חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד בתחום הנדלן - שמירה על זכויותיכם בעסקת נדל"ן יד שניה

אם אתם שוקלים לקנות נכס מיד-שנייה, כדאי שתהיו מודעים למלכודות אפשריות, ואיך להימנע מהן. הנה 11 דרכים להגן על הכסף ועל הזכויות שלכם:

  1. לערוך בדיקת זכויות - על עורך הדין שלכם לערוך בדיקת זכויות, כדי לוודא שהמוכר הוא אכן בעל הנכס. בדיקה זו תגלה אם הנכס משועבד, מעוקל או נושא חובות כלשהם.
  2. לקבל דו"ח מהנדס - יש להביא מהנדס שיבדוק את הדירה, כדי לוודא שהמבנה בטיחותי. בדו"ח מהנדס תהיה רשימת ליקויים בדירה הדורשים תיקון, לצד הערכה כמה יעלו התיקונים האלה. במקרים מסוימים, מבנה הדירה עשוי להיות לא בטיחותי, או שהשיפוצים יהיו מחוץ לתקציב שלכם. אם אתם מעוניינים לבנות תוספת לדירה, המהנדס יכול לומר לכם אם הרעיונות שלכם ישימים מבחינת המבנה.
  3. לבדוק את תוכנית בניין העיר (תב"ע) - עליכם לקבל ייעוץ בעניין תוכנית בניין העיר בשכונה או ברחוב עליהם בנוי הנכס. האם מאשרים באזור את התוספות שתרצו לבנות? האם מרשים לשכן שלכם לבנות קומה נוספת, שתסתיר לכם את הנוף? האם התב"ע מאפשר בנייה על המגרש הריק מולכם? האם המגרש מוגדר לשימוש ציבורי, כמו בית ספר, מתנ"ס או בית כנסת? האם יש כוונה לשנות את התב"ע באופן שישפיע על ערך הנכס שלכם?
  4. לתקצב את התוספות - אם תרצו לבנות תוספת, בדקו את העלויות הכרוכות בכך. מהן עלויות הבנייה? מה העלויות בהשגת היתר בניה? מה העלויות שידרוש איש המקצוע שמטפל בהשגת היתר הבניה? מה גובה מיסי העירייה? האם תהיה הטבה במס, ואם כן, בכמה?
  5. לבדוק את המימון - איך תממנו את העסקה? האם יש לכם חסכונות שתרצו להשתמש בהם, ואם כן, מתי הם משתחררים? אם תרצו לקחת משכנתא, תצטרכו לקבל אישור על ההלוואה, לפני שתחתמו על החוזה. כך תוכלו לדעת בדיוק כמה תקבלו מהבנק, ותוכלו לכלול את הסכום הזה בתוכנית הפיננסית שלכם. בשלב הזה תוכלו לקבוע את תנאי ההלוואה וגובה התשלומים החודשיים.
  6. לנהל משא ומתן - כשכל המידע ברשותכם, יוכל עורך הדין שלכם לנהל משא ומתן על תנאי החוזה. ודאו שלעורך הדין שלכם יש כישורי מו"מ. יש לנהל מו"מ על נושאים חשובים רבים, כמו לוחות הזמנים לתשלומים, תאריך המסירה, כמות הכסף שתופקד בנאמנות, שער החליפין במידה ונושא זה צץ וכו'.
  7. להבין את מהות העסקה - לפני שתחתמו על החוזה, בקשו מעורך הדין שלכם להסביר את כל הפרטים שבו. בנוסף, על עורך הדין שלכם להסביר לכם את התהליך ואילו הוצאות תצטרכו להביא בחשבון מעל למחיר הנכס.
  8. להגיש רישום משכון או הערת אזהרה - אחרי שהחוזה נחתם והתשלום הראשון נפדה, על עורך הדין שלכם לרשום משכון בלשכת רשם המשכונות או הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו). הבחירה באיזה מן הרישומים תלויה במקום בו רשום הנכס.

    הרישומים האלה מונעים מהמוכר למכור את הדירה למישהו אחר ומגינים על זכויותיכם נגד עיקולים או שינויים שנרשמו על הנכס אחרי שהחוזה נחתם, ולפני שהנכס נרשם על שמכם.
  9. לפקוח עין על ההפקדה בנאמנות - לעתים קרובות העסקה מסתיימת לפני שכל המסמכים הנחוצים להעברת הבעלות נמצאים. אם זה המקרה, עורך הדין שלכם חייב לוודא שחלק מהכסף שחייבים למוכר יופקד בנאמנות אצל אחד מעורכי הדין, עד שכל המסמכים הנחוצים יתקבלו.
  10. לחתום במקום המסומן - בעת חתימת החוזה, עורך הדין שלכם חייב לוודא שכל המסמכים הנחוצים לרישום הנכס על שמכם חתומים בידי המוכר, כולל ייפוי כוח בלתי חוזר מהמוכר לעורך הדין שלכם.

    אם יקרה משהו למוכר, והוא לא יוכל לחתום על המסמכים בהמשך, לפחות יהיה לעורך הדין שלכם ייפוי כוח בלתי חוזר, והוא יוכל לחתום על המסמך במקומו.
  11. לסיים את תהליך הרישום - בסיום התהליך, על עורך הדין שלכם ללכת מיידית לרשום את הנכס על שמכם. כשהתהליך הזה יסתיים, עליכם לקבל שטר קניין לנכס שלכם, שיוכיח את בעלותכם וישמור על זכויותיכם על הנכס.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית. http://levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ניקול לוין

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201312 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica