חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי זוכר תקופות רעות יותר?!

מאת: גיא חזןשוק ההון05/06/2012905 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתקופות רעות בשווקים הפיננסים נוטים המשקיעים לחשוב כי הינה מדובר בתקופה הקשה ביותר בזיכרון "הצרוב" שלהם. פתאום לרגע שוכחים מה קרה ומה היה בעבר הלא כ"כ רחוק ומעניקים למשבר הקיים הילה של שיאים משבריים חדשים.

התקופה הנוכחית היא בדיוק כזאת. הפחד מאירופה אולי מוצדק אך האם נכון וראוי להכתירו כ"אם המשברים"? אין לי תשובה חד משמעית על השאלה הזו. האם זהו באמת המשבר הכלכלי הגדול ביותר? האם היבשת הישנה (אירופה) תחולל לשווקים הפיננסים את כל מה ששאר המשברים הפיננסים לא עשו?

בעיתונות הכלכלית פורסם על מאמרו של שר החוץ הגרמני לשעבר  - יושקה פישר - במאמר, בעיתון הגרמני "זידויטשה צייטונג", הוא טוען כי המכשול הוא שוב מדינתו שלו - גרמניה. לטענתו, ראשי המדינה מובילים את היבשת הישנה למשבר גדול של המאה ה-21 ותוהה כיצד יתכן שמחוללת המשברים הגדולים של המאה ה-20 (מלחמות העולם הראשונה והשניה) נמצאת שוב בכותרות כמחוללת משבר נוסף במאה החדשה.

במאמר כתב פישר כי המדיניות הנבחרת על הנהגת גרמניה אינה פתרון ראוי (מדיניות מצמצמת) והרצון של גרמניה לתרגם את מדיניות זו על גוש האירו תגרום להיפך הגמור מהמצופה. לטענת פישר, גרמניה ואירופה כולה צריכים לחתור למדיניות מרחיבה שתעודד צמיחה.

אז אולי מדובר בתקופה סוערת במיוחד בשווקים הפיננסים עם תנודות שערים חריפות במדדים המובילים ובסקטורים מרכזיים אך אלו עם זיכרון של מעל יום או יומיים וודאי זוכרים משברים קשים מהעבר:

  • שנת 2007 - התפוצצות בועת הסאב פריים - המשקיעים מגלים פתאום שמחירי נדל"ן יכולים גם לרדת וההלוואת המופקרות שניתנו על ידי הבנקים לכל דורש ונארזו מחדש ונמכרו בשווקים הפיננסים כמוצר חסר סיכון עומדות בפני מצב של שווי אפס.
  • ספטמבר 2008קריסת ליהמן ברדרס - האימרה של 'גדול מכדי ליפול' הופכת לחסרת רלוונטיות. הבנק היה חשוף לסיכונים שלא יכל לעמוד בהם וביקש סיוע ממשלתי להצלתו. הממשל האמריקאי בחר לתת לבנק ליפול מה שזיעזע את השווקים.
  • שנת 2001-2002 - התפוצצות בועת הדוט קום - בתקופת בועת הדוט קום כל מספר זכה. השווי של החברות נגזר ממספר הגולשים באתר האינטרנט. עוד לא ידעו אז כיצד ניתן לתרגם כמות גולשים להכנסה ורווחים אך יכלו לתרגם זאת לשווי בורסאי גבוה. מדד הנאסד"ק ירד מרמה של 5000 נקודות לרמה של 1000 נקודות.
  • שנת 1998 - קריסת חברת הגידור - LTCM - קרן הגידור היתה פלא פיננסי. החברה העסיקה עילויים פיננסים, מתמתיים ונבחרת סוחרים שהצליחה להציג תשואות פנומנליות במשך כמה שנים. החברה עסקה בניצול פערי ארביטראז בשווקים הפיננסים בעולם תוך נטילת מינוף על השקעותיה. פעם אחת עשו השקעה לא מוצלחת - השקעה באג"ח ממשלת רוסיה. לאחר שממשלת רוסיה הכריזה כי אינה יכולה לעמוד בהחזר מלוא החוב לבעלי האג"ח התחיל הסחרור בקרן הגידור הכל יכולה והחשש היה שקריסתה יסחרר את כלכלת ארה"ב.
  • שנת 1994 - בישראל, שלאחר התעוררות מהסכם אוסלו, הבינו המשקיעים שהשלום לא כ"כ קרוב ושוק המניות הגיב בהתאם.
  • שנת 1987 - אוקטובר השחור - המשקיעים בוול סטריט מזהים משהו לא ברור אך עם זאת שולחים את המדדים לירידות חדות. ללא שום סיבה.
  • שנת 1982 - ישראל - משבר מניות הבנקים - אחרי שמדינה שלמה קנתה מניות בנקים הבינו הבנקאים כי לא ניתן לעמוד אחרי ההבטחות. הבנקים הולאמו והמסחר בבורסה פסק למשך 3 שבועות.
  •  



    תגיות המאמר: אירופה, וול סטריט


     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:
     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת גיא חזן

    מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
    יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

    מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193018 צפיות
    אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
    תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

    מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910552 צפיות
    אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

    מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183234 צפיות
    אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

    מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181313 צפיות
    לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181374 צפיות
    הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

    מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

    מאת: kereninaשוק ההון08/02/214092 צפיות
    דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

    מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
    יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

    מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
    תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

    מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910552 צפיות
    אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

    מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193002 צפיות
    בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

    מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182843 צפיות
    צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

    מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
    זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica