חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רכיבה טיפולית – לגוף ולנפש

מאת: יובל לימודי תעודה ומקצוע03/10/20121095 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

. ישנם האומרים כי עוד בימי קדם וגם בין שתי מלחמות העולם, נהגו לשקם חיילים בעזרת רכיבה! הידע הזה התגלגל והתפתח ברבות השנים וכיום משמשת רכיבה טיפולית ככלי טיפולי לסוגים רבים ומגוונים של קשיים: פיזיים, רגשיים והתפתחותיים. רכיבה טיפולית היא כל כך נפוצה עד כי בחלק מקופות החולים בישראל מסבסדים טיפולים בשיטה זו, למשל לילדים אשר יש להם הפרעת קשב וריכוז, אך לא רק להם.

רכיבה טיפולית מסייעת רבות בתחום של ביטחון עצמי ותחושה של ערך עצמי. הישיבה הזקופה על הסוס, הרגליים הפשוקות והאתגר שבשליטה בסוס וברכיבה, מעניקים למטופל, בעיקר אם הוא ילד, תחושה נפלאה התורמת רבות לביטחון העצמי. לכן, גם ילדים אשר לא סובלים מהפרעות נוירולוגיות או משברים רגשיים קשים אך מתקשים בכל זאת בתחום החברתי, צוברים ביטחון המשליך על חייהם בחברת חבריהם. רכיבה טיפולית מסייעת גם במקרים של: הפרעות קשב וריכוז, קשיים בויסות חושי, תסמונות שונות, טונוס שרירים נמוך, קשיי קואורדינציה, CP, פגיעות אחרי תאונות, מחלות נוירולוגיות ועוד. חשוב להדגיש כי טיפול מסוג זה יעיל לא רק לילדים, וגם מבוגרים נעזרים בו רבות.

רכיבה טיפולית – הצלחות בשטח

רכיבה טיפולית היא תחום של רפואה אלטרנטיבית, המקנה טיפול השונה לגמרי ממה שמעניקה הרפואה המערבית. בטיפול זה, מקבל המטופל כלים לשליטה בגוף או בהתנהגות בזמן רכיבה, כשהמטרה היא יישום אותם כלים גם בחיי היומיום.

במאה ה-18 נמצא במחקר שערך רופא גרמני, כי רכיבה על סוסים מסייעת לבעיות בתחום הנשימה. באולימפיאדת 1952 זכתה במדליית הכסף חולת פוליו (ליז הרטלי), מה שנתן תנופה אדירה לתחום של רכיבה כעולם טיפולי.

מטפלים רבים כמו גם מטופלים (והוריהם, כשמדובר בילדים) מדווחים על הצלחות גדולות בשטח הודות לטיפול בתחום של רכיבה טיפולית. ילדים עם קשיים בויסות חושי הנוהגים לגעת באנשים אחרים בעוצמה, מקבלים עם הטיפול רגישות גבוהה יותר לסביבה באמצעות היחסים שהם רוקמים עם הסוס במהלך הרכיבה. זו רק דוגמא אחת למאות סיפורי הצלחה של רכיבה טיפולית.

היכן לומדים טיפול ברכיבה טיפולית?

כדי להפוך להיות מטפל בתחום של רכיבה טיפולית יש לקבל תעודת הסמכה מאחד מבתי הספר בהם מתקיימים לימודי רפואה משלימה. לימודי רכיבה טיפולית כוללים לימודים מעמיקים הקשורים ברכיבה עצמה כמו גם אספקטים הקשורים ליחסי מטפל-מטופל, דרכים להעצמת המטופל בעזרת הרכיבה והקרבה אל סוסים וכד'. קורס רכיבה טיפולית לרוב ידרוש היכרות מוקדמת עם עולם הרכיבה כתנאי ללימודים. ישנם כמה מסלולי לימוד הפתוחים לסטודנטים, כשההבדל ביניהם הוא במספר שנות הלימוד, עומק הלימודים והתעודה שהם מקנים. רכיבה טיפולית היא תחום טיפול מבוקש ולכן יש צורך במדריכים טובים. אם בחרתם ללמוד רכיבה טיפולית אתם יכולים להיות בטוחים שפרנסה תהיה לכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת Spirit כרכור - המכללה ללימודי רפואה משלימה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל

מאת: יובל רכיבה טיפולית14/10/131947 צפיות
רכיבה טיפולית - לרכב כל הדרך אל המכללה !

מאת: יובל רפואה משלימה14/10/131354 צפיות
רפואה משלימה – מקצוע שאתה אוהב ומתחבר אליו

מאת: יובל רכיבה טיפולית22/09/132027 צפיות
לימודי רכיבה – רפואת הנפש, הרוח והגוף

מאת: יובל חינוך ולימודים - כללי03/02/131073 צפיות
לימודי רפואה משלימה- הכירו אותה לימודי רפואה משלימה הינם תחום לימודים מרתק ומאתגר. תחום נרחב זה מחייב צורת הסתכלות רחבה על האדם המטופל.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121055 צפיות
שיאצו משמעו טיפול בנגיעה באמצעות הפעלת לחץ בעזרת כפות הידיים על גוף המטופל. שיטה זו מקורה ברפואה הסינית והיא נועדה לשחרר חסימות אנרגטיות בגוף, באמצעות מגע ולחיצות על האזורים החסומים אשר מוציאים את הגוף מאיזון ולא מאפשרים לאנרגיית החיים הקיימת בגופינו לזרום בחופשיות.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121104 צפיות
שיאצו היא שיטת טיפול המתבצעת באמצעות מגע, או במדויק יותר, לחיצות במגע. טיפול באמצעות שיאצו מסייע בפתרון בעיות וקשיים רבים של המטופל מהאספקט הגופני והרגשי.

מאת: יובל קורסים וסדנאות19/09/121176 צפיות
כולנו מכירים את הליצן. המילה "ליצן" מעלה בדמיוננו את האיש עם הסרבל הצבעוני, האף האדום והפנים המאופרות כשלראשיהם כובע קונוס, כשמטרתם להצחיק את הסובבים ולהעלות את מצב הרוח.

מאמרים נוספים בנושא לימודי תעודה ומקצוע

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע05/01/181659 צפיות
לימודים, בכל תחום שהוא, מאפשרים לנו להעמיק ולהרחיב את הידע שלנו, מה שתורם רבות להתפתחות האישית שלנו. לצד זאת, חשוב גם שהדברים שנלמד ישמשו אותנו בעתיד, ולא רק ימלאו את ראשנו בעובדות כאלו ואחרות. זו הסיבה לכך שאנשים פונים ללימודי תואר או לימודיים מקצועיים, ורוצים בכך לא רק לרכוש השכלה, אלא גם כלים שיאפשרו להם למצוא תעסוקה עתידית. למרבה השמחה, ישנו מקצוע שעונה על שתי הדרישות הללו, ויש לו יתרון חשוב נוסף – הוא מבוקש במיוחד.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181687 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות בארץ נחשבים ללימודים מכווני תעסוקה אשר מטרתם היא להכשיר מנהלי חשבונות למעבר בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה ולהשתלבות מהירה בתעשיית הנהלת החשבונות בארץ. תכנית הלימודים בקורסים השונים להנהלת חשבונות מורכבת באופן כמעט שווה משעות לימוד עיוני ושעות תרגול מעשי מבניהן ניתן למצוא שעות תרגול המוקדשות להקניית היכולות לעבודה בסביבה ממוחשבת.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181599 צפיות
תחום הנהלת החשבונות נלמד בארץ בצורה של קורסים המקנים השכלה מקצועית בתחום ברמות שונות של העמקה. בכדי להתחיל לעבוד כמנהל חשבונות מהשורה הדרישה הינה למעבר הקורס הראשון במסלול ללימודי הנהלת חשבונות ולמעבר הבחינה להסמכת מנהלי חשבונות מטעם משרד התעסוקה, לימודי הנהלת חשבונות כוללים 3 קורסים הניתנים ללמידה במתכונות לימודים מלאות וחלקיות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181457 צפיות
אחת המטרות החשובות של כל מקצוע שלומדים, בין שמדובר בתואר או בלימודי תעודה, היא לספק את הכלים הנחוצים למען מציאת עבודה. ישנם מספר מקצועות שנחשבים למבוקשים במיוחד בהקשר הזה כשאחד מהם הוא הנהלת חשבונות. עם המקצוע הזה ניתן לצאת לשוק העבודה עם תעודה מקצועית שלא רק מאשרת שאתם מוסמכים לעסוק בתחום, אלא מאפשרת לכם לעסוק בתחום במגוון מקומות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע28/12/171410 צפיות
אחד מהדברים שכולנו שוקלים כאשר אנו פונים ללמוד מקצוע כזה או אחר הוא האם יש בו עתיד מקצועי, והאם נוכל להתפרנס ממנו בהצלחה. בשל הסיבה הזו, אנשים רבים פונים לפנות את אחד המקצועות שתמיד יש להם ביקוש בשוק, ולא רק זאת, אלא הביקוש עבורו הולך וגדל עם השנים – הנהלת חשבונות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע04/12/171541 צפיות
במציאות כלכלית בה כסף מהווה גורם מכריע הנהלת חשבונות מהווה את אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק, כיום בכל חברה ניתן למצוא מחלקה שאחראית על תחום ניהול החשבונות ובה עובדים מנהלי חשבונות שתפקידם: פיקוח על מאזן ההוצאות וההכנסות של החברה, פיקוח על תזרים המזומנים, התנהלות מול גופי המיסוי וגופים ממשלתיים נוספים, התנהלות שכר מול עובדים, רישום וניהול של הפעולות הפיננסיות המבוצעות בארגון, חלוקת תקציב, ניהול פיננסי ועוד.

מאת: אסף דורילימודי תעודה ומקצוע30/11/162053 צפיות
קורס חשמלאי בודק כשרוצים להתעמק בנושא חדש ולהבין אותו לעומק, צריכים לקחת פסק זמן, לחשוב, לאסוף מידעים על הנושא, וכך להתפתח, זה הכיוון הנכון כאשר מעוניינים ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום של חשמלאי,.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica