חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזונה נכונה וירידה במשקל, מה הקשר?

תזונה נכונה וירידה במשקל, מה הקשר?

בימי קדם, כאשר החיים היו פשוטים יותר, אין ספק ששאלה של תזונה נכונה לא עמדה לפני האדם – הוא התקיים מהמזון אותו ליקט וצד. כאשר הצליח לצוד בעל חיים כלשהו, גופם של הצייד ובני משפחתו קיבל את מנת החלבון הזמינה. כאשר מי מהם הצליח ללקט פירות וגרגרי יער, זמינות הוויטמינים הייתה גדולה יותר. מאז ועד היום חלו שינויים רבים בעולם, וגם התזונה שלנו השתנתה מאוד. אז, מה בעצם קורה היום? למה אנחנו אוכלים לא נכון ועולים במשקל? איך אפשר לרדת במשקל בצורה בריאה?

מה קורה היום?

בעידן המודרני, האנשים מרבים באכילת מזון מתועש ומעובד, ממעיטים באכילת פירות וירקות טריים ונעשה שימוש רב בירקות קפואים שחלק מתכולת הויטמינים והמינרלים שבהם כבר אבדו.

מהי אכילה לקויה?

אכילה לקויה היא כאשר אוכלים את המזון בחיפזון, לפעמים בעמידה, לפעמים בישיבה ליד המחשב או תוך כדי צפיה מול הטלויזיה. מה שמשליך ברוב המקרים על כמות מזון גדולה יותר מאשר זו שאנו באמת זקוקים לה, עקב התעסקות בהנאה כלשהי במקבילץ גם הימנעות מאכילה במשך שעות ארוכות כשבסופן מתנפלים על המקרר ועל המזווה היא אכילה לקויה- בולמוסים בלתי ניתנים לשליטה עקב תחושות רעב מוגברות.

מה קורה כאשר לא מקפידים על תזונה נכונה?

כאשר לועסים ובולעים את האוכל במהירות, המזון מגיע אל הקיבה ואל המעיים בגושים גדולים ואינו מתעכל כהלכה. הגוף לא מצליח לפרק את הפסולת והשומן, והתוצאה ברורה – פעילות מעיים משובשת והשמנת יתר.

מהי תזונה נכונה?

תזונה נכונה מתבססת על מספר עיקרים:

· תכנון תפריט תזונה שבועי המתאים לך אישית.

· קניית מצרכים בריאים, כמו פירות וירקות, בשר ועוף רזה, דגים וגבינות דלות שומן.

· הימנעות מרכישת מוצרים מעובדים מאד, כמו מעדני חלב ממותקים, חטיפי אנרגיה עתירי סוכר ושומן, מוצרי בשר מוכנים וכדומה.

· פינוי זמן לאכילת ארוחות במהלך היום. חובה להקפיד על זמן זה, כדי שלא להתפתות להכנת אוכל מהיר ומתועש.

· כדי להקל על תהליך השינוי, למען הנפש והעלאת המוטיבציה לדבוק בתהליך, מותר לקבוע יום אחד בשבוע בו מותר יהיה לאכול מוצרים מעובדים, כגון המבורגר, פיצה וכו', על בחירה של אחד מבני הבית.

· ישיבה מסודרת ליד שולחן האוכל. זהו הזמן בו אפשר לשוחח אחד עם השני, לחלוק חוויות ותוך כדי כך לאכול בניחותא. מחקרים מוכיחים שאכילה איטית ולעיסה ארוכה של המזון מזרזים את תחושת השובע.

מהם המיתוסים העיקריים הקשורים בירידה במשקל?

לא מעט אנשים סבורים שכדי לרדת במשקל, עליהם לשמור על דיאטות רצחניות, לאכול רק ירקות שאינם מכילים קלוריות רבות ואת מעט מזונם הם אוכלים רק פעמיים שלוש ביום בצורה לא מסודרת. יש אנשים המאמינים בתרופות פלא המסייעות להפחתה במשקל והם צורכים גלולות ואבקות עליהם שמעו מפי ידידיהם או שראו בפרסומת גדולה וצבעונית ואחרים בוחרים בטיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור סיני ורפלקסולוגיה כדי להפחית במשקלם. ברוב המקרים הדיאטות ותרופות הפלא המוצעות לקהל הרחב אינן מחייבות פעילות פיזית כלשהי, כך שהפיתוי לצרוך אותם רב מאד. האם אותן דיאטות ותרופות פלא אכן יעילות להפחתת המשקל? לאו דווקא.

אם כך, מה כדאי לעשות כדי להפחית במשקל?

כדי להפחית במשקל, יש לשלב שני גורמים עיקריים: תזונה נכונה ופעילות גופנית נמרצת. את הפעילות הנמרצת יש לקיים לפחות ארבע-חמש פעמים בשבוע, לפחות במשך כשלושים דקות בכל פעם. הפעילות הנמרצת יכולה להיות כל דבר – שחייה, ריצה, הליכה, התעמלות אירובית, ריקוד וכו'. בנוסף, יש להרכיב תפריט תזונה שבועי מסודר. תפריט תזונה שבועי בו יפורטו כל הארוחות והאפשרויות השונות שבאותו תפריט תזונה עשויים לסייע להרגלים חדשים של תזונה נכונה. לאחר תקופת מה, כאשר תפריט תזונה הופך להיות חלק בלתי נפרד מאורח החיים השגרתי, תושג גם ההפחתה הרצויה במשקל. מובן שאין לכלול באותו תפריט תזונה פחמימות ריקות וסוכרים, אלא לצרוך ירקות, פירות, דגים, בשר ועוף רזה ללא שומן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתן קטן מאמן כושר אישי ויועץ לתזונת ספורט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן קטן מאמן כושר אישי

מאמרים נוספים בנושא דיאטה

מאת: אבי דוידידיאטה21/05/196583 צפיות
המלצות וטיפים לקראת דיאטה מהירה לגברים שמתחתנים בקרוב.

מאת: אבי דוידידיאטה08/01/196939 צפיות
עצות שימושיות לגברים שמחפשים דיאטה מהירה ללא תחושת רעב וללא הימנעות ממסעדות.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/183526 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך להוריד במשקל ולהישאר רזה, עכשיו גם אתם תוכלו להכיר את השיטה החדשה לירידה במשקל אשר הצליחה להטריף אלפי ישראלים הודות לתוצאות היפות אשר הצליחה להציג עבור כל אלו אשר התחילו להשתמש בה.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/182760 צפיות
האם נמצאה שיטה חדשה לירידה במשקל אשר הצליחה לעזור לאלפי ישראלים לרדת במשקל בדרך הטבעית? עכשיו גם אתם יכולים לדעת איך מורידים במשקל בלי דיאטה וספורט.

מאת: SEOMANדיאטה15/01/181739 צפיות
מהי הדרך הטבעית לירידה במשקל ואיך גם אתם יכולים להתחיל להוריד במשקל 3-5 קילוגרם בחודש מבלי ללכת לחדר הכושר ולהרעיב את עצמכם במשך ימים שלמים? הכירו את שיטת ההרזיה ששיגעה את המדינה. נטור דיאט היא מעל לכל ספק אחת מהדיאטות החמות ביותר אשר הצליחה גם להגיע לידם של הסלבס ולקבל פידבקים רבים על הצלחתם של אלו אשר הצליחו לרדת במשקל בדרך הטבעית.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181556 צפיות
מהי הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי ואיך השימוש במוצרי הרזיה ודיאטות שונות יכולים להשפיע עלינו בטווח הקצר ובטווח הארוך? האם קיים פתרון אחד שיוכל להתאים לכל אחד? קיבלנו שאלות רבות בנוגע לאנשים אשר מחפשים את הפתרון הטוב ביותר אשר יעזור להם גם להוריד במשקל וגם לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן. אין ספק כי אלו הן רק חלק מהשאלות העתיקות ביותר אשר מניחות את דעתם של אלו החפצים בשינוי אמתי ומשמעותי בחייהם.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181459 צפיות
כמה זמן אתם כבר מנסים להוריד במשקל ולשמור על אורח חיים בריא? אם גם אתם חשבתם שניסיתם כבר הכל, חשוב שוב. כעת הדיאטה החדשה שהספיקה כבר לשגע את המדינה, יכולה להיות גם ברשותכם. דיאטת התרסיס או דיאטת הסלבס של נטור דיאט מציעה דרך חדשה להתמודד עם בעיית עודף המשקל. הודות לתרסיס ההרזיה והשימוש היומיומי בקפסולות, תוכלו גם אתם להוריד ממשקלכם באופן טבעי לאחר שתתחילו לאבד תיאבון ותרגישו תחושה של שובע ומלאות. אם כן, מה כדאי לדעת לפני שמתחילים ואיך זה עובד? הטיפים לירידה במשקל שיעזרו לכם להתחיל לחיות טוב יותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica