חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליצנות רפואית- לוקחים את הצחוק ברצינות

מאת: יובל לימודי תעודה ומקצוע18/06/20122332 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הליצנים הרפואיים ניצבים בחזית המאבק על הצלת חיים ועל הענקת רגעים של חן וחסד למתייסרים בכאביהם, במחלקות האשפוז השונות, בבתי אבות, ובמקומות נוספים, אשר אליהם הליצנים מביאים את אור החיים וחיוכם.

גם מי שהופעה בפני קהל והכושר או היכולת לשעשע ולהצחיק הם טבעיים להם נדרשים ללמוד לימודי ליצנות רפואית על מנת להכשירם לתפקידם כליצנים רפואיים.  קורס ליצנות רפואית הוא קורס מסודר ומובנה. קורסים בתחום זה מוצעים במוסדות לימוד שונים ואף באקדמיה. לדוגמה: באוניברסיטת חיפה ניתן ללמוד לתואר ראשון בלימודי תיאטרון עם התמחות בליצנות רפואית. בין הנושאים הנלמדים: פסיכולוגיה התפתחותית, סיעוד, תולדות הרפואה ומיומנויות בסיסיות הנדרשות לעבודת הליצן.

ליצנות רפואית – התפקיד, הייעוד והשליחות

יש הכוללים את הליצנות הרפואית כתראפיית צחוק בתחום הרפואה  המשלימה. רבים יאשרו את הקביעה כי הצחוק אכן יפה לבריאות וגם מסייע לשיפורה. זה מכבר הוכחה השפעת הליצנים הרפואיים על הורדת סף חרדה של אנשים הנמצאים לפני ניתוחים קשים או מתאוששים אחריהם.

הליצנים הרפואיים צובעים את מחלקות האשפוז האפרוריות בצבעי חיים. הם מוסיפים תנועה וחן, הומור וצחוק. לשעה קלה ניתקים החולים מכוח המשיכה של מכאוביהם ושל פחדיהם ומתמכרים להופעה המרעננת והמרגיעה.

אף שהתפקיד והמקצוע עשויים לקסום לבעלי כישורי משחק, חשוב לדעת כי נדרשים לו גם כישורים חברתיים, אינטליגנציה רגשית, יכולת ליצור חיבור אישי מהיר עם אנשים בכלל ועם ילדים חולים בפרט. כאשר ליצנים רפואיים מגיעים להופעה – המטופלים המאושפזים תולים בהם ציפיות גבוהות. האתגר הניצב לפתחם הוא אתגרגדול ומרגש.

ליצנות רפואית – כר נרחב לביטוי אישי

אף שהליצנים הרפואיים מקבלים תעודת הסמכה לעיסוקם, ודאי לא מדובר במקצוע שגרתי שבו הידע הוא העיקר. לאישיות הליצן, לכישורי המשחק והבידור שלו, ליכולתו להתחבר אל קהל היעד וליצור עמו 'כימיה' יש משקל מכריע הקובע את הצלחתו.  כל ליצן טובע את חותמו על המופע, שאותו הוא מבצע בצלמו ובדמותו.

הליצן מגיע מעולם שגם בו יש קשיים, לחצים, אסונות, פחדים וחרדות, אבל כאשר הוא נכנס אל מחלקות האשפוז השונות וניצב בפני אנשים השוהים במקום שבו ניתן כמעט למשש את המצוקה ולראות את הסבל העצום ניבט מעיני החולים – הוא מזקק מהעולם את תמצית הטוב והיפה, החביב והמשעשע. הוא מגייס למופע הומור, כושר סיפורי, כשרון משחק ויוצר דמות של להטוטן וקוסם ומלאך טוב ומרפא.

ליצנות רפואית אינה רק בחירה במקצוע היא בחירת ייעוד. בחירת המקום בעולם שבו אדם רוצה להשפיע. מקום שממנו ובו הוא רוצה ליצור בתוך ים הקושי, המצוקה, הייסורים והכאב אי של חום, רוך, חמלה ואהבה. ליצנות רפואית היא ההמחשה וההוכחה לכוח של ההומור ושל החיוך, אשר אין איש שהם אינם משפיעים עליו טובה וברכה, יהיה מצבו קשה ככל שיהיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת Spirit כרכור - המכללה ללימודי רפואה משלימה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל

מאת: יובל רכיבה טיפולית14/10/131947 צפיות
רכיבה טיפולית - לרכב כל הדרך אל המכללה !

מאת: יובל רפואה משלימה14/10/131354 צפיות
רפואה משלימה – מקצוע שאתה אוהב ומתחבר אליו

מאת: יובל רכיבה טיפולית22/09/132027 צפיות
לימודי רכיבה – רפואת הנפש, הרוח והגוף

מאת: יובל חינוך ולימודים - כללי03/02/131073 צפיות
לימודי רפואה משלימה- הכירו אותה לימודי רפואה משלימה הינם תחום לימודים מרתק ומאתגר. תחום נרחב זה מחייב צורת הסתכלות רחבה על האדם המטופל.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121055 צפיות
שיאצו משמעו טיפול בנגיעה באמצעות הפעלת לחץ בעזרת כפות הידיים על גוף המטופל. שיטה זו מקורה ברפואה הסינית והיא נועדה לשחרר חסימות אנרגטיות בגוף, באמצעות מגע ולחיצות על האזורים החסומים אשר מוציאים את הגוף מאיזון ולא מאפשרים לאנרגיית החיים הקיימת בגופינו לזרום בחופשיות.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121104 צפיות
שיאצו היא שיטת טיפול המתבצעת באמצעות מגע, או במדויק יותר, לחיצות במגע. טיפול באמצעות שיאצו מסייע בפתרון בעיות וקשיים רבים של המטופל מהאספקט הגופני והרגשי.

מאת: יובל לימודי תעודה ומקצוע03/10/121095 צפיות
למה משמשת רכיבה טיפולית? התחום של רפואה טיפולית נודע בעולם כבר שנים ארוכות אולם בעשורים האחרונים הוא זוכה לעדנה של ממש.

מאמרים נוספים בנושא לימודי תעודה ומקצוע

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע05/01/181658 צפיות
לימודים, בכל תחום שהוא, מאפשרים לנו להעמיק ולהרחיב את הידע שלנו, מה שתורם רבות להתפתחות האישית שלנו. לצד זאת, חשוב גם שהדברים שנלמד ישמשו אותנו בעתיד, ולא רק ימלאו את ראשנו בעובדות כאלו ואחרות. זו הסיבה לכך שאנשים פונים ללימודי תואר או לימודיים מקצועיים, ורוצים בכך לא רק לרכוש השכלה, אלא גם כלים שיאפשרו להם למצוא תעסוקה עתידית. למרבה השמחה, ישנו מקצוע שעונה על שתי הדרישות הללו, ויש לו יתרון חשוב נוסף – הוא מבוקש במיוחד.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181687 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות בארץ נחשבים ללימודים מכווני תעסוקה אשר מטרתם היא להכשיר מנהלי חשבונות למעבר בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה ולהשתלבות מהירה בתעשיית הנהלת החשבונות בארץ. תכנית הלימודים בקורסים השונים להנהלת חשבונות מורכבת באופן כמעט שווה משעות לימוד עיוני ושעות תרגול מעשי מבניהן ניתן למצוא שעות תרגול המוקדשות להקניית היכולות לעבודה בסביבה ממוחשבת.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181598 צפיות
תחום הנהלת החשבונות נלמד בארץ בצורה של קורסים המקנים השכלה מקצועית בתחום ברמות שונות של העמקה. בכדי להתחיל לעבוד כמנהל חשבונות מהשורה הדרישה הינה למעבר הקורס הראשון במסלול ללימודי הנהלת חשבונות ולמעבר הבחינה להסמכת מנהלי חשבונות מטעם משרד התעסוקה, לימודי הנהלת חשבונות כוללים 3 קורסים הניתנים ללמידה במתכונות לימודים מלאות וחלקיות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181457 צפיות
אחת המטרות החשובות של כל מקצוע שלומדים, בין שמדובר בתואר או בלימודי תעודה, היא לספק את הכלים הנחוצים למען מציאת עבודה. ישנם מספר מקצועות שנחשבים למבוקשים במיוחד בהקשר הזה כשאחד מהם הוא הנהלת חשבונות. עם המקצוע הזה ניתן לצאת לשוק העבודה עם תעודה מקצועית שלא רק מאשרת שאתם מוסמכים לעסוק בתחום, אלא מאפשרת לכם לעסוק בתחום במגוון מקומות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע28/12/171410 צפיות
אחד מהדברים שכולנו שוקלים כאשר אנו פונים ללמוד מקצוע כזה או אחר הוא האם יש בו עתיד מקצועי, והאם נוכל להתפרנס ממנו בהצלחה. בשל הסיבה הזו, אנשים רבים פונים לפנות את אחד המקצועות שתמיד יש להם ביקוש בשוק, ולא רק זאת, אלא הביקוש עבורו הולך וגדל עם השנים – הנהלת חשבונות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע04/12/171541 צפיות
במציאות כלכלית בה כסף מהווה גורם מכריע הנהלת חשבונות מהווה את אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק, כיום בכל חברה ניתן למצוא מחלקה שאחראית על תחום ניהול החשבונות ובה עובדים מנהלי חשבונות שתפקידם: פיקוח על מאזן ההוצאות וההכנסות של החברה, פיקוח על תזרים המזומנים, התנהלות מול גופי המיסוי וגופים ממשלתיים נוספים, התנהלות שכר מול עובדים, רישום וניהול של הפעולות הפיננסיות המבוצעות בארגון, חלוקת תקציב, ניהול פיננסי ועוד.

מאת: אסף דורילימודי תעודה ומקצוע30/11/162053 צפיות
קורס חשמלאי בודק כשרוצים להתעמק בנושא חדש ולהבין אותו לעומק, צריכים לקחת פסק זמן, לחשוב, לאסוף מידעים על הנושא, וכך להתפתח, זה הכיוון הנכון כאשר מעוניינים ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום של חשמלאי,.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica