חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב לוגו: שימוש בצבע

מאת: אירה פינסקרעיצוב גרפי24/07/20121104 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצוב לוגו משמש ליצירת סמליל גרפי שישקף את מהות החברה. בעלי עסקים רבים אשר משתתפים באופן פעיל בתהליך עיצוב לוגו לצד המעצבים המקצועיים נוכחים לדעת לעתים קרובות שהתהליך עצמו עוזר להם להכיר טוב יותר את העסק שלהם, להבין שוב מהם יתרונותיו על פני המתחרים, ולפעמים אפילו למקד ולהגדיר מחדש את האסטרטגיה העסקית שלהם.

הנטייה הראשונה של בעלי עסקים רבים היא לבקש מהמעצבים להשתמש בצבעים עזים ככל שניתן בעת עיצוב הלוגו שלהם. קיים לכך בסיס הגיוני. מרבית הלוגוטיפים מיוצרים בשחור-לבן או בגוונים של אפור. הרצון להתבדל גורם לחלק מאיתנו לבקש לוגו צבעוני, שימשוך תשומת לב ויראה שונה מאחרים.

נראה על פניו שלוגו צבעוני יזכה לתשומת לב מיוחדת בעולם בו מרבית הסמלילים נטולי צבע.  יחד עם זאת, מעצבים מקצועיים ממליצים להמעיט בשימוש בגוונים בעת עיצוב לוגו, וזאת מכמה טעמים. ראשית כל, שימוש בגוונים מגדיל משמעותית את הוצאות ההדפסה. יש לזכור שלוגו מופיע על כל טופס, כרטיס ביקור, מעטפה, נייר משרדי, חוברת, אלבום, פוסטר ושלט השייך לחברה. בנוסף, הוא צריך להופיע על גבי רכבי החברה, על גבי מבנים בהם ממוקמות חנויות החברה. כמו כן, יופיע הלוגו בפרסומות בעיתונים ובכתבי עת. ההוצאות על הדפסה בצבע גבוהות בהרבה מאשר הוצאות של הדפסה בשחור לבן.

סיבה נוספת לכך שמומלץ להימנע מצבעוניות עזה בעיצוב לוגו היא איכות ההדפסה. לוגו צבעוני לא עובר בפקס. גם על גבי נייר עיתונים לוגו קטן עמוס בצבעים יראה לא ברור. באופן כללי, כאשר מקטינים את הלוגו למידות שמתאימות למודעה קטנה בעיתון, או לכרטיס ביקור, שיבושים רבים עשויים להתרחש. גם בהדפסה על חומרים כגון בד מחוספס הצבעים עשויים להשתנות באופן בלתי צפוי ובלתי רצוי.

כמו בכל כלל, גם כאן קיימים יוצאי דופן. לעתים שימוש בצבעוניות הכרחי להעברת מסר חיוני אודות החברה. כך, סמלה של חברת NBC לאורך שנים רבות היה טווס בעל זנב צבעוני. במקרה הזה, הצבעוניות הייתה חשובה כי חברת הטלוויזיה הייתה חלוצה בנושא של טלוויזיה בצבעים בראשית דרכה.

לסיכום, בעת עיצוב לוגו מומלץ להמעיט בצבעים. יש להתחשב בנושא של איכות ההדפסה ומחירה. יש לזכור שהעין של הצרכן קולטת את הלוגו כאשר הוא נמצא בין אובייקטים צבעוניים, כגון על גבי חלון ראווה, בתוך כתב עת, וכך הלאה. ההשוואה לא נעשית מול לוגוטיפים אחרים. לכן יש לנהוג באיפוק בנושא זה.

 



תגיות המאמר: עיצוב לוגו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131109 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131191 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131247 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131219 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213656 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162301 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162015 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162395 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161965 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica