חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופת גמל להשקעה- הטבות מס עושות את כל ההבדל

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/20161627 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה במכשיר הפיננסי קופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן של הטבות מס משמעותיות ביחס להשקעה שכזו. לפניכם כמה פריטי מידע רלוונטיים לעניין זה.

אירועי מס ומס רווחי הון

תקנות מס רווחי הון, המס אותו גובה המדינה ממשקיעים וחוסכים בשוק ההון הישראלי, קובעות כי גביית המס תיערך בעת מימוש ההשקעה או בתום שנת המס (המאורע המוקדם מבין השניים). בהתאם לאמור לעיל ישנה חשיבות לאופן בו מגדירה רשות המיסים איזו פעולה נחשבת למימוש השקעה ואיזו אינה נחשבת ככזו. כך למשל משקיע אשר ימכור את המניות המצויות בבעלותו יידרש לשלם מס רווחי הון לאחר המכירה, קביעה דומה תתקיים גם לגבי פדיון כספי תוכנית חיסכון בנקאית וכן הלאה.

אירועי מס וקופות גמל להשקעה

לאבחנה בין פעולה הנחשבת לאירוע מס וכזו שאינה נחשבת יש משמעות רבה עוד יותר בכל הנוגע להשקעה בקופת גמל להשקעה. מדוע? בתקנות החוק המסדירות את פעולתן של קופות גמל להשקעה נקבע כי המשקיעים ידרשו לשלם מס רווחי הון רק בעת פדיון כספי הקופה והם פטורים מתשלום המס בתדירות שנתית.

ניוד בין מסלולי השקעה ובין קופות

מאחר והפעלת קופות הגמל להשקעה מסורה בידי השוק הפרטי הקפיד משרד האוצר לעודד תחרות חופשית בין הקופות השונות ולשמר את כוח ההחלטה בידי המשקיע/לקוח. בהתאם לאמור לעיל נקבע בתקנות החוק כי מהלך ניוד כספי החיסכון בין מסלול השקעה אחד למשנהו (במסגרת אותה קופה) לא ייחשב כאילו עמית הקופה פדה את כספו (כלומר אינו מוגדר כאירוע מס) ולא יוליד דרישה לתשלום מס רווחי הון. באופן דומה גם עמית קופה אשר יחליט להעביר את כספו מקופת גמל להשקעה אחת לאחרת, לא ייחשב כמי שמשך את כספי החיסכון וגם הוא לא יידרש בעת ביצוע מהלך שכזה לתשלום מס רווחי הון.


 



תגיות המאמר: קופת גמל להשקעה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20929 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/201001 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191091 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191387 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191128 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191434 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195854 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182101 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172781 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161677 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161787 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142842 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144646 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

מאת: אסף יהלומייעוץ פנסיוני03/03/132036 צפיות
הכלכלה הישראלית חוותה בשנים האחרונות שינויים רבים, אשר הפכו אותה לתחרותית ופתוחה יותר. אחד השינויים שחלו בה, הוא בתחום של ייעוץ פנסיוני לשכירים. תחום אשר קרוב לליבם של מאות אלפי אנשים ומשפיע עליהם באופן ישיר, בשלב כזה או אחר של חייו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica