חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רב תרבותיות עו"ד דנה תדמור-

מאת: Efratחוק ומשפט - כללי26/06/20121029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רב תרבותיות עו"ד דנה תדמור-

תמיר (1998) מתארת במאמרה את מושג הרב תרבותיות שהינו מודל פוליטי חדש שקם עם היחלשותה של מדינת הלאום. המדינה הרב לאומית הינה רב גונית, כשהאידיאולוגיה הרב תרבותית שלה מחייבת שהקהילה הפוליטית תכיר במעמדן השווה של כל התרבויות החיוניות והיציבות הפעילות בגבולות המסגרת המדינית (Raz, 1994). ישנן תרבויות ששותפות לעולם הערכים הליברליים-דמוקרטיים ואחרות שהינן מסורתיות ולא ליברליות ואף אנטי ליברליות, אשר יוצרות בעיה בהכרת שלל התרבויות.

תמיר מבחינה בין שני סוגים של רב תרבותיות; הסוג הראשון רב תרבותיות דקה- הכולל אך ורק תרבויות ליברליות אשר חולקות ערכים ליברליים דמוקרטיים והוויכוח הוא פנים ליברלי בין התרבויות השונות, כאשר הצדדים מכירים את עולם הצד השני והמאבק ביניהם הינו על אינטרסים תרבותיים - יוצר פוליטיקה של קבוצות אינטרס. אין צורך להתמודד עם בעיות של רלטיביזם תרבותי, אין היעדר שיח משותף או חוסר הסכמה על עקרונות היסוד הפוליטיים שהחברה מבוססת עליהם. במאמר מובאות שתי פרשנויות של ליברליזם: ליברליזם 1- המחויב לזכויות הפרט ומחייב את המדינה להיות ניטראלית לגמרי ולהינתק מכול אינטרס תרבותי ייחודי. ליברליזם 2- האומר כי על המדינה להתחייב לפעול עבור תרבות מסוימת בתנאי שכל זכויות האזרחים מוגנות. הסוג השני רב תרבותיות עבה- מורכב מתרבויות ליברליות לצד תרבויות אנטי ליברליות. תמיר מדברת על שני סוגי ליברליזם אחרים: ליברליזם אוטונומי - האוטונומיה של הפרט במרכז האדם יכול לעצב לעצמו תפיסה של חיים ראויים, החברה נמדדת לפי תרומתה למגוון האפשרויות עבור הפרט.

עו"ד דנה תדמור טוענת כי ליברליזם המעוגן באוטונומיה מניח שיש לליברליזם זכות ואף חובה לקדם את היטמעותן של חברות לא ליברליות בליברליות. ליברליזם המעוגן בזכויות -מחייב הגנה על כל תרבות ונותן לאנשים לחיות לפי העדפותיהם. הוא בנוי על רצון האנשים לחיות בחברה מסוימת אשר מעניקה ביטוח מקיף. לכן, חובה לכבד תרבויות לא ליברליות שרוצים לשמרן והן אינן פוגעות באחר. ליברליזם זה פתוח וסובלני יותר מהקודם ויכול לקבל ערכים מסוימים ונורמות העולות מתרבות לא ליברלית. על פי הכתבה נראה כי מדבריו של לב לבייב הוא משתייך ל"רב תרבותיות עבה". לבייב ,בניגוד לרב תרבותיות הדק, אכן בעל אינטרס תרבותי ייחודי וטוען שהמדינה אינה צריכה להיות ליברלית ועליה לחנך לתרבות ולמורשת היהודית. הוא משווה את היהדות לאיסלם, כחברה סגורה אשר מתנגדת להטמעת ערכים ליברליים.

עו"ד דנה תדמור טוענת כי הוא אינו מביע דעה חיובית בעד שמירת זכויות של בעלי תרבויות אחרות, להיפך, הוא טוען כי היהודים "התבלבלו" ועוסקים בדברים שאינם צריכים לעסוק כמו דמוקרטיה וגלובליזציה כשמה שהם צריכים זה "יהודיזציה" כפי שעבו בקייטרינג. מכאן ניתן לראות כי לבייב הינו אנטי-ליברליזם. הוא מייצג את הבעייתיות שיש ברב תרבותיות עבה כאשר הצד הלא ליברלי אינו קשוב לתרבויות אחרות; עבורו הכרה ולקיחת סממנים מ"האחר" הינה התבוללות. הדוגמא אותה הוא נותן על היהודי "המנסה להידמות לגוי" היא דוגמא לליברליזם האוטונומי שהיהודים אימצו לעצמם עקב פשרה. לבייב אומר כי היהודים התפשרו ברב תרבותיות כעניין אינטרסנטי (המוטעה לדעתו) על מנת לחיות בשלום עם הצד האחר ומהרצון בהכרה. אם כך אפשר להסיק מהנאמר כי לב לבייב מייצג את הצד הלא ליברלי אשר חושש לקבל את הצד של הליברליזם המעגן זכויות- אותו מהווה הצד שמוכן לקבלו ומכבד תרבויות לא ליברליות.  כנסת, בית המשפט העליון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137891 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137957 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138039 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137970 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137882 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137514 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137218 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211246 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201789 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica