חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לארגון יום עיון מוצלח

הפקת יום עיון

אם אתם נדרשים לארגן יום עיון עבור עצמכם, מקום עבודתכם או עבור לקוח שלכם, אתם וודאי יודעים כי מדובר בפרויקט לכל דבר. פרויקט כזה מחייב תכנון קפדני, תקצוב, ניהול ופיקוח כדי שהתוצאות יהיו משביעות רצון. למענכם, הכנו כאן כמה טיפים שימושיים, שיסייעו לכם לארגן יום עיון מוצלח, שעוד ידובר בשבחו שנים רבות.

הכנה מוקדמת

כבכל פרויקט, נדרשת כאן הכנה מוקדמת ויסודית. לכן, ערכו ישיבה עם גורמים אחרים שיש להם קשר עם הפרויקט, לרבות נציגים מן המוזמנים, המרצים וצוות המארגנים. בישיבה כזו יעלו וודאי סוגיות חשובות שלא נתתם עליהם את הדעת. נחיצותה של ישיבת "סיעור מוחין" שכזו, היא רבה מאוד.

תקציב

חשוב מאוד לקבוע מראש מסגרת תקציבית לאירוע. מסגרת כזו תחייב אותנו לתעדף נושאים מסוימים ותרסן היסחפות אחר רעיונות ספונטאניים. קחו בחשבון כי אתם עלולים גם לחרוג מהמסגרת. זה בסדר, כל עוד החריגה מוצדקת ולא גדולה (לא יותר מ-5%). אם אתם שכירים ועמדתם בתקציב המתוכנן, אין ספק כי מנהל הכספים בחברה שלכם יעריך אתכם על כך.

מיקום ונגישות

חשוב מאוד לערוך את יום העיון במקום מרכזי, עם גישה נוחה מצירי תנועה מרכזיים וסמיכות לתחנות תחבורה ציבורית. תנו דעתכם על כך שראוי גם לערוך את האירוע במקום נגיש לנכים, כי בהחלט עשויים להגיע גם נכים לאירוע. עניין החניה גם הוא חשוב מאוד עבור האורחים. בררו מראש היכן באזור יש מגרש חניה חופשי לשימוש או מגרש זול יחסית. ייתכן ותוכלו גם להגיע להסדר של חניה מוזלת עם בעלי המגרש, בתאום מוקדם. חשוב שתשלחו במייל או בדואר הזמנות הכוללות מפות ברורות והנחיות הגעה מפורטות, כדי להקל את ההגעה ליעד. לפני המשלוח להדפסה, עשו הגהה יסודית על המסמך, כדי לוודא שלא נפלה בו טעות.

האירוע הוא לאורחים

חשוב שתזכרו: האירוע שלכם מיועד לאורחים. הגדירו במדויק את מי אתם מזמינים לאירוע. בקשו מהאורחים לשלוח לכם הנחיות למקרים של צרכים מיוחדים (למשל: תרגום סימולטני, צרכי אבטחה, ענייני כשרות מיוחדים). האירוע לא צריך להיות מפואר, יקר או מנקר עיניים כדי לשאת חן. אם המרצים, האווירה והקייטרינג יקלעו לטעמם של המוזמנים, עוד ידובר בשבחכם חודשים רבים.

האולם

האולם הוא המקום בו ישהו הנוכחים במהלך האירוע. אם מדובר ביום עיון בנושאים טכנולוגיים, יש לברר אודות מכללות המציעות השכרת כיתות עם ציוד מחשב. מכללות רבות מציעות להשכרה כיתות מרווחות ומצוידות היטב, כולל מערכות הקרנת וידאו, מערכות שמע, מחשבים חזקים ותוכנות מתקדמות. עוד לפני האירוע, חיוני שתגיעו למקום לפחות פעם אחת, כדי לסקור ביסודיות את הכיתה בה יערך יום העיון. דאגו שאיש טכני מטעם המקום יהיה נוכח בביקור, כדי לענות על שאלותיכם.

משלוח הזמנות

דאגו לשלוח את ההזמנות לאורחים מספיק זמן מראש, כדי שיוכלו להתארגן ולפנות לעצמם זמן להגיע. אם אתם שולחים במייל, התקשרו ושאלו אם המוזמן אכן קיבל את המייל. כמה ימים לפני האירוע, וודאו בשיחה טלפונית כי המוזמן אכן מתכוון להגיע לאירוע.

שעות האירוע

אם אין ברשותכם תקציב גדול, דעו כי בשעות אחר הצהריים תוכלו לשכור אולמות בתעריף זול יחסית. ערכו רשימה של מקומות בהם ניתן לערוך את האירוע אחר הצהריים וערכו ביניהם סבב התמחרות קצר, באמצעות המייל והטלפון. בצורה כזו, ניתן להפחית את עלויות יום העיון בצורה משמעותית.

קייטרינג

נכון הדבר כי האורחים אינם מגיעים ליום העיון שלכם בעיקר כדי לאכול, אך עם זאת הקייטרינג צריך להיות מכובד ואסטטי. רצוי לבחור חברת קייטרינג לפי המלצות ולוודא מראש מה בדיוק כולל המגוון שיוצע לאורחים ומה תהיה צורת ההגשה שלו (שרות עצמי, מלצרים וכד').

מרצים

המרצים הם עמודי התווך של יום העיון שלכם. הם חייבים להיות מקצועיים, בעלי מוניטין, סובלניים ובעיקר- כאלו שיודעים להרצות בפני קהל. בשום אופן אל תסתכנו בהזמנת מרצים שאינכם מכירים אישית או שלא קיבלתם המלצות אודותיהם. מומלץ מאוד גם לבוא ולראות אותם בהרצאה אחת לפחות, לפני שאתם מזמינים אותם להרצות באירוע שלכם.

הסכמים כתובים

חיוני שההסכמים עם כל נותני השירות: אולם, קייטרינג, מרצים וכד'- יהיו בכתב. עניין זה חשוב משני טעמים. ראשית, הוא מפרט בדיוק את התמורה שכל צד מספק לצד השני. שנית, ניתן לאכוף מסמך כזה, במקרה הצורך, בהליך משפטי. עניין זה בלבד יש בו משום הרתעה מפני הפרה עתידית.

תמיכה טכנית

גם באירועים היקרים והמוקפדים ביותר, משהו תמיד עשוי להתקלקל. דאגו שנציג טכני מטעם המקום יהיה זמין לכם במשך כל האירוע, כדי לטפל מיידית בבעיות שהתעוררו. הכניסו סעיף לעניין זה גם בהסכם מול בעלי האולם.

משוב

גם אם יום העיון שארגנתם היה מוצלח, תמיד ניתן ללמוד מניסיון העבר ולהשתפר אף יותר. בסוף האירוע, הכינו שולחן עם מזכרות שימושיות עבור האורחים (עט, דיסק און קי, וכד') ובקשו מהמוזמנים למלא שאלון קצר, המלמד על מידת שביעות רצונם מהאירוע ועל הצעות לשיפור. עניין זה יעזור לכם מאוד בארגון יום העיון הבא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת IITC מציעה מגוון קורסים טכנולוגיים כגון קורס MCITP, קורס CCNA ועוד מגוון רחב של קורסים. פנו אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המרכז הישראלי לטכנולוגיה ותקשורת IITC

מתכננים כנס בקרוב או העברת קורס כלשהו? מעבר לאיתור מוסד המציע השכרת כיתות מחשבים, יש להקפיד על עוד כמה וכמה הדגשים, כדי שהאירוע יתנהל לשביעות רצון המפיקים והתלמידים כאחד. לפניכם שורה של טיפים שיסייעו לכם לארגן כנס או קורס שעוד רבות ידובר בשבחם.

קשה לתאר, איך היו חיינו נראים ללא מחשבים בכלל ומחשבים אישיים בפרט. בין אם אנו מודעים לכך או לא, המחשב האישי מלווה כל שלב וכל רגע בחיינו.

מי נזקק לשירותי השכרת כיתות מחשבים? אם אתם מדריכים בתחומי המחשבים ויש לכם קבוצת לימוד קטנה, ארגון המטמיע תוכנה חדשה ומבקש ללמד את עובדיו איך להשתמש בה, או מומחה מחשבים המכנס יום עיון בתחום התמחותו – השכרת כיתות מחשבים היא פתרון מעולה מבחינתכם. לא צריך לשכור כיתות כאלו לתקופה ממושכת, אלא רק למשך האירוע עצמו. בצורה כזו, חוסך מארגן האירוע סכום כסף ניכר.

עובדה ידועה היא, כי ישראל נחשבת למעצמת הייטק בקנה מידה עולמי. תעשיית ההייטק הישראלית מפרנסת בכבוד ישראלים רבים. עובדי ההייטק נהנים מסטאטוס מקצועי יוקרתי, תנאים טובים ועבודה מאתגרת ומלאת עניין. לא פלא, על כן, שרבים מעוניינים להשתלב בתעשיית ההיייטק ולמצוא בה עבודה. התחנה הראשונה בהשתלבות בהייטק היא לימודי מחשבים במכללה או באוניברסיטה טובה. האופציה הפופולארית יותר מבין השתיים היא לימודי מחשבים במכללה, בעיקר משום שההכשרה במכללה היא מעשית מאוד ואורכת הרבה פחות זמן מלימודי תואר ראשון.

אם אתם מעוניינים בלימודי מחשבים, ישנן מספר אפשרויות הפתוחות בפניכם. המעוניינים בתואר אקדמי בתחום המחשבים ילמדו באוניברסיטה, למשך פרק זמן של כשלוש שנים. למעוניינים בקורס מחשבים פרקטי, למטרות של הכשרה או הסבה מקצועית, מומלץ לקחת קורס במכללה, כמו למשל קורס טכנאי מחשבים או קורס מנהל רשתות. לאלו מביניכם ששולטים בשפה האנגלית או בשפה זרה אחרת, קיימת גם האפשרות ללמוד לימודי מחשבים בחו"ל.

אין זה סוד כי מקצועות המחשבים נחשבים, באופן מסורתי, למקצועות מבוקשים ומכניסים. מוסדות רבים מציעים לימודי מחשבים במסלולים שונים, כמו גם קורסים שונים לכל החפצים לרכוש השכלה מקצועית. אבל היכן כדאי ללמוד? האם באוניברסיטה או במכללה? אולי בכלל כדאי ללמוד באמצעות לימוד עצמי? בסוגיות אלו, כמו גם בשאלה איזה קורס מחשבים כדאי ללמוד, נעסוק במאמר שלפניכם.

תחום אבטחת המידע הוא תחום טכני פופולארי, שהדרישה אליו רק הולכת ומתעצמת במשך הזמן. לא אחת אנו שומעים ברדיו או קוראים בעיתונים על ניסיונות חדירת האקרים למחשבים של חברות או מוסדות, במטרה להשיג מידע רגיש. אנשי אבטחת המידע הם אנשי המקצוע הממונים על מניעת חדירת גורמים עוינים לארגון. יותר מכל חברה אחרת בעולם, מזוהה חברת צ'ק פוינט הישראלית עם נושא אבטחת המידע.

מאמרים נוספים בנושא אירועים עסקיים

מאת: ישראל רף אירועים עסקיים19/05/213816 צפיות
מדי שנה חברות ובעלי עסקים מפרסמים את העסק שלהם על מנת להישאר תמיד בתודעת הצרכן, מהם מוצרי הפרסום שנותנים יותר, תקבלו יתרון גדול משמעותית מול המתחרים שלכם בכנסים ואירועים עסקיים? עציצים ממותגים יבטיחו לכם יתרון. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף אירועים עסקיים03/10/195976 צפיות
מתנות ממותגות לכנסים הן הפתרון האולטימטיבי, לרוצים להעמיק את זהות המותג בתודעת הצרכנים הלקוחות והעובדים שלכם עם מתנה מקורית ובעלת ערך. ממבחר מסרים ממותגים בעציצים נסו לחשוב אילו הייתם מקבלים עציץ ממותג עם ברכה אישית או עסקית בטוח שהמתנה הממותגת תוצג אצלכם על השולחן במשרדכם זמן רב לאחר הכנס

מאת: vodplaceאירועים עסקיים29/03/171833 צפיות
רוצים שערב החברה שלכם יהיה יותר מעניין ומגניב? ערכו ערב קריוקי!

מאת: דרור אטריאירועים עסקיים27/06/161997 צפיות
כאשר אתם מגיעים למצב שבו אתם רוצים מישהו לידכם שידע לתת לכם את העצות הטובות ביותר שצריך לצורך ניהול קריירה מצליחה בעולם הבידור, אתם מגיעים למצב שאתם צריכים מנהל אישי. וזה בדיוק מה שאנחנו נעשה בשבילכם. זאת ההתמחות שלנו ואנחנו עושים את זה בצורה מדהימה במשך כל הזמן.

מאת: גולאסואירועים עסקיים10/06/162094 צפיות
מתכננים אירוע חברה? יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בהפקת אירועים עסקיים לחברות. איך בדיוק מתפקד האירוע? איפה, מתי ? מה הצרכים ? מי האורחים? אלו רק חלק מהשאלות שיש להבין טרם הפקת האירוע.

מאת: ישראל רף אירועים עסקיים19/02/162419 צפיות
מתנות ממותגות לאירועים, מיתוג הוא דבר חשוב מאוד בימינו, תוספת חיובית מאוד לכל אירוע, ארגון דינאמי וחכם של אירוע מלא חיים ובזכות תוספות חשובות כמו מתנות ממותגות לאירועים האירוע יהיה כזה שיהיו בו לא מעט נקודות מיוחדות ורגשי שיא שישדרו לכולם עד כמה היה מדובר בהתכנסות מושלמת.

מאת: ישראל רף אירועים עסקיים12/02/162368 צפיות
מתנות לאירועים, מימוש הרצון לחלק מתנה איכותית, מבחר שמשלב גם מראה מעניין, תמורה מלאה לכל השקעה כספית, עומדת תוצאה מרשימה שמהווה תמורה מלאה לכל שקל שהוצא. כך נהנים הן החוגגים והן בעלי השמחה מחלוקה מוצלחת של מתנות בלתי נשכחות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica