חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2022
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישוי זמין -בנימין קלינגר יעשה לך סדר ומכאן הדרך להוצאת היתר בניה תהייה קלה יותר

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/20211184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנהל התכנון רישוי זמין מהווה חלופה מקוונת ל'גרמושקה', המסמך ההיסטורי המודפס על נייר, ואת הביקור הנדרש במשרדי הרשות המקומית להשגת מידע והגשת מסמכים. מערכת רישוי זמין מלווה את שלבי הרישוי ונועד לייעל את התהליך ולסייע בפתרון של צווארי בקבוק הנוצרים באישור של פרויקטי נדל"ן בישראל. בנוסף, אתר רישוי זמין מספק ממשק אחיד ושקוף לכל רשות מקומית (בהתחשבות מסוימת בחוקי עזר עירוניים). בנוסף, המערכת מקלה על קבלת מידע עדכני וזמין על נכסים, הנדרשים לקידום הבקשה להיתר בנייה.

מערכת רישוי זמין' מקצרת את זמני ההמתנה לקבלת האישורים, באמצעות העברת מידע בין מחלקות שונות בממשל, וגישה קלה למסמכים שהצטברו עד אותו רגע.

השלבים בהם המערכת מלווה את מי שמקדם פרויקט נדל"ן הם בקשה לתיק מידע, קבלת מידע, הגשת בקשה להיתר בנייה, הנפקת היתר בנייה ולבסוף ניהול ובקרה של שלבי הביצוע השונים.

אנשי מקצוע כגון מהנדסים, אדריכלים או קבלנים יכולים ליצור חשבון במערכת ולהגיש את הבקשות המשויכות להם. מפקחי בנייה יכולים לשלוח שאילתא לרישום בפנקס, או במקרה של עבודה הפטורה מהיתר בנייה, אפשר לדווח עליה באופן מסודר לרשות המקומית (החוק דורש כי חלק מהעבודות שלא מצריכות היתר עדיין ידרשו דיווח).

מערכת 'רישוי זמין' מתממשקת באופן אוטומטי לגופים ורשויות בישראל, ביניהם הוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה, גורמים המוסרים מידע על הנכס והסביבה (חברת חשמל, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פיקוד העורף, רשות העתיקות, רשות התעופה האזרחית, הרשות הארצית לכבאות והצהלה, ועוד), היא מתממשקת למבא"ת, לרשם המקרקעין, רשם המהנדסים והאדריכלים, רשם ההנדסאים, שרת התשלומים לרשות מקרקעי ישראל ועוד.


השימוש באתר 'רישוי זמין' לא עולה כסף, אך יש לזכור כי הגשת הבקשה להיתר בנייה דורשת תשלום אגרה קבועה, ללא קשר לערוץ דרכו הוגשה הבקשה.

אתר 'רישוי זמין' מציע בין היתר גם מחשבון מסודר הכולל את סכומי האגרות השונות (הליך מלא\מקוצר, למשל), כדי לסייע למגישי הבקשה להעריך את עלות הוצאת ההיתר.

עד להקמת האתר ב-2006, היה צריך להמתין עד שהמסמכים עם המידע הרלוונטי יעברו בין הקבלים והבעלים של הנכסים דרך רשם מקרקעין, רשמי ההנדסאים והקבלנים ובנוסף גם ועדות התכנון והבנייה.

'רישוי זמין' מספקת לכל אחד מהגופים האלו גישה בטוחה למידע, כדי להפוך פעולות ליעילות ומהירות יותר לביצוע.

הגשת בקשה להיתר בנייה היא חלק מתהליך רישוי הבנייה, המתחיל בשלב קבלת מידע להיתר, דרך תכנון הבנייה ועד לסיום הביצוע וקבלת תעודת גמר.

תהליך רישוי הבנייה מורכב ממספר שלבים מרכזיים: יצירת קשר רשמי עם עורך הבקשה (אדריכל, מהנדס, הנדסאי בניין או הנדסאי אדריכלות), קבלת מידע להיתר בדמות תיק מידע, דרך מערכת רישוי זמין, דרכה אפשר גם לעקוב אחרי סטטוס הבקשה, שלב התכנון, בקשה להיתר בנייה המבוצעת גם היא דרך מערכת רישוי זמין, מהלך ביצוע הבנייה, קבלת תעודת גמר ובקרת בנייה לאחר השלמת הפרויקט.

השלבים בדרך לקבלת ההיתר כוללים בדיקת תנאי סף, בדיקת אישור הבקשה בהיבט התכנוני וקבלת החלטת ועדה מקומית לתכנון ובנייה.

ההחלטה באשר לבקשת היתר שאינה כוללת הקלות תתקבל תוך 45 ימי עבודה מיום קליטת הבקשה. בקשה הכוללת הקלות תדרוש עד 90 ימי עבודה מיום קליטת הבקשה. תוקפה של החלטת הוועדה הוא שנתיים מיום קבלת ההחלטה. במקרה בו ההחלטה מאשרת את תקינות היתר הבנייה, הוועדה מוציאה דרישות תשלום תוך 10 ימי עבודה, ולאחר התשלום מונפק היתר בנייה (תוך 5 ימים). ההיתר תקף ל-3 שנים מיום קבלתו.

משרד הפנים מספק מדריך למשתמש רישוי זמין עורכי בקשות, ואתר 'רישוי זמין' מציע בין היתר מדריכים להכרת השלבים השונים שבמסלולי הרישוי הקיימים בישראל: מלא, מקוצר והקלות.

באשר לשלב יצירת בקשה למידע, המערכת מאפשרת בקשת מידע הנדרש להוצאת ההיתר, הכולל את פרטי המבקש, פרטי הקרקע, תיאור הבקשה, צירוף מסמכים, מידע נוסף ותשלום.

בכל הנוגע ליצירת בקשה להיתר בנייה, המערכת מפרטת על השלבים ביצירת הבקשה מצד עורך הבקשה, כגון פרטי תיק המידע, פרטי המבקש, פרטי הקרקע, מפרט הבנייה, מינויים והצהרות, צירוף מסמכיך, תשלום וחתימה.

'רישוי זמין' פתוחה גם למידענים המעוניינים לקבל מידע זמין ואחיד על נכסים, באמצעות תהליך מקוון.

הפעולות המרכזיות אותן ניתן לבצע במערכת רישוי זמין במסלול מלא הן בדיקה בתנאים מוקדמים, בקרה מרחבית והחלטת הרשות, בקרת תכן, דו"ח עורך הבקשה, סיכום הבקשה, תשלומים ואגרות, הפקת היתר.

במסלול הקלות\שימוש חורג, הפעולות הן בדיקת תנאים מוקדמים לצורך הפקת נוסח פרסום, בדיקת השלמת תנאים מוקדמים, החלטת הועדה המקומית, בדיקת עמידה בתנאי ההחלטה, בקרת תכן, דו"ח עורך הבקשה, סיכום בקשה תשלומים ואגרות והפקת היתר.

במסלול רישוי מקוצר, הפעולות המבוצעות דרך רישוי זמן הן בדיקת עמידה בתנאים מוקדמים, בקרה מרחבית והחלטת הרשות, בקרת תכן וחישוב אגרות, הצהרת עורך הבקשה ותשלום והפקת היתר.

בבקשה למידע, שלבי התהליך ברישוי זמין הם הגשת בקשה למידע, בדיקת עמידה בתנאים מוקדמים, הזנת מידע תכנוני והפצה לגורמים, הזנת מידע מגורמי חוץ, מענה וסיכום.

עבור מידענים, שלבי התהליך הם הגשת בקשה למידע, בדיקת עמידה בתנאים מוקדמים, הזנת מידע והפצה לגורמים, הזדמנת מידע מגורמי חוץ, מענה וסיכום.

בכל רגע נתון, ניתן להיכנס לקישור 'מצב מערכת רישוי זמין' ולראות האם המערכת פועלת כסדרה והאם יש תקלות מדווחות.

עוד כלי יעיל הנכלל במערכת רישוי זמין נועד לחישוב שטחים. באמצעות רובוט העומד לשירות עורכי הבקשות להיתר בנייה, ניתן לחשב את שטחי הבקשה להיתר, כאשר הרובוט צובע את השטחים שחושבו ועורך את טבלת השטחים.

מערכת רישוי זמין מאפשרת גם לייעל את תהליך העבודה עם מכון בקרה לטובת בקרת התכן והביצוע, פירוט לוחות זמנים, עלות האגרות והתשלומים ועוד. מעבר למידע הזמין, ניתן לבצע עדכון מכון הבקרה במערכת רישוי זמין, לפנות למרכז התמיכה ולהגיש תלונה על מכון בקרה.

לאחרונה נפתח ערוץ טלגרם של רישוי זמין, המאפשר לקבל עדכונים בזמן אמת מרשת המסרים הפופולארית.

חלק מהגשת בקשה להיתר בנייה דורש קבלת פרטים על סביבת הנכס, כחלק מהבקשה למידע כחלק מהשירות של רישוי זמין, קיים ממשק מקוון ונוח עם המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) באופן ישיר.

עבור המודד, הממשק מאפשר העברת האחריות להזמת מפת מדידה להיתר בבקשה למידע מעורך הבקשה. בנוסף, הממשק מאפשר קבלת נתונים על המקרקעין באופן ישיר מהמפה אל הטופס הבקשה למידע. ניתן גם לקבל מידע על פגיעה בשכבות עניין של גורמים מוסרי מידע.

השימוש בממשק מפ"י יוצר מילוי אוטומטי של פרטי הקרקע, אשר לאחריו ניתן לערוך את פרטי הקרקע כך שיהיו תואמים למטרה הבקשה למידע.

עורך הבקשה מזין את מספר רישיון המודד ואת מספר העבודה שנמסר לו מהמודד, ומייבא דרך מערכת מפ"י נתונים כגון נתוני גושים וחלקות, כתובות וקואורדינטות מזהות, מידע על פגיעה בשכבות עניין של גורמים שונים, וקובץ בו מפת מדידה בפורמט DWG כפי שהמודד הזין, קובץ DWFX שיופק על ידי מפ"י וקובץ שגיאות למפה.

יש להדגיש כי ממשק מפ"י אני מבצע בדיקה לעומק של מפת המדידה, וקבלת מספר עבודה לא מהווה אישור לתקינות מפת המדידה.

מערכת רישוי זמין עובדת באמצעות הזדהות בכרטיס חכם. עורכי בקשות, מידענים ומוסרי מידע צריכים לרכוש כרטיס חכם וקורא כרטיסים דרך חברה חיצונית. הכרטיס החכם נכנס לתוקף עד 72 שעות מרגע הרכישה.

בשלב הבא יש להתקין תכנת כרטיס חכם\דיסק און קי, לחבר את קורא הכרטיסים למחשב דרך USB ולהעניק הרשאות לגורמים הרלוונטיים. המערכת מאפשרת כניסה נפרדת לעורכי בקשות, רשויות רישוי וגורמים מאשרים\מוסרי מידע.

על מנת לעבוד בצורה נכונה עם מערכת רישוי זמין, כדאי להקפיד על מספר טיפים: ראשית, יש להצטייד בכל הנתונים התכנוניים הרלוונטיים מראש: להוציא תיק מידע מהעירייה ולבדוק בקפידה מהם המסמכים והמרכיבים המצורפים שיש להגיש לעירייה. אם משהו לא ברור, יש לגשת לבודקי התכניות בזמן הייעודי לקבלת קהל בעירייה ולבדוק את כל הדרישות, תוך חשיפת כל המסמכים.

בנוסף, כדאי לעקוב מקרוב אחר לוחות הזמנים המוגדרים לעירייה בבדיקת המסמכים שהעלה עורך הבקשה, לרבות תכניות, מסמכים תכנוניים, מסמכים משפטיים, תכניות מדידה וכו'. כדאי לבדוק את מספר הימים המקסימלי לכל שלב, ולשים תזכורת לדרישת התשובה בהתאם.

יתרה מכך, יש לבדוק את הדרישות התכנוניות, לאחר אישור פתיחת הבקשה להיתר, בחלון הזמן שניתן לעורכי הבקשה להכין את המסמכים לטובת המשך התהליך מול העירייה. לעתים לא כל הדרישות נמצאות בגיליון הדרישות, ולכן כדאי לוודא מהם כל המסמכים הנדרשים, לרבות חישובים, הצהרות ומסמכים.

בכל הנוגע למסמכים עצמם, יש לבדוק ולוודא את תיקוף המסמכים- למשל, שהתכניות חתומות על ידי אדריכל או מתכנן ועל ידי קונסטרוקטור, לוודא שהמדידות בתוקף, האם חישובי השטחים תואמים את שטח הפרויקט, ועוד. בנוסף, כדאי לוודא שהאישורים שמעלים למערכת 'רישוי זמין' תואמים לתכנון האחרון. במקרה בו אין את כל המסמכים, ניתן להעלות הצהרת התחייבות (לאחר תיאום מול העירייה), בה עורך הבקשה מתחייב להפיק את האישורים הנדרשים ובה הוא מתאר את הסיבה לאי קיום המסמך באותו רגע נתון. אם המסמכים לא יהיו מתוקפים בצורה מהימנה, קיים סיכוי גדול לכך שהבקשה כולה תידחה ויהיה צורך להמתין לבדיקה מחודשת והתחלת התהליך מחדש.

כבר עם השקתה של מערכת 'רישוי זמין', היה ברור כי למערכת יהיו חבלי קליטה והטמעה בקרב הגורמים השונים – גם מצד עורכי הבקשות להיתרים, וגם מצד הרשויות המקומיות והוועדות המקומיות. לאחר שב-2014 הוחלט כי יזמים, קבלים ואדריכלים חייבים להגיש בקשות להיתר בנייה לוועדות מקומיות באופן מקוון בלבד, ב-2017 חתם שר האוצר דאז, משה כחלון, על תקנה המבטלת סעיף זה ברפורמה בחוק התכנון והבנייה. התקנה החדשה אפשרה לחזור לצורת ההגשה הקודמת, באמצעות ניירות פיזיים, במקרים של תקלה במערכת.

אכן, כאשר מערכת שלמה תלויה בתקינות טכנית ובדע דיגיטלי, לא מפתיע לגלות שההטמעה של מערכת רישוי זמין לא היתה חלקה לחלוטין. המדינה סיפקה עזרה לבעלי מקצוע מבוגרים או כאלו שלא התמודדו עם המעבר של הגשת הבקשות באופן מקוון בלבד. בתחילת הדרך, למשל, היה קושי בהעלאת קבצים גדולים למערכת, בעקבות מגבלות טכניות ברשויות המקומיות ובשרתים, מה שהוביל לעיכובים ולבעיות רבות.

בנוסף, הטענה השכיחה בקרב בעלי המקצוע מגישי הבקשות היתה שהרשויות המקומיות מנצלות את הפלטפורמה המקוונת לצמצום מגע אנושי ולהצבת מטלות בחלון זמן קצר וסמוך למועד האחרון, מה שמביא לעיכוב באספקת המידע, במקום לזרז את התהליך. לטענתם, כאשר הליך הבקשה היה נעשה מול גורם אנושי (בודק תוכניות), היה ניתן לפתור מחלוקות על שימושים וזכויות, לדרוש דיון נוסף בוועדה ולהגיש ערר. אך כאשר המערכת מקוונת ולא מאפשרת צעד שכזה, הבקשה נידונה להיות מסורבת, וניתן להגיש רק עתירה, במקום לייעל את הליך הבקשה. באופן כללי, בעלי המקצוע בתחום התלוננו על כך שהמערכת חוסמת תקשורת בין אישית בין הקהל לרשויות ולוועדות, על אף שחשוב לתקשר עם אנשים בנושאי תכנון, כדי להציג דברים ונושאים באופן ראוי, ולא דרך מסך מחשב.

בנוסף, אחת הטענות על השינוי של המעבר למערכת רישוי זמין היא שהמועדים לתגובה והחלטה נקבעו על מספר ימים מסוים, מה שמוביל את הרשות להפיק את המסמכים במועד הנקוב, ולא יום אחד לפניו. יתרה מכך, אם הרשות לא עמדה בדד-ליין שהוצב לה, הבקשה מסורבת אוטומטית, מה שמחזיר את כל התהליך לנקות ההתחלה, ומעכב את קידום הבקשה.

במאי 2019, המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להמליץ לשר האוצר על תיקונים באופן הגשת בקשות לקבלת היתר בנייה, ביניהם ביטול חובת השימוש בחתימה אלקטרונית בכל בקשה המוגשת לוועדה מקומית, והמלצה לאפשר הגשת הסמכות של בעלי זכויות בקרקע באופן ידני ולא רק באמצעות המערכת המקוונת של רישוי זמין.

העיריות השונות מציגות מדריכים להגשת בקשה לקבלת היתר בנייה באתרים שלהם, בתור כלי עזר לשימוש במערכת 'רישוי זמין'.

המערכת המקוונת של רישוי זמין תל אביב, למשל, פותחה בהתאם לצרכים ולמאפיינים של העיר, והיא מתממשקת עם שאר מערכות המחשוב העירוניות, מתוך מטרה לשפר את האישות ולייעל את התהליכים.

עוד עיריות המציעות מערכות מקוונות: רישוי זמין חיפה, רישוי זמין בת ים, רישוי זמין חולון, רישוי זמין ירושלים ועוד ערים רבות ברחבי ישראל.

רפורמה שבוצעה בפיקוד העורף ב-2019 מאפשרת לקבל אישור לבניית מרחב מוגן ביעילות ובמהירות. היוזמה מאפשרת לכל מתכנן אזרח) לפתח בקשה ולמלא את הפרטים הרלוונטיים למערכת מקוונת של פיקוד העורף. מהרגע בו המהנדס בפיקוד הערוך מקבל את הפרויקט, הקשר בינו לבין המתכנן רציף וקורה בזמן אמת. התוצאה היא שקבלת היתר לממ"ד יכולה לקחת ימים בודדים, המענה הניתן ממוקד יותר, והחתימה נעשית באופן דיגיטלי מה שמונע זיופים פוטנציאליים.

לסיכום, מערכת רישוי זמין היא שלב נוסף של הנגשת התהליכים הממשלתיים בתחום הבנייה, דרכה ניתן לבצע בקשה לקבלת מידע והגשת בקשה לקבלת היתר בנייה, על ידי עורכי בקשות המוסמכים לכך.

המערכת מציעה כלים נוספים המסייעים לתהליך הגשת הבקשות, כגון חישוב שטחים וממשק למרכז המיפוי של ישראל.

עורכי בקשות, מידענים, גורמים מוסרי מידע ורשויות מקומיות יכולים להיכנס למערכת רישוי זמין ולבצע פעולות ועדכונים.

על אף בעיות ואתגרים בהטמעת המערכת אצל כל הגורמים במשוואה, ניתן להגיד שמערכת 'רישוי זמין' היא צעד בכיוון הנכון של נגישות דיגיטלית וייעול התהליך בדרך להיתר בנייה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפלי
בית שמאי 7, רמת גן
טל': 3888813 - 052
פקס: 6990134 - 03
דוא"ל: klinger_b@bezeqint.net

|  כניסה לאתר  רישוי וייצוג מול הרשויות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/2276 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/2268 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/2268 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/22140 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגרעיצוב פנים09/04/22134 צפיות
עיריית תל אביב – יפו חוק התכנון והבניה התשכ"ה 1965 מינהל ההנדסה 1 'עמ 22-0283 פרוטוקול החלטות רשות רישוי דיין משה 151 בצרון 34 בקשה מספר: 0283-22 גוש: 6150 חלקה: 392 תאריך בקשה: 2022/02/20 שכונה: ביצרון ורמת ישראל תיק בניין: 151-0758 סיווג: מסלול מקוצר/הוספת מרחב מוגן דירתי בקשת מידע: 201900843 שטח: 1766 מ"ר תא' מסירת מידע: 2019/06/12 מבקש הבקשה: דווידוביץ אמיר בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 שיר דווידוביץ אוראל בצרון 34 , תל אביב - יפו 6789481 עורך הבקשה: פרמן אריאל שדה יצחק 57ב, תל אביב - יפו 6706630 תוכן הבקשה ע"י עורך הבקשה

מאת: בנימין קלינגרשלטון מקומי04/04/22184 צפיות
תוספות שונות למבנה קיים או שינויים במבנה. התוספות יכולות להיות מכח תכניות הרחבות במקומות שונים ברחבי העיר, ניצול זכויות בנייה שלא מוצו בהיתרים קודמים או מכוח תכניות או תקנות חדשות שאושרו לאחר הקמת הבניין.

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/22155 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/161892 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/161586 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162026 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161598 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

מאת: ליטל כץעיצוב גרפי22/03/152155 צפיות
קורסי תעודה בעיצוב גרפי נמשך לרוב מספר חודשים, כאשר תוכנית הלימודים הספציפית נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של מוסד הלימודים שעומד מאחוריה. יחד עם זאת, ניתן להזכיר מספר נושאים מרכזיים העומדים בבסיס העיצוב הגרפי, ואשר נכללים כמעט תמיד כחלק אינטגרלי מתוכניות הלימודים בו. קורס עיצוב גרפי ברמה מקצועית חייב להכיל את התכנים הבאים :

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica