חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור רואה חשבון ?

מאת: Art23יעוץ פנסיוני30/04/20128298 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם העסקי והכלכלי , קיימת חשיבות מכרעת לניהול ושימוש בכלים מקצועיים איכותיים בכדי לוודא שבסוף יום העסקים, העסק שלכם כמשקיעים יעבוד ביעילות מקסימאלית וברווח אופטימאלי. גם המחוקקים והדיינים הבינו זאת במהלך השנים האחרונות בהדרגה , ועל כן חוקקו חוקים ותקנות (כמו חוק החברות ופקודת מס הכנסה) ואף הוצאו פסקי דין משמעותיים כדי לעודד (ולעיתים אף לחייב) בעל עסק לשימוש בשירותיו של רואה חשבון.

לרוב קיים פער תפיסתי בין האופן שבו אנו כבעלי עסקים מבינים את תפקידיו ואחריותו של רואה החשבון לבין היכולות , התפקידים ותחומי האחריות האמיתיים בהן הוא נושא במציאות. רוב בעלי העסקים מעלים בעיני רוחם איש מקצוע מעונב , היושב במשרד וחותם על דו"חות שהגישה לו מנהלת החשבונות , אך בפועל , רואה חשבון המבצע תפקידו נאמנה פועל הרבה מעבר לכך, בכדי לוודא שהעסק שלכם יצליח וימשיך להתקיים לעוד שנים רבות וארוכות...

אז מה בעצם רואה חשבון עושה ?

תפקידיו של רואה החשבון רבים ומגוונים ותלויים בעיקר בסוג העסק השוכר את שירותיו. רואה חשבון יכול לבצע בקרות פנימיות בעסק , שירותי חשבות , עריכת דו"חות כספיים המחויבים על פי החוק והתקנות , מתן ייעוץ פיננסי ושירותי מס ועוד...

בנוסף , רבים בראיית חשבון הצעירים כיום אוחזים בנוסף לתעודת רו"ח המוסמך שלהם בתואר אקדמי כלכלי כגון מנהל-עסקים, מערכות מידע כלכליות ,משפטים או כלכלה , ולכן יכולים לתת לכל עסק ערך מוסף בכדי להתייעל ולהתפתח מעבר למצבו הנוכחי. כאשר אנו מתחשבים בשכרו של רואה-חשבון , נקודת ההנחה ממנה כדאי לצאת היא שברוב המקרים , הרווח הפוטנציאלי מההתקשרות עם רואה החשבון יהיה גבוה יותר מהשכר אותו נשלם לרואה-החשבון , וזוהי (בעולם העסקים) הגדרת הרווח.

רואה חשבון פרטי או חברה גדולה ?

כאשר כבר החלטנו שנכון עבורנו להיעזר בשירותי ראיית חשבון, עלינו למצוא את הרואה חשבון הנכון עבורנו ועדיף רואה חשבון קרוב גאוגרפית לעסק שלנו. ההחלטה הנ"ל נובעת ראשית מהרצונות והשאיפות של בעל העסק , כלומר , מה בעל העסק מעוניין לבצע או לשנות בעסק ולהיכן הוא רוצה להצעיד את העסק או החברה בעתיד הקרוב או הרחוק.

לאור זאת , נבחר רואה חשבון עם תחום התמחות רלוונטי לרצונות ולצרכים , כלומר , אם אני מעוניין לחסוך תשלומי מס מההתנהלות השוטפת של העסק , אני אעדיף לשכור את שירותיו של רואה-חשבון המתמחה בדיני מיסים ומאידך , אם אני מעוניין שהעסק יתפתח ויגדל אז אעדיף לשכור את שירותיו של רואה חשבון המתמחה שתחומים של מנהל-עסקים , מימון או בקרה פנימית.הנקודה היא שרואה החשבון צריך להתאים לסוג העסק , לפעילותו ולמטרותיו.

איך מתקדמים?

כעת , לאחר שהבנו איזה סוג של שירותי ראיית חשבון ברצוננו להיעזר , ובדיוק באיזה תחום התמחות , נפעל לאיתור מועמדים מתאימים. כמו בכל תחום חיים (כמעט) , אל תקבלו את ההצעה הראשונה המוצעת לכם , בנו רשימת מועמדים , בצעו סקרי שוק , השוו מחירים , בדקו חוות דעת באתרים מקצועיים ופורטלי עסקים למיניהם והכי חשוב , היעזרו בחברים, מקורבים , עמיתים למקצוע , ספקים , לקוחות או כל מי שדעתו נחשבת בעיניכם.

למרות שלא מדובר בקריטריון מובהק , קיים כלל אצבע לגבי ההחלטה אם לבחור ברואה חשבון פרטי , במשרד רואה חשבון קטן או בפירמת רואי חשבון גדולה. עסק גדול יזדקק לשירותיו של משרד גדול (ולרוב העלויות יהיו גבוהות יותר מאשר אל מול משרד קטן) , לעומת זאת , עסק קטן יסתפק בשירותי רואה חשבון פרטי או משרד קטן והעלות תהיה נמוכה יותר מאשר האופציה של פירמת רואה החשבון.

לא מדובר כאן על שיקול הנובע רק מיתרון לגודל , בדרך הפירמות הגדולות יהיו קשובות יותר לעסקים גדולים בעוד שמשרד קטן יעניק לבעל העסק בדרך כלל יחס אישי ואינטנסיבי יותר. אם זאת , לא נרצה לשכור משרד קטן מדי אם היקף הפעילות שלנו רחב מדי עבורו כדי לא להזיק לחברה , ולכן מדובר בהתאמה ברורה ונכונה בין ה"קליברים" הן של העסק והם של רואה החשבון או הפירמה.

עוד פגישה ועוד פגישה

כאשר כבר ברור לנו אילו שירותי ראיית חשבון אנו דורשים ובאיזה סדר גודל (פרטי , משרד קטן או פירמה) , נפנה לרואי המחשבון המועמדים ונבצע "ראיון עבודה" , מדובר יותר בפגישה אישית במטרה לתאם עמדות וציפיות , לשאול שאלות וגם (הכי חשוב) לנסות ולעמוד על טיבו של רואה החשבון.

חשוב ביותר שתהיה כימיה בין בעל העסק ובין רואה החשבון , ומעבר לכך שלפחות על פניו , ייווצר בפנינו הרושם שמדובר באדם אמין ומהימן , לא רק בהיבט של רמאות ושרלטנות אלא בהיבט של אדם שלא יפגע בעסק במהלך ההעסקה או לאחריה לאור אי-אלו יחסים בין אישיים קלוקלים.

בחרנו את המועד המושלם? מצוין , כעת נשאר רק לסגור את הקצוות הקטנים... יש לכרות חוזה מחייב בין הצדדים המבהיר את כל החובות,הזכויות, התעריפים, יחסי הגומלין והמהות העסקית של העסקה הנקשרת קרי שירותי ראיית החשבון. יש להימנע ככל האפשר מהסכם הכובל את הצדדים לזמן ארוך (גם במחיר של מבצעים והוזלות מצד רואה-החשבון) ,ההעדפה היא שקדנציית רואה חשבון מכהן היא שנה וניתן להעריכה לפי שביעות רצון או תפקוד, חוזה מסוג זה אגב , מנוגד לקוד האתי של לשכת רואה-החשבון ואמינות כאמור היא ערך עליון כאשר מישהו אחר מטפל לך בפיננסים.

טיפים נוספים :

שימו לב לזמינות של רואה החשבון כלפיכם , לקשב ולהבנתו של העסק העומד מולו , רואה חשבון מעורב יהווה יתרון מתמיד לעסק ויחזק את יחסי העבודה והאמון ביניכם.

כסף זה לא הכל – אמירה מוזרה בעולם העסקי , אבל שימו לב שאתם לא חוסכים בשכר רואה חשבון כמה מאות שקלים , רק כדי לאבד מאוחר יותר כמה מאות אלפי שקלים , רק כי בחרתם ברואה החשבון הזול יותר במקום ברואה החשבון המתאים (והיקר יותר). לרוב המחירים והעלויות של שירותי ראיית החשבון זהים , אך אם נתקלת בסכום גבוה יותר , רצוי ואף חובה לברר את מהות ההבדל במחיר , לעומת זאת , אם נתקלים במחיר נמוך יותר משמעותית , רצוי להימנע מהתקשרות עם רואה חשבון מסוג זה היות וכללי ההתנהגות של רואה החשבון מחייבים תעריפי מינימום .(ולא היינו רוצים להיקשר לרואה חשבון לא ממושמע או אתי).

וודאו שלרואה החשבון תעודת רואה חשבון מוסמך בתוקף , שהוא חבר לשכת רואי החשבון בישראל ושאכן לא מדובר במתחזה.

וטיפ אחרון... למרות שאין תחליף לניסיון , אל תחששו להתנסות עם רואי חשבון "צעירים" שרק סיימו את ההתמחות , בדרך כלל , רואי חשבון אלו מגיעים לאחר התמחות ארוכה מאוד (שנתיים) בעולם העסקי והם מעורים יותר בחוקים ותקנות חדשים ועדכניים , כך למשל , רואי החשבון שהוסמכו בשנים האחרונות הוכשרו לעסוק בתקני חשבונאות בינלאומיים (IFRS) , הנהוגים ברוב החברות בישראל ובעולם , בעוד שמספר רואי חשבון וותיקים יותר אינם מוסמכים לעסוק בתקינה שכזאת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים Art23

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Art23

מאת: Art23רכב12/05/121200 צפיות
למי אלו מכם שביכולתם הפיננסית לרכוש רכב חדש , ולא יכולים בלי ה"ריח של החדש מהניילונים" , אין יותר מדי טיפים חבויים לעין , אני מקווה שביצעתם סקר שוק וביצעתם השוואה לגבי תנאים ומחירים בלפחות 3 סוכנויות רכב (יבואנים) . אם זאת , עדיין קיימת אפשרות להוזיל או להקל במעט על תהליך הרכישה...

מאת: Art23בניית אתרים12/05/121060 צפיות
בדרך כלל לא משנה מה גודל העסק שלך, הקונצנזוס העסקי הוא שכל עסק , החל מהקטן ביותר ועד הפירמה הגדולה ביותר זקוקה לשני אמצעי שיווק בסיסיים : כרטיסי ביקור ואתר פרסום באינטרנט.

מאת: Art23משכנתא04/05/121121 צפיות
עבור רובה המוחלט של האוכלוסייה עסקת רכישת דירה או בית פרטי היא העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר שנבצע במהלך כל חיינו. לכן,לא לחינם קבע המחוקק שעסקאות מקרקעין יכרתו בין המוכר לקונה בחוזה בכתב (בפורמט מחייב בו מופיעים כל הפרטים המהותיים) ושהעברת נכס המקרקעין תירשם בלשכת רשם הקרקעות (המוכרת לרובנו כ"טאבו"). המחוקק גם מבין את משמעותו של כישלון או ניסיון מרמה בעסקה זו ולרוב תינתן הגנה מכוחן של תקנות שוק הן לרוכש והן לקונה כדי לא לגרור אי אלו מהצדדים לתהומות נשייה כלכליים קרי בור ללא תחתית של חובות כלכל

מאת: Art23תקליטנים30/04/121207 צפיות
קודם כל , שיהיה בשעה טובה והמון מזל , כי אם לא עומד להתרחש אירוע משמח כלשהוא שמצריך חגיגה , לא הייתם קוראים כתבה שנקראת "איך לבחור תקליטן לאירוע".

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182129 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172816 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161655 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161703 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161814 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142869 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144670 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica