימון אישי13/06/121155 צפיות
כמה פעמים החלטתם לעשות דיאטה ו"נשברתם" בדרך? הפעם תלמדו מהן הטעויות הנפוצות שאנשים עושים שגורמות להם להישבר בדרך, איך להימנע מהן ומהי הדרך הנכונה לרדת במשקל

מאת: יונית ורבראימון לאיכות חיים21/03/121048 צפיות
פעמים רבות, המעבר לשלב האמהות מדליק אצלנו תשוקה או חשק לעשות שינוי, למצוא את המקום המיוחד שלנו בעולם הזה. איך עושים זאת באופן מהנה וממה להימנע בדרך?

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193617 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173764 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173789 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174133 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162640 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163061 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162602 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica