חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גורמים העלולים להשפיע על טרשת נפוצה

מאת: aya nekudaבריאות ורפואה כללי13/05/2012885 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלת הטרשת הנפוצה הינה מחלה הנובעת מכשל במערכת החיסונית. בשל כך, תאים לבנים תוקפים את החומר העוטף את מערכת העצבים, המיאלין, ומשבשים את זרימת הפולסים החשמליים בין המוח לעצבים השונים. כתוצאה מכך מתרחשת פגיעה עצבית. הרפואה, מתקשה לאתר גורם אחד למחלה וסוברת כי שילוב נדיר בין מטען גנטי מסויים והשפעה של גורמים סביבתיים הם שעלולים לגרום להופעת המחלה.
להלן מספר גורמים סביבתיים העלולים לגרום להופעת המחלה:

תזונה: מחקרים רבים בדקו את השפעתם של מזונות ומשקאות שונים על הופעתה של טרשת נפוצה כמו על מחלות רבות אחרות. ככול הנראה שילוב של מספר גנים ותנאים סביבתיים מיוחדים כגון וירוסים, זיהום סביבתי, חשיפה לשמש ותזונה הם שמשפיעים מהלך המחלה. החוקרים טוענים כי קיים פער משמעותי בהשפעה של תזונה על המחלה בין אנשים עם טרשת נפוצה עם מהלך התקפי לבין כאלו הסובלים מטרשת נפוצה עם מהלך פרוגרסיבי. עוד נמצא כי צריכת אלכוהול במידה מתונה יכול לעכב את התקדמות המחלה, צריכת דגים שומניים ושומן מן החי יכולים דווקא לתרום למצב הבריאותי, כמו גם שתייה מבוקרת של קפה ותה ירוק. עישון לעומת זאת עלול להביא להתדרדרות מהיר כמו גם מזון שומני מן החי.

עלייה במשקל: כבר היום ידוע לנו כי עלייה ועודף במשקל הינו גורם סיכון למחלות רבות. מחקרים רבים בודקים היום את השפעת ההשמנה גם על טרשת נפוצה. הסברה היאכי עלייה משמעותית במשקל עלולה לגרום לפעילות דלקתית בגוף שמגבירה את הסיכוי לפתח מחלה אוטואימונית כמו טרשת נפוצה.

מתח: כמו במקרה של השמנה גם למתח קשר ללא מעט מחלות. מחקרים שנערכו התקשו למצוא קשר ישיר בין המתח להופעת המחלה אך סברו כי המתח מהווה זרז להתפרצות המחלה ולהופעת התקפים.

דפוסי עבודה: חוקרים מצאו כי דפוסי שינה שאינם קבועים המשבשים את מעגל השינה-עייפות-ערות עלולים לגרום לתגובות דלקתיות המעלות את הסיכון להופעת טרשת נפוצה. הכוונה היא לעבודה לאורך שנים במשמרות לילה או במשמרות המשתנות לאורך היממה. ההפרעה שנוצרת משבשת את הפרשת המלטונין ומגבירה את התגובות הדלקתיות.

לסיכום, הרפואה טרם הצליחה לבודד גורם אחד או סדרת גורמים קבועה שגורמת לטרשת נפוצה. ככול הנראה שילוב של מספר גורמים גנטיים וסביבתיים הם שמביאים להתפרצותה ואף יכולים להשפיע על חומרתה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת aya nekuda

מאת: aya nekudaהשמנת יתר16/07/121214 צפיות
חוק הדוגמניות החדש והדיון הציבורי הסוער בעקבותיו מחזירים לשולחן את שאלת הרלוונטיות של מדד BMI. אז מהו בדיוק מדד BMI וכיצד הוא נקבע? כל מה שרציתם לדעת על מדד BMI ומחשבון BMI בכתבה הבאה.

מאת: aya nekudaבריאות ורפואה כללי10/07/121120 צפיות
השמנת יתר היא מגפה שהולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם. השמנה בקרב ילדים הנה תופעה מסוכנת שיש לשים אליה לב. באמצעות חקיקה תומכת, מודעות גבוהה והדרכת הורים מתאימה ניתן להתמודד עם תופעה זו בצורה טובה יותר.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223099 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213607 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201776 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201497 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191971 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica