חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך אתה מודד את קרן הנאמנות שלך?

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/20183224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
המון המון משקיעים עושים שימוש לא מבוטל בקרנות נאמנות בתיק ההשקעות שלהם.

כמו בכל דבר בחיים ובהשקעות – לנחיצות בשימוש בקרנות נאמנות בתיק ההשקעות יש דעות לכאן ולכאן. לפני שנים רבות, גרסתי כי שימוש בקרנות נאמנות בתיק ההשקעות רק גורעת מהביצועים ולכן נמנעתי.

כיום, עם הרבה יותר ניסיון ועם טכנולוגיה מתקדמת ועדיפה ועם מוצרים מתקדמים ודרכי מדידה זמינים ומדוייקים – אני רואה בקרנות הנאמנות ככלי השקעה שנחיצותו בתיק ההשקעות גבוה. גובה שיעור החשיפה לקרנות נאמנות יהיה כמובן בהתאם לאופי המשקיע. למרבית המשקיעים זה בהחלט יכול להתאים ואיני רואה מניעה מדוע משקיע "רגיל" לא יעשה שימוש כזה או אחר בקרנות נאמנות.

ישנם בשוק ההון הישראלי מאות קרנות ועוד אלפי קרנות ברחבי הבורסות בעולם.

אני מחלק את אופיין ל – 2 קטגוריות עיקריות: קרן מחקה וקרן אקטיבית.

קרן מחקה, בדומה לתעודות סל, עוקבת אחר המדד הרלוונטי ושואפת להציג את ביצועי המדד ללא תלות ביכולות ניהול. מכשיר השקעה מצוין שעושה את העבודה במרבית המקרים ועם עלויות נמוכות.

קרן אקטיבית פועלת להשיג תשואות העולות על מדדי היחס שהיא בחרה להשתייך אליהם וכאן נכנסת שיטת החישוב שחלק מהמשקיעים אינם ערים לה.

כשאני משקיע בקרן אקטיבית סביר להניח שאשלם דמי ניהול גבוהים בתמורה לניהול. יש מנהל קרן והוא פועל כל העת על מנת להציג תשואות גבוהות ככל הניתן בהתאם למדיניות ההשקעה של הקרן.

אז בחרתי קרן נאמנות מסוימת והיא הרוויחה בתקופה שהחזקתי – 10%. זה טוב? זה רע?

אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מדד היחס

מדד היחס הוא מדד שקרן הנאמנות בחרה להיצמד אליו. מדובר באחד ממדדי הבורסה. למשל – מדד תל אביב 35, מדד תל בונד 20 וכו'.

שימו לב, התשואה של קרן הנאמנות שלכם אינה עומדת בפני עצמה. אם הקרן הצליחה להרוויח 10% זה אולי יפה אך חייבים לבדוק את תשואתו של מדד היחס כפי שהקרן הגדירה את ההשתייכות אליו. מאחר שאנו משלמים דמי ניהול לא מעטים לקרן הנאמנות – אנו מחפשים תוצאות העולות על מדד היחס. ולכן, תשואת הקרן המוחלטת אינה רלוונטית.

אם קרן הנאמנות שברשותי הרוויחה 10% בשנה אך מדד היחס עלה ב 15% אני מבין שקרן הנאמנות נכשלה ובגדול. בחרתי בקרן אקטיבית על מנת שתייצר לי תשואה העולה על מדד היחס וקיבלתי תוצאות פחות טובות.

כמובן שהמדד פועל גם בצד השני.. הקרן שברשותי הפסידה 10% אך מדד היחס ירד ב 15% – אני מבין שקרן הנאמנות עשתה עבודתה נאמנה.

אירוע חיובי נוסף – קרן הנאמנות עלתה ב 10% ואילו מדד היחס עלה ב 5%. קרן הנאמנות עשתה את עבודתה נאמנה.

מדד הממוצע הענפי

מדד הממוצע הענפי מאפשר לנו לבחון את ביצועי קרן הנאמנות אל מול אחיותיה הדומות. שהרי יש לא מעט קרנות נאמנות תחת אותה קטגוריית השקעה (מניות, אג"ח, שילוב של שניהם). אז מתוך קרנות רבות הפועלות תחת אותן הגדרות ניתן לגזור ממוצע ומכאן להקיש על ביצועי קרן הנאמנות שלנו.

אם קרן הנאמנות שלנו השיגה תשואה של 7% והממוצע הענפי השיג תשואה כפולה – הקרן נכשלה ובגדול.

אם קרן הנאמנות שלנו השיגה תשואה של 7% והממוצע הענפי הציג תשואה של 3%,  הקרן שלנו עושה עבורנו את העבודה.

סיכום

כאשר מדובר בקרן מחקה – חייבים לעקוב שהקרן אכן מחקה את המדד אליו היא שייכת. כאשר מדובר בקרן אקטיבית, חייבים לבחון את התשואות בהתאם למדד היחס ובהתאם למדד הממוצע הענפי. תשואת הקרן אינה מספקת.

כאשר מדובר בקרן אקטיבית אני מציע לבחון את ביצועי הקרן לאורך זמן. מאוד יתכן שבשנה מסוימת קרן נאמנות תיכשל בביצועים אל מול מדדי היחס או אל מול הממוצע הענפי. לכן, בבואי לבחון ביצועי קרן נאמנות אקטיבית תחת שני המדדים שהוזכרו בפוסט הזה – אעשה זאת תחת 2-3 שנות השקעה לאחור. אם הקרן מצליחה להציג ביצועים העולים גם על מדד היחס וגם על הממוצע הענפי במהלך שנתיים שלוש – שם נשקיע.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

 



תגיות המאמר: קרן נאמנות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193013 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910499 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181310 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181369 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאת: גיא חזןנדל"ן23/08/172686 צפיות
כמו בבורסה, אם אתם לקראת עסקה של קניה או מכירה של בית - אין לכם באמת אפשרות לדעת לאן הכיוון של המחיר (בטווח הקצר) פרט למיקוח מול הצד השני.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161610 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152042 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138394 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128569 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128600 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/128522 צפיות
החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם. קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות06/12/118547 צפיות
השקעה באמצעות קרנות נאמנות פופולארית מאוד עקב הנוחות שבה. קרן הנאמנות מצהירה מראש היכן היא משקיעה את הכספים ומכאן רק נותר לבחון פרמטרים פיננסים ולשלוח הוראת קניה. אפילו אין צורך במגבלת שער (לימיט).

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica