חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ שיווקי: איך ליהנות מהשיווק ולשווק את העסק ביעילות – חלק ב'

מאת: יונית ורבראימון אישי28/07/20121023 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בחלק א' של המאמר העלינו את המוטיבציה לשיווק באמצעות אימוץ אמונות חדשות בנוגע לשיווק. בחלק זה יוסבר כיצד להימנע מטעויות נפוצות בקרב בעלי עסקים רבים, המורידות ללקוח את המוטיבציה לרכוש מהם. וכן יוצגו ארבעה עקרונות מנחים ליצירת מוטיבציה גבוהה לשיווק העסק.

טעויות נפוצות של בעלי עסקים שפוגעות בחשק של הלקוח לרכוש:

הלקוח איננו  מבין מדוע לרכוש דווקא ממני - כאשר ללקוח אין סיבה ערכית ברורה לרכוש דווקא ממני (למשל: איכות המוצר, שנות הניסיון שלי, הצלחתי המוכחת), בחירתו מבוססת על פרמטר המחיר בלבד. לקוח כזה איננו לקוח אידיאלי והוא לא יפרסם ויפיץ את שמי בקרב לקוחות נוספים.

הלקוח סבור שהמחיר יקר - כשהלקוח מתלונן על המחיר, הוא בעצם משדר שהוא לא מבין את הערך שלו. רכישה על סמך מחיר זול בלבד הינה בעייתי שכן היא עונה על מוטיבציה חיצונית של הלקוח בלבד. מטרתי בשיווק היא להניע את הלקוח לרכוש ממני מתוך מוטיבציה פנימית. מוטיבציה שעונה על הצרכים שלו ובמקביל גורמת לו התלהבות ורצון להמשיך ולרכוש ממני גם בעתיד. עלי לבדוק מהם הדברים החשובים ללקוח מלבד המחיר (כגון איכות, חדשנות, בלעדיות וכו') ולהניע אותו באמצעותם. ניתן להתחבר למוטיבציה הפנימית של הלקוח באמצעות שיחה פשוטה המתעניינת באופן כמה ומעמיק בצרכים שלו, ברצונות ובבעיות שלו שהמוצר שלי יוכל לפתור.

הלקוח איננו מונע לפעולה - בעלי עסקים רבים חושבים שמספיק לרמוז ללקוח בחצי משפט עמום והוא כבר יבין. אז זהו, שלא! נקודת המוצא היא שהלקוח אינו מבין. לא ממקום מזלזל חלילה אלא ממקום שבו השוק מוצף במסרים, ואם אני רוצה להעלות את המוטיבציה שלו לרכוש, עלי להיות מדויקת ובהירה במסרים שלי. דיוק ובהירות ידועים כבעלי מוטיבציה ולכן יש לדייק ולהבהיר היטב את המסר ללקוח. הלקוח צריך לדעת בדיוק מה אני מצפה ממנו. למשל : מתי להיות איתו בקשר?  מתי יהיה נוח  לקבוע פגישה נוספת? וכו'. בדרך דומה יש לנהוג במסרים כתובים: כדוגמאת מיילים או דפי נחיתה בהם צריך להופיע כיתוב מניע לפעולה כגון  : "התקשר עכשיו", "לחץ כאן" וכו'. כך עולה הסבירות שהלקוח יפעל בהתאם. יש  להקפיד על ניסוח ברור. במקום לומר משהו עמום כגון  "לפרטים ובירורים התקשר ל -  " יש לומר - " התקשר עכשיו להשתתפות במבצע / לקבלת ערכה בחינם" וכו' .

עקרונות מנחים  להנעת השיווק העסקי

הגדרת מיתוג - ייחודיות העסק

שיווק מוצלח הוא שיווק שמוביל לסגירת רכישות רבות. הלקוחות צריכים לדעת במה שונה העסק שלך מן המתחרים כדי שירצו לרכוש דווקא ממך ולא מהם. עסק ייחודי בתחומו מייצר תוצאות ייחודיות. אם אתה מסתכל על מתחרייך ואין לך מושג במה אתה ייחודי, אתה נמצא בבעיה. זה הזמן לחפור ולבדוק במה בכל זאת אתה ייחודי. כאשר תציג ייחודיות זו, והיא תענה על צרכי הלקוח, תייצר תוצאות טובות שיתנו לך מוטיבציה גבוהה להמשיך ולשווק. עליך לשאול את עצמך מדי יום -  מה מיוחד בעסק שלי, מהי תרומתי הייחודית לעולם. מחשבה זו יוצרת אמונה שבונה לעסק את מהותו והצלחתו. אמונה כזו תגרום לך לקום מדי בבוקר חדור מוטיבציה והתלהבות גבוהה כלפיך וכלפי העסק שלך. מציאת הייחודיות העסקית  והחוזקות  המיוחדות והספציפיות שלך יסיעו לך להפיץ את המסר השיווקי שלך, לעבוד בהנאה ולשווק בהתמדה ולאורך זמן.

יצירת שיווק ע"י יצירת שיתוף

למונח שיווק מתלוות לא מעט דעות קדומות לא כולן מעלות לנו את המוטיבציה לשווק. האמת היא , שהשאלה איך לשווק דומה מאוד לשאלה איך לשתף את האחרים במה שאני עושה. שיווק עוסק בשיתוף - שתף כל הזמן את קהל היעד שלך במסרים שלך, בעובדה שיש לך תשובות לשאלות/ צרכים/ כאבים שלהם, שביכולתך להוביל אותם למציאות אחרת, כזו שהם רוצים לעצמם. שתף אותם ביכולות שלך לעזור להם להשיג את התוצאות הטובות ביותר. שתף אותם  בכל מה שרק ניתן -  ידע, ערכים, כלים, טכניקות, טיפים, סיפורי ההצלחה ועוד. כל זאת כדי שיאמינו וידעו שאתה הוא התשובה לצורך שלהם.

פעל עפ"י תכנית פעולה שיווקית מוגדרת מראש

בעלי עסקים רבים אינם עוצרים לבנות תכנית פעולה לשווק העסק. רבים מהם חושבים שהם עושים ממילא את כל מה שצריך. בניית תכנית פעולה היא קריטית להצלחה שלך. ללא תכנית פעולה מסודרת לא יהיה לך מושג איפה אתה נמצא ביחס ליעד שאתה רוצה להגיע אליו. יותר מכך, ייתכן אף שלא תדע להיכן אתה מעוניין להגיע. כמו שספורטאי לא "עושה הכי טוב" לפני שהוא יוצא לתחרות, אלא עובד לפי  תכנית אמונים מפורטת, כך עליך לעבוד לפי תכנית הפעולה השיווקית שלך. תכנית פעולה בתור התחלה תגדיר את  היעדים שאתה שואף להגיע אליהם. הגדרת היעדים היא כשלעצמה מניעה לפעולה ומגבירה את המוטיבציה. התכנית תאפשר לך לדעת בדיוק איפה אתה נמצא ביחס למקום אליו אתה שואף להגיע. התכנית תספק לך פרספקטיבה ותזכיר לך איזה פעולות עליך לבצע ומתי, מה עשית עד עכשיו ומה עליך לעשות בעתיד. התכנית תעשה סדר בחייך ותאפשר לך לנוח ולבלות ללא נקיפות  מצפון. עצם הידיעה שפעלת עפ"י תכנית הפעולה שלך תגביר את המוטיבציה שלך באופן כללי ואת המוטיבציה לשיווק העסק בפרט.

התמדה

בעניין ההתמדה בולטים שני סוגים של טיפוסים: כאלה שאינם מסוגלים  להתמיד או כאלה שמתמידים תמיד באותו דבר. איינשטיין קבע בחוכמתו כי "אי שפיות  פירושה  לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". כך גם בניהול השיווק -  אי אפשר לעשות כל הזמן אותן פעולות נוחות ורגילות ולצפות לתוצאות שונות בכל פעם. יש לבצע פעולות, לבדוק אותן ולשפר אותן בהתאם. רק התמדה בעשייה, בבדיקה ובשיפור תוביל לתוצאות בכל המגזרים, בין אם אתה מוכר ארטיקים  או סוכן נדל"ן. ובאשר לאלה שמתקשים להתמיד?  המילה "כוח" עלולה לייאש מראש. במקום לשאול כיצד אני מייצר "כוח רצון" כדי להתמיד, שאל את עצמך "כיצד אני מתמיד בהנאה מתוך מוטיבציה גבוהה". הנעה מתוך מוטיבציה פנימית מלווה בהנאה ונמשכת לאורך זמן.

לסיום על מנת שתוכל להכניס לחייך את הכלים שקיבלת במאמר זה, בחר כבר כעת שלוש פעולות שונות שיניעו אותך לשווק את העסק בהנעה והנאה. קבע  לוח זמנים לביצוע פעולות אלה (בתוך יום, שבוע או חודש) ורשום אותן ביומנך.

הערך את עצמך, מצא את הייחוד שבך, שתף אחרים וקבל כבונוס את ההנאה וההנעה בשווק העסק!

* המאמר מיועד לבעלי ובעלות עסקים ומנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

* המאמר מבוסס על הדרכה אינטרנטית משותפת שנערכה ע"י יונית ורבר - מומחית ליצירת מוטיבציה ועירית שריר משיווק מגנט - יועצת שיווק

יונית ורבר - הזדמנויות לצמיחה

מאמנת להצלחה אישית ועסקית, מומחית ליצירת מוטיבציה

לקבלת מתנה - מנת מוטיבציה יומית שתעזור לך להתחיל את הבוקר מלאת אנרגיה, מרץ והנאה לחיים היכנסי לקישור: http://www.op2grow.com/freemotivation

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יונית ורבר - הזדמנויות לצמיחה 
מאמנת להצלחה אישית ועיסקית
מומחית ליצירת מוטיבציה 
www.op2grow.com

 

לקבלת מנת מוטיבציה יומית במתנה היכנסי ל - www.motivation4all.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יונית ורבר

מאת: יונית ורבראימון אישי16/07/12950 צפיות
מהן הטעויות שאנשים עושים שמורידות להם את המוטיבציה לשווק, ומהי הדרך הנכונה להניע לקוחות לרכוש ממני?

מאת: יונית ורבראימון אישי13/06/121157 צפיות
כמה פעמים החלטתם לעשות דיאטה ו"נשברתם" בדרך? הפעם תלמדו מהן הטעויות הנפוצות שאנשים עושים שגורמות להם להישבר בדרך, איך להימנע מהן ומהי הדרך הנכונה לרדת במשקל

מאת: יונית ורבראימון עסקי27/04/122026 צפיות
הדרך הפשוטה, היעילה והחסכונית לגייס לארגון שלך עובדים מלאי מוטיבציה, תפוקה גבוהה, שביעות רצון והתמדה לאורך זמן.

מאת: יונית ורבראימון לאיכות חיים21/03/121050 צפיות
פעמים רבות, המעבר לשלב האמהות מדליק אצלנו תשוקה או חשק לעשות שינוי, למצוא את המקום המיוחד שלנו בעולם הזה. איך עושים זאת באופן מהנה וממה להימנע בדרך?

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213689 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205318 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193120 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192952 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193039 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174147 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173552 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica