חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הורות משותפת - ברוכים הבאים למשפחה החדשה

מאת: אייל חןהורות14/07/20121066 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה קרה למשפחה המסורתית?

החברה הישראלית מקבלת בהדרגה, בפתיחות הולכת וגדלה משנה לשנה את המשפחה החדשה לסוגיה. המשפחה המסורתית הותיקה, זו שיש לה אבא ואמא הקשורים זה לזהבקשרי אהבה, כבודה במקומה מונח, אבל המציאות לא מאפשרת לכל אחד לממש זכויות הורים בפורמט היחיד הזה וגם אחוזי הגירושין הגבוהים כל כך מראים שהמשפחה "הרגילה" רחוקה מלהיות מודל מושלם עבור כולם.
העידן המודרני מביא לנו כל מיני שינויים באורח החיים: מרוץ חיים מהיר ושאיפה לקריירה והגשמה עצמית גם לנשים ולא רק על ידי הורות לילדים. לא כולם מקבלים באופן אוטומטי את תפקידם כהורים לילדים כבר בגילאי העשרים ולפעמים כשיצר ההורות מתעורר, כבר קשה למצוא בן זוג רומנטי שאפשר להיות הורים איתו ביחד.

לכן, מודל המשפחה המסורתי עדיין קיים אבל לצד מסגרות חדשות שהולכות ומתעצמות. התווספה גרסה המכונה "הורות אחרת" או "הורות משותפת".

מהי המשפחה החדשה?

המשפחה החדשה היא כזו המאפשרת גם לזוגות לסביות, גייז וטרנסג'נדרים לחיות חיי זוגיות והורות גאים וגלויים ולנשים לגדל ילדים כחד הוריות ללא קשר זוגי.
האפשרות להיות הורים באמצעות אימוץ ילד, היא אפשרות שתמיד הייתה קיימת, אך הרשויות מעמידות קשיים בפני מועמדים לאימוץ והן מאפשרות זאת רק לזוגות נשואים שעומדים בקריטריונים מסויימים והתהליך, גם במקרים שעומדים בקריטריונים ממושך מאוד.
משפחה חדשה היא שם כולל לכמה מודלים משפחתיים חדשים ודרכים אלטרנטיביות להיות הורים. נשים ללא בן זוג וזוגות לסביות יכולות להכנס להריון באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע ולגדל תינוקות ללא אב. משפחה חדשה הינה מתכון חדש לגידול ילדים, במסגרת גידול יחידני של צד הורי אחד או שני הצדדים השותפים להורות.

הורות משותפת.

הורות משותפת היא פתרון שצובר תאוצה בשנים האחרונות משום שהוא מאפשר לגבר ולאישה ששותפים לחלום להביא לעולם ילדים, אך אין בניהם קשר רומנטי, לעשות זאת באמצעות הסכם בניהם המפרט את האופנים שעל פיהם יגדלו במשותף את הילד.

קל מאוד למצוא דמיון בין הורים גרושים לילדים משותפים לבין הורות משותפת על בסיס חוזה מוסכם, למעט הבדל משמעותי מאוד שעושה את כל ההבדל. הורות משותפת מפגישה את שני הצדדים מתוך רצון לשיתוף פעולה פורה לטובת הילד ואילו בגירושים, לא פעם טובת הילד נפגעת כתוצאה ממרקם היחסים הרעוע והמשקעים הרבים והטעונים אשר גרמו לקרע המשפחתי. זה לא פעם מחלחל ליחסים עם הילד ושימוש בעייתי בילד להעברת מסרים בין הצדדים ההוריים.
הורות משותפת מבוססת על כבוד הדדי וידידות בין ההורים השותפים לגידול הילד, כשטובת הילד עומדת בראש מעייניהם בכל עת.
העובדה שלילד יהיו אם וגם אב בעלי זכויות הורים מלאות ורצון אמיתי לחלוק ביחד את גידולו היא סוד ההצלחה של המשפחה החדשה הזו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל חן

מאת: אייל חןהורות14/07/121801 צפיות
הורות משותפת היא אפשרות שמקבלת בעידן הפוסט מודרני יותר ויותר מקום של כבוד ולגיטימציה. הצרכים השתנו וכן גם אופי החברה וערכיה. הממסד הנורמטיבי והמסורתי מאבד מבילעדיותו. לצד הגישה המסורתית של תא משפחתי של זוג שהביא ילדים לאחר ברית הנישואים, צצו מסגרות משפחתיות מודרניות חלופיות. הורות משותפת מתאימה במיוחד לאנשים שמצויים ברווקות מאוחרת, קרייריסטים, גרושים ללא ילדים, הקהילה הגאה וכולי. המאמר מציג את הרבדים וההיבטים השונים שיש בהורות כזאת. מדובר בתופעה מורכבת.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214004 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204588 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204635 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica