חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מפתחים כישורי למידה, אינטיליגנציה ומיומנויות מוטוריות

מאת: ציפי כץליקויי למידה28/06/20121033 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרבה מדברים על תורשה וסביבה.ככל שהסביבה אופטימאלית יותר הנתונים הגנטיים שכל אחד מביא איתו מגיעים למיצוי גבוה יותר. ככל שהסביבה ירודה יותר, הנתונים הגנטיים ימוצה בטווח הנמוך שלהם,ללא יכולת מימוש של כל הפוטנציאל הגלום בילד. יתרה מזו ככל שניתן מענה רב והתנסויות מגובנות אפשר לשפר ולקדם  נתונים קוגניטיבים.

יסודות  לפיתוח כישורי למידה ואינטליגנציה

למידה הינה ביטוי של יכולת נוירולוגית מורכבת: פיתוח ושיפור הקואורדינציה בין חלקי המוח: שיפור של תפקודים רבים כגון תפקוד שרירי העיניים, יציבת הגוף, הבחנה שמיעתית, קשב ועוד. כל אלה הם יסודות הכרחיים שבלעדיהם לא ניתן לפתח את האינטליגנציה שלנו.

הלמידה מורכבת מהרבה גורמים שקשורים למערכת גוף-מוח-נפש, והתנועה היא אבן יסוד לכל למידה ואמצעי לשיפור היכולות. בעזרת למידה ושינון של תרגילים ניתן לעזור לילדכם לפתח כישורי למידה טובים יותר.

הדרך שבה ילדים לומדים, חוקרים ומתייחסים אל העולם בגילאים שונים:

התנסויות מגובנות רבות ככל האפשר המשתפים תחושות שונות, תנועה ,למידת סיבה ותוצאה.

יצירת שרשרת של סיבות ותוצאות.

שימוש בחזרתיות לצורך למידה.

שימוש בתהליכי מיון.

קישור  אסוציאטיבי בין אירועים.

שימוש במשחק ללמידה.

פירוק והרכבה של עצמים כדרך ללמידה.

חשיבות השפה,הקראה ספרים,אוצר מילים מגובן

משחקי התפקידים,חיקוי , דמיון כאמצעי ללמידה.

על פי מחקרים מסכים פוגעים בהתפתחותו התקינה של מוח הילד

כמות צפייה.  שליש מן הילדים עד גיל שש, צופים בטלוויזיה-מחשב כשעתיים עד שלוש שעות ביום בכניסתם לכיתה א', מגלים המורים אצל התלמידים האלה פגמים בדיבור, קשיים בהתנהגות ובכישורי למידה והקשב. רוב ההורים מודים שילדיהם צופים זמן ארוך בהרבה מזה שהם עצמם צפו בילדותם. ילדים בני שש  ומטה מרבים לצפות בתוכניות למבוגרים כאשר הוריהם משאירים אותם לבדם. צפייה של ילדים בטלוויזיה/מחשב מעל שעה גורם ל: השמנה יתר (פסיביות), פגיעה ורכישת השפה ושטף הדיבור, התפתחותו המוטורי (חיזוק יציבה, מיומנויות של תיאום מוטורי), חיזוק שרירי העיניים, תאום עין- יד / תפיסת עומק, פגיעה במיומנויות חברתיות,

עליה ברמת האלימות, הבנה מוטת של מצבים (TV=מציאות ), פגיעה ברמת הקשב והריכוז, פגיעה ביכולת לפתור בעיות בצורה עצמאית- יש עוד......

התפקודים הבסיסיים שמאפשרים כישורי למידה תקינים

-תחושת מגע (חוש המישוש).
-תחושת הגוף העמוקה (הפעלה של שרירים, גידים, מפרקים = פעילות מגרש משחקים)
-חיזוק חגורת הכתפיים ויציבת הגוף.
-בידול (הפרדה בין האצבעות, האיברים השונים).
-חציית קו האמצע (הפעלת חלק מהגוף שמופעל ע"י המיספרה אחת בתחום שבפיקוח ההמיספרה השנייה)
-תחושה וסטיבולרית (שיווי משקל /תנועה)
-תפקוד יעיל של העיניים.
-רצפים חזותיים עם כיוונים ומיומנויות העתקות .
-קשב שמיעתי ( הפרדת דמות מרקע וצליל).
-מודעות פונולוגית, רצפים שמיעתיים, אבחנה וזיכרון שמיעתי.
-חיזוקים חיוביים = מוטיבציה
-מוכנות רגשית.

תפקודים יעילים נותנים לנו: רמת  קשב גבוהה,למידה יעילה, פחות מאמץ בעשייה,הפחתה בלקויות למידה, הנאה מהלימודים, השגת מקסימום יכולות.

התייחסות לחשיבה של הילדים כדאי לפתח כישורי למידה יעילים: להתייחס בכבוד וללא לעג, להתאים את הציפיות ליכולות של הילד, לעודד סקרנות, שאילת שאלות, ומתן תשובות מתאימות עד כמה שניתן,לאפשר מגוון של התנסויות, חזרות ומשחקי תפקידים,לטפח את השפה ככלי חשיבה: מיון, הכללה, הפשטה, יוצאי דופן, הפכים, לטפח את המשחק והדמיון ככלים לחשיבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציפי כץ – תרפיסטית נוירו התפתחותית תפקודית המשפרת תפקודים בילדים, נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעה בויסות חושי.השילוב של גישות עבודה שונות שהותאמו במיוחד לצרכים הספציפיים של כל אחד מהילדים, הביא לשיפור משמעותי בתפקוד  ולמימוש מכסימלי של הפוטנציאל שלהם בזמן קצר.אני מעניקה למטופלים/מתאמנים צרור מפתחות שיעזרו להם לאורך החיים, והמפתחות הם שלהם גם כאשר הם כבר לא בטיפולי."כל מי שאי פעם בנה גן עדן חדש, שאב את הכוחות לכך מהגיהנום הפרטי שלו"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ציפי כץ

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173632 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161865 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152164 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152465 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143966 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143530 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144166 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica