חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קצת על ההבדל בין אימון ליעוץ

מאת: טלי פלדאימון אישי09/05/20121132 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנשים רבים תוהים מה ההבדל בין אימון ליעוץ. אז בואו נלמד מעט על שני התהליכים:

יעוץ הוא תחום בו היועץ מביא עימו לקשר את הידע הייחודי שיש לו בתחום מסוים. לדוגמא: יועץ הנהלת חשבונות יביא את הידע שיש לו בתחום הנהלת חשבונות למי שמקים עסק ואינו בקי בתחום. היועץ ייתן לבעל העסק כלים וידע הנחוצים לו על מנת להקים ולתפעל את העסק שלו ולכן מי שזקוק לעצות וידע בתחומים החסרים ונחוצים לו – יפנה ליועץ.

אימון לעומת זאת הוא תחום פעילות שבבסיסו התובנה כי האדם הוא המומחה לחייו, הידע והיכולות נמצאים בשליטתו ואילו תפקיד המאמן לעזור לו למצות את הפוטנציאל האישי, לשקף לו דברים, להעצים יכולות שקיימות ואינן באות לידי ביטוי או שאין מודעות אליהן. אנשים שפונים לאימון נמצאים במצב של 'תקיעות'. כלומר, הם רוצים להתקדם ולהצליח אך אינם יודעים כיצד לעשות זאת. הם זקוקים למאמן שילווה אותם, יכוון, ישקף את החסמים שלהם ויאפשר להם לגשר על הפער בין המקום בו הם נמצאים לבין המקום אליו הם שואפים להגיע. הפערים קיימים כמובן בכל תחומי החיים: בקבלת החלטות, במישור האישי, הזוגי, הקריירה, העסקי, הניהולי ועוד.

אימון הוא תהליך משותף למאמן ומתאמן בו המאמנים מסייעים למתאמנים להשיג את המטרות בתחומי החיים השונים. המאמן לא מחליט עבור המתאמן ולא מייעץ לו מה טוב ומה לא טוב, הוא אינו שיפוטי והוא מכוון את המתאמן בתהליך של מודעות, הבנת חוזקות המתאמן לצד הבנת הדברים החוסמים אותו מלהתקדם כך שבתום האימון, יוכל המתאמן להמשיך לבדו. למעשה המאמן עוזר למתאמן למצוא לבד את התשובות לבעיות שלו, להיות מודע למה שחשוב לו בחיים, להיות אחראי לחייו ולחיות אותם על פי מה שמתאים לו ולא לפי השפעות וציפיות הסביבה.

אם נחזור ליועץ ונחדד את ההבדלים – תפקידו של היועץ לייעץ לכם ולתת רעיונות ופתרונות בתחומי מומחיותו, כלומר, הוא המומחה בניגוד לאימון בו המתאמן הוא המומחה לחייו.

אם נסכם את ההבדלים בטבלה הם ייראו כך:

אימון

ייעוץ

הנסיון הוא של המתאמן

הנסיון הוא של היועץ

המתאמן אחראי לתהליך

היועץ אחראי לתהליך

המאמן מאפשר למתאמן ללמוד מה חשוב לו, מה מניע אותו, מהם הרצונות שלו, מהמתאים לו, מה הציפיות שלו  ובכך לעשות אתהדברים בדרך שלו

היועץ נותן את הכלים והתובנות שלו ואומר לך מה לעשות על פי הדרך שלו

המאמן שואל שאלות מנחות על מנת ל'הוציא' לפועל את הידע, החכמה והנסיון שלהמתאמן

אתה שואל שאלות והיועץ נותן עצות ופתרונות בתחום מומחיותו

המתאמן מספק את התשובות מתוכו

היועץ מספק תשובות

המאמן עוזר לך להניע את עצמך לבד כך שתוכל להתקדם בהמשך בלעדיו

היועץ יהיה זמין עבורך כאשר תזדקק לידע שלו

אתה מתקדם בדרך שלך

אתה מתקדם בדרך של היועץ

מנסיוני אוסיף כי בנוסף להבדלים להלן, קיים הבדל נוסף משמעותי והוא שמאמן אינו 'מסתפק' בסיבה שלשמה הגיע המתאמן לאימון אלא בוחן עימו בצורה הוליסטית, בדיוק כמו גוף-נפש, את השפעות תחומי החיים השונים של המתאמן על הסיבה שלשמה הגיע לתהליך. הבדל זה בעל חשיבות גבוהה והוא עוזר 'להתניע' תהליך אשר מאפשר למתאמן לעשות שינויים ע"י מודעות גבוהה למכלול חייו כך שבהמשך, לאחר סיום האימון, הוא יוכל להתקדם בכוחות עצמו ולהגיע להישגים מרשימים בתחומים שונים ובתקופות שונות בחייו.

אימון ויעוץ הם דברים שונים ואתם צריכים להחליט בהתאם לנסיבות מה מתאים עבורכם.

טלי פלד - מאמנת אישית בתחומי אימון אישי, אימון קריירה, אימון מנהלים

www.tally-coach.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טלי פלד - מאמנת אישית עם נסיון רב באימון אישי, אימון קריירה, אימון מנהלים.

מוסמכת מטעם איק"א (האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג), מחויבת בעבודתי לקוד האתי של ה-ICF (ארגון המאמנים הבינלאומי) וחברה בלשכת המאמנים בישראל ובאיק"א.

טלי פלד - מאמנת אישית

נסיון רב באימון מנהלים, אימון קריירה, אימון אישי.

אני חברה בצוות המאמנים של איק"א - מאמנת מנהלים בקורסי ההסמכה לאימון בשלוחת הטכניון ובבי"ס למנהלים (המי"ל).

בעלת תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים, נסיון ניהולי של 25 שנים בחברות בינלאומיות גדולות והכרות עם ארגונים ועולם התעסוקה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי פלד

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213666 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205297 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193114 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192948 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193024 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174137 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173543 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica