חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איכות הסביבה וארגונים עיסקיים

מאת: דן בן לןאיכות הסביבה 25/07/20121094 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמה מילות פתיחה על המאמר

במאמר שלפניכם אנחנו עומדים לדבר על הקשר שבין שני מושגים שהפכו להיות מאוד נפוצים בשנים האחרונות. אנחנו מדברים על איכות הסביבה יחד עם אחריות תאגידית. נושאים חשובים מאוד לכם הצרכנים גם בתור קונים אבל גם בתור אזרחים שחרדים ובצדק לאיכות החיים שלהם. במאמר הנוכחי נדבר על ארגוניים עיסקיים והצד שלהם בכל מה שקשור לאיכות הסביבה.

איכות הסביבה אחד הנושאים הכי מדוברים במילניום החדש

איכות הסביבה היא אחד הנושאים הכי מדוברים בשנים האחרונות. מנושא שהיה קשור לא מעט שנים בארגוני מתנדבים שונים וגם במפלגות כדוגמת הירוקים בגרמניה של שנות השבעים, הפך התחום להיות מיינסטרים לחלוטין, עתיר רגולציה, יש לא מעט מדינות כדוגמת ישראל בהם הפכה איכות הסביבה אפילו למשרד ממשלתי פעיל שיש לו השפעה עצומה על סדר היום של כולם.

המושג אחריות תאגידית

המושג אחריות תאגידית שזור לחלוטין עם איכות הסביבה ויש לכך סיבה אחת עיקרית והיא ששניהם מושגים המשקפים חברה צרכנית יותר איכותית וטובה, כזאת ששמה לב לנקודות שהוזנחו במשך שנים ארוכות מאוד. לא מעט מפעלים זיהמו את הסביבה במשך שנים ארוכות החל מפסולת שנשפכה כלאחר יד וזיהמה מקורות מים ציבוריים דרך בזבוז אדיר של אנרגיה ועד לזיהום אוויר משמעותי שהפך כמה ערים בעולם לכאלו שקשה מאוד לחיות בהן.

ארגונים מתקדמים כדוגמת שטראוס מטמיעים ערכים של אחריות תאגידית

אחד התחומים הכי משמעותיים כשמדברים על איכות סביבה קשור במפעלים וההתנהלות שלהם מול הסביבה, באין ספור מקרים הובאו הוכחות לפגיעה של מפעלים בסביבה שלהם, זה יכול לבוא לידי ביטוי עם טיפול בפסולת כזה שגרם לנזק סביבתי, במקרים קיצונים אף חדרו רעלים למערכות הובלת המים, כזה היה מקרה הידוע שהובא בסרט ארין ברקוביץ. לפני שעלתה המודעות לאיכות הסביבה ידם של המפעלים המזהמים הייתה על העליונה. כיום לעומת זאת אין מצב שמפעל יזהם את הסביבה מבלי להיענש הן על ידי רשויות החוק אבל לא פחות מכך על ידי האוכלוסייה בסביבה עצמה.

ההשפעה שלכם הצרכנים בנוגע לאיכות הסביבה

אחריות תאגידית אומנם עוסקת בחברות עיסקיות אבל יחד עם זאת כשמדובר על איכות הסביבה יש לה השלכות ממש גדולות עליכם הצרכנים. גם אתם יכולים להשפיע מאוד על הנושא. קחו לדוגמא עניין של חסכון במים בתור צרכנים פרטיים אתם יכולים לעשות רבות בעניין. החל שימוש נבון במקלחות שלכם, דרך מחזור של מים באמצעות מערכות של מים אפורים ועוד ישע עוד נושאים רבים בהם יש לכם השפעה ממש גדולה כדוגמת מחזור וקיימות.

סיכום

אין ספק כי בשנים האחרונות חל מהפך גדול בכל ההתייחסות לאיכות הסביבה ולמפעלים וחברות תעשייתיות יש חלק חשוב בכך מגופים שהיו צריכים להוביל אותם הפכו חלק גדול מהחברות למובילות. הן עשות את זה מתוך ההבנה העמוקה שאיכות סביבה היא משהו שטוב לעסקים שלהן, חברה שנתפסת כמזיקה לאיכות הסביבה סובלת מכך, העסקים שלה נפגעים ובעקבות זה היא מפסידה כספים רבים יותר ממה שהייתה מוציאה על טיפול בעניינים של איכות הסביבה.

 



תגיות המאמר: איכות סביבה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן בן לן

מאת: דן בן לןהלוואות27/07/12847 צפיות
בתור לקוחות טובים של הבנק, כאלו שמציגים מקורות הכנסה קבועים. הבנק ישמח לתת לכם הלוואות שונות. שנפרסות בדרך כלל עד חמש שנים. תוכלו גם לקחת הלוואה בלון, כשבחלק מהזמן תשלמו רק את הריבית עבור ההלוואה..יהיו מצבים בהם

מאת: דן בן לןהלוואות27/07/12873 צפיות
בתור לקוחות טובים של הבנק, כאלו שמציגים מקורות הכנסה קבועים. הבנק ישמח לתת לכם הלוואות שונות. שנפרסות בדרך כלל עד חמש שנים. תוכלו גם לקחת הלוואה בלון, כשבחלק מהזמן תשלמו רק את הריבית עבור ההלוואה..יהיו מצבים בהם

מאת: דן בן לןבתי מלון27/07/12967 צפיות
304 וחדרים ברמת אירוח של חמישה כוכבים ממתינים לכם במלון קראון פלאזה ים המלח. עוד בית מלון מבית רשת המלונות הבינלאומית שפרוסה בכל רחבי הגלובוס. בדומה לבתי מלון אחרים גם המלון הזה נמצא בחוף עין בוקק. בין מגוון השירותים

מאת: דן בן לןבתי מלון24/07/121213 צפיות
אם אתם כבר יורדים לאילת עם הילדים שלכם כדאי שתחשבו על טיול קצר באזור. תחשבו על יום אחד שבו אתם יוצאים את גבולות המלון ולא פונים לכיוון הקניון של אילת. זה יכול להיות טיול טרקטורונים או סתם טיול רגלי קצר.

מאת: דן בן לןבתי מלון17/06/121142 צפיות
המחירים של הטיסות משתנים כל הזמן, אי אפשר לומר על חברה ספציפית מבין השלוש שהיא יקרה במיוחד מחירי הטיסות משתנים בהתאם לעונות השנה, ימי השבוע ושעות הטיסה כמובן שישנו גם העניין של ביקוש והיצע. כשיש ביקוש המחיר מין

מאת: דן בן לןבתי מלון25/05/121295 צפיות
מאחרי שני בתי המלון עומדות רשתות מאוד איכותיות אבל יחד עם זאת שונות לחלוטין. מאחרי מלון הילטון מלכת שבא עומדת רשת בינלאומית מאוד מפוארת, היא רשת מלונות הילטון שלה עוד בית מלון אחד מאוד איקוני וידוע, הוא בית המלון

מאת: דן בן לןבתי מלון21/05/121217 צפיות
אז מהו בעצם הקונספט שעומד מאחרי מלון הרודס בכלל והרודס פאלאס בייחוד. מדובר על מלון שמבחינת המבנה שלו מזכיר מאוד ארמון שנבנה לפני הרבה אלפי שנים. מאידך מדובר על מלון סופר מתקדם מבחינת מה שהוא מציע לאורחים שלו. הוא

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191296 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143052 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138677 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica